Gönderen Konu: sizce hangisini tercih etmeli ?  (Okunma sayısı 4016 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #20 : Ocak 11, 2013, 16:02:06 »
ben olsam 15" ya da 16" jant alır, bunlara kış lastiği takar, alaşım jantımı da sök taklarda yıpratmazdım. Ebat küçülünce lastik fiyatı da 425 yerine 15" için 150 civarı, 16" için de 200 TL civarına gelirdi. Neyse geç gördük konuyu, hayırlı olsun.

Toyota Club Türkiye

Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #20 : Ocak 11, 2013, 16:02:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #21 : Ocak 11, 2013, 16:39:14 »
ben olsam 15" ya da 16" jant alır, bunlara kış lastiği takar, alaşım jantımı da sök taklarda yıpratmazdım. Ebat küçülünce lastik fiyatı da 425 yerine 15" için 150 civarı, 16" için de 200 TL civarına gelirdi. Neyse geç gördük konuyu, hayırlı olsun.

Ama o zamanda km sayacıdan yakıtına kadar her şey farklılaşır.
Küçük ebat lastikte karda daha rahat gider bu da ayrı bir avantaj.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #22 : Ocak 11, 2013, 17:27:14 »
Ama o zamanda km sayacıdan yakıtına kadar her şey farklılaşır.
Küçük ebat lastikte karda daha rahat gider bu da ayrı bir avantaj.

1. yakıt zaten artmaz, daha dar tabanlı lastik olacak zaten, ayrıca daha iyi tutunur, yanak kalınlaşacağı için sürüş konforu artar.
2. km sayacı konusunda, lastiklerin dış çapları benzer olacak şekilde ayarlanabiliyorsa ne mutlu, değilse de çoğu fransız aracında lastik çapı girilerek sayaç ayarlanabiliyor diye biliyorum. Ayarlanmıyorsa da şahsen dert etmem, fark genelde %3 civarı çünkü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #23 : Ocak 11, 2013, 21:01:03 »
değerli üyemize hayırlı olsun diyorum hazır konu açılmış yeniden açmak istemedim forum kirliliği olmasın. arkadaşlar bende corollama 4 tane alacağım lastik.

michelin     :250*4=1000tl
bridgeston:220*4= 880tl
lassa         :fiyatını net bilmiyorum ama 800 civarında sanırım.

bunlardan hangisini edersiniz ya da varsa başka bir marka tavsiyeniz olur mu?
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #24 : Ocak 12, 2013, 01:33:47 »
değerli üyemize hayırlı olsun diyorum hazır konu açılmış yeniden açmak istemedim forum kirliliği olmasın. arkadaşlar bende corollama 4 tane alacağım lastik.

michelin     :250*4=1000tl
bridgeston:220*4= 880tl
lassa         :fiyatını net bilmiyorum ama 800 civarında sanırım.

bunlardan hangisini edersiniz ya da varsa başka bir marka tavsiyeniz olur mu?

Onur bey merhaba, sizede şimdiden hayırlı olsun.

Benim tavsiyem Nokian WR D3 olur bizzat aldım ve çok memnunum.
210liraya geldi tanesi.
Michelindan daha fazla not almış lastik.

Ama eğer sizin verdiğiniz örneklerden tercih yapacaksak
Kışlıklara göre 1- Michelin 2- Lassa 3- Brodgestone




1. yakıt zaten artmaz, daha dar tabanlı lastik olacak zaten, ayrıca daha iyi tutunur, yanak kalınlaşacağı için sürüş konforu artar.
2. km sayacı konusunda, lastiklerin dış çapları benzer olacak şekilde ayarlanabiliyorsa ne mutlu, değilse de çoğu fransız aracında lastik çapı girilerek sayaç ayarlanabiliyor diye biliyorum. Ayarlanmıyorsa da şahsen dert etmem, fark genelde %3 civarı çünkü.

Yakıt artmaz lakin ebat fazla düşürülmediği sürece, sürüş konforu bence iyileşmeyebilir çünkü aracın süspansiyonları orjinal ebatınla uyumludur yani pek sanmıyorum, kar da daha iyi yolda gideceğini söylemiştim zaten.
Lastik ebadını nasıl ayar yapıyorlar Ecudan mı?(fransız araçlarında)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #25 : Ocak 12, 2013, 21:28:06 »
teşekkür ederim Sercan bey. daha evvel michelin 4 mevsim kullanmıştım çok memnundum. sanırım yine tercihim michelin olacak.
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #26 : Ocak 12, 2013, 21:41:37 »
teşekkür ederim Sercan bey. daha evvel michelin 4 mevsim kullanmıştım çok memnundum. sanırım yine tercihim michelin olacak.

Rica ederim. Michelin bencede en iyi tercihlerden olacaktır.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #27 : Ocak 12, 2013, 23:31:41 »
nokian ilk kış lastiği üreticisidir. zaten finlandiyalı bir şirketin kış lastiği üretiyor olması ayrıca bir avantaj; iklimi dolayısıyla. nokian iyidir ama desen ve hangi yol şartları için gibi kriterlere dikkat ederek karar vermek daha doğru olur. ben nokiana yoğunlaşın derim
SAAB 9.3 LPT


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #29 : Ocak 14, 2013, 11:40:04 »
ben olsam 15" ya da 16" jant alır, bunlara kış lastiği takar, alaşım jantımı da sök taklarda yıpratmazdım. Ebat küçülünce lastik fiyatı da 425 yerine 15" için 150 civarı, 16" için de 200 TL civarına gelirdi. Neyse geç gördük konuyu, hayırlı olsun.

yasin bey, lastiğin orjinal ebatı 225 / 50 / 17, ikincisi şirketimize derken ben şirket sahibi değilim ki orada çalışanım, vermiş oldugunuz önerileri gerçekleştiremezdim yani

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #30 : Ocak 14, 2013, 13:13:58 »
sercan parayı veren şirket oldugu için benlik bir durum yok :)

Anlaşıldı :D
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #31 : Ocak 14, 2013, 13:25:26 »
Genel olarak deneyime bağlı bir tecrübemi paylaşayım. 225-65-17 Goodyear Wrangler All Weather HP ( 4 mevsim ) kullanıyorum.. hem kış hem yaz performansı çok iyi.. İstanbul kar yağışında, Çamlıca tepesinde karın en yoğun ve olduğu akşamda özellikle kar-buz performansını merak ettiğim için denedim. Çok iyi sonuçlar verdi.

Kış-Yaz lastiği ayrımı yapmak istemeyenlere önemli bir alternatif. Detaylar aşağıda :

http://www.goodyear.eu/tr_tr/tires/4x4/wrangler-hp-all-weather/index.jsp?from=browse

Not : Benim verdiğim örnek suv araçlar için fakat diğer türler için de sadece yaz lastiği olmayan gerçek All weather'lar iyi bir alternatif..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #32 : Ocak 14, 2013, 17:41:30 »
nihayet lastik sorunumu gidermek üzereyim bugün 4 adet michelin a4 satın aldım toplam 950 tl 6 taksit oldu. yarın elimde olacak ve çarşambaya nasip olursa takmış olacağım. daha evvel michelin 4 mevsim kullanmıştım ama yine de yoğun kar ve ıslak zeminde ki tecrübelerimi aktarırım.
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #33 : Ocak 15, 2013, 10:18:32 »
yasin bey, lastiğin orjinal ebatı 225 / 50 / 17, ikincisi şirketimize derken ben şirket sahibi değilim ki orada çalışanım, vermiş oldugunuz önerileri gerçekleştiremezdim yani

anlaşıldı, en iyi araba şirket arabasıdır zaten, masrafsız.

Şu adreste ADAC testleri verilmiş, en tepede Almanca-Türkçe karşılıkları var, faideli olabilir.
http://forum.donanimhaber.com/m_66804089/mpage_1/f_/key_//tm.htm

Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
Yakıt artmaz lakin ebat fazla düşürülmediği sürece, sürüş konforu bence iyileşmeyebilir çünkü aracın süspansiyonları orjinal ebatınla uyumludur yani pek sanmıyorum, kar da daha iyi yolda gideceğini söylemiştim zaten.
Lastik ebadını nasıl ayar yapıyorlar Ecudan mı?(fransız araçlarında)

Benzer çapta lastik bulacağız, gerçi 225/50 R17 biraz garip bir ölçü, birebir muadili piyasadaki lastiklerde yok gibi, aramak lazım. Dış çap eski ölçüye yakın, jant çapını da düşük seçtik, dolayısıyla yeni lastiğin yanak kalınlığı daha fazla. Yanak kalınlığı daha fazla olan lastik daha çok yaylanır, yani yaya ve amortisöre gitmeden önce burada bir sönümlenme olur. Zaten otomotivte süspansiyon sistemi lastik ile beraber modellenir. Dış çapı yakın tuttuğumuz için aracın kütle merkezini de değiştirmedik, dolayısıyla süspansiyona negatif bir etkisi olmaz. Viraj kabiliyeti lastik yanağından ve dar tabandan ötürü azalır, sert manevra yapmadığınız sürece de problem teşkil etmez.

Ayar konusu forumlarda gezerken gözüme çarpmıştı, tekrar bulamadım. Aklımda öyle kalmış kesin bilmiyorum, ama google'da speedometer adjustment gibi bişeyler arayınca baya bilgi çıkıyor. 100'le giderken 97 gösterdiğini bilmek benim için yeterli olurdu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: sizce hangisini tercih etmeli ?
« Yanıtla #34 : Ocak 15, 2013, 12:06:39 »
anlaşıldı, en iyi araba şirket arabasıdır zaten, masrafsız.

Şu adreste ADAC testleri verilmiş, en tepede Almanca-Türkçe karşılıkları var, faideli olabilir.
http://forum.donanimhaber.com/m_66804089/mpage_1/f_/key_//tm.htm

Benzer çapta lastik bulacağız, gerçi 225/50 R17 biraz garip bir ölçü, birebir muadili piyasadaki lastiklerde yok gibi, aramak lazım. Dış çap eski ölçüye yakın, jant çapını da düşük seçtik, dolayısıyla yeni lastiğin yanak kalınlığı daha fazla. Yanak kalınlığı daha fazla olan lastik daha çok yaylanır, yani yaya ve amortisöre gitmeden önce burada bir sönümlenme olur. Zaten otomotivte süspansiyon sistemi lastik ile beraber modellenir. Dış çapı yakın tuttuğumuz için aracın kütle merkezini de değiştirmedik, dolayısıyla süspansiyona negatif bir etkisi olmaz. Viraj kabiliyeti lastik yanağından ve dar tabandan ötürü azalır, sert manevra yapmadığınız sürece de problem teşkil etmez.

Ayar konusu forumlarda gezerken gözüme çarpmıştı, tekrar bulamadım. Aklımda öyle kalmış kesin bilmiyorum, ama google'da speedometer adjustment gibi bişeyler arayınca baya bilgi çıkıyor. 100'le giderken 97 gösterdiğini bilmek benim için yeterli olurdu.

yazlık lastikleri araç galeriden çıkınca hiç kullanılmadı desem mübala yapmış olmam, yazlıklar 205 / 55 / 17 takılmış kışlıklarda 225 / 50 / 17 takıldı