Filo Aracı olarak Toyota Kullanmanın Avantajları
Triger Zinciri
Rakiplerimizde triger kayışı kullanılırken, Toyota'da tüm modellerimizde triger zinciri kullanılmaktadır. Triger zincirinin, triger kayışına göre avantajları:
1- Firmaların giderlerinin önemli bir bölümünü oluşturan araç giderleri "Araç Kullanım Maliyeti" olarak adlandırılan kriterlere göre takip edilmektedir.
2- Triger kayışı değişimlerinde, değişim yalnızca kayışla kalmaz, gergi rulmanının, yayının da değiştirilmesi gerekir. Bunun da aşağı yukarı bugünkü malzeme ve işçilik maliyeti bir araç için 150-250$ seviyelerindedir. Halbuki triger zincirin değişimine gerek olmadığı için böyle bir maliyet periyodik bakım kapsamında Toyota için söz konusu değildir.
3- Triger kayışının değiştirilmesinin ihmal edildiği durumlarda, kayışın aşınmasından dolayı yaşanabilecek bir kopma, motor bloğu, piston, piston kolu, supaplar gibi önemli parçalarda ciddi hasarlara yol açacaktır ki, bu garanti kapsamına alınmaz. Toyota da kullanılan triger zincirinin kopma riski ise hemen hemen "0"dır.
4- Özellikle filo müşterilerinde hem kullanılan araç adedinin çokluğu, hem de bu araçların yıl içerisinde yaptığı km'nin fazla olduğu düşünülürse yalnız triger kayışının değişiminden gelecek maliyet külfeti dahi oldukça fazladır.
Alırken, kullanırken, satarken avantajlı!
Toyotasa'nın "sorunsuzluk" taahhüdü, yalnızca sunduğu ürünlerle sınırlı değildir. Bizim için satış yalnızca bir başlangıçtır. Saıtş, servis ve yedek parça hizmetlerinin aynı çatı altında verildiği Toyota Plazaların satış sonrası ve garanti uygulamalarındaki sorunsuz hizmet anlayışı, Toyota'nızın 2. el değerinin daima yüksek olmasını garantiler.
Otomobillerimizin sorunsuzluğuna olan inancımız garanti şartlarıyla da kendini hissettirir.
100,000 km. sorunsuzluk testi!
Türkiye'nin önde gelen otomobil dergilerinden Auto Show, Toyota Corolla ile 100,000 km Uzun Dönem Dayanıklılık Testi gerçekleştirdi. Corolla, 100,000 km. boyunca çeşitli iklim ve zemin koşullarında tam 13 ay kullanıldı. Hızlanma, frenleme, slalom, engel aşma ve yol tutuşu gibi özel testlere tabi tutuldu ve sarf malzemeleri dışında hiçbir parçası değişmedi.
En az 300,000 km. sorun çıkarmaz
Auto Show Teknik Danışmanı test sonunda görüşlerini şöyle özetliyor: Toyota Corolla periyodik bakımlarına düzenli olarak girerse mekanik hiç bir problem yaratmaz ve en az 300,000 km hiç sorun çıkarmaz.
Garanti Ekstra "4 yıl veya 5 yıl sınırsız km"
Toyotasa Garanti Ekstra programı yeni araç satışı aşamasında, müşterinin bu aşamada karar verememesi halinde satış tarihinden itibaren 3 ay ya da 5000 km süre içinde veya o ana kadarki bakımları tamam olmak koşuluyla ve %20 fiyat farkıyla araç 24 ay ya da 50,000 km'ye varana kadar yaptırılabilecek isteğe bağlı bir sigorta ürünüdür.
Özellikle kurumsal müşteriler için önemli ölçüde fayda sağlayacak bu uygulamada, firma Corolla sınıfı araçlar için yıllık yaklaşık 40$'dan başlayan düşük meblağlarla 4 yıl veya 5 yıl sınırsız km garanti süresinden faydalanabilir.
Firma aracı bu süre içerisinde satarken dahi garantili olacağından aracı kisa sürede ve değerinde nakite çevirebilme imkanına sahip olacaktır.
Corolla Sedan ve Station Wagon'larda artan yerlilik oranı
Dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisi olan Toyota Motor Corporation otomotiv dünyasında yenilikçi ve devrim yaratan sayısız üretim ve satış uygulamasının mimarı olarak Türkiye Adapazarı tesislerinde geleceğe yönelik uygulama ve yatırımlarıyla ağırlık veriyor.
Tüm Avrupa'nın Toyota Corolla Sedan ve Station Wagon modellerindeki otomobil ihtiyacının sağlandığı Türkiye'de yerlileştirme yatırımlarını arttırarak devam etmesi, özellikle bu modellerde parçaların tüketicimiz için çok daha kısa zamanda ve rakiplerine göre daha cazip fiyatlarla temin edebileceğinin bir göstergesidir.
Düşük onarım maliyeti
Değişecek parça sayısında %80, maliyetlerde %50'ye varan kazançlar...
Toyota uluslararası arenada bugüne kadar sahip olduğu tecrübe ve bilgisini kullanarak birtakım yeni teknolojik gelişmeleri jenerasyon Corolla'da uyguladı. Yeni Corolla'ların kazalarda daha az hasar görmesini ve bu sebeple oluşacak maliyetlerin önemli ölçüde aşağıya çekilmesini sağlayan bu gelişme aynı zamanda servis sürelerinin de kısalmasını sağladı.
Deforme olmayan beton bir duvara %40'lık ofset çarpışmada araç üzerine meydana gelen hasar neticesinde değişecek parça sayısı 9'uncu jenerasyon olan yeni Corolla da 7 ve 8'inci jenerasyona kıyasla, gelişen teknolojinin getirisiyle %80 oranında bir azalma sağlanmıştır.
Sigorta şirketleri de bu durumu incelemişler ve Corolla'nın hasar riski azaldığından dolayı Corolla'nın kasko fiyatlarını müşterilerinin lehine değişecek şekilde azaltmışlar ve basın yoluyla duyurmuşlarıdr.
Bu da yukarıda bahsi geçen düşük onarım maliyetleri konusunun ince eleyip sık dokuyan sigorta firmaları tarafından onaylanmış olması açısından önemlidir.
Değiştirilebilir far bağlantı braketleri
Birçok rakip modelde olduğu gibi Corolla'da da daha önceden farların gövdeye bağlanmasını sağlayan braketler farla tek parça halindeydi, dolayısıyla çok küçük çarpışmalarda far kırılmasa dahi farı tutan braketin kırılmasından dolayı farın komple değiştirilmesini gerekli kılıyordu.
Yeni jenerasyon Corolla'da ise kırılan braketler farın değiştirilmesine gerek kalmadan bağımsız olarak yenilenebildikleri için eskiye oranla çok daha düşük bir maliyet ile onarım gerçekleşiyor.
Aynı şekilde radyatör için de bu durum söz konusudur. Çarpışmalarda radyatör hasar görmemişse, kırılan braketlerin değiştirilmesi yeterli olacak ve müşteri için çok daha düşük bir onarım maliyeti doğacaktır.
Yapılan diğer bir geliştirme de onarım için ihtiyaç duyulan sürelerin kısaltılmış olmasıdır.
Yani kimi parçanın tasarımı onarım için gerekecek süreyi kısaltacak şekilde yapılmıştır.
Çarpışmada darbe alan ön şasi kollarının değiştirme süresinin 5 saat 43 dakikadan yalnızca 43 dakikaya düşürülmüştür.
Dolayısıyla bu ve buna benzer uygulamalar müşterilerimize hem zaman kazandıracak, hem de daha düşük servis maliyeti sağlayacaktır.
Toyota 24 saat yardım
Toyota'nın kalite anlayışının bir parçası olarak sunulan Toyota 24 Saat Yardımı müşterilerimize günün herhangi bir saaatinde telefonla yardım isteyebilmenin güvencesini ve Toyota'nın o andan itibaren yanınızda olacağını bilmenin rahatlığını yaşatacak.
Arıza, hırsızlık ve hatta hasarı büyük kaza durumlarını da, vinçle kurtarılma da dahil, en yakın Toyota Plaza Servisi'ne ücretsiz sağlanır. Hali hazırda çoğu rakiplerimizde kaza kapsam dahilinde olmayıp kurtarılma işlemi ücret karşılığında verilen bir hizmettir.
Müşterilerimizin şartların uygunluğu durumunda ücretsiz olarak yararlanacağı hizmetler;
Ücretsiz yolda yardım
Aracın çekilmesi ve kurtarılması
Ücretsiz otelde konaklama
Ücretsiz otobüs, tren veya uçak bileti
Ücretsiz araç kiralama
Ücretsiz profesyonel sürücü hizmeti
Onarılmış veya çalınmış aracın bulunması durumunda ücretsiz seyahat
Çabuk ve yüksek fiyatla kolayca nakite çevrilebilen ikinci el değeri
Bir ürünün ikinci elde itibar görebilmesi ürünün genelinde sahip olduğu toplam kalite ile yine bu ürün için satış ve satış sonrasında verilen hizmet kalitesiyle yani ürüne duyulan güvenle orantılıdır.
Gerek basın yayın organlarında, gerekse teknolojinin getirisi olarak hayatımıza girmiş olan internet ortamlarında yapılan ikinci el piyasasında Toyota en fazla talep gören markalar arasında en üst sıralarda yer almaktadır.
Tüm dünyada otomobillerin performans, güvenilirlik ve müşteri hizmetleri kriterlerine göre değerlendirildiği araştırmalarda, Toyota'nın en üst sıralarda yer alması işte bu yüzden rastlantı değildir.
Yaygın servis ağı
Kalitenin adresi Toyota Plaza
1990'dan itibaren Türk otomotiv sektöründe yeni bir dönem başlatan Toyotasa, satış ve satış sonrası hizmetlerini tek çatı altında, modern ve konforlu bir yapıda sunan Plaza konseptini Türkiye'ye getirmiştir. Plazaların öncelikli amacı müşterilerinin ihtiyaç duyacağı her türlü satış ve satış sonrası hizmetlerini, tek çatı altında, yüksek konfor ve kalite içerisinde sunmaktadır.
Toyotasa, "Toyota Hayatınızı Değiştirir" sözünü, sıradan bir slogan olarak değil, müşterilerinin otomobillerini satın almaya karar verdikleri andan, bir yenisini satın alıncaya kadar geçen süre içinde mutlak bir şekilde memnun edilmesi görevini yerine getirme taahhüdü olarak görüyor.
Toyotasa'ya göre yüksek ve modern teknolojinin ürünü olan otomobil üretiminde gösterilen titizlikle tüketiciye sunulmalı, tüketiciye sunulduktan sonra yine üretildiği titizlikle izlenmeli ve her türlü hizmet ve diğer gereksinimi müşteriyi mutlu edecek koşullarda sağlamalıdır. Plaza kavramının temel felsefesi budur.
Ülke genelinde yaygın Yetkili Satıcılar
Bugün Türkiye genelinde yaygın bir biçimde Toyota Plaza'lar hizmetinizde. Toyotasa'da, bayilerin insan gücüne yönelik satış, servis ve parça hizmetlerini içeren yoğun bir eğitim programı uygulanmaktadır. Plaza'da verilen hizmetlerin bu iyi eğitilmiş insan gücü ile şekillendiğini ve hayata geçtiğini söylemek durumundayız.
Alıntıdır..
Kaynak
http://www.toyotasa.com.tr/turkey-local/filo_avantaj.asp