merhaba arkadaşlar. cumartesi günü aracıma brc ege bölgesi müdürlüğü 2a mühendislik karabağlarda LPG montajı yapıldı. takılan kit my11. tank olarak da brc nin simit tankı takıldı. önceki aracım 206 dan sonra auris bagajı bir miktar geniş gelmişti ta ki koca 205/55/r16 stepneyi bagaja koyana kadar

forumdan mehmet özenç beyin de referansıyla 2a izmir genel müdürü yasin bey montaj sırasında gayet ilgiliydi. gelelim montaj sırasında ve sonrasındaki izlenimlerime:
*cumartesi sabah saat 9.30 da başlanan montaj saat 11.30 da bitti. şansıma benden başka saat 10.30-11.00 e kadar kimse yoktu ve arabanın arkasında tank ekibi, önünde elektrik, filtre ve genel montaj olarak 4 farklı ekip koordineli olarak çalıştı.
*motor bloğu ve plastik manifolt delimleri sırasında manifoltu sökmediler. plastik olmasına rağmen sökülmeli miydi diye düşünüyorum. delim esnasında elektrik süpürgesiyle çıkan çapakları ortamdan çekmeye çalıştılar umarım başarılı olunmuştur. tüm dorumlarda manifold mutlaka sökülmeli deniyor ama bana göre asıl risk motor bloğundaki delim işlemi, bu işlem daha risksiz hale nasıl getirilir?
*çalışan ekip genelde gençti başlarında 1 tane usta duruyor ve onları yönlendiriyordu ama başka araçlarda gelmeye başlayınca usta ister istemez araç başından ayrılıyordu. bu durumu yasin beye ilettiğimde çalışan diğer arkadaşların da 4-5 senelik adamlar olduğunu ve herşeyin kontrol altında olduğunu söyledi. bu arada manifold ve motor bloğu delim işlemini yardımcı elemanlar değil direk ustalar yapıyor.
*gözlemleyebildiğim kadarıyla takılan tüm parçalar brc markaydı, enjektörlerde kullanılan hortumlarda italyan yapımı idi(bu arada fabrikamızda italyan yapımı çok makina var ve biz türklerin yaptıklarından hiçbir farkı veya üstünlüğü yok) kullanılan sprey yağlayıcılar dahi BRC marka idi.
*montaj sonrasında araba ilk çalıştırılırken uzun süre çalışmadı ve tam anlamıyla acı çekti. ustaya sorduğumda normal olduğunu söyledi. sonraki çalıştırmada gayet normaldi. her montajda böyle mi oluyor?
*kaçak testini ege bölgesi merkezinde bile köpükle yapmaları bana komik geldi. seyyar kaçak dedektörlerinden mutlaka edinmeleri lazım her montaj yapan yerin. dedektörü olmayan yere ruhsat bile verilmemeli. nitekim sadece motor kısmında birkaç yerde kontrol yapıldı, tankta ve arabanın altında kaçak kontrolü yapılmadı.
*montaj sonrasında ayar sürüş esnasında yapılmadı, araç dururken yapıldı.
*brc seviye gösterge ışıkları tasarım olarak kötüymüş:)
*arabanın stepnesine brc kılıfı taktılar güzel durdu, kılıf almak zorunda kalmayacağım ama mutlaka ufak stepne almam lazım.
*VSR yi 6000 devire ayarladı usta yani motor 6000 devire gelince arada benzin de püskürtecek yanlış bilmiyorsam. bunu 6000 yerine 5000e çeksek tüketim açısından zararlı, motor açısından daha faydalı olmaz mı? çünkü 5000 devirde bana çok yüksek geliyor ve sanki o devir de lpg de motora zarar verir gibi düşüncem var. katılıyor musunuz?
*araçda kullanımda şu ana kadar bir problem veya performans düşüklüğü tespit etmedim umarım da etmem.
*sabahları 1 km bile geçmeden lpg ye geçiyor araç.
*lpg geçişini hissetmiyorum.
*lpg de çok pahalanmış
