Merhabalar ;
TSI ve GDI motorlara takılan şuanki sistemleri kısaca anlatmak gerekirse ;
LPG sıvı bir yakıttır , biz sıvı haldeki lpg yi motor soğutma suyu ile sıvı halden gaz fazına dönüştürürüz.Aracların emme manifoltu delinerek lpg enjektörleri vasıtasıyla bu gaz yanma odasına püskürtülür.Yani kısaca mantık şuanki sıralı gaz sistemlerinin mantığıyla aynı .Bunlara ek olarak araç belirli devirlerde ve belirli oranlarda benzin de tüketir.Benzin tüketmesinin temel nedeni araç lpgde çalışırken yanma odasınındaki ısının artması sonucu buradaki benzin enjektörlerinin bu ısıdan etkilenmesini engellemek amaclanmıştır.Böyle bir uygulama ise tasarruf oranını düşürmektedir.Ayrıca lpg gaz fazında gönderildiği için bu tip araçlarda güç kaybı da yaşanmaktadır.
LDI Sistemi ise aracın kendi benzin enjektörlerini kullanarak yanma odasına LPG'yi sıvı olarak gönderen yeni bir teknolojidir.. Yanma odasına sıvı olarak gönderilen LPG nedeniyle devamlı bir soğutma meydana gelmekte ve böylece benzine göre tork ve güç artışı sağlanmaktadır..
BRC LDI sistemi mantıksal bir hafızaya sahip olup, araç hangi yakıtla stop edildiyse, tekrar çalışmayı yine o yakıtla yapmaktadır.
Bu sistemde araç%100 lpg de çalışmakta soğuk ve sıcak motorda ilk çalıştırma da yine LPG ile yapılmaktadır.
Paylaşımınız için teşekkür ederim ustam.Emeklerinize sağlık.
Sercan ın sorusunun cevabını bende merak ediyorum.System hakkında pek bilgim yok ama tsi motorlara daha önce uygulanan sistemler pek ekonomi sağlamıyordu.Bu yeni gelişme buna nasıl katkı sağlayacak göreceğiz hep birlikte.Çok kişinin sevineceği kesin...