Selçuk , multimetrenin ölçme hatasını kontrol ettikten sonra hala , 11.8V ölçüyorsan akün boşalmış durumda demektir. Kullanım şeklin akünün dolmasına yetmiyorsa sen bu işleri bildiğin için hariçten doldurabilirsin aslında. Bir dc adaptör işini görür. Sen bir dene hala problemliyse bir akücüye uğraman gerekecek sanırım. Akü servislerinde yüksek akım geçirip gözlerin durumuna falan bakıyorlar.
Bir de şarj dinamosunun performansını ölç derim. Ulaşabiliyorsan dinamo çıkışına yoksa aküye giriş noktasına bir pens ampermetre bağla ,sonra 2000-2500 devirlerde çevir ve sırasıyla önce farları , sonra cam rezistansını ve sonra kademeli olarak fanı aç. Bu arada akü her durumda şarj oluyormu bak. Tüm yükleri açtığında deviri biraz daha artırabilirsin.
Bazı durumlarda problemli aküyü şarj etmek de işe yaramıyor. Evden sorunsuz ilk defada marşa basıp , uzun yol yapıp ertesi gün marşa basamadığım olmuştu 5-6 yıllık bir aküde..