Gönderen Konu: Enjektör temizleyicisi.  (Okunma sayısı 29795 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #80 : Mart 11, 2015, 10:06:42 »
Aytaç hocam bir önceki katkıyı koyduğumda depo 10-20Lt. eksildiğinde üzerine 3-4 kez hep fullendi , bundan dolayı etki etmediğini düşündüğüm için acaba tekrar koysam mı diye kararsız kalmıştım.

Etki etmiştir, zaten bunu dışarıdan bariz bir şekilde anlamanız biraz zor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #80 : Mart 11, 2015, 10:06:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #81 : Mart 11, 2015, 10:15:21 »
Etki etmiştir, zaten bunu dışarıdan bariz bir şekilde anlamanız biraz zor.

Peki garanti olsun diye, tekrar koyup fullesem, herhangi bir zararı olurmu, 1500 km. yapacağım için bir depo kesin biter 1 gün içinde  :)
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #82 : Mart 11, 2015, 10:15:59 »
Dizeldeki su referans aralığı;

0 - 200 mg/kg
ölçüm belirsizliği (+ - ) % 1 - 2
ortalama ölçüm değerleri 58 - 70 mg/kg

güncel bilgilerdir.

Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #83 : Mart 11, 2015, 10:18:56 »
Peki garanti olsun diye, tekrar koyup fullesem, herhangi bir zararı olurmu, 1500 km. yapacağım için bir depo kesin biter 1 gün içinde  :)

Siz bilirsiniz, gerek yok diye düşündüm ben bir daha koyarsanız da zararı olmaz diye düşünüyorum.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #84 : Mart 15, 2015, 11:57:56 »
Öncelikle buradaki tüm arkadaşlardan özür diliyorum, kimse de alınmasın herkes iyi niyetiyle tavsiye verme ve bakım yapma peşinde fakat hiç bir otomobilin periyodik bakım tablosunda bu tarz bir katkıdan söz edilmiyor, bunu sorgulamak da aklınıza geldi mi? Yakıt/istasyon seçiminde bile hassas davranan araç kullanıcıları nasıl olur da motorunuzu böyle bir riske sokabiliyorsunuz anlamış değilim. "Ama bizim servis şöyle dedi", "Ama benim usta bunu önerdi" gibi söylemlerinizle başkalarını da sakın riske atmayın.

İlk bakıma babam götürdü, eve geldiğinde faturayı gördüğümde çok sinirlendim ve bir daha asla koydurmadım, koydurmam da. Hem 10 liralık şeyi 40 liraya satıyorlar, hem de araca zarar veriyorlar. Umurlarında mı? Aksine işlerine geliyor. Her sunulanı kabul eden müşteri profili, her sorunda da servise koşacak nasılsa. Artık yağı, filtreleri kendim götürüyorum boşu boşuna da işçilik ödeyip dönüyorum. Tek amacım hataları düzeltsinler diye fabrika geri çağırmalarından yararlanmak.

Bu konuyu Toyota'ya da taşımak istiyorum. Doğadan, sağlıktan tutun ülke ekonomisine kadar zarar veriliyor göz göre göre. Araca bakmak; bakıma çok para harcamak değil, doğru bakımı uygulamaktır.

Türkiye'de yakıt ve yağ konusunda en uzman hocadan ders aldım bu konuda fakat hiç bir şey ifade etmeyecek teorik açıklamalarım. Başka bir forumda rastladığım pratik tecrübelere sahip ehil bir kişiden alıntı yapacağım o yüzden:

http://forum.vwturk.com/showthread.php/69675-WÜRTH-ÜN-YAKIT-KATKILARI

Merhabalar;
Bosch dizel sistemlerinde calisan bir ürün gelistirme mühendisi olarak yakıt katkılarını kulanmamanızı şiddetle tavsiye ederim. Cünkü temizleme ya da asinmayı azaltmak icin kullanılan bu ürünler kısa vadede yakıt sarfiyatını ve aracın performansını olumlu etkilese de uzun vadede püskürtme zamanlarının kaymasına ve enjektör ici temizlenemeyen balcık benzeri tortulara neden olmakta. Bu nedenle katkı kullanmak yerine sürekli sabit bir istasyondan yakıt almayı ve orjinal yakıt filtrenizi periyodu aksatmadan degistirmenizi tavsiye ederim. Ayrıca bu katkıları kullanmanız aracınızı EN590 standardı dısında yakıtla calistirmanız anlamına geliyor ki bu da olası hasarlarda yaptıgımız analizde cok kolay bir bicimde farkedilip "garanti dısı" ile tüm sucu size atabilmektedir.
Eğer cekiş ya da sarfiyat ile ilgili sorununuz varsa enjektörlerin ultrasonik temizleme ile serviste temizlenmesini (uzman kisi tarafından) tavsiye ederim.
keyifli, ekonomik ve güvenli sürüsler dilerim.

Dizel enjektorlerde 5 ile 7 arasında püskürtme deligi bulunmakta. Bunlar yakıt konusunda cimri olması için 150µm capinda tel erezyon ile delinmekte. Olası katkılar sac telinin bile giremediği bu delikleri tıkamakta. Her ne kadar 1600-2000bar gecse de aynınehir yataklarının yosun tutması gibi bu katkılar nedeniyle delikler de tıkanabilmekte. Eger gercekten yararlı olsalar zaten dünya dizel standardına bu katkıları da eklerlerdi. Unutmamız gereken bir nokta dizeiln püskürtme sırasında ateslendiği benzinin ise püskürtme sonrası bir devirde hava yakıt karısımı yaptığı. Bu nedenle olası bir tıkanma benzinlide hissedilmezken dizelde yanma profilini 1e 1 etkiler. Bu nedenle riski almak isteyen arkadaslara er meydanı.... Benim stratejim. mümkün mertebe aynı istasyondan alışveris yapmak ve olası bir yakıt sorununda direkt tepesine binmek. Ticari olarak buna %100 hakkınız var. Sadece yakıtı sürekli oradan aldığınızı ispatlamanız gerekli.
Toyota Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra (2012)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #85 : Mart 15, 2015, 12:13:36 »
Fabrika geri çağırmalarında illa yetkili servise gitmiş olmanız gerekmiyor hocam
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #86 : Mart 15, 2015, 12:25:07 »
Bunu da öğrenmiş olduğum iyi oldu teşekkür ederim fakat merkez duyuru prosedürünü bile açıklamasına rağmen, müşterilere herhangi bir bildirim yapılmıyor. Bakımdan bakıma haberimiz oluyor. Araştıracağım bunu da.
Toyota Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra (2012)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #87 : Mart 16, 2015, 09:30:49 »
Bunu sizde toyota-tech.eu dan takip edebilirsiniz

Bakımlarda siz bütün herşeyi götürüyorsanız zaten servise gitmenizin bir anlamı yok ki, örneğin motorda bir sıkıntı çıktı yada enjektörlerde bir sıkıntı oldu. Servisin ilk baktığı şey bakım periyodları ve yapılanlar
Zamanında yapılmış mı?
Hangi malzemeler kullanılmış?
Enjektör temizleyici kullanılmış mı?
Hangi parçalar kullanılmış?

Toyota yağınında enjektör temizleyicininde garantisini veriyor
Oluşabilecek durumlarda Toyota müşteriye yardımcı oluyor
Bence boş yere servise dahi gitmeyin

Birde yakıtı sürekli aynı yerden almak zordur, biz Bursa'dan K.Maraş'a Ş.Urfa'ya geldik aynı yerden almamız imkansız
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #88 : Mart 16, 2015, 10:49:49 »
Shell sitesinden alınan bilgi;
"Shell V-Power Nitro+ Diesel Bu yeni ve geliştirilmiş dizel formül, dizel yakıt enjeksiyon sistemlerinin daha hızlı ve daha etkili temizlenmesi amacıyla daha güçlü bir kir temizleyici içermektedir**."
bu durumda eurodizel yakıtlara enjektör temizliği vs için katkı konuluyor, peki bu katkıların zararlı olmadığını nerden biliyoruz?. normal motorin alıp katkı koymak aynı anlama gelmiyor mu?.
normal ve katkılı dizelin aynı fiyat olduğu şu günlerde firmalar katkı miktarını düşürürse nereden anlayacağız?.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #89 : Mart 16, 2015, 14:11:01 »
Kaan Bey benim götürdüğüm malzemeler de Bosch'tan alınma, eşdeğer ve km-plaka bilgisiyle birlikte faturalı. Garantiden çıkarmak işlerine gelmiyor ayrıca. Ne kadar gidersen o kadar katkıda bulunuyorsun bu fona :) Sigorta gibi bir şey garanti. 3 liralık şeyi 10 liraya verip, bozulanlarla sağlamların aynı maliyete dahil edildiği.

İbrahim Türker Bey, yakıtların standardı var. Her yakıtın da kendi içinde bir kimyası. Kan grubu gibi düşünün, bir yakıttaki katkı başka yakıtla/katkıyla uyum sağlamayabilir.

Enjektör temizliği gerekli birşeydir fakat bu şekilde yakıt deposundan damara girip stent takar gibi değil :)
Toyota Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra (2012)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #90 : Mart 16, 2015, 15:43:58 »
Enjektör temizleyicisinin asıl görevi, enjektör içini ve deliklerini temizlemek değildir.

Karbon Birikimi, tam enjektör deliklerinin dışında yanlarda oluşur ve genişleyerek çıkışı daraltır.

Enjektör temizleyisinin diğer en önemli görevide yakıt içindeki su damlacıklarının atılımını sağlamaktır. Bu damlacıklar, petrol istasyonundan değil, yakıtı harcadıkça, eksilen yakıtın yerine depoya giren hava ile olur.

Enjektör temizleyicisi zararlı veya faydasız olsaydı, yetkili servisler tarafından kullandırılmazdı.

Enjektör deliklerinin nasıl tıkandığına başka bir örnek verelim;

Kireçli suya sahip bölgelerdeki duş fıskiyesi ve muslukları incelediğinizde, kireç birikimini açıkça görebilirsiniz, oysa borular ve hortumlarda sorun yoktur.

Yakıt içindeki temizleyici oranı yüksek olsa bile zamanla enjektör ağzında ve emme sübaplarında karbon birikimi olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #91 : Mart 16, 2015, 16:26:26 »
enjektör temizleyici ile ilgili konuya şu video açıklık getirebilir.

https://www.youtube.com/watch?v=cvlnG5KiEv8
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #92 : Mart 17, 2015, 10:07:19 »
@Kadir Güneş (29236)
Kadir bey
bildiğim kadarı ile ülkemizde motorin TS EN 590A+1 standardı ile tek tip oldu, firmalar katkı kullanarak katkılı(eurodizel) yapıyorlar.
benim öğrenmek istediğim epdk istasyonları teftiş ederken motorin yakıtını bu standarda uygun olduğunu mu denetliyor, yani firma eurodizel diye katkısız satarsa Epdk anlayabiliyor mu?
saygılar




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #93 : Mart 17, 2015, 10:28:20 »
@Kadir Güneş (29236)
Kadir bey
bildiğim kadarı ile ülkemizde motorin TS EN 590A+1 standardı ile tek tip oldu, firmalar katkı kullanarak katkılı(eurodizel) yapıyorlar.
benim öğrenmek istediğim epdk istasyonları teftiş ederken motorin yakıtını bu standarda uygun olduğunu mu denetliyor, yani firma eurodizel diye katkısız satarsa Epdk anlayabiliyor mu?
saygılar



Akaryakıt kaçakçılığına karşı yapılan ulusal marker denetimleri, TÜBİTAK’ın geliştirdiği gezici ölçüm cihazları ile artık yerinde ve hızlı bir şekilde yapılacak.

TÜBİTAK Ulusal Metroloji Enstitüsü (UME) tarafından Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) için ulusal marker geliştiriliyor. Akaryakıt şirketlerine dağıtılan ve kimyasal bir işaret olarak bilinen ulusal marker, kaçakçılığın ve vergi kaybının önlenmesi, uygunsuz akaryakıttan dolayı araçların zarar görmemesi amacıyla 7 yıldır kullanılıyor. UME laboratuvarlarında tamamen yerli imkanlarla geliştirilen ulusal marker denetimlerinde yeni bir dönem başladı. Şimdiye kadar yapılan operasyonlarda ele geçirilen akaryakıtın kaçak olup olmadığı, ulusal marker cihazlarının bulunduğu Bölge Referans Laboratuvarlarındaki incelemeler sonucu anlaşılıyordu. Saha denetimlerinin referans cihazla yapılması ve ölçüm sonuçlarının hızlı ve yerinde alınabilmesi amacıyla ulusal marker referans cihazı gezici hale getirildi. TÜBİTAK UME ve ZİVAK teknoloji firmasının işbirliğiyle geliştirilen Gezici Ulusal Marker Referans Cihazı (GUMREF) adı verilen bu araçlar ile akaryakıt kaçakçılarına göz açtırılmayacak.

Tamamen Türkiye’de tasarlanan ve yazılımı Türk mühendisler tarafından geliştirilen GUMREF’den iki adet üretildi. Dünyada ilk kez ulusal marker denetimini gezici hale getiren araçların biri TÜBİTAK UME tarafından araştırma amaçlı kullanılacak. Diğer araç ise EPDK’nın kullanımına sunuldu. Talep doğrultusunda yeni GUMREF’ler devreye alınacak.

Araçta Türkiye’nin ilk yerli yazılımına sahip LC-MS/MC cihazı bulunuyor. Projenin gizliliği açısından yazılım kodları TÜBİTAK tarafından kontrol ediliyor ve istendiğinde yazılım kilitlenebiliyor. GUMREF ölçüme başlamadan numune hazırlığını tamamen kendisi yapıyor. Kullanıcı sadece numuneyi tanımlayan bilgileri sisteme tanıtıyor. Numune hazırlama sistemi de tamamen Türkiye’de geliştirildi. GUMREF hareket halindeyken kendini şarj edebiliyor ve bu şarj 4 saat boyunca denetlemeler sırasında kullanılıyor. Ölçüm alanı kamera ile kayıt altına alınıyor.

GUMREF, Akaryakıta Katılan Madeni Yağı da Tespit Edecek

GUMREF ile sahada yapılan bir ölçüm için ulusal marker seviyesi hızlı bir şekilde tespit edilecek. Bekleme süresi olmayacağı için ticari faaliyete devam veya durdurma kararı denetleme anında verilebilecek.  Bu da işgücü ve sermaye kaybına sebep olmayacak ve ticaretin devamlılığına katkıda bulunacak. EPDK tarafından belirlenecek güzergâhlarda bu cihazlar ile denetimler gerçekleştirilecek ve ulusal markere yönelik herhangi bir atak anında tespit edilecek. GUMREF, ulusal marker ölçümlerinin yanı sıra akaryakıt içine madeni yağ veya hafif ürün karıştırılması durumlarını da tespit edebilecek. 2013 Temmuz ayından itibaren EPDK’nın aldığı yeni karar ile gazyağı ve yakıt nafta ürünlerine de ulusal marker eklenecek.

Ulusal Markerin Formülü Sürekli Güncelleniyor

Kimyasal ve biyolojik sistem içeren ulusal marker, 1000 litre akaryakıtın içine 8 mililitre olarak ilave ediliyor. Formülasyonu sürekli güncellenerek taklit edilebilme imkanı ortadan kaldırılıyor. Ulusal markerin takip edilebilmesi amacıyla dünyada ilk olarak her firma için özel olarak DNA şifresi geliştiriliyor. Akaryakıtların ulusal marker seviyesi, İçişleri Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı denetim ekipleri tarafından kontrol ediliyor. Sonuçlar anında EPDK ve TÜBİTAK’taki izleme merkezlerine iletiliyor. EPDK’nın belirlediği yeterli şart ve seviyede ulusal marker içermeyen akaryakıtların satışı geçici olarak durdurularak, numunelerin sahiplerine idari para cezası uygulanıyor.

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Enjektör temizleyicisi
« Yanıtla #94 : Mart 17, 2015, 10:37:12 »
Mehmet bey
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, marker uygulaması yakıtın kaçak olup olmadığı ile ilgili, benim asıl öğrenmek istediğim epdk eurodizel/katkısız dizel ayırımını denetliyor mu?
eurodizel diye normal dizel satsalar nasıl anlayacağız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi
« Yanıtla #95 : Mart 17, 2015, 11:17:51 »
Mehmet bey
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, marker uygulaması yakıtın kaçak olup olmadığı ile ilgili, benim asıl öğrenmek istediğim epdk eurodizel/katkısız dizel ayırımını denetliyor mu?
eurodizel diye normal dizel satsalar nasıl anlayacağız.

Size şunu söyleyeyim o şekil bir denetleme yok. Sadece yakıtın kaçak olup olmadığı veya karışım olup olmadığının denetimi yapılıyor. 10 numara yağı makine ölçmüyor zaten. 10 numara yağı Sadece araca satış dolum esnasında yakalarsanız işlem yapılıyor.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 43 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #96 : Mart 17, 2015, 14:52:08 »
İbrahim bey,  yukarıda yazmış olduğunuz yakıt cinsi zaten düşük kükürtlü motorin yani eurodizel diye tabir edilen yakıt. Ülkemizde 2011 Nisan ayından beri dağıtım şirketlerinin, 2011 Temmuz ayından beri de bayilerin başka bir motorin cinsi satması yasak.
 Yani piyasada normal motorin diye tabir edilen, yüksek kükürtlü motorini legal yollardan satın almanız mümkün değil. Katkılar sadece yakıtın performansını, temizleme özelliğini vs değiştirir. Ana yakıt aynıdır.
2010 Auris 1.6 VVT-i Otomatik, VSC, Navi, Sunroof, Xenon, Isıtmalı Deri Koltuk...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #97 : Mart 17, 2015, 16:51:29 »
Euro 4 normlu motorlarda, Kırsal Motorin kullanıldığını, egzosttan çıkan dumandan anlayabilirsiniz.
Euro 5 normlu motorda ise, rejenerasyon çok daha sık tekrarlanacak ve hatta kısa sürede tıkanma ile son bulacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektör temizleyicisi.
« Yanıtla #98 : Mart 17, 2015, 18:03:53 »
Geç cevap için kusura bakmayın biraz yoğun bir gün! :(

@Ibrahim Türker Erturul (26546)
İbrahim Bey;
Arkadaşlar işin aslını zaten açıklamışlar. Dedikleri gibi EPDK dizel - euro dizel diye bir ayrım yapmıyor onlara göre hepsi Motorin. Rafineriden alınan analiz raporuna bakarak hareket ediyorlar. Analiz raporu TÜRKAK (Türk akreditasyon Kurumu) tarafından hazırlanıyor.
Verilen referans aralığı mg/kg da 0-200, genelde ölçülen ortalama değer 3,5 - 5,00 aralığında olmakta ve en son elimdeki raporda 4,46 gibi bir değer alınmış. (Değerler her ölçümde farklılık gösterebilir buda üreticiden rafineriye gelen yakıt kalitesi ile ortaya çıkmakta)
Rapor ekindeki irsaliyede hem dizel hemde euro dizel var fakat bu ölçümler harmanlanma öncesinde yapıldığından her iki yakıtında kükürt değeri aynı varsayılmakta.
Katkı maddeleri ve markerlama işlemi harmanlanması neticesinde dizel - euro dizel diye ayrım yapılabilmekte.
Tüm Analiz raporlarının altında "Akaryakıt Harmanlama sonrası teknik düzenlemelere uygundur" ifadesine de yer verilmekte.
Euro dizel kokusu daha keskin ve etkindir en basit anlama şekli budur. (Tanker geldiğinde boşaltım esnasında hoş bir koku sarıyor etrafı :rofl: )
Haricinde tamamen rafineriden gelen ve istasyonda satan kişiye güvenmekten başka çare yoktur.
Bu arada yapılan denetlemelerde şüphelenme söz konusu olduğunda alınan numune direk laboratuvara  gönderilip acil test ediliyor. Yani standart katkı dışında bir şey katmaları (10 numara yağ gibi) söz konusu olması zor bir durum.
Bilindik, eski ve güveneceğiniz yerlerden yakıt aldığınız sürece bu ayrım konusuna takılmanıza gerek yoktur.
Nereden yakıt alırsanız alın yakıt fişinizi 3. kez aldığınız yakıtı bitirene dek saklamanızı tavsiye ederim.
Yanlış yakıt dolumları, kaçak yakıt koymaları v.b durumlarda ortaya çıkacak tüm zararınız elinizdeki fiş ile karşılanacaktır.


Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...