Gönderen Konu: Motor ömrü ölçümü  (Okunma sayısı 29908 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Motor ömrü ölçümü
« : Eylül 11, 2012, 12:27:31 »
2. el bir araç satın alırken yada uzun yıllar bindiğimiz aracın motorunu öğrenmek istersek, motor ölçümü nasıl ve nerede yapılıyor bilgisi olan var mı? ben aracımı alırken, satan kişi bana motor yüzdesinin yüksek olduğunu söylemişti. bunu ölçtürmek istiyorum. bilgisi olanlardan yardım lütfen  :)
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Toyota Club Türkiye

Motor ömrü ölçümü
« : Eylül 11, 2012, 12:27:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #1 : Eylül 11, 2012, 12:32:44 »
2. el bir araç satın alırken yada uzun yıllar bindiğimiz aracın motorunu öğrenmek istersek, motor ölçümü nasıl ve nerede yapılıyor bilgisi olan var mı? ben aracımı alırken, satan kişi bana motor yüzdesinin yüksek olduğunu söylemişti. bunu ölçtürmek istiyorum. bilgisi olanlardan yardım lütfen  :)

sercan abi herhangi bir computest merkezine gidip orda motor gücünü ölçtürebilirsiniz.computest merkezlerinde motor gücü,boyanan parça ve değişen parçanın olup olmadığı,tekerleklerin fren gücü ve rot ayarlarıyla ilgili testler yapılıyor.tork-hp eğrisi felan çıkıyor.geçen bir yakınımıza opel insignia 1.6 turbo 180 hp araç alırken computest merkezinde arabanın motorunun  %88 verimle çalıştığını gördük.yani 158 hp güç üretiyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #2 : Eylül 11, 2012, 21:09:38 »
Dyno testinden bahsediyorsun yani Okancım doğrumu anlamışım?
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2012, 22:23:44 »
Dyno testinden bahsediyorsun yani Okancım doğrumu anlamışım?

evet sercan abi dyno testi  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #4 : Eylül 12, 2012, 07:23:45 »
sanırım bu dyno testi, araç çekiş tekerlekleri silindirler üzerine yerleştirilerek yapılıyor.
benim sormak istediğim, bujiler sökülerek bir kompresyon cihazı bağlanıyormuş. pistonların, subapların vs. ömrünü gösteriyormuş.
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #5 : Eylül 12, 2012, 10:06:28 »
Sadece dyno ile değil kompresyon testi ile öğrenilir. Bujiler sökülür ibreli bir alet var marşa basarsınız çıktığı yere kadar çıkar kaç psi basarsa o kompresyondadır araç normali 14-16 civarı diye biliyorum.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #6 : Eylül 12, 2012, 10:08:25 »
evet sercan abi dyno testi  :)

Etkili bir test tabiki ama tek başına yeterli olur mu bilmiyorum Ercünün bahsettiğide mantıklı.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #7 : Eylül 12, 2012, 10:09:38 »
Etkili bir test tabiki ama tek başına yeterli olur mu bilmiyorum Ercünün bahsettiğide mantıklı.

Ayrıca kompresyon testinde bütün pistonlara yapılır bu test ve hangisi az ise tespit edilir dynodan daha etkili bence sorun pistonda ise hangisinde olduğunu direk bulunabiliyor..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #8 : Eylül 12, 2012, 10:12:21 »
Ayrıca kompresyon testinde bütün pistonlara yapılır bu test ve hangisi az ise tespit edilir dynodan daha etkili bence sorun pistonda ise hangisinde olduğunu direk bulunabiliyor..

Çok güzel bir test o zaman. Bilgi için teşekkürler ERcücücücü.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #9 : Eylül 12, 2012, 10:14:44 »
Çok güzel bir test o zaman. Bilgi için teşekkürler ERcücücücü.

Rica ederim Sercacacacacan abibibibibi :lol:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #10 : Eylül 12, 2012, 10:19:53 »
Çok güzel bir test o zaman. Bilgi için teşekkürler ERcücücücü.

+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #11 : Eylül 12, 2012, 20:59:48 »
Ayrıca kompresyon testinde bütün pistonlara yapılır bu test ve hangisi az ise tespit edilir dynodan daha etkili bence sorun pistonda ise hangisinde olduğunu direk bulunabiliyor..
hah, işte bu test :) bu testi İstanbulda nerde yaptırabilirim?
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #12 : Eylül 12, 2012, 21:34:14 »
valla arabayı chek up a sokuyorumda almadan bu testlere hiç sokmadım bu güne kadar..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #13 : Eylül 12, 2012, 23:00:40 »
hah, işte bu test :) bu testi İstanbulda nerde yaptırabilirim?

Valla eskişehire gel bizim ustaya gidelim Sercan abi :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #14 : Eylül 13, 2012, 09:06:43 »
MOTOR KOMPRESYONU: Emme zamanında silindir içine alınan gazın, sıkıştırma zamanı sonunda yanma odasındaki oluşturduğu basınca sıkıştırma veya kompresyon basıncı (motor kompresyonu) denir.
Önemi:iş zamanında karışımın yanmasıyla meydana gelen basıca yanma sonu basıncı denir. Yanma sonu basıncı, kompresyon basıncının yaklaşık dört katıdır. Bu nedenle kompresyon basıncının, yanma sonu basıncım ne derece etkilediği ortadadır.Kompresyon basıncının yüksek olması, yanma sonu basıncının yüksek olmasını sağlar. Yanma sonu basıncının yüksek olması, pistonların daha büyük kuvvetle hareket etmesi ve motorun daha güçlü olması demektir.
Kompresyon basıncının düşük olması ise, yanma sonu basıncının düşük olmasına yol açar. Yanma sonu basıncı düşük olunca da pistonlar daha küçük kuvvetle hareket
edeceğinden motor gücünün düşmesine ve yakıt sarfiyatının artmasına neden olur.
Ayrıca, motorun yağ yakması artar, rölanti devrinde, ağır yük altında tekler ve ilk çalışması zor olur.
Her motorun kompresyon basınç değeri kataloğunda belirtilir. Günümüzde kullanılan benzin motorlarının kompresyon basınçları genellikle 7-12 bar (kg/cm2) arasındadır.Motor kompresyon basıncı, kompresyon manometresi ile ölçülür.
Motor kompresyon basıncı emme ve egzoz supapları ile silindir, piston ve segmanlarının sızdırmazlığına bağlıdır. Kompresyon basıncı normal olan bir motorun emme ve egzoz supaptan, silindiri, piston ve segmanlar sağlam demektir.
Kompresyon basıncı düşük çıkan bir motorun supaptan ayarsız veya arızalı, silindiri, piston ve segmanlar (biri veya birkaçı) arızalı olduğu anlaşılır  !!!

Motor Kompresyonunun Ölçülmesi ve Yorumlanması
1- Araç aküsü motoru 100 - 110 devirle döndürebilecek şekilde olmalıdır.
2- Motor çalışma sıcaklığına ulasana kadar çalıştırılıp durdurulur.
3- Motorun bütün bujileri sökülür.
4- Karbüratör hava filtresi sökülür.
5- Jikle kelebeği tamamen açık durumda iken gaz pedalına sonuna kadar basılır.
6- Kompresyon manometresi, birinci silindir buji yuvasına kompresyon kaçırmayacak şekilde bastırılır.
7- Marşa basılarak motorun dört beş tur dönmesi sağlanır. Kompresyon manometresinde okunan en yüksek değer bir yere yazılır ve kompresyon manometresinin havası boşaltılır.
8- Daha sonra sıra ile aynı işlem diğer silindirlere tatbik edilir.

Ölçülen değerler katalog değerine ne kadar yakın ise ve birbiri arasındaki fark 0.6 bar (.10 Ib/inç2) dan az ise o kadar iyidir.

Katalog değeri 150 lb/ inç2 olan ve 120 bin km yapmış bir aracın motorunda ölçülen kompresyon basınçları ve çıkan sonuçlar:

Örnek l: l. silindir 133 Ib/inç2
2. silindir 135 Ib/ınç2
3. silindir 137 Ib/inç2
4. silindir 138 Ib/inç2 ise
Yorum: Bu motorun kompresyonu çok iyidir ve işleme son verilir.

Örnek 2: l. silindir 118 Ib/ınç2
2. silindir 119 Ib/inç2
3. silindir 122 Ib/inç2
4. silindir 126 Ib/inç2 ise
Yorum: Bu motorun kompresyonu biraz düşük olmakla beraber yeterlidir.
Silindirlerde dengeli bir aşınma vardır ve işleme son verilir.

Örnek 3: l. silindir 100 Ib/inç2
2. silindir 105 Ib/ınç2
3. silindir 98 Ib/inç2
4. silindir 108 Ib/inç2 ise

Yorum: Bu motorun kompresyonu düşüktür. Bu durumda işleme devam edilerek yağlı öiçüm yapılır. Kompresyon kaçağmın supaplardan mı yoksa piston, segman, silindir üçlüsünden mi olduğu araştırılır.
9- Bütün silindirlere buji yuvasından yağdanlık ile bir miktar yağ sıkılır.
10- Marşa basılarak motora bir kaç'tur attırılıp, silindir içine sıkılan yağın
segmanların çevresine dağılması sağlanır,
11- Bu kez de silindirler yağlı iken aynı ölçümler tekrar edilir. Alınan
sonuçlar birinci ölçümdeki sonuçlar ile mukayese edilir.
Yorum: Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme
var ise pistonlar, segmanlar, silindirler arızalıdır. Arıza birinde, ikisinde veya
hepsinde olabilir.
Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme yok ise supaplar, supap oturma yuvaları, supap kılavuzları, supap yayları arızalıdır. Arıza birinde, ikisinde veya hepsinde olabilir.
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #15 : Ağustos 26, 2013, 22:08:41 »
Arkadaşlar yeni konu açmadan buradan devam etmek istedim. Corollamı satmak Zorunda kalmıştım ve Toyota'dan vazgeçemedim ve 2000 model yaris aldım. 105 bin km değişen yok 3 parça boya var.ben aracı alırken
Computeste girdi  ve motor gücü yüzde 75 çıktı şaşırdık. Neyse aracı ustaya gösterdik oda aracın tekleme yaptığını. Ve buji den Yada buji kablolarında sorun olduğunu söyledi. Araçta LPG yok  motor yağı tertemizdi. Sizce motorun düşük çıkmasının nedeni bu olabilir mi? Başka bir nedeni olabilir mi motorda üfleme  vs hiçbirşeyi yokmuş daha 105 binde ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #16 : Ağustos 26, 2013, 22:35:57 »
Zaten %100 cikmaz.
%75 anormal bir deger degil esasinda.
Eger ki 100bg lik bir arac 70 bg cikiyorsa o zaman sorun var demektir, bence degerlerdeki bg gucune bakip fabrika cikisiyla karsilastirmak en dogrusu.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #17 : Ağustos 26, 2013, 22:55:32 »
Sifir araçlarda bile % 94 den fszla çıkmaz
Bende aracimi 58000 km de almıştım olcturdum % 86 cikti
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #18 : Ağustos 26, 2013, 23:34:17 »
Danıştığım usta aynen şöyle dedi. Aracın vikilerinden biri Yada buji kablosunda bir sorun varsa pistonlardan biri görevini tam yapmaz ve araç 3 Pistonmuş gibi güç üretir dedi ve bundan testte düşük çıkmıştır dedi. Teknik bilgisi olan arkadaşlar sizce ne yapmalıyım ustanın söylediğinin doğruluk payı nedir? Bana mantıklı geldi ama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor ömrü ölçümü
« Yanıtla #19 : Ağustos 26, 2013, 23:42:04 »
Danıştığım usta aynen şöyle dedi. Aracın vikilerinden biri Yada buji kablosunda bir sorun varsa pistonlardan biri görevini tam yapmaz ve araç 3 Pistonmuş gibi güç üretir dedi ve bundan testte düşük çıkmıştır dedi. Teknik bilgisi olan arkadaşlar sizce ne yapmalıyım ustanın söylediğinin doğruluk payı nedir? Bana mantıklı geldi ama...

Ustaya götürüp gösterin buji kablolarının ölçümünü yapsın eğer sorun onlardan değilse bujilere bakın bujiler sağlamsa o araca hiç bulaşmayın başka düzgün araç mutlaka bulursunuz.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)