Gönderen Konu: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları  (Okunma sayısı 15915 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 188000
  • Kan Grubu: ---
  • 64 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #80 : Ağustos 24, 2017, 13:40:43 »
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170401-14.htm

en son tebliğ bu.şehirlerarası yolda otomobillerde takacak, şehir içinde valilik kararına bağlı.fakat "kış aylarına tüv muayenesi rastlayanlar kışın araçlarını hiç kullanmasalar bile vize için kış lastiği takma zorunluluğunda olacaklak" diye bir ibareye raslamadım.bunun Tuvtürk ile görüşülüp teyid edilmesi lazım.bence valiliklerin zorunlu değil diye açıkladığı illerde kış dönemi muayenelerde zorunluluk olmaması gerekir.


Toyota Club Türkiye

Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #80 : Ağustos 24, 2017, 13:40:43 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 142000
  • Kan Grubu: A+
  • 279 kere teşekkür etti
  • 308 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #81 : Ağustos 24, 2017, 14:12:41 »
Benim lastiklerde sadece M+S işareti var (Kumho KL21), aşağıdaki ilk maddeye göre yırttım.  :alkis:

a) Kış lastiklerinin yanaklarında (M+S) işareti veya (M+S) işareti ile birlikte kar tanesi (snowflake)  işareti veya sadece kar tanesi (snowflake) işareti aranır.
2009 KIA Sorento 2.5 CRDI X-Force

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 140250
  • Kan Grubu: A+
  • 399 kere teşekkür etti
  • 830 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #82 : Ağustos 24, 2017, 14:23:31 »
Buna göre neredeyse tüm SUV lastikleri de kış lastiği sayılıyor o zaman.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   
Lexus geldi, burayla ne yapsam ki?
http://www.lexustr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 188000
  • Kan Grubu: ---
  • 64 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #83 : Ağustos 24, 2017, 14:48:54 »
evet all seasons (dört mevsim) lastiklerin hepsinde M+S ((MUD -ÇAMUR) + S (SNOW-KAR))  işareti var, buda yönetmeliğe göre kış lastiğine uygun görünüyor.
Kumho solus k21 de dört mevsim lastiği.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 48000
  • Kan Grubu: ---
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #84 : Ağustos 24, 2017, 15:25:26 »
Dört mevsim lastiği hiç anlamamışımdır. Lastik firmalaeınkn uyanıklığı gibi duruyor.
Lastik sadece çizgi ve desenine göre dört mevsim diye ayırmak çok mantıksız.

BANA GÖRE Dört mevsim lastikler yazlık lastiklerin desen ve su kanalı olarak kışa çevrilmiş hali gibi

Kış lastiğinin ve yaz lastiğinin  ana maddesi olan kauçuk sıcaklık değerine göre ayarlanmaktadır.
Kış lastiğindeki kaucuk soğuk havalarda yumuşak olması için tasarlanmıştır.
Yaz lastiğindeki kaucuk sıcak havalarda yumuşak olması için tasarlanmıştır.


Dört mevsim nasıl oluyor peki???

Neyse tavsiye olarak kendimde alacağım galiba (mecbur oldu) önceden kullandığım Nokian marka kış lstiklerini tavsiye ederim. İnternette araştırabilirsiniz. Donanımhaber gibi sitelerde de yorumlar da vardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 55000
  • Kan Grubu: A+
  • 1211 kere teşekkür etti
  • 2224 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #85 : Ağustos 24, 2017, 15:45:22 »
4 mevsim denilen lastikler pazarlama tekniği bence. Mantıken düşündüğünüzde böyle bir lastik üretiliyorsa  yaz-kışa ne gerek vardı?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '09
  • Kan Grubu: B+
  • 31 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #86 : Ağustos 24, 2017, 15:56:17 »
dört mevsim lastik olmaz ama kışı önemsemeyen, kış mevsimini bir şekilde atlatırım diyenler bu lastiği tercih ederler.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1695 kere teşekkür etti
  • 2444 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #87 : Ağustos 24, 2017, 16:45:03 »
M+S veya kar işareti olan 4 mevsim lastikler de kabul edilir. Sıkıntı olmaz.
Fakat bu 4 mevsimlere olan ön yargı Fransız otomobillere olan ön yargı gibi aynı. Teknolojiler gelişiyor. Nokian ile Michelin bu konuda büyük adım attılar.
Ben de hazır yazlık lastikler bitmişken, sırf deneme amaçlı önlere 2 tane Nokian Weatherproof aldım. Kışın Uludağ'a çıkan da var, yazın frenlemede abs devreye girmeden çok kısa mesafede durdu diyen de var. Ben de denemek için aldım. Yaz performansını bayram tatilinde uzun bir yola çıkacağım, o sırada anlayacağım. Ama hiç de öyle yazın yaz lastiği kadar iyi olmaz denildiği gibi değil. Fren performansını sevdim ben.
Performansını yaz kış 2 sene bile korusa çok iyi, yaz kış değiştirip 4 sene kullanmaktansa, hep aynı lastikle 2 sene kullanmak bence daha mantıklı.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 48000
  • Kan Grubu: ---
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #88 : Ağustos 25, 2017, 00:37:15 »
Ön yargıdan ziyade tutarsızlık var.
Önceki mesajımda da bira değindim.
0-5 derece ile 30-35-40 derece arasında bir lastik düşün ki her sıcaklıkta verimli çalışıyor. Bu imkansız.

Ancak ortalama verimlilikle çalışır. Teknolojiler gelişti tamam. Kabul. Ama lastiğin ham maddesi hala kaucuk. Farklı sıcaklıklarda dört mevsim lastiğin performans göstermesi için ortalama bir sıcaklık ayarı yapılıp artı ve eksi tolere etmesi sağlanır.

Kış lastiği sadece fren mesafesi olarak düşünmemek gerek. Lastikte en önemli unsur yere tutunmadır. Lastiğin dişleri şekli ne kadar iyi olursa olsun. Hangi şartalara göre üretildiği (kış mı yaz mı?) sonucu belirler. Ortada sıcaklık farkı var hem de 0-40 derece kadar bir sıcaklık.

Hadi diyelim ki teknoloji çok gelişti... Öyle bir lastik yapmışlar ki 5 derece (eksi dereceleri saymıyorum bile) de aynı yumuşaklığı veriyor. 40 derecede de... lastiğin sertliği her şeyi etkilediğine göre ve sıcaklık denen kavram da lastiği etkilediğine göre...
Biri bana dört mevsimi açıklasın derim.  (Yok demem) :)

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1695 kere teşekkür etti
  • 2444 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #89 : Ağustos 25, 2017, 01:11:14 »
Ön yargıdan ziyade tutarsızlık var.
Önceki mesajımda da bira değindim.
0-5 derece ile 30-35-40 derece arasında bir lastik düşün ki her sıcaklıkta verimli çalışıyor. Bu imkansız.

Ancak ortalama verimlilikle çalışır. Teknolojiler gelişti tamam. Kabul. Ama lastiğin ham maddesi hala kaucuk. Farklı sıcaklıklarda dört mevsim lastiğin performans göstermesi için ortalama bir sıcaklık ayarı yapılıp artı ve eksi tolere etmesi sağlanır.

Kış lastiği sadece fren mesafesi olarak düşünmemek gerek. Lastikte en önemli unsur yere tutunmadır. Lastiğin dişleri şekli ne kadar iyi olursa olsun. Hangi şartalara göre üretildiği (kış mı yaz mı?) sonucu belirler. Ortada sıcaklık farkı var hem de 0-40 derece kadar bir sıcaklık.

Hadi diyelim ki teknoloji çok gelişti... Öyle bir lastik yapmışlar ki 5 derece (eksi dereceleri saymıyorum bile) de aynı yumuşaklığı veriyor. 40 derecede de... lastiğin sertliği her şeyi etkilediğine göre ve sıcaklık denen kavram da lastiği etkilediğine göre...
Biri bana dört mevsimi açıklasın derim.  (Yok demem) :)

Haklısınız. Ama şöyle düşünün. Kış lastiklerinin ıslak zemin etiket değeri düşüktür, çünkü test gereği kışlık lastiklerin çalışma sıcaklıklarının çok üstünde bu testler gerçekleştirilir ve haliyle kışlık lastik aşırı yumuşadığı için de ıslak zeminde frenleme mesafesi uzar ve etiket değeri düşük bir değer verilir.
Ama Nokian Weatherproof a bakıyoruz ıslak zemin frenleme etiketi B, Goodyear efficient grip vb birkaç rakibi ile eşdeğer. Yakıtı fazla normal olarak. Bugün denediğim frenlemesinden memnun kaldım. Tabiki yazlık lastiklerim 3. senesinde olsa da 35 bin km.yi devirdiğinden performansı vasat altındaydı. O nedenle sağlıklı kıyaslama yapamıyorum. Yazın weatherproof un, yaz lastiklerine oranla (bridgestone) frenlemede çok az bir miktar fazla mesafe gittiğini söyleyenler var.
Kış performansına geliyoruz. Erciyes'e, Uludağ'a çıktığını söyleyen var.

Eğer gerçekten denildiği gibiyse, kış performansını %70-80, yaz performansını %80-90 verebiliyorsa hiç yazlık kışlık 2 takım alıp yılda 2 kere değiştirme derdine gerek yok demektir. Ben de öneriler üzerine sırf merak ettiğim için 2 adet aldım önlere taktım. Kışa geçerken önleri değişmeyip sadece arkalara kışlık lastikleri takacağım kış performansını da denemek için. Zaman ne gösterecek. Weatherproof ile ilgili olumsuz bir yorumla karşılaşmadım ben.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2544 kere teşekkür etti
  • 2882 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #90 : Ağustos 25, 2017, 12:02:21 »
Kışlık lastik de tek tip değildir, şartlara ve yasalara göre değişik tipleri mevcut.
Hafif karda çokça patinaj çeken kışlık lastiklere de rastlanabiliyor.
Eskiden Abd pazarında Japon araçlarını tiye alırlardı, yani bilgi önyargıdan sonra işliyor. Eleştiri ise her daim yapılabilir, bu biraz da beklentiler ile alakalı.
Yazlık Continental ve Michelin Energy serileriyle (henüz yenilerken) karlı zeminde belli standartlardaki kışlık lastik kadar tutunma görüyordum. Ama Goodyear Ugp 8 vb lastikler fark yaratıyor, örneğin karlı, hafif buzlu rampada önden çekişli ile kalkışta.
Binek araçlar için zincir zorunluluğu tartışılmalı, zararları da düşünüldününde.
Kaygan zemin pratik eğitimi de önemli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #91 : Ağustos 27, 2017, 02:25:59 »
İyi geceler sayın üyeler, son kış lastiği haberlerine anlam veremedim bizim buranın (K.Maraş) kışı yağmurdan başka bir şey değil, çoğu kış kar yağmaz bile ama arada sırada Gaziantep'e seyahat ediyoruz şimdi kış lastiği takmak bize de mi şart ?
Zafer için Doğdum, Zafer İçin Ölürüm !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Gayrimeşgul
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 64500
  • Kan Grubu: B+
  • 651 kere teşekkür etti
  • 2032 kere teşekkür edildi
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #92 : Ağustos 27, 2017, 17:20:05 »
olay sadece yağmur yada kar değil ki. sıcaklık. 7 derece altına çok düşüyor maraş, normalde de gerekli zaten.
born to race

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Duzceliyiz
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '99
  • Kilometre: 318000
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Zorunlu Kış Lastiği Mevzuatı ve Soruları
« Yanıtla #93 : Kasım 01, 2017, 21:07:55 »
Son çıkan ohal de. Khk da kalkti
Avensis 99 hedef te  2005 1.6 otomatik var

Etiketler: