Gönderen Konu: 2000 model 1.6 vvt-i  (Okunma sayısı 2032 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
2000 model 1.6 vvt-i
« : Ocak 07, 2013, 18:52:35 »
merhaba
 aracım motor arıza ışığı yandı ve stop etme sorunu ardından geldi araçta LPG yok
 maf sensörünü temizledim olmadı değiştirdim ,ardın boğaz ve kelebeği bir güzel temizledik , stop etme sorunu kalmadı fakat buseferde rolanti devri 2000 den aşağı inmiyor  tecrübesi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.. teşekkürler..

Toyota Club Türkiye

2000 model 1.6 vvt-i
« : Ocak 07, 2013, 18:52:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #1 : Ocak 07, 2013, 20:28:34 »
20 de kaldı demişiniz ne kadar 20 de kaldı yani ne kadar çalıştı araç ? dakika veya saat olarak ? birde ECU yu sıfırladınız mı ?  birde sakın manuel olarak boğaz kelebeğinin oradan düşüreyim demeyin sonra birdaha zor ayar tutar araç rolanti falan başıma geldiği için diyorum ...!
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2013, 21:36:59 »
ecu yu derken arızayı silmek ise onu yaptık;e cihaz bağlayıp  sıfırlama yapıldı, ama ondan önce rolanti ayarına manuel müdahele olmuş olabilir,
eski haline getirmek çok zormu acaba,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2013, 22:04:28 »
ecu yu derken arızayı silmek ise onu yaptık;e cihaz bağlayıp  sıfırlama yapıldı, ama ondan önce rolanti ayarına manuel müdahele olmuş olabilir,
eski haline getirmek çok zormu acaba,,
normalde çalıştırınca aracı yarım saat kadar bir süerede kendisi ayarlaması lazım rolantiyi olması gereken yere ama stop etme sorunu varken biri kelebeğin ordan yükseltmiş olmasın ?
bende zamanında oynamıştım onunla dediğim gibi rolantide düzensizlik oldu ,ayar olayına gelince cihaza bağlanıp ayarlanması gerekmiş bende açıkçası öyle bir yer aramadım , kafama takılan konu da benım emme manifoltunu söküp adamakllı bir temizlemek ..
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2013, 22:10:24 »
sanırım maf sensörü arızasını tesbit etmeden evvel yapılan kurcalamalar sorun olmuş olabilir diye düşünüyorum ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2013, 22:14:46 »
siz yine de emin olmak için akünün kutup başının eksisini çıkarıp yarım saat kadar bekleyin , ondan sora da biraz kullandıktan sonra düzelmesse ( yarım saat 1 saat kadar ) ondan sonra tekrar gözden geçirin bence..
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #6 : Ocak 10, 2013, 00:23:57 »
mustafa kırbıyık arkadaşım boğaz kelebeğini temizledi iseniz devir yükselmesi bir müddet devam edecektir,sonra düzelir .Akü kutup başını çıkarırsanız araçta lpg var ise onun ayarını da sıfırlamış hatta aracın kendi ayarını da sıfırlamış olursunuz,bu ne doğurur derseniz aracınız az yakıyorsa ayarlar gittiği için yeniden ayar gerekir.aracınız hali hazırda çok yakıyorsa gene yeniden ayar ama hiç olmazsa yakıt sarfiyatından kurtulmuş olursunuz.bu arada sıfırlama işlemini yapacaksanız lpg ayarından önce yarım depo benzinde kullanmanızı tavsiye ederim.saygıyla kalın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #7 : Ocak 10, 2013, 01:33:16 »
Sorun maf sensöründenmiş halletmişsiniz artık sıkıntı yok aracınızda boğaz temizliğinden sonra rölanti yükselir özellikle kelebeği söktüyseniz durum normal araba alışacak :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #8 : Ocak 10, 2013, 14:18:51 »
son durum nedir ? o günden beri ?
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2013, 23:18:09 »
Henüz bakmadım, yarın pazar, biraz yol yaparım,  umarım alışır... gerekli tecrübeleri muhakkak paylaşırım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #10 : Ocak 12, 2013, 23:22:17 »
mustafa kırbıyık arkadaşım boğaz kelebeğini temizledi iseniz devir yükselmesi bir müddet devam edecektir,sonra düzelir .Akü kutup başını çıkarırsanız araçta lpg var ise onun ayarını da sıfırlamış hatta aracın kendi ayarını da sıfırlamış olursunuz,bu ne doğurur derseniz aracınız az yakıyorsa ayarlar gittiği için yeniden ayar gerekir.aracınız hali hazırda çok yakıyorsa gene yeniden ayar ama hiç olmazsa yakıt sarfiyatından kurtulmuş olursunuz.bu arada sıfırlama işlemini yapacaksanız lpg ayarından önce yarım depo benzinde kullanmanızı tavsiye ederim.saygıyla kalın.
  Yarın pazar , bideneme yapayım dediğiniz gibi ,yalnız lpg yok araçta,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2013, 23:26:00 »
mustafa kırbıyık arkadaşım boğaz kelebeğini temizledi iseniz devir yükselmesi bir müddet devam edecektir,sonra düzelir .Akü kutup başını çıkarırsanız araçta lpg var ise onun ayarını da sıfırlamış hatta aracın kendi ayarını da sıfırlamış olursunuz,bu ne doğurur derseniz aracınız az yakıyorsa ayarlar gittiği için yeniden ayar gerekir.aracınız hali hazırda çok yakıyorsa gene yeniden ayar ama hiç olmazsa yakıt sarfiyatından kurtulmuş olursunuz.bu arada sıfırlama işlemini yapacaksanız lpg ayarından önce yarım depo benzinde kullanmanızı tavsiye ederim.saygıyla kalın.
ben arada kafam esince sıfırlıyorum ECU yu ama gazın ayarı hep aynı ,sanıyorsam eprom türü bir hafıza olayı var gazda dostum aküyü çıkarsanda sıfırlamıyor kendini .
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #12 : Ocak 13, 2013, 16:09:50 »
ben arada kafam esince sıfırlıyorum ECU yu ama gazın ayarı hep aynı ,sanıyorsam eprom türü bir hafıza olayı var gazda dostum aküyü çıkarsanda sıfırlamıyor kendini .
Aynen öyle oldu akü sökme işe yaramadı , ilk calışmada rolanti normal gibi ; fakat motor ısınmaya başlayınca ,rolanti devri yavaş yavaş 1400 1500 lere geliyor ve orda sabit kalıyor,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #13 : Ocak 13, 2013, 16:22:50 »
Aynen öyle oldu akü sökme işe yaramadı , ilk calışmada rolanti normal gibi ; fakat motor ısınmaya başlayınca ,rolanti devri yavaş yavaş 1400 1500 lere geliyor ve orda sabit kalıyor,,
siz yine de bence rolanti motoru var ona baktırın bir derim soğukken biraz yüksek çalışması normal ama ısınınca motor sabit 8 lerde falan durması gerek ,eğer dediğim gibi rolanti motorunda bir sıkıntı pislik yada takılma var ise ondan gibi geliyor bana ...

burada renonunkini nasıl temizleneceğini anlatmışlar resimli olarak bir göz atın derim farklı olsa da sistem aynıdır diye düşünüyorum ..!

http://www.renaultclubtr.com/forum/motor-mekanik-sanziman/10129-rolanti-valfinin-temizlenmesi-ve-ayarlanmasi.html
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #14 : Ocak 15, 2013, 00:50:04 »
son durum nedir ? o günden beri ?
Bu gün yetkili servise gittim ,sorun rolanti sensöründe imiş , temizlenip takıldı ,ve rolanti düzeldi, sensörün sıfırı 850 çıkması 400 imiş ,şimdilik idare ediceez..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000 model 1.6 vvt-i
« Yanıtla #15 : Ocak 15, 2013, 21:18:21 »
geçmiş olsun temizliğini ne ile yaptılar dikkat ettinizmi ?
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım