Gönderen Konu: Arabadaki virüsü buldum.  (Okunma sayısı 1982 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Arabadaki virüsü buldum.
« : Eylül 30, 2012, 20:59:46 »
Arkadaşlar daha önce sizlerle birkaç derdimi paylaşmıştım ve bu yaşanan sorunların sebebini buldum. bunları sizle paylaşmak isterim ki yaşayan arkadaşlar olursa önlem alsın.
Belki hatırlayan arkadaşlar vardır.
1. Aracım seyahat esnasında stop etmiş ve daha çalışmamıştı ve servis sebebini bulamadı ben aynı çileyi bir daha yaşadım ve boş yere yeni akümü verip bir akü daha aldım.
2. Aracım 130 km geçince direksiyonun sertleşmesi gerekirken çok hafifleşiyor tüy gibi oluyordu çok tehlikeliydi sanki tekerler yere değmiyordu. Bu sorunumuda kimseye anlatamadım bazısı normal dedi :) Bilirsinizki elektirikli direksiyon hıza göre sertliği ayarlar.

Çok ustaya gittim ama kimse bana yardımcı olamadı serviste dahil güya aküyü ölçüyolar şarjı ölçüyolar ama görüntü yok bazısı akün bitmiş diye akü satmaya çalıştı  başardılarda.
Biliyom uzattım neyse yine yolda kalmak üzereydim ki rastgele bir elektirikçiye girdim adam abi yaparım dedi canıma minnet dedim ve konjektörü değiştirdi. araç daha stop etmedi ve normale döndü zamanlada direksiyon eski haline geldi olay konjöktörmüş bi allahın kulu bunu diyemedi bu kadarda basit bir olay.   

Toyota Club Türkiye

Arabadaki virüsü buldum.
« : Eylül 30, 2012, 20:59:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #1 : Eylül 30, 2012, 22:02:25 »
Gözün aydın :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #2 : Eylül 30, 2012, 22:04:44 »
Geçmiş olsun fatih abi
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #3 : Eylül 30, 2012, 22:06:24 »
Teşekkür ederim arkadadaşlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #4 : Eylül 30, 2012, 22:42:55 »
Konjonktor gibi kritik bir parcanin bozuldugunu nasil anlamazlar, anlamak mumkun degil. Gecmis olsun Fatih Bey.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #5 : Ekim 06, 2012, 00:15:18 »
konjektör nedir? ne işe yarar? açıklayabilecek yardımsever, paylaşımcı arkadaş aranıyor :)
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • fb
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #6 : Ekim 06, 2012, 01:48:02 »
Degısen parcanın ne oldugunu bılmesem de boyle naleten bır sorunun cozulmesıne sevındım :) Gecmıs olsun
Corolla 98 Xei Ac 114 Hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • by Erman
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 178000
  • Model Yılı: '99
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #7 : Nisan 19, 2013, 01:34:22 »
geçmiş olsun.  :)
"99 COROLLA 1.3 TERRA 86 BG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #8 : Nisan 19, 2013, 09:21:10 »
Gecmis olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '07
  • 9 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #9 : Nisan 19, 2013, 09:23:27 »
Geçmiş Olsun.
3) 2020 Peugeot 3008 1.6 Active Life Prime Ed., 2007 Toyota Yaris 1.0 Terra
2) 2012 Avensis Elegant Extra, 2012 Auris 1.33 Comfort
1) 2005 Focus Collection 1.6i HB.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #10 : Nisan 19, 2013, 09:26:37 »
Geçmiş olmuştur herhalde, 2012'den kalma konu  :argh:
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '15
  • 787 kere teşekkür etti
  • 155 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #11 : Nisan 19, 2013, 09:58:10 »
Geçmiş olmuştur herhalde, 2012'den kalma konu  :argh:
tam bende onu yazacaktım 2. konjöktör değiştirecek zaman geldi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #12 : Nisan 19, 2013, 18:34:28 »
konu eskimiş ama kimse kojektörün ne olduğunu ne işe yaradığını yazmamış:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #13 : Nisan 20, 2013, 15:09:00 »
Konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur. Peki akümüz 12 volt veriyorsa neden 13-14volt sağlıyoruz. Çünki çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan organlarına gerekli elektriği sağlamalı. Bunu yaparken de aküde ki elektrik kullanılmamalı. Dolayısıyla akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder. Ama motor çalışırken farlar açıkken 12 volt verirsen akünün kutup başlarına akü hem boşalır hem de şarj etmez.


Konjektör arızası nasıl tespit edilir?
[sm=s16.gif]

Akünüzde şarj problemi varsa, Motorunuzun aküsü 2-3 gün sonra bitiyorsa konjektör bozuk olabilir. Konjektörün giriş bacakları motor çalışırken ölçülür. AC 12-20Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor. O halde konjektör çıkışı ölçülür. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. [:o] 13Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır.

alıntıdır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabadaki virüsü buldum.
« Yanıtla #14 : Nisan 20, 2013, 16:24:26 »
Yawv tam bende kojektörü değiştir diyecek tim ki çözmüşsün problemi -_-