0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
E12 corollamda son 2 değişimdir(80000km ve 120000km de) castrol dot 4 hidrolik kullanıyorum.40000 km yi 2.5 senede yapmış olmama rağmen performansını kaybetmemişti.(Değiştiğimizde artık rengi baya değişmiş olmasına rağmen)Eğer castrol bulamazsanız mobilinde dot 4 hidroliğini alabilirsiniz.Bu işlemi yaptırırken vakumlu makineyle yaptırmanızı tavsiye ediyorum.Diğer türlü hava kalabiliyor ve sıkıntı çıkarıyor eğer hava kalırsa.Bunun dışında her iki markada 0.5 litrelik kutularda bulunuyor.Aracınız 0.75 litre hidrolik alacaktır muhtemelen(benim e12 o kadar alıyor aynıdır sanıyorum)Balatalarınız azalmışsa 0.75 litre hidrolik koyduğunuzda max çizgisine gelmeyecektir üstünü kesinlikle tamamlamayın.Balatalarınızı değiştirince normal seviyesine gelecektir.
Dot 4 ve 3 için aynı şeyler yazıyorlar http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072476http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072473Ama 2 ürün kafamı çok kurcaladı 1) http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072477Özellikle de bu olmuşken iyisinden olsun mantığını kurarsak son paylaştığım çok mantıklı gözüküyor ki ıslak kaynama sıcaklığı 270 derece kuru kaynama sıcaklığı 320 derece 2) http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072480Heh birde şöyle birşey var aklım darmaduman oldu http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072479Abs ve esp frenler içimiş. Şimdi araçta abs var buda aklımı kurcuklamıyor değil ama CASTROL REACT SRF RACING olan daha bir iyi özellikli sanırsam..Kusura bakma biraz geç cevap yazıyorum ama Şimdi dot3 alman seninin için daha yararlı olur.Çünkü yaptığım araştırmalarda senin aracın dot3 olduğunu gördüm.Ancak benim aracın kitapçığında dot3 veya 4 demiş(sıfıları tamamen aynı) ve yine senin araçta dot 4 kullanıp memnun olanda var.Hangisi dersen ben olsam dot 4 koyarım.http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9039537&contentId=7072476 bundan aldım ben kitapçıktaki sınıfa uyanı bu.Sonuçta kaynama sıcaklığı yüksek sadece.Mantıken sınıfları aynı olduğundan kaynama noktası dışında farkıda olmadığına göre dot3 seviyesinin kaynama noktasına bile gelmiyor sizin araç(gelirse sıkıntı yapar zaten) dolayısıyla dot4 e hiç gelmeyecek ve sorunda olmayacak.Sonuç linkini verdiğim yağdan 2 adet alıyorsun(sizinde 0.75 litre imiş) 0.75 litresini koyuyorsun geriye kalanıda çeyizine saklıyorsun artık
Bende şimdi baktım dot3 gerektiyormuş ama dot 4te sıkıntı olmuyorsa dot 4 koyulabilir ayrıca o performans olandan koysak sadece ısıl değer iyi olacak sanırım ne yapsam neye karar versem bilemedim açıkçası Ayrıca birde motorda edge yağ var onun kutuda sarı buda sarı ya birde performans deniliyor hepten ilgimi çekti açıkçası
Yok dediğim gibi dot 4 koyup kullananlarda var ve yukarıdada açıkladım.Bence bir sorun olmaz farklı olan sadece kaynama sıcaklığı olaracakki düşürmüyoruz bunu yükseltiyoruz.Faydası olur zararı olmaz
Süper o zaman gayet güzel Sonuçta aile kalabalık ve araba dolu olunca dot 4 falan ifla etmez bize özel dot 5 6 falan çıkartmalılar Muhtemelen dot 4ün performans serisinden alırım giderim ustaya hele şu finaller bir bitsinde
Performan serisini değil benim linkini attığımı almalısın.Çünkü kitapçıktaki belirtilen sınıflara uymuyordu yanlış hatırlamıyorsam o yağ.Zaten özeliği aynı olduğu için dot 4 de olur demiştim.Ama performans serisini karıştırma
Ama ama ama Neyse dot 4 alayım en iyisi performans serisi alıp ısınma istemezken frenlerden ve paradan olmayalım
Aynen öyle sonuçta yarış yapmacağımıza göre dediğim hidrolik fazlasıyla işimizi görecek seviyededir.
Tamam o zaman teşekkürler Ertan abi Ayrıca direksiyon hidroliği var mı castrolde bulamadım da ben o.O
Direksiyon hidroliği konusunda ne yazıkki bir bilgim yok çünkü benim araçla elektrikli direksiyon var dolayısıyla hidrolik olayı yok bildiğim kadarıyla.Ama fren ve debriyaj hidroliği ortak yine bizim kasada sizinkisinde durum nedir bilemiyorum.
şanzıman aynı frende işte 1 numara oynadı geri kalanı aynıdır vvt-i sonuçta
Aslında kitapçığı vardır mutlaka onu bulabilirsen bütün şeyler orada yazıyor.Direksiyon olayını servislerden birisini arayıp hidrolik yağının olup olmadığını öğrenebilirsin diye düşünüyorum.Bu arada dediğim gibi değiştirirken vakumlu makinesi olan bir yerde değişirt mutlaka hava kalabiliyor yoksa.
Kitapçığı var frene ordan baktım sen öyle diyince abicim. Sizinki elektrikli bizimkiler hidrolik tekrar açayım kitapçığı ben
Hatırladım sanırım ATF tipi yağ olması lazım(derken baktım netten doğruymuş ) 1-2 litre civarı birşey alıyormuş.Marka tabiki castrol diyorum yine