Gönderen Konu: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?  (Okunma sayısı 15314 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #20 : Aralık 10, 2012, 00:59:08 »
BEnim bildiğim D4 sistemi ile dizele geçiş yapıldı ki bu da yıllardır kullandıkları bir sistem ;) 2001 Avensiste mevcut bu sistem ülkemizde 1 2 tane de olsa mevcut. D4 sistemi direk enjeksiyonlu bir sistem ben bu şekilde biliyorum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #20 : Aralık 10, 2012, 00:59:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #21 : Aralık 10, 2012, 01:06:29 »
Bu olay bir patlarsa arabaları nüfusumuza geçirtiriz. Kimse almaz ki bunları.
Hayırlısı olsun abi .



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #22 : Aralık 10, 2012, 01:28:33 »
Adanalı bir kardeşimizin 2007 corsa dizeli var, O'nun söyledikleri sizinkinin tam tersi. Yarım saattir bir sürü kişiyi telefonla aradım; iki tane 2008, bir tane 2009 bir tane 2011 corolla d4d kullanıcısı; yağ eksiltme gibi bir sorunlarının olmadığını söylediler. Ben yine de "yok öyle bir şey" demiyorum yanlış anlaşılma olmasın. Sırf bu topic için 200000 km. üzeri iki tane sahibinden.com satıcısını aradım (gerçi onlar malını satmak için söylemiş de olabilirler) onlar da "abi gram yağ eksiltme yok" dediler. Geçenlerde 2010 passat dizeli olan bir abimiz yağ ışığı yanınca gitmiş servise; sonuç motor istiyor demişler. Velhasılı kelam; bence rav4 lerdeki ecu sorunu gibi kronik olduğu halk efsanesi olmuş olabilir. Araştırmaya devam edeceğim, internette yabancı kaynaklarda herhangi bir şey bulamadım daha. Bu kadar ilgilenmemin sebebi ben de almak üzereyim bu araçtan, eğer böyle bir şey varsa fikrimi değiştireceğim.


Sondan başlayayım, fikrini değiştir...

Bu konuyla ilgili yazılanları daha dikkatli gözden geçirirseniz 2008, 2009 modellerde zaten sorun olmadığını göreceksiniz. 2010 başında motor değerlerinin artırılması (190>205) sonrasında çıktı bunlar. Ama her motorda da değil. 2011 de zaten sorunlu seriler tükenip yeni serilere başlandığında bu sorun kalktı.
Ben aracımı (Auris-2010) alıp sorunlar başladıktan sonra bile 2011 Corolla aldım çok yakın arkadaşıma. O araçla da uzun yollara gittim, şehir içinde kullandım. Üstelik aracı üniversiteye yeni başlamış oğlu kullanıyor sürekli, yağ dahil hiç sorunu yok.

Arkadaşımın 2010 DSG jettasıyla da çok seyahat yaptım. Hiç sorunsuz gidiyor. Ama yokuş denemeyecek kadar bir eğimde 20 defa dur kalk yaptık şanzıman ısınması arızası yaktı hemen. Ama bu durum M/M Toyota sorunu diye bilinir oysa.

Buradaki sıkıntıyı özetleyeyim:
Bir TSB yayınlanıyor ve motorun şu-şu-şu parçalarını kontrol edin, serisi şuysa inceleyin/kontrol edin/içine bakın/dışını elleyin vs. DENMİYOR;
doğrudan şurasını-şurasını-şurasını da DEĞİŞTİRİN deniliyorsa bu motorun ÜRETİMDEN HATALI olduğunun göstergesidir/kabuludur.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #23 : Aralık 10, 2012, 01:38:41 »
İngiliz, Avustralya, abd, filipinler ve malezya toyota forumlarına baktım d4d motor sorunu için -çok enteresan- hepsinde yakıt enjeksiyon sisemi ile alakalı bir problemden bahsediyorlar. İlginçtir bu konuda bizim forumda hiç gündeme gelmemiş.

Ben başka forumlarda gördüm. İşeme denilen sorundan dolayı olduğu nedenleriyle açıklanıyordu. Bulup buraya aktarırım.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #24 : Aralık 10, 2012, 01:43:00 »
Donanımhaber forumda EKİM 2010 da yazılmış:
---------------------------------------------------
Toyota dizel aracınızdaki yağ eksiltme sorunu motorunuzun pistonlarında bulunan ve birbirlerine 120 derece açıyla yerleştirilmeleri gereken segmanlarınızın en az bir pistonda aynı hizaya gelmelerinden kaynaklanabilir.(geçmişte yaşadık bu sorunu ve bulana kadar 2gün kafa patlattık bu hadise garanti dahilinde bir bmw de olmuştu ve araç sahibi delirerek aracı servisten almıştı)Eğer sorun bu ise maalesef karter ve silindir kapağınız açılacak başka türlü çözümü yok.
Aracınızda ne yağ kullanıyorsunuz bilmiyorum ama bazen yağ larda bu tarz sorunlara sebep oluyor ama servis yağı ise bu düşük bir ihtimaldir.Yinede yağınızı tamamen boşaltarak ve filtrenizide değiştirerek aracınıza bulması oldukça zor olan 5W50 motor yağını koyun ve normal stilinizde 5000 km sürün ve yağ seviyenizi kontrol edin.(Şahsıma ait N7Q motorlu laguna araca ne zaman magnetic denilen yağı koydumsa araç 1000 kmde 500 cc yağ eksiltti ve bu yağı asla aracımda kullanmadım bir daha .Ama aynı yağ K7M kodlu megane motorunda problemsiz çalışıyor.D4D lerde egr valfi varmı bilmiyorum ama eğer var ise egr valfini hiç zarar vermeden çıkış portunu kapatacak şekilde bir bakır conta ile kapatıp yine aracı deneyin (Buda yaşadığım bir gerçek)
Eğer enjektörlerinizden herhangi birisi işeme denilen olayı gerçekleştiriyor ise buda silindir yüzeyinde krepaj yaparak yağ eksiltmesine sebep olur ama krepaj egzost manifoldu sökülerek gözle izlenebilecek bir şeydir.Bunlar aklıma gelen uç örnekler ve gözönünde bulundrmanızı tavsiye ederim.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #25 : Aralık 10, 2012, 01:49:40 »
Sondan başlayayım, fikrini değiştir...

Bu konuyla ilgili yazılanları daha dikkatli gözden geçirirseniz 2008, 2009 modellerde zaten sorun olmadığını göreceksiniz. 2010 başında motor değerlerinin artırılması (190>205) sonrasında çıktı bunlar. Ama her motorda da değil. 2011 de zaten sorunlu seriler tükenip yeni serilere başlandığında bu sorun kalktı.
Ben aracımı (Auris-2010) alıp sorunlar başladıktan sonra bile 2011 Corolla aldım çok yakın arkadaşıma. O araçla da uzun yollara gittim, şehir içinde kullandım. Üstelik aracı üniversiteye yeni başlamış oğlu kullanıyor sürekli, yağ dahil hiç sorunu yok.

Arkadaşımın 2010 DSG jettasıyla da çok seyahat yaptım. Hiç sorunsuz gidiyor. Ama yokuş denemeyecek kadar bir eğimde 20 defa dur kalk yaptık şanzıman ısınması arızası yaktı hemen. Ama bu durum M/M Toyota sorunu diye bilinir oysa.

Buradaki sıkıntıyı özetleyeyim:
Bir TSB yayınlanıyor ve motorun şu-şu-şu parçalarını kontrol edin, serisi şuysa inceleyin/kontrol edin/içine bakın/dışını elleyin vs. DENMİYOR;
doğrudan şurasını-şurasını-şurasını da DEĞİŞTİRİN deniliyorsa bu motorun ÜRETİMDEN HATALI olduğunun göstergesidir/kabuludur.
Özer bey
noktayı koydunuz. bizim söylemeyediğimiz daha doğrusu kabul edemediğimiz ifadeleri yazdınız.
 bence bu sorunuda belki yanlış yaklaşıyorumdur ama 2 ye ayırmak lazım. 1 seriler: ilk 4.000 km ışık yakanlar, 2 seriler: son 7.000 km ışık yakanlar. herhalde yanılmıyorum. bu iki seride illaki bazı noktalarda daha farklılıkları var. burada sadece değişecek olan sürücülerdir. o da turbolarını daha sık devreye alanlar (spor kullananlar) olarakta sınıflayabiliriz. bu noktada bana (tabiki bu bir yorum yüksek sesle düşünüyorum.) fabrika bu ilk seride düzelteyim derken bir farklı uygulama yaparak ekipman değişimine gitti. orada işi dahada berbat etti. sonra her iki arızayıda giderdi sonuçta yeni serilerin üretimi yapıldı.
şimdi ne yapacağız? fakat şu bir gerçek Toyota yıllar geçsede garantisi dolsada markasına sahip çıkıyor. benim arkadaşımın 2009 model auris te mmt de vites geçişlerinde vuruntu vardı bakımda garantisi dolmuş olmasına rağmen genede ecu yu değiştirdiler. sonuçta bültende yayınlanmış olması her şeyi çözüyor. bence Toyota ya güvenmeye devam ama takip de edelim. işi hızlandıralım. bu iş sadece yeni seri motor değişimi ile çözüleceğine inanıyorum. iyi geceler
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '94
  • 18 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #26 : Aralık 10, 2012, 20:38:28 »
Evet Özer bey şimdi daha özelleşti konu; dedikleriniz doğru. Ben de torku artırılmış 2008-2009 motorlarda yağ eksiltme sorununun olduğunu öğrendim. Ama dediğiniz gibi hepsinde olmuyormuş. Dolayısıyla mümkünse 2011 corolla almaya çalışacağız. (ya da verso)
cressida, camry, ae101 , RAV4 , E120, E140 , corona

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #27 : Aralık 10, 2012, 20:41:21 »
Evet Özer bey şimdi daha özelleşti konu; dedikleriniz doğru. Ben de torku artırılmış 2008-2009 motorlarda yağ eksiltme sorununun olduğunu öğrendim. Ama dediğiniz gibi hepsinde olmuyormuş. Dolayısıyla mümkünse 2011 corolla almaya çalışacağız. (ya da verso)

Abi tam tersi .

2008-2009 larda sorun yok 2010 ve 2011 ler sorunlu 2012 lerde de sorun çözüldü diye biliyoruz .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyo
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #28 : Aralık 10, 2012, 21:43:10 »
Arkadaşlar bu motor revizyonu ile ilgili TSB yayınlandıktan sonra motoru işlem gören araçlar henüz daha fikir verecek kadar km yapmadı.
Ben yaptığım görüşme ve incelemeler neticesinde bu işlem yapılsa bile yağ eksiltme bitmeyecek. Sadece azalacak.
Biliyorsunuz sorunlu motorlarda yağ 10bin bakım aralığına kadar dayanmıyordu. 6-7bin aralığında bitiyordu. Yapılan bu işlem ile ancak 10bini çıkartacak kadar gecikme sağlanıyor.
Ama bunu sadece motordaki iyileşme ile sağlamıyorlar.
Şöyleki, ilgili TSBnin 39. sayfasında iyileştirme yapmak için gönderilecek/kullanılacak malzeme listesi var. Dikkat ederseniz yağ olarak 5w30 tam sentetik yağ kullanılıyor. Normalde biliyorsunuz 10w40 yağ kullanılırdı.

Benim aracımda 10binden sonra 31.03.2011 tarihinde sadece turbo değişti. 20bin bakıma yağı ben götürdüm (HATA!). Mobil1 5w30. Motorda hiçbir iyileştirme yapılmamasına rağmen 30bine geldiğimde yağın ancak yağ lambasını yakmayacak kadar kaldığını gözlemledim.
Yani iyileştirme yapılan araçlarda veya diğer araçlarda kullanılan yağı değiştirip sıkıntıları/şikayetleri azaltma yoluna gittiler.

Turbo değiştiğinde teknisyenlerle yaptığım görüşme sırasında, turbonun yağ eksiltmeyle ne ilgisi var ben anlayamadım dediğimde bana mantıklı bir açıklama getiremediler.

Ben de kendilerinde bu durumun turboyla alakası yok. Segmanlarla ilgili bunu motordan biraz olsun anlayan bilir dediğim de , biz de biliyoruz ama yapabileceğimiz söylenen ile sınırlı dediler. 

Bu motorlarda segmanlar ince tasarlanmış. Daha doğrusu ilk başta  hedeflenen tork değeri daha düşükmüş (190). Hesaplamalar buna göre yapılmış. Sonra yazılım ile tork yükseltilmiş (205). Motor bu torkta çalışmaya uygun olmadığından pistonlar yukarı vurduğunda segmanlar ince kaldığından deforme olmakta, sonrasında aşağı vurduğunda ise bu yerlerden bir miktar yağ yukarı kaçmaktadır. Sonraki sıkıştırmada ise yanarak atılmaktadır (mavi duman). Neticede 10 numara sentetik olmayan yağ ile de zaten dizel motorlar iyi kötü çalışabilmektedir.

Ve bence işin en vahim noktası ise şudur.
Bazılarımız bir nedenle akülerini çıkartmak/değiştirmek zorunda kalmıştır. Aracın beyninin silinmeyeceğini biliyoruz.
Öyleyse neden iyileştirmeden sonra araç yazılımı yeniden ve değişik bir versiyonla yüklenmektedir.
Bu tamamen benim tahmini, teyit ettirmedim henüz, aracın tork ve/veya başka değerleri değiştirilmektedir. Böylece piston/segman vuruntuları azaltılmaktadır.

(Mahmut hemşehrime not. İyileştirmeden sonra çipboxı takmadım. Araç el freni çekik gibi yazmıştı. Acaba bu motor değerlerindeki bir düşüşün sonucu olabilir mi?)
Bu konuyla ilgili Engin kaya diye bi abimiz forumdan koşturmuştu peşinden oda aracını sıfır almış.Ona yapılan açıklama aracın pistonlar için üretimde kuullanılan malzemenin piston yatağinda meydana gelen ısı degerine dayanıklı olmayıp pıston başlarinin erimesi ve bunun sonucunda oluşan deformasyondan dolayı yağ yakmaya sebebiyet vermesi sonucu ortaya çıkmış.
Aynı sorun bendeki araçtada oldu km yi tam hatırlamıyorumda servisle görüştügümüzde ilk zamanlar normal azaldıgı kadar ekleyin olmuştu sürekli devam edince bu sorun turbo ile vakum pompası degişmişti.7bin mi 17 bin mi ne o km de degişti.Şu an km 41.000'de (maşallah :)  )  bir sıkıntısı yok o konuda
Hayat bir şarkı bam telinden çalıyorum söz ve müzik bana ait ben böyle yaşıyorum corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '94
  • 18 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #29 : Aralık 10, 2012, 22:24:41 »
Abi tam tersi .

2008-2009 larda sorun yok 2010 ve 2011 ler sorunlu 2012 lerde de sorun çözüldü diye biliyoruz .

:) doğru tam ters yazmışım
cressida, camry, ae101 , RAV4 , E120, E140 , corona

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyo
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 1.4 D4D Yağ eksiltme sorunu iyileştirme sonrasında düzelir mi?
« Yanıtla #30 : Aralık 11, 2012, 00:42:33 »
:) doğru tam ters yazmışım
Bildiğim kadarıyla ilk çıkan 6 ileri 205 tork üretilen seride oldu.
Hayat bir şarkı bam telinden çalıyorum söz ve müzik bana ait ben böyle yaşıyorum corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kara Şimşek
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 99 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Yaklasik 1 yildir yag yakan aracimin 3 bakimdir yapilan tespit ve takip sonucu aracimin yari blok motor degisimi karari verildi.
Sali gunu verdigim aracimi bugun aldim.
Aracimin motor degismi yapildi
Dolayisiyla ruhsat degisti
Muayene tekrarlandi.

Hicbir masrafim olmadi, tum islemler toyota tarafindan yapildi.

2ay once muayene yaptirmistim bu durum iki ay once olsaydi muayene bedeli cebimde kalacakti:)

Garantimin 2ay once bitmesine ragmen acilan dosya bu zamana kaldigindan islemler yapildi...

Tesrkkurler TOYOTA

Umarim sorun cozulmustur...
1- SKODA FABIA (2004) 1.4 TDI 2004-2010
2-AURİS COMFORT EXTRA (2011)  D-4D / 2011-2016
3-HONDA CIVIC HB 1.6 DTEC (2015) 2016-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Çıkarım senle her yola, Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
Yaklasik 1 yildir yag yakan aracimin 3 bakimdir yapilan tespit ve takip sonucu aracimin yari blok motor degisimi karari verildi.
Sali gunu verdigim aracimi bugun aldim.
Aracimin motor degismi yapildi
Dolayisiyla ruhsat degisti
Muayene tekrarlandi.

Hicbir masrafim olmadi, tum islemler toyota tarafindan yapildi.

2ay once muayene yaptirmistim bu durum iki ay once olsaydi muayene bedeli cebimde kalacakti:)

Garantimin 2ay once bitmesine ragmen acilan dosya bu zamana kaldigindan islemler yapildi...

Tesrkkurler TOYOTA

Umarim sorun cozulmustur...




HOCAM DEĞİŞİMLERDEN SONRA YAĞ YAKMA SORUNUNUZ HALEN DEVAM EDİYORMU ?