Gönderen Konu: multimode bu yüzdenmi sorunlu?( ve tabi diğer marka yarıotomatik şanzımanlar)  (Okunma sayısı 3135 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Bildiğim kadarıyla toyota M/M vitesi alman getrag dan alıyor işte getrag sitesinde 5AMT130 TRANSMISSION ve 6AMT160 TRANSMISSION şanzımanların özellikleri. Bu şanzımanların maksimum tork kapasiteleri sırayla max. 130 ve 160 nm yazıyor bizim araçlar ise 190 ve 205 nm acaba bu yüzdenmi arızalanıyorlar?

Front Wheel drive, 5-speed, transverse

KEY BENEFITS
Better fuel efficiency than manual transmissions
Manual and automated mode possible
KEY FEATURES
Max. Torque Capacity     130 Nm
Weight (dry)     33,5 kg
Installation length     364 mm
Input Shaft - Differential     183 mm
Synchronization     
1st and 2nd gear     single cone 
3rd and 4th gear     single cone 
5th gear     single cone 
Reverse gear     sliding gear 
Gear Spread Ratio     4,1
Max. Gross Vehicle Mass/Gross Trailer Mass     n.a.
Shifter System     electromechanical 



6AMT160 TRANSMISSION

Front Wheel drive, 6-speed, transverse

KEY BENEFITS
Better fuel efficiency than manual transmissions
Manual and automated mode possible
KEY FEATURES
Max. Torque Capacity     160 Nm
Weight (dry)     36 kg
Installation length     376 mm
Input Shaft - Differential     183 mm
Synchronization     
1st and 2nd gear     single cone 
3rd and 4th gear     single cone 
5th and 6th gear     single cone 
Reverse gear     sliding gear 
Gear Spread Ratio     4,8
Max. Gross Vehicle Mass/Gross Trailer Mass     n.a.
Shifter System     electromechanical 

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Esasında en iyi M/M şanzıman Toyotada mevcut ama bu tarz sisteme sahip bütün şanzımanlar aynı sonucu veriyor arıza yapabiliyor.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Avensis 2.0 Premium Multidrive S
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '10
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar bu Multimode nedir? Benim Avensis 7 ileri Multi Drive S. Şu ana kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Sanırım bu Multimode farklı birşey veyaaynı şey mi anlamadım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar bu Multimode nedir? Benim Avensis 7 ileri Multi Drive S. Şu ana kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Sanırım bu Multimode farklı birşey veyaaynı şey mi anlamadım?
Kısaca otomatikleiştirilmiş şanzıman diyebiliriz sadece debriyaj görevini aracın yaptığını düşünebiliriz basit bir şekilde.Benim aracımda yaris m/m şimdiye kadar 1 kere sorun yaşadım oda 2. viteste takılıp kalıyordu onuda pim çıkmış geri takıldı kalibrasyon yapıldı canavar gibi çalışıyor.Dediğiniz mantıklı olabilir çünkü yaris 1.3 tork düşük genellikle corollalarda çok fazla sorun duydum m/m hakkında
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar bu Multimode nedir? Benim Avensis 7 ileri Multi Drive S. Şu ana kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Sanırım bu Multimode farklı birşey veyaaynı şey mi anlamadım?

multidrive s cvt şanzıman oluyor...ikisi farklı şeyler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Avensis 2.0 Premium Multidrive S
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '10
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
evet, benim aracın şanzumanı cvt. Anladığım kadarıyla konu ve bahsedilen sorun bu tip şanzumanlarla ilgili değil...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Bildiğim kadarıyla toyota M/M vitesi alman getrag dan alıyor işte getrag sitesinde 5AMT130 TRANSMISSION ve 6AMT160 TRANSMISSION şanzımanların özellikleri. Bu şanzımanların maksimum tork kapasiteleri sırayla max. 130 ve 160 nm yazıyor bizim araçlar ise 190 ve 205 nm acaba bu yüzdenmi arızalanıyorlar?

Front Wheel drive, 5-speed, transverse

KEY BENEFITS
Better fuel efficiency than manual transmissions
Manual and automated mode possible
KEY FEATURES
Max. Torque Capacity     130 Nm
Weight (dry)     33,5 kg
Installation length     364 mm
Input Shaft - Differential     183 mm
Synchronization     
1st and 2nd gear     single cone 
3rd and 4th gear     single cone 
5th gear     single cone 
Reverse gear     sliding gear 
Gear Spread Ratio     4,1
Max. Gross Vehicle Mass/Gross Trailer Mass     n.a.
Shifter System     electromechanical 



6AMT160 TRANSMISSION

Front Wheel drive, 6-speed, transverse

KEY BENEFITS
Better fuel efficiency than manual transmissions
Manual and automated mode possible
KEY FEATURES
Max. Torque Capacity     160 Nm
Weight (dry)     36 kg
Installation length     376 mm
Input Shaft - Differential     183 mm
Synchronization     
1st and 2nd gear     single cone 
3rd and 4th gear     single cone 
5th and 6th gear     single cone 
Reverse gear     sliding gear 
Gear Spread Ratio     4,8
Max. Gross Vehicle Mass/Gross Trailer Mass     n.a.
Shifter System     electromechanical 

Yanlışınız var Toyota bu sistemi Çek Cumhuriyetinde ki AISIN fabrikasında düz şanzımanlara (5M/M yada 6M/M) ayırma ve kavramayı sağlayan motorlar (DENSO üretimi) ekleyerek üretiyor, dolayısı ile tork kapasiteleri düz şanzımanlar ile aynı.

5M/M ile 6M/M arasındaki en büyük fark ayırma ve kavrama sistemi farklılığı ile 6M/M'lerin bu işlemi daha hızlı gerçekleştirebilmeleri (Baskıya ayırma ve kavrama iletimi farklı bir noktadan uygulanıyor) ve 6M/M'ler de kullanılan hidrolik basınçlı debriyaj bilyası sayesinde vites değişimleri sırasındaki  sarsıntıyı (kullanıcılar bunu yığılma olarak hisseder) bu hidrolik bilyanın üzerine alması sonucu daha az hissedilmesi.

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 Cvt ile Mmt tamamen farklı teknolojilerdir ve farklı çalışma prensipleri vardır. Aslında şanzımanlar ile ilgili detaylı bir döküman hazırlayıp paylaşmak lazım uygun zamanda.
 Kısaca değinirsek, Cvt'de ilk ve son oran vardır. Sistemi bir koni şekli olarak düşünebiliriz. Genelde bunun üzerinde kimi sabit noktalar belirlenerek vitesler belirlenmiş olur.
 Farklı oranlı dişlilerin birbiri ile etkileşimi sonucu güç aktarımı sağlayan sistemler ise farklıdır. Şanzıman ile Motor(krank çıkışı) arasındaki bağlantıyı sağlayan sistemler de farklıdır. Mmt de fark bu noktadadır. Motor hateketini şanzımana ileten bölümün(debriyaj ayırma ekipmanı) manuel şekilde sol ayakla yapılmayıp, bir program dahilinde çalışan elektromekanik(hidrolik) bir ayırıcı bu işlemi gerçekleştirmektedir. Bu sistemin akıllı(öğrenen) olup olmadığı da önemlidir. Motor torkunun şanzımandaki sınırlayıcı etkisi ise daha çok şanzıman dişlilerinin tork dayanımı ile ilgilidir.

 Bu arada çok güzel bilgiler Ufuk, ancak izninle müdahale edeyim. Çek Cumhuriyeti dersek daha doğru olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Düzeltmeyi yaptım, ben hala SSCB zamanında kalmışım anlaşılan :)

Aslında vaktim olsa bu şanzımanlarla ilgili sağlam bir yazı düzenlemek istiyorum bende ama belgeleri hazırlamak taramak, kesmek, yüklemek vs. tam bir günlük iş.Belgesiz,resimsiz sadece yazılanın da herkesin işine yaramayacağını düşünüyorum çünkü konu baya teknik bir konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
) Araçtaki ayıplar : Dava konusu bu araç, yokuş yukarı “otomotik vitesle” çıkmakta zorlandığı gibi yoğun trafikte de problem yaratmaktadır. Aracın problemi, örneğin dik yokuşu çıkarken, dur kalk trafiğinde balatalar ısınmakta, en az 15 dakika yol kenarına çekip dinlendirmem gerekmektedir. Sıkışık trafikte de aynı olayı yaşamaktayım, kimi zaman bu aracı 30 dakika dinlendirmek zorunda kalmaktayım. Servis, “ aracı yokuş yukarı ve sıkışık trafikte, otomatik vites kullanma, düz vites kullan. Aksi taktirde 3.000,00 TL ye varan tamir masraflarını sen ödersin” diye uyarılmam üzerine bu davayı açma kararı verdim. Çünkü ben bu aracı, dilediğim zamanda, dilediği sürece otomatik viteste kullanmak için aldım. Aracın broşürlerinde “ Auris' in 5 ileri MultiMode şanzımanlı modelinde 1.6 litre Dual VVTT-i ve D-4D 90 motor seçenekleri bulunuyor. Bu şanzıman sistemi sayesinde Auris' inizi ister kolay vites değiştirmenizi sağlayan otomatik moda kullanabiliyorsunuz. Bunun için tek yapmanız gereken direksiyondan kumanda edilen vites kullanmanız. Aynı Formula araçlarından olduğu gibi… ” vaadinde bulunulmuştur. Vaatler boş çıkmıştır. Tüm davalılar bundan sorumludur. Bu araç yokuş yukarı ve sıkışık trafikte can güvenliği ve psikolojik problemler yaratmaktadır.Haftalar ve aylarca servislerde sorunlarıma çözüm aradım; bulamadım." Sıkışık trafikte yokuş çıkmakta zorlandığı iddiasıyla İstanbul 5.Tüketici Mahkemesi'nde Tüm Tüketicileri Koruma Derneği üyesi Fatoş Gırgırlar' ın açtığı davada İTÜ Makine Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı Öğretim üyeleri Prof. Dr. İ.Murat Ereke, Prof. Dr. Ertuğrul Arslan ve Prof. Dr. Turgut Özaktaş' dan oluşan mahkemenin tayin ettiği bilirkişi heyeti Toyota Auris için "trafikte güvenli seyir bakımından sürücü için önemli riskler teşkil ettiği" görüşünü savundu. İstanbul 5. Tüketici Mahkemesi,16.06.2009 tarihli celsede, 2008/574 sayıl dosya ile yürüttüğü davada TTKD üyesi Fatoş Gırgırlar lehine, ayıplı aracın geri alınarak, yerine " Ayıpsız araç" verilmesine karar verdi. 2. davaİstanbul 1.Tüketici Mahkemesi de Gülhan Bingöl'e ait 34 TV 4678 Toyota Coralla SD 1.4 Elegant MM aracın da iade edilerek, 44,137.99 TL avans faiziyle iadesine karar verdi.

Grandepunto forumundan alintidir.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!