0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu olay bir patlarsa arabaları nüfusumuza geçirtiriz. Kimse almaz ki bunları.
Adanalı bir kardeşimizin 2007 corsa dizeli var, O'nun söyledikleri sizinkinin tam tersi. Yarım saattir bir sürü kişiyi telefonla aradım; iki tane 2008, bir tane 2009 bir tane 2011 corolla d4d kullanıcısı; yağ eksiltme gibi bir sorunlarının olmadığını söylediler. Ben yine de "yok öyle bir şey" demiyorum yanlış anlaşılma olmasın. Sırf bu topic için 200000 km. üzeri iki tane sahibinden.com satıcısını aradım (gerçi onlar malını satmak için söylemiş de olabilirler) onlar da "abi gram yağ eksiltme yok" dediler. Geçenlerde 2010 passat dizeli olan bir abimiz yağ ışığı yanınca gitmiş servise; sonuç motor istiyor demişler. Velhasılı kelam; bence rav4 lerdeki ecu sorunu gibi kronik olduğu halk efsanesi olmuş olabilir. Araştırmaya devam edeceğim, internette yabancı kaynaklarda herhangi bir şey bulamadım daha. Bu kadar ilgilenmemin sebebi ben de almak üzereyim bu araçtan, eğer böyle bir şey varsa fikrimi değiştireceğim.
İngiliz, Avustralya, abd, filipinler ve malezya toyota forumlarına baktım d4d motor sorunu için -çok enteresan- hepsinde yakıt enjeksiyon sisemi ile alakalı bir problemden bahsediyorlar. İlginçtir bu konuda bizim forumda hiç gündeme gelmemiş.
Sondan başlayayım, fikrini değiştir...Bu konuyla ilgili yazılanları daha dikkatli gözden geçirirseniz 2008, 2009 modellerde zaten sorun olmadığını göreceksiniz. 2010 başında motor değerlerinin artırılması (190>205) sonrasında çıktı bunlar. Ama her motorda da değil. 2011 de zaten sorunlu seriler tükenip yeni serilere başlandığında bu sorun kalktı. Ben aracımı (Auris-2010) alıp sorunlar başladıktan sonra bile 2011 Corolla aldım çok yakın arkadaşıma. O araçla da uzun yollara gittim, şehir içinde kullandım. Üstelik aracı üniversiteye yeni başlamış oğlu kullanıyor sürekli, yağ dahil hiç sorunu yok. Arkadaşımın 2010 DSG jettasıyla da çok seyahat yaptım. Hiç sorunsuz gidiyor. Ama yokuş denemeyecek kadar bir eğimde 20 defa dur kalk yaptık şanzıman ısınması arızası yaktı hemen. Ama bu durum M/M Toyota sorunu diye bilinir oysa.Buradaki sıkıntıyı özetleyeyim:Bir TSB yayınlanıyor ve motorun şu-şu-şu parçalarını kontrol edin, serisi şuysa inceleyin/kontrol edin/içine bakın/dışını elleyin vs. DENMİYOR;doğrudan şurasını-şurasını-şurasını da DEĞİŞTİRİN deniliyorsa bu motorun ÜRETİMDEN HATALI olduğunun göstergesidir/kabuludur.
Evet Özer bey şimdi daha özelleşti konu; dedikleriniz doğru. Ben de torku artırılmış 2008-2009 motorlarda yağ eksiltme sorununun olduğunu öğrendim. Ama dediğiniz gibi hepsinde olmuyormuş. Dolayısıyla mümkünse 2011 corolla almaya çalışacağız. (ya da verso)
Arkadaşlar bu motor revizyonu ile ilgili TSB yayınlandıktan sonra motoru işlem gören araçlar henüz daha fikir verecek kadar km yapmadı.Ben yaptığım görüşme ve incelemeler neticesinde bu işlem yapılsa bile yağ eksiltme bitmeyecek. Sadece azalacak.Biliyorsunuz sorunlu motorlarda yağ 10bin bakım aralığına kadar dayanmıyordu. 6-7bin aralığında bitiyordu. Yapılan bu işlem ile ancak 10bini çıkartacak kadar gecikme sağlanıyor.Ama bunu sadece motordaki iyileşme ile sağlamıyorlar.Şöyleki, ilgili TSBnin 39. sayfasında iyileştirme yapmak için gönderilecek/kullanılacak malzeme listesi var. Dikkat ederseniz yağ olarak 5w30 tam sentetik yağ kullanılıyor. Normalde biliyorsunuz 10w40 yağ kullanılırdı.Benim aracımda 10binden sonra 31.03.2011 tarihinde sadece turbo değişti. 20bin bakıma yağı ben götürdüm (HATA!). Mobil1 5w30. Motorda hiçbir iyileştirme yapılmamasına rağmen 30bine geldiğimde yağın ancak yağ lambasını yakmayacak kadar kaldığını gözlemledim.Yani iyileştirme yapılan araçlarda veya diğer araçlarda kullanılan yağı değiştirip sıkıntıları/şikayetleri azaltma yoluna gittiler.Turbo değiştiğinde teknisyenlerle yaptığım görüşme sırasında, turbonun yağ eksiltmeyle ne ilgisi var ben anlayamadım dediğimde bana mantıklı bir açıklama getiremediler. Ben de kendilerinde bu durumun turboyla alakası yok. Segmanlarla ilgili bunu motordan biraz olsun anlayan bilir dediğim de , biz de biliyoruz ama yapabileceğimiz söylenen ile sınırlı dediler. Bu motorlarda segmanlar ince tasarlanmış. Daha doğrusu ilk başta hedeflenen tork değeri daha düşükmüş (190). Hesaplamalar buna göre yapılmış. Sonra yazılım ile tork yükseltilmiş (205). Motor bu torkta çalışmaya uygun olmadığından pistonlar yukarı vurduğunda segmanlar ince kaldığından deforme olmakta, sonrasında aşağı vurduğunda ise bu yerlerden bir miktar yağ yukarı kaçmaktadır. Sonraki sıkıştırmada ise yanarak atılmaktadır (mavi duman). Neticede 10 numara sentetik olmayan yağ ile de zaten dizel motorlar iyi kötü çalışabilmektedir.Ve bence işin en vahim noktası ise şudur.Bazılarımız bir nedenle akülerini çıkartmak/değiştirmek zorunda kalmıştır. Aracın beyninin silinmeyeceğini biliyoruz.Öyleyse neden iyileştirmeden sonra araç yazılımı yeniden ve değişik bir versiyonla yüklenmektedir.Bu tamamen benim tahmini, teyit ettirmedim henüz, aracın tork ve/veya başka değerleri değiştirilmektedir. Böylece piston/segman vuruntuları azaltılmaktadır.(Mahmut hemşehrime not. İyileştirmeden sonra çipboxı takmadım. Araç el freni çekik gibi yazmıştı. Acaba bu motor değerlerindeki bir düşüşün sonucu olabilir mi?)
Abi tam tersi .2008-2009 larda sorun yok 2010 ve 2011 ler sorunlu 2012 lerde de sorun çözüldü diye biliyoruz .
doğru tam ters yazmışım
Yaklasik 1 yildir yag yakan aracimin 3 bakimdir yapilan tespit ve takip sonucu aracimin yari blok motor degisimi karari verildi.Sali gunu verdigim aracimi bugun aldim.Aracimin motor degismi yapildiDolayisiyla ruhsat degistiMuayene tekrarlandi.Hicbir masrafim olmadi, tum islemler toyota tarafindan yapildi.2ay once muayene yaptirmistim bu durum iki ay once olsaydi muayene bedeli cebimde kalacakti:)Garantimin 2ay once bitmesine ragmen acilan dosya bu zamana kaldigindan islemler yapildi...Tesrkkurler TOYOTAUmarim sorun cozulmustur...