Öyle bakım süresi geçti, ha deyince yolda kalma durumu olamaz, Malum bu insanlık hali, acil bir durum için, memleketiniz olan doğuya gidip gelmeniz lazım, 2500km git gel, 5000km yapmak zorundasınız, yağ değişim vaktinizde yok. Firmalar bunu tolere edebilecek şekilde araçları üretiyor. Aracınız yağ yakmadığı sürece, belli seviyede bulunduğu sürece hiç bir sıkıntı olmaz. Firmanın 10bin - 15bin km limitleri koyması, motor ömrünü uzatmaktan öte geliyor. Yoksa aynı yağla 60-70bin km yapan peugeotlar var, ki peugeot türkiyedeki en sorunlu araçları satan firma. Ha bende size demiyorum, o kadar kullanın diye ama, fazladan yapılan 3-5bin km nin sıkıntısı olmaz, yağ seviyeniz tamamsa. Ama bu durum sizi çok rahatsız ediyorsa, aracınıza uygun çok ekonomik yağlar var, sıkıştırmadığınız sürecede, aracınıza zarar vermez. Zaten sanayide uygun bir yere yaptırsanız, açık yağ vs. de kullanıyorlar, Sizin yağ işini 60-70tl ye bitirirsiniz. Veya aracın önünü yüksek bir yere çıkararak, siz bile değiştirebilirsini yağı, ihtiyacınız olan 5lt kapasitesi olan , kesik bir bidon, birde anahtar, zaten yağ ve filtre satın alırken karter tapa contasıda alıyorsunuz. Sökün tapayı , 15dk kadar bekleyin süzülsün, sonra geri takın. doldurun yeni yağınızı. Ama bence hiç gerek yok bunlara, varsın 5bin km sonra olsun değişim. Ondan evvel yan sanayide olsa bir hava filtresi değişimi yapın, 10-15liralık bir parça. Ama yakıt tüketiminizi ve hava emişinizi çok rahatlatır. Bence yağdan daha elzem 10bin km lik periyot için.