Gönderen Konu: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir  (Okunma sayısı 4086 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 230000
  • Model Yılı: '97
  • 21 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« : Eylül 12, 2012, 10:59:23 »
arkadaşlar bundan yaklaşık 7-8 ay önce 93 model 1.6 xl (230000km) kullanıyordum aracımın lastik ebatları 175 70 13 idi memlekete (düzce) giderken km yi evin önünde sıfırlardım sapanca mcdonalds ta tam 135 km toplardı. fakat şimdi 97 model gli (115000km) kullanıyorum arabanın lastik ebatları 175 65 14 aynı işlemi bu arabada yapıyorum ama km 129-130 arası kalıyor 135 e gelmiyor bile bu neden olabilir bilgisi olan varmı?
CESARETLE ATILAN İLK ADIMLAR BÜYÜK BAŞARILARIN MÜJDECİSİDİR.

Toyota Club Türkiye

çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« : Eylül 12, 2012, 10:59:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #1 : Eylül 12, 2012, 15:08:07 »
93 model 1,6 XL ben de kullandım. yanlış hatırlamıyorsam lastik ebatı 175/65/R13 idi. Sapmanın nedeni büyük oranda orjinal olmayan lastik ebatı kullanmaktır. küçük bir ihtimal ama kilometre telinde de problem olabilir. Ancak şunu söyleyebilirim 97 model aracınızın sayacının doğru olma olasılığı çok daha yüksek, zira onun lastik ebatı orjinal. Yine de kısa bir mesafeyi başka bir araçla karşılaştırmakta fayda var.
2003 Laguna

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 230000
  • Model Yılı: '97
  • 21 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #2 : Eylül 12, 2012, 15:26:19 »
93 model 1,6 XL ben de kullandım. yanlış hatırlamıyorsam lastik ebatı 175/65/R13 idi. Sapmanın nedeni büyük oranda orjinal olmayan lastik ebatı kullanmaktır. küçük bir ihtimal ama kilometre telinde de problem olabilir. Ancak şunu söyleyebilirim 97 model aracınızın sayacının doğru olma olasılığı çok daha yüksek, zira onun lastik ebatı orjinal. Yine de kısa bir mesafeyi başka bir araçla karşılaştırmakta fayda var.

faturaya baktım lastik ebadı 175/65/r13 müş. peki lastik ebadınla ne alakası olabilir ki eğer A ve B noktalarının arası 100 km ise bu yolu otobüs gittiği zamanda 100 km toplaması lazım tır gittiği zamanda, binek araç gittiği zamanda 100 km toplaması lazım değilmi. böyle bişey olabilirmi binek araçla gidersen 100 km otobüsle gidersen 120 km fln diye bi tabir varmıdır
CESARETLE ATILAN İLK ADIMLAR BÜYÜK BAŞARILARIN MÜJDECİSİDİR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #3 : Eylül 12, 2012, 18:12:59 »
ilgin.. arada mola verme ihtimali?
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #4 : Eylül 12, 2012, 18:31:32 »
Aslında ortada ilginç olan bişey yok.

Sorunuzun cevabı lastik ebatı yani çapından kaynaklıdır.

Bunu sadece gittiğiniz km den değil yaptığınız hızdanda anlarsınız.

Benim aracımın orj lastik ebatları 175/65/14 fakat 185/65/14 taktım çapta küçükte olsa bi değişme oldu.(% 2,23 )

Yani 100 km hızla giderken aracım yaklaşık 97-98 km olarak gösteriyor ki yaptığımız km de de sapmalar olusacaktır az da olsa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #5 : Eylül 12, 2012, 19:19:17 »
Aman  teker farkı muhabbeti açılmasın yine.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #6 : Eylül 12, 2012, 19:40:38 »
Değişen sadece hızdır yol değil.Sizin aracınız otomobil sınıfı ve tekeri dakikada 2000 devir (sadece örnek) yapıyorsa aynı yolu kamyon ile sadece 1500 devirle almanız mümkündür.Lastik çevresi büyüdükçe dönüş sayısı düşer.Yani otomobil tekeri bir tur dönüşte 1,5 metre yol alıyorsa,tır lastiği bir turla 3 metre yol alır.
hız göstergesi ise birim zamanda alacağınız ortalama yolu gösterir.Bu sadece yıkardaki basit açıklamanın biraz bilimsel düzeyi o kadar.Aracınız normal.

Hızı etkileyen faktörlerin başında sürtünme gelir (Rüzgar).Yolun eğimi oldukça önemli ama aynı yol olduğuna göre bunu gözardı edebiliriz.Aracın baskı balatsıda etkendir.Hemde önemli bir etken.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #7 : Eylül 13, 2012, 10:07:38 »
faturaya baktım lastik ebadı 175/65/r13 müş. peki lastik ebadınla ne alakası olabilir ki eğer A ve B noktalarının arası 100 km ise bu yolu otobüs gittiği zamanda 100 km toplaması lazım tır gittiği zamanda, binek araç gittiği zamanda 100 km toplaması lazım değilmi. böyle bişey olabilirmi binek araçla gidersen 100 km otobüsle gidersen 120 km fln diye bir tabir varmıdır

yol 100 km ise, araçta olsa tırda olsa 100 km gösterir orjinal lastikleriyle. lastik ebatıyla oynandığında, araçta olsa tırda olsa az yada çok gösterir. babam aracın lastiklerini bir boy büyültmüştü. yıllardır aynı yoldan gittiğimiz İstanbul/Topkapı - Rize/Ardeşen arası 1250 km' dir. o sene 1200 km gösterdi. ertesi sene başka aracımız vardı, sütünde orijinal lastik, aynı yol yine 1250 idi :) büyük lastikte, araç daha az km yapmış gözükür; aynı şekilde küçük lastikte daha fazla km yapmış zanneder.
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 230000
  • Model Yılı: '97
  • 21 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #8 : Eylül 13, 2012, 11:32:26 »
anladığım kadarıyla burda bizim yapmamız gereken aracı orjinal lastikleriyle kullanmak doğrumu acaba?
CESARETLE ATILAN İLK ADIMLAR BÜYÜK BAŞARILARIN MÜJDECİSİDİR.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #9 : Eylül 13, 2012, 16:03:24 »
Aman  teker farkı muhabbeti açılmasın yine.

Neden açılmasın forum değil mi burası ?

İnsanlara aaa bunuda mı bilmiyosunuz cok ayıp mı diyelim,napalım ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #10 : Eylül 13, 2012, 16:55:05 »
aracin gostergesiyle otoban tabelalari hic uyusmaz zaten :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #11 : Eylül 14, 2012, 10:36:20 »
İşte bu yüzden bazı  araçlarda  lastik ebat listesi  vardır. Yani o araçta  orjinalliği bozulmadan kullanılabilecek lastik ebatları. Örnek; 175/70/R13- 175/65/R14 - 175/60/R15   gibi...  Yani orjinalliğin bozulmaması ve km ayarlarının yanlış gösterilmemesi  için  jant çapı  ne oranda büyütülürse, lastik yanak yüksekliği o oranda düşürülmelidir. Totaldaki lastik  çapı değişmemelidir.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #12 : Eylül 14, 2012, 19:52:11 »
Zaten lastik ve jantla oynarsanız radara girme ihtimaliniz yükselir :)
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #13 : Eylül 16, 2012, 11:39:42 »
Zaten lastik ve jantla oynarsanız radara girme ihtimaliniz yükselir :)
lastik büyültülürse evet :)
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: çok ilginç bu fark neden kaynaklanabilir
« Yanıtla #14 : Eylül 17, 2012, 18:27:54 »
Neden açılmasın forum değil mi burası ?

İnsanlara aaa bunuda mı bilmiyosunuz cok ayıp mı diyelim,napalım ?


Benimki tamamen masumane bir cevaptı. Bu kadar reaksiyon göstermene gerek yoktu arkadaşım. Forumlarda bu muhabbetler çok hararetli tartışıldığı için böyle bir yorum yaptım. Elbette tartışılabilir. Biraz daha sakin.