Gönderen Konu: 2007 model Corolla HB sol aracımdaki "rölantide aşırı titreme sorunu"  (Okunma sayısı 7051 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+

Herkese yeniden merhaba,
İş yoğunluğu sebebiyle uzun süredir foruma uğrayamamıştım. Sonunda bir fırsat bulup aracımdaki problemi sizlerle paylaşmak istedim.
Aracım 2007 model Corolla HB sol düz vites. Yaklaşık bir yıl önce 47.000 km'de iken satın aldım. Şu an 55.000 km'de. Aldıktan 5 gün sonra lovato marka sıralı sistem lpg taktırdım. Bahsettiğim 5 günlük süre içerisinde motor sıcakken rölantide titreme gibi bir sıkıntı hissetmemiştim. Ancak lpg taktırdıktan hemen sonra, hem benzinde çalışırken hem de lpg'de motor ısındığında rölantide aşırı titreme, devrin 500-600 rpm'ye kadar düştüğünü, ardından devrin otomatik olarak 900 rpm civarına yükseldiğini ve iki üç saniye içinde yeniden 500-600 rpm dolaylarına düştüğünü fark ettim. Yazın en sıcak günlerinde motor ilk çalışmaya başlıdığında devrin 1000 rpm'nin üzerinde seyrettiği de ayrı bir vakıa.
Bu durum beni gerçekten rahatsız ediyor. Arabamdan genel olarak memnunum ama titreme problemi gerçekten sinir bozucu. Araba resmen zangır zangır titriyor. Hatta titreme o kadar kuvvetli ki, egzos borusundan titreme sebebiyle metal bir ıslık sesi dahi geliyor. Yetkili servise durumu bildirdiğimde, biz bir şey yapamayız lpg taktırdığınız yer ile görüşün dediler. Bunun üzerine lpg ustasıyla görüştüğümde, o da kendisiyle ilgili bir durumun olmadığını, problemi çözemeyeceğini ve Corolla'ların genel olarak bir titreme sorunu bulunduğunu söyledi. Daha sonra gaz kelebeğini de temizlettim ama hiç bir şey değişmedi. Ayrıca son zamanlarda aracı sadece benzinde kullandığımda ise motor ısındığında rölantinin 700 rpm civarında seyrettiğini ve daha az titreme olduğunu da gözlemledim.
Anlattığım problemin kronik bir yönü olmadığını düşünüyorum. Bu kadar şiddetli bir titremeyi "kronik problem yaklaşımı" kesinlikle açıklayamaz. Bu konu ile ilgili düşüncelerinizi ve çözüm önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 
İncecikten bir kar yağar, tozar Elif Elif diye... (Karacaoğlan)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
bence tamamen lpg ile alakalı baska bir ustaya gösterin  derim.araclarımızın kılometrelerı aynı rutın bakımları dısında eksra bısey yaptırmadan 1 sene benzınlı bındim rpm nin oynadıgını görmedim nede titreme.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
hb kullanırken bendede vardı alet 800 devirde çalışıyordu serviste 1000-1100 e çektiler sorun giderildi.benzinden de olabileceğini duymuştum
Herşeyi bilmene Gerek Yok. Haddini Bil yeter !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Aynı sorun bizdekinde de var...araç rölantideyken titreme var,hem benzinde hem lpg'de, araç komple titriyor.Ancak aracın gidişinde çekişinde problem yok.

toyota corolla vvt-i engine vibration , low rpm problem

''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
benim arabada ise 1500 2000 devirlerde normal motor sıcak iken bu normal mi peki
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
benim arabada ise 1500 2000 devirlerde normal motor sıcak iken bu normal mi peki

Motor sıcakken(hararet çubugu yatay gibi dururken) rölanti 650-850 devir arasında olması gerekir.Ancak soğuk motoru ilk çalıştırmada 1500 devir civarından başlayıp kademeli olarak bu devirlere(650-850) iner.Benim bildiğim bu.
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ahmet kardeşim, aracın LPG anlaşılan benzinde 700rpm dediğine göre,  şimdi bu araçlarda yani VVt-I motorlarda rolanti zaten 500 600 700 800 rpm arasında gezer bu çok normaldir  7 yıl kullandım aynı araçtan sıfır aldığım günden 130.000 km ye kadar hep vardı bu ;)  bunda bir sıkıntı yok, ancak şu var bende son 10.000KM LPG taktırdım ve LPG taktırınca bu rolanti düzensizliği artmaya başlamıştı bir süre sonra rolantide stop etmeye başladı,  siboplardan biri şişmişti ne yazıkki,


sadece benzindeki dalgalanmaya gelince boğaz kelebeği ve hava akış metreyi yağsız kontak spreyi ile temzilenince bir nebze düzeliyor, tabi bu temizlemeden sonrada birsürü kullanıcı rolanti iyice bozuldu diyor  2000RPM lere kadar çıkıyor rolanti bir süre,  bir süreden kastım 150 200km civarı yol yapınca sper motordan tamemn atılıyor ve rolanti normale dönüyor.



Mustafa 1500 2000 devir hiç normal değil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Şu videoda aşırı titreme problemi çok güzel aktarılmış

Toyota Avensis 1AZ-FSE vibes near 600 rpm
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Mesut bey benim arabada motor sıcakken bile 1500 2000 devir arası bu normal mi yoksa aşağılara çekmek için ne yapabilirim
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ben de ve kardeşimde 2005-2006 sol hb kullanıyoruz araçlarımız benzinli .kardeşimin ki 81 binde benimki
125 binde.Motor ısındığı zaman rölanti 700-800 rpm civarlarında sevrediyor.Ve bahsi geçen titreşim oluyor ama öyle abartı bir titreme yok ha normalde böyle bir araçta hiç olmaması gerekiyor diye düşünüyorsunuz ben bu işi araştırdım bana söylenen araç durmuş vaziyette boş iken araç fazla yakıt tüketmemesi için bu şekilde olduğu söylendi çevremde bu araçtan kullananlara sorduğumda hepsinde aynı durumun olduğunu duydum .O yüzden ben önemsemiyorum geçenlerde bakımda maf sensörü temizlendi titreşim hafif azaldı şu an daha iyi .Bence aracınız severek kullanmaya devam edin o kilometreler de araç bulmak hayli zor
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Şu videoda aşırı titreme problemi çok güzel aktarılmış

Toyota Avensis 1AZ-FSE vibes near 600 rpm

Yıldırım bey birincisi bu araç avensis, kasalar farklı zaten kıyaslama yanlış olur.

2. si ise motorda farklı zaten corollalarda 3ZZ-FE  motor kullanılıyor  bu vidyodaki araçta ise 1AZ-FSE motor var




son olarak kıyaslama bu vidyoyla olabilir,  3ZZ-FE çalışma stabilitesi yağ kapağındaki bozuk paraya bakın :)

TOYOTA Corolla ENGINE stability 3ZZ-FE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Mesut Bey teşekkürler...avensis videosunu, titremenin aracın içinden de hissedilir derecede olduğunu gösterebiliyor diye paylaşmıştım.

Diğer paylaştığınız stabil görünen vvt-i motor ise maalesef 1200 rpm'de çalışıyor,yani soğuk motor.Aracın sahibi bu titrek çalışmayı biliyor olsa gerek böyle bir video çekip 'bakın corollanın motoru ne kadar da titreşimsiz' demeye getirmiş,esprili bir kişilik anlaşılan. :)
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ahhh ahhh  arkadaş şu efsane kasalarda kullanılan 4 af-e motoru kullanmaya devam etseler keşke sorunsuzluk abidesi yemin ederim güç sorunsuzluk hepsi o motorda idi. Arkadaş vvt-i geçtiler yok manifolt hırıltısı yok rölantide titreme lpg de  çabuk sibop yakma ne istersen var .Valla bilmiyorum ben honda da veya Mitsubishi de bu tip şeyler hiç duymuyorum veya var biz bilmiyoruz. Gerçekten son zamanlarda birçok kişiden o eski Toyota nerde diye çok defalar duydum .Hayırlısı bakalım
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
''Düşmanlarımız önce subayları öldürür''

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ben de yaklaşık 5 aydır 2006 (LPG'li) vvt-i kullanıyorum ve bu titreme maalesef oluyor. Bir kaç ustaya sorduğumda toyotanın rolantisinin düşük olduğunu ve normal olduğunu söyledirler. Gerçi insan zamanla alışıyor ama güzel bir şey değil bence. Bu titreşim arabanın cabin kısmında zamanla gevşemeler oluşturuyor. Dolayısıyla da tıkırtılar, şıkırtılar.....
Bir arkadaş egzost'ta metal ıslık sesi oluyor demişti. Araba sıcak iken bende de oluyor. Onun sebebi de arka egzosttaki metal conta. O conta da zamanla titreşimden bozuluyor ve ses yapmaya başlıyor. Bir bakım esnasında usta WD40 sıktı ve o zamandan beri ses yok bende. Bakalım ne zaman tekrarlayacak? Ben LPG ayarının biraz zenginleştirilmesi ile rolantinin yükseleceğini tahmin ediyorum ama denemedim henüz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
2004 corolla hb 88 binde sattım.50 binde lpg takılmıstı.Şimdi verso var 60 bindee bunada 30 binde lpg takılmış.Her 2 side vvt i kullanıyor.Bu 2 aracımdada rolanti 1200 de başlar 600-650 civarı sabitlenirdi.Corolla hb daha hafif diye mi ne sarsıntı versodan daha fazla ve hisswediliyordu.
Her 2 sindede boğaz kelebegini ve hava filtresinin üzerindeki hava akış metresimi ne onu temizletince  rolantideki titreme azalırdı.Ama şunu söyleyeyim bu 2 araçta hiçbir zaman rolanti 600 düşüp sonra 900 çıkar sonra geri tekrar 700 düşer gibi rolantide düzensizlik yaşamadım.bu şekilde rolantide aşirı bozukluk olanlar üst kapagı açtırıp subapları yaptırdılar.Genellikle lpg kaynaklı oluyor subaplardaki bozulmada.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Yanıtlayan herkese çok teşekkür ederim.
Uzun süredir iş sebebiyle yurt dışındayım. Dolayısıyla çok sevdiğim Corolla'mdan da uzak kaldım. Ancak Türkiye'ye dönünce yukarıda bahsetmiş olduğum problemimle ilgili başka çözümler aramaya devam edeceğim. Yurt dışına çıktığım güne kadar problemime çözüm bulamadığımı da belirtmeliyim. Son olarak aracımda son cevap veren arkadaşın bahsettiği şekilde üst kapak açılmasını gerektirecek bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Çünkü yetkili servis dahi böyle bir olasılıktan bahsetmedi. Daha 60 bin km'ye gelmemiş bir Corolla'da böyle ciddi bir müdahalenin başka asli ve feri sorunlara yol açabileceği kanaatindeyim.
İyi günler...
İncecikten bir kar yağar, tozar Elif Elif diye... (Karacaoğlan)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
lpg ile uzun km kullanılmıssa bunun 60 bin km yok ahmet bey.boğaz kelebeği ile hava akıs sensörünü temizlettirin bakalım ne olacak
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Tuncay beye yanıtlarından ötürü tekrar teşekkür ederim.
Ancak ilk mesajımda da belirttiğim üzere aracıma lpg taktıralı 10 bin km bile olmadı.
İnşallah tüm çözüm önerilerini dikkate alacağım.
İncecikten bir kar yağar, tozar Elif Elif diye... (Karacaoğlan)