Gönderen Konu: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi  (Okunma sayısı 4783 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« : Aralık 10, 2012, 13:49:18 »

   Arkadaşlar merhaba; daha önceden belirttiğim üzere corolla hb d-4d aracımı satın aldım. Alalı 2 hafta oldu. Dün yokuşta kalkış yaparken

çok kötü koku geldi içeriye buda beni çok korkuttu baskı balatadan geldiğini tahmin ediyorum. Tam anlamıyla baskı balatadan olduğunu nasıl

anlarım.

Şimdiden teşekkürler

Toyota Club Türkiye

Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« : Aralık 10, 2012, 13:49:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2012, 14:21:20 »
   Arkadaşlar merhaba; daha önceden belirttiğim üzere corolla hb d-4d aracımı satın aldım. Alalı 2 hafta oldu. Dün yokuşta kalkış yaparken

çok kötü koku geldi içeriye buda beni çok korkuttu baskı balatadan geldiğini tahmin ediyorum. Tam anlamıyla baskı balatadan olduğunu nasıl

anlarım.

Şimdiden teşekkürler

Bence tahmininiz doğru aracınızda çekişten düşme ve debriyajda kaçırma varsa balatadan kaynaklıdır. Fakat yokuşta aşırı zorlama ile bir anlık olmuş da olabilir. Aracınızın km nedir. Birde birinci vitese takın el freni çekili kalkış yapmayı deneyin bu size baskı balatanızın ve motorunuzun durumunu da gösterecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2012, 14:36:07 »
Araç 91.000 de el freni çekip baktığımda nasıl anlayabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #3 : Aralık 10, 2012, 14:41:12 »
Araç 91.000 de el freni çekip baktığımda nasıl anlayabilirim.

Normal bir balata ve motor ileri doğru gitmek isteyecektir ve gidecektir de hatta bir ayağınızla normal frenlerinize el frenine rağmen basarakta kalkmayı deneyin. Baskı balatanız bitikse araç kalkma yönünde bir hareket yapmaz ve stop eder çok zorlayınca balata kokusu da duyabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #4 : Aralık 10, 2012, 15:47:15 »
Tamam abi teşekkür ederim deneyip sonucu bildiricem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #5 : Aralık 10, 2012, 16:34:16 »
Normal bir balata ve motor ileri doğru gitmek isteyecektir ve gidecektir de hatta bir ayağınızla normal frenlerinize el frenine rağmen basarakta kalkmayı deneyin. Baskı balatanız bitikse araç kalkma yönünde bir hareket yapmaz ve stop eder çok zorlayınca balata kokusu da duyabilirsiniz.
Zafer bey, tam tersi değilmiydi? ben mi yanlış anladım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Today Tomorrow Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #6 : Aralık 10, 2012, 16:41:23 »
Babamda 2011 M/MT D-D4 corolla var onda da kalkış yaparken zorlanmalar ve yakıtda yükselmeler başladı 80.000 de aniden baskı balata yapıştı.
R1 3 5 
╚╬╬╬      2012 Auris 1.33 Comfort.
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #7 : Aralık 10, 2012, 20:34:57 »
Zafer bey, tam tersi değilmiydi? ben mi yanlış anladım.
eğer baskı balata tam randımanlı değilse araç el freninin durdurucu etkisinden kurtulamayacaktır mantığı var galiba
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #8 : Aralık 10, 2012, 20:43:52 »
 
Şimdi debriyaj balatanızın durumunu anlamanız için çeşitli yöntemleri inceleyelim.
 
1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.
 
2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır.
 
3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir.
 
4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.
 
5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.
 
Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.
 
Pekçok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.
 
Keyifli sürüşler.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla hb d-4d Yokusta Kalkarken Koku Gelmesi
« Yanıtla #9 : Aralık 10, 2012, 20:49:14 »
Aynı sorun bendeki toyotadada var. 100 binde araç d4d geçen hafif bi taşın üstüne denk geldim altı yere deydi az bişey bastım gitmedi araba leş gibi balata koktu ve özellikle hafif tepede olsa geri geri giderken acayip baskı balata kokusu geliyor çekişte falan normal yolda giderken bi düşüş ben saptamadım gayet normal hızlanıyor normal devirlerde normal olan hızı veriyor ama koku canımı sıkıyor.