Gönderen Konu: Triger tavsiyesi?  (Okunma sayısı 7596 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #20 : Ekim 24, 2012, 13:11:21 »
   ah benim Ercüm sen zinciri yeni mi çıktı sanıyorsun? önce fiber dişli sistemi sonra zincir daha sonrada kayış sistemi kullanıldı. fakat sonradan bazı fabrikalar kayışların kopma riskine karşı tekrardan zincire döndü. Fiat 124 ler zincirliydi sonradan çıkan 131 ler kayışlı, 124 lerde 20 bin km sonra zincir ses yapıyordu. kayış konforlu olmasına karşın kopunca çok sıkıntı veriyor, ben 131 le Torosların tepesinde tiriger kayışın sıyırmasından dolayı yolda kalıp arabayı kamyonla Tarsusa götürüp orada yaptırdım. senle bu kadar zamandır yazışırız yeniliklere ne zaman karşı olduğumu gördün? sana tesadüf!!! lerimi yolluyorum. ben komplike, tamamen elektronik araçlara karşı antipati duyarım birde ince yağı sevmem.

Yok zincirin yeni çıkmadığını biliyorum babamın 1982 mi neydi 80li bir opel asconası varmış tek kapı o zincirliymiş sonra evlenince tabi çift kapı aldı onda sanırım kayışlıydı. Onları hatırlamam mümükün değil küçüktüm çünkü bütün herşeyi ben bu arabada öğrendim diyebilirim tabi ford transittede öğrendiğim birçok şey vardı ama ilklere bununla imza atmıştım. neyse sonuç olarak dayımda 145 000 kmde 2005 1.4 vvt-i var onda zincir duymadım amcamda 2003 1.6 vvt-i var onun kmsini tam hatırlamıyorum ondada duymadım bizdede var zincir sesi duymadım hatta zincirlerin ömrünü 250.000-300.000 km diye hatırlıyorum... Bende aşırı derecede mekanik araçlar antipatim var birde kalın yağdan nefret ediyorum Atilla amca :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #20 : Ekim 24, 2012, 13:11:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #21 : Ekim 24, 2012, 17:23:53 »
Kemal abi oğluna aldığın araba 1.6 vtec II sohc motor ve triger kayışlı çocuğuna eziyet bir araba aldın ama neyse :)

Sen hala ordamısın yavw
o arabayı aynı hafta içinde 8.500 tl karla gayserili bir öğretmene sattım :D :lol: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #22 : Ekim 24, 2012, 17:26:55 »
   ben komplike, tamamen elektronik araçlara karşı antipati duyarım birde ince yağı sevmem.

O zaman benim arabayı hiç sevmezsin, her şeyi elektronik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #23 : Ekim 24, 2012, 20:53:45 »
Sen hala ordamısın yavw
o arabayı aynı hafta içinde 8.500 tl karla gayserili bir öğretmene sattım :D :lol: :rofl:

Valla haberimiz olmadığı için kalmamız doğal abicim..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #24 : Ekim 24, 2012, 23:38:01 »
Sen hala ordamısın yavw
o arabayı aynı hafta içinde 8.500 tl karla gayserili bir öğretmene sattım :D :lol: :rofl:
o arkadaş hakiki gayserili değildir.
O zaman benim arabayı hiç sevmezsin, her şeyi elektronik
arabanı güzel günlerde kullan, servislerin içinden çıkamadığı bir arızan inşallah çıkmaz. bmw 8.50 arabam (aklına gelen gelmeyen her şeyi elektroniktir) bana kök söktürmüştü. 7-8 milyar harcadıktan sonra komple ecu yü değiştirerek olayı çözebilmiştik.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #25 : Kasım 27, 2012, 09:35:00 »
Selam arkadaşlar uzun araştırma süreci sonrasında dün trigeri değiştirdik.
Aracıma ve toyotaya olan güvenim bir kat daha arttı. aracım 12 yaşında ve 94000 km de ilk kez trigeri değişmesine rağmen çıkan kayışı sıfır alınan kadar temiz sorunsuz ve esnek çıktı. Tek problem bir bilyasının biraz sürterek çalışmasıydı. Usta trigerin yakın bir zamanda değiştiğini bizim boşuna değiştirdiğimizi bile söyledi :)
Bir sonraki değişim 150 binde bakalım yan sanayi triger ne halde çıkacak eğer kötü durumda ise mutlaka sonraki değişimi orjinalle fakat yine dışarıda ustama yaptıracağım.

Fikir olması açısından aldığım fiyatlar (sadece triger seti ve değişim dahil fiyatlar)

-Toyota yetkili servis 495 TL
-Speddy servis          300 TL
-Basch car                 270 TL
-Sedat Usta              200 TL :) (130 TL triger seti, 70 TL işçilik, akçakocada bu seti bulup bildiğin ustaya yaptırmak PAHABİÇİLEMEZ :D )
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #26 : Kasım 27, 2012, 09:38:27 »
Bu arada spedy ve bosch carda kullanılan setin aynısını kullandım gmb marka kayışı dayco ve internet üzerinden 90-100 liraya bulunabiliyor ;)
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #27 : Kasım 27, 2012, 17:48:12 »
Üzerinden çıkan ilk fabrikasyon trigeri. Böyle olduğunu bilseydim 200 binde anca değiştirirdim :o







Buda yeni takılan yan sanayi triger setim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #28 : Kasım 27, 2012, 18:48:01 »
eski toprak çıkardığın kayış gayet normal bir kayış, 100 bin km yapan toyotaların hepsinden çıkan kayış aynı vaziyettedir. toyotadan çıkan kayıştan yara bere beklemeyin tabii orijinal olmak kaydıyla. bende benim rav4 e contitech kayış aldım daha takmadım, contitech kayış kullanan varmı?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #29 : Temmuz 26, 2019, 23:07:55 »
Konu açılalı yıllar olmuş  ;)
Peki bir daha triger değiştirdiniz mı?
Bu markadan memnun kaldınız mı?
Tabii araba hala sizde duruyorsa  :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #30 : Temmuz 26, 2019, 23:25:31 »
Konu açılalı yıllar olmuş  ;)
Peki bir daha triger değiştirdiniz mı?
Bu markadan memnun kaldınız mı?
Tabii araba hala sizde duruyorsa  :rofl:
Aracınıza uygun ürünü tem oto @Ufuk Sönmez (16363) beyden gönül rahatlığıyla alabilirsiniz,
Gelelim sizin sorunuza periyodik bakıma ihtiyaç duyan her parça gibi triger setininde bir ömrü vardır ve düzenli olarak değişmesi gerekiyor değişimde özellikle kaliteli parça kullanmak son derece elzemdir çünkü motorda hayati önem arz eder ufuk Bey'in tavsiye ettiği ürünü gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '00
  • 45 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #31 : Temmuz 27, 2019, 01:04:20 »
Tem oto ,Ufuk Bey'e  saygı duyuyoruz...
Yazdiklarınız için teşekkürler ama bunlar genel geçer  bilgiler.
Kullanım kitapçığında  150 bin km de triger değişir yazıyor. Dün sanayi de sordum  80,90 bin km gider dediler.  Paylaşım yapan arkadas yan sanayi ürün kullandığı için ondan bilgi almak istedim.
2000 corolla 1.6 4a,fe motorlu aracınızın yan sanayi triger kayışının kaç km de değiştirmek lazım?

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 27, 2019, 01:17:06
Forumda araştırma yaparken Ferdi Bey: 100bin km triger değiştir demiş...
100bin km triger için uygun mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger tavsiyesi?
« Yanıtla #32 : Temmuz 27, 2019, 10:34:57 »
Yapılan km ile ve yıl ile bağlantılı,eğer takılalı 5 yıl olmuş ise,100.000 km olmasa bile değiştirmek gerekir,biz de peugeot 206 varken 44.500 km de ve sanıyorum 5 yılı geçtiği için orijinal triger kayışını değiştirmiştik,focus ghia ile de aynı km lerde yine riske girmemek için resmi servislerinde değiştirmiştik,çıkacak sorun maddi açıdan büyük ve gece gündüz beklenmedik zaman da yolda kalma riski olduğu için orijinal kayış ve sente atlatmayan ustaya ,değişim işlemini yaptırmak akıllıca olur,çıkan kayışı hatırlıyorum,pırıl pırıldı ancak ne zaman kopacağını bir Allah bilir,eğrilmiş subaplarla,habire neden bu araba çalışmıyor diye marşa basarak zarar ziyanı arttırmanın kimseye faydası yok.
Tokay Ceritoğlu