Gönderen Konu: Rodaj ve motor açma konusu!  (Okunma sayısı 3161 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Rodaj ve motor açma konusu!
« : Eylül 18, 2012, 04:18:54 »
Tüm gece bu konuyu araştırdım durdum ve bir sonuca varamadım. Aurisim ilk 1.000km.yi doldurmak üzere ve kitapçığına ve vites değişim göstergesine uyarak kullandım. Sadece arada sırada arabanın performansını merak edenler 1-2 km.lik kullanımla aracı zorladılar.  Satın aldığım bayi artık rodaj falan olmadığını fabrikadan rodajlı geldiğini falan filan söyledi.

Bazı kaynaklar aracı ilk 1.000km zorlamamam, sabit hızlarda gitmemem, ani frenleme yapmamam gerektiğini(kitabındaki gibi)

Bazı kaynaklar ise sekmanların ancak yüksek basınç altında birbirine tam uyum sağlayacağını, bunun içinde motor ısınınca devri sonuna kadar zorlayıp vitesleri yükseltmemi ve vitesi boşa almadan aynı şekilde motor freniyle tekrar tersi yönde yavaşlamam gerektiğinden bahsediyor.

Ben şimdi ilk 1.000km zorlamayarak iyimi yaptım? Kötü mü?

Şimdi bu ilk 1.000km.yi doğru veya yanlış tamamladık, e bu motor açma denilen olay doğru mudur? Motoru yavaş yavaş zorlamak gerekir mi artık?

Yine ilk yağ değişiminin İlk 1.000km içerisinde 2 defa yapılması gerektiğinden bahsedilmiş bazı kaynaklarda, ben ne yapayım daha hiç yağ falan değiştirtmedim, farklı kaynaklarda ise fabrikadan gelen yağın ilk birkaç bin kilometre de ellenmemesi gerektiği, bu yağın yeni araçtaki parçaların birbirine alışması için özel olarak konulmuş yağ olduğu yazıyor.

Yani her kafadan bir ses çıkıyor. Ben de herkes gibi performanslı, uzun ömürlü, yağ yakmayan, az yakıt tüketen bir araca sahip olmak istiyorum. Her ne kadar 50-60.000km.de satacakta olsam, o kadar para verdik milli servetimiz uzun yıllar ülkemizde hizmet etsin, alacak kişi de hayrını görsün istiyorum.

Bu işin doğrusu nedir üstadlar, rodaj olmasa heralde kitabında şu kadar km şunu yapmayın, bunu yapmayın yazmazdı. Artık rodaj aşamasını geçtiğime göre motorun sağır kalması vs. durumları şehir efsanesi midir? Var mıdır aslı astarı?

Daha önce 102.000km.de aldığım 97 accent aracıma aldığım gibilpg taktırmıştım ve 148.000km.de tamamen bitik duruma gelmişti neredeyse ve aşırı üfleme ve yağ yakma sorunu vardı. Yine 160.000km.de(km.si düşürülmüş araç itelemişlerdi) aldığım dizel focus II araç 10.000km sonra motor ister duruma gelmişti. 2'si de hor kullanılmış araçlardı(focus filo kiralamadan çıkmıştı zaten), demek ki araç kullanmanın, rodajın, motor açmanın bir dayanağı var ve doğru yolu nedir? Çok uzattım özür...

Toyota Club Türkiye

Rodaj ve motor açma konusu!
« : Eylül 18, 2012, 04:18:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Rodaj ve motor açma konusu!
« Yanıtla #1 : Eylül 18, 2012, 05:16:59 »
bence en doğrusu kullanım kitapçığına sadık kalmak. gerisi teferruat...
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Rodaj ve motor açma konusu!
« Yanıtla #2 : Eylül 18, 2012, 06:09:38 »
masallah baya yazmissiniz ellerimze saglik :alkis:
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Rodaj ve motor açma konusu!
« Yanıtla #3 : Eylül 18, 2012, 09:33:24 »
merhaba
benim arabam 2010 corolla elegance mmt. yağ eksiltme nednei ile önce turbo sonra vakum en son da geçen hafta piston sekman değişimi oldu. hepsi garantiden gerçekleşti. şimdi en son revizyon sonrası arabaya toyotanın kendisi için ürettirdiği büyük ihtimal mobil 1 dir, 5w30 tam sentetik toyota motor yağı koydular. bunu özellikle söylediler. bundan böyle bu tür yağ ile devam etmemi ikaz ettiler. ayrıca ilk 1000 km de kesinlikle sıkıştırmamı ve sakin bir sürüş gerçekleştirmemi söylediler. ha yeni motor ha yenileştirilmiş motor sonuçta her ikiside komple yeniden toplanıyor.
yorumları size bırakıyorum.
selam ve saygılarımla
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GrandePunto dan Terfi
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 31 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Rodaj ve motor açma konusu!
« Yanıtla #4 : Eylül 18, 2012, 10:26:20 »
Sanırım bu link sizi aydınlatır..

0 araçta rodaj süresi var mıdır - 8. ETAP
''ÇİNGENEYE BEYLİK VERMİŞLER ÖNCE BABASINI ASMIŞ''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Rodaj ve motor açma konusu!
« Yanıtla #5 : Eylül 18, 2012, 13:32:35 »
Sanırım bu link sizi aydınlatır..

cemil bey video guzel gercekten tebrikler
 :alkis: :alkis: :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Rodaj ve motor açma konusu!
« Yanıtla #6 : Eylül 18, 2012, 15:15:08 »
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Rodaj ve motor açma konusu!
« Yanıtla #7 : Eylül 18, 2012, 17:24:11 »
Bir de şöyle bir link var:

http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/

Zaten benim kafamı da karıştıran bu oldu ya. Şimden sonra basıyorum ama ne kadar işe yarar bilemem. Yalnız bunu yayınlayan arkadaş, üreten mühendisten daha iyi bilmiyordur umarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla&Yaris
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Rodaj ve motor açma konusu!
« Yanıtla #8 : Eylül 18, 2012, 22:23:27 »
Benim düşüncem kitapçığa sadık kalmak yönünde. Nedeni de gayet basit, o aracı tasarlayıp üreten, nasıl daha verimli olacağını bilir. Sağda solda söylenen şeylerin çoğu kontrollü deney gibi bir metodla yapılmadığı için yanlış olma ihtimalleri çok yüksek. Sağlıklı bir yorum için birkaç motoru farklı farklı şekillerde kullanıp ömürlerine, verimlerine bakmak lazım. Bunu da ancak fabrikada motorları test ederek yapabilirsin.

1000km'den sonra kitapçık herhangi bir değerlendirmede bulunmamış, o zaman ne yapılmalı bir fikrim yok. Sadece şöyle diyebilirim. Filo araçları, şirket araçları eşek gibi kullanıldığı için daha kısa ömürlü oluyorlar. Demek ki o şekilde kullanmamak lazım arabaları :)