Gönderen Konu: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)  (Okunma sayısı 1883 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« : Ağustos 12, 2012, 18:16:03 »
arkadasımdan aldıgın filtremi bugun cok basit bir şekilde taktım buyrun resim ve videolar:D



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

corolla hava filtresi serdar ta

corolla kesici ile gezinti
corolla kesici serdar tanıtmıs

corolla kesici serdar tanıtmıs2
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Toyota Club Türkiye

Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« : Ağustos 12, 2012, 18:16:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #1 : Ağustos 12, 2012, 19:44:03 »
sesi cok kotu geldi bana :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Türkçe Öğretmeni.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2012, 19:55:18 »
Serdar artık rahat bırak arabayı :)

Bunun zararı yok mu arabaya peki?
Ahirette Seni Kurtaracak Bir Eserin Olmadığı Taktirde, Fani Dünyada Bıraktığın Eserlere Kıymet Verme...    Bediüzzaman Said Nursi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2012, 20:33:59 »
sesi cok kotu geldi bana :(

videoyu kotu cektim yaa
Serdar artık rahat bırak arabayı :)


Bunun zararı yok mu arabaya peki?

zarari varmi yokmu bilmiyorum abi ama.zarari oldugunu dusunmuyorum :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Türkçe Öğretmeni.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2012, 20:50:19 »
varmi yokmu bilmiyorum abi ama.zarari oldugunu dusunmuyorum :)

Bir bilen muhakkak çıkar beraber öğreniriz ;)
Ahirette Seni Kurtaracak Bir Eserin Olmadığı Taktirde, Fani Dünyada Bıraktığın Eserlere Kıymet Verme...    Bediüzzaman Said Nursi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #5 : Ağustos 12, 2012, 21:27:19 »
Bir bilen muhakkak çıkar beraber öğreniriz ;)
:) :D inş.abi
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #6 : Ağustos 14, 2012, 19:46:08 »
Hayırlı olsun, bu şekilde uygulayarak istediğiniz sesi alırsınız, zaten araç atmosferik olduğu sürece, tüm araçlardan aynı ses çıkıyor, sadece desibel farkı oluyor. özellikle daha istekli devir çeviren araçlarda, biraz daha güzel ses alınabiliyor. Ama konum olarak biraz daha çalışılabilir , daha iyi verim alabilmek için, misal, simota bir filtre kullansaydınız, direkt hava girişinden gelen havanın tümüne yakınını çekebilirdiniz, onla ilgili bir fotoda sizinle paylaşacağım, tabi , ısı yalıtkan bir boruyla, direkt ön panjur civarına çekmek en yüksek verimi sağlar ayrı konu.

Kullanım olarak, 5-6bin km de bir, balata spreyi kullanarak temizlemenizi öneririm, çok çabuk kirleniyor malum, bizim araçlarda motor altı koruma yok yani altı açık, fazla toz giriyor. Belli süre sonra temizlediğinizde, ne kadar kirlendiğini sizde gözlemleyebilirsiniz.

Zararına gelince, açık filtreler araçlara performans kazandırıyor konusundan yola çıkalım. Bunu nasıl yapıyorlar? , bu tamamen filtrenin içindeki gözeneklerin büyüklükleri kapalı orjinal filtrelere göre oldukça büyük, yani motora hava girişi çok daha rahat oluyor bu filtrelerle. Hatta kapalı performans filtreleri dahi var, bunlarla bizim orjinal kullandıklarımızın arasındaki tek fark, içinden havanın geçebileceği gözeneklerin büyük olması. Tabi buda şöyle bir dezavantaj doğuruyor. Motorunuzun içine daha büyük partiküller nüfus edebiliyor, toz , küçük taş parçacıkları vs. gibi, buda belli bir süre sonra, motor ömrünüzü azaltıyor, kalıcı hasarlara sebebiyet verebiliyor. Atmosferik araçlar da bu çok büyük bir risk değil, motora giren hava basıncı düşük olduğu için, riskte çok düşük, veya çok uzun süre kullanımlarda baş gösterebilir. Ama turbo araçlarda , özellikle çok hassas bu durum, özellikle sonradan turbolanan veya, turbo büyütülen araçlarda turboya giren havayı arttırmak için kullanılıyor. En ufak bir toz parçacığı dahi, kalıcı ciddi hasarlar verebiliyor. Ama o araçları kullanan kişilerde motorlarından 50bin kmden fazla bir ömür beklemiyorlar zaten. Aklıma gelenler bunlar, yardımcı olabildiysem ne ala.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #7 : Ağustos 14, 2012, 19:54:50 »
Alper klavyene bilgine sağlık sormak istediğim bi kaç şey vardı çözmişsün olayı ne diyem ?
+1 alkış  :)
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Türkçe Öğretmeni.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2012, 22:05:30 »
Hayırlı olsun, bu şekilde uygulayarak istediğiniz sesi alırsınız, zaten araç atmosferik olduğu sürece, tüm araçlardan aynı ses çıkıyor, sadece desibel farkı oluyor. özellikle daha istekli devir çeviren araçlarda, biraz daha güzel ses alınabiliyor. Ama konum olarak biraz daha çalışılabilir , daha iyi verim alabilmek için, misal, simota bir filtre kullansaydınız, direkt hava girişinden gelen havanın tümüne yakınını çekebilirdiniz, onla ilgili bir fotoda sizinle paylaşacağım, tabi , ısı yalıtkan bir boruyla, direkt ön panjur civarına çekmek en yüksek verimi sağlar ayrı konu.

Kullanım olarak, 5-6bin km de bir, balata spreyi kullanarak temizlemenizi öneririm, çok çabuk kirleniyor malum, bizim araçlarda motor altı koruma yok yani altı açık, fazla toz giriyor. Belli süre sonra temizlediğinizde, ne kadar kirlendiğini sizde gözlemleyebilirsiniz.

Zararına gelince, açık filtreler araçlara performans kazandırıyor konusundan yola çıkalım. Bunu nasıl yapıyorlar? , bu tamamen filtrenin içindeki gözeneklerin büyüklükleri kapalı orjinal filtrelere göre oldukça büyük, yani motora hava girişi çok daha rahat oluyor bu filtrelerle. Hatta kapalı performans filtreleri dahi var, bunlarla bizim orjinal kullandıklarımızın arasındaki tek fark, içinden havanın geçebileceği gözeneklerin büyük olması. Tabi buda şöyle bir dezavantaj doğuruyor. Motorunuzun içine daha büyük partiküller nüfus edebiliyor, toz , küçük taş parçacıkları vs. gibi, buda belli bir süre sonra, motor ömrünüzü azaltıyor, kalıcı hasarlara sebebiyet verebiliyor. Atmosferik araçlar da bu çok büyük bir risk değil, motora giren hava basıncı düşük olduğu için, riskte çok düşük, veya çok uzun süre kullanımlarda baş gösterebilir. Ama turbo araçlarda , özellikle çok hassas bu durum, özellikle sonradan turbolanan veya, turbo büyütülen araçlarda turboya giren havayı arttırmak için kullanılıyor. En ufak bir toz parçacığı dahi, kalıcı ciddi hasarlar verebiliyor. Ama o araçları kullanan kişilerde motorlarından 50bin kmden fazla bir ömür beklemiyorlar zaten. Aklıma gelenler bunlar, yardımcı olabildiysem ne ala.
Gayet başarılı bir açıklama olmuş tebrik ederim Alper Bey :alkis:
Ahirette Seni Kurtaracak Bir Eserin Olmadığı Taktirde, Fani Dünyada Bıraktığın Eserlere Kıymet Verme...    Bediüzzaman Said Nursi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #9 : Ağustos 14, 2012, 22:22:13 »
Serdar güzel olmuş ses falan eline sağlık :) Ama kesiciye sokma çok.Uzun vadede hem cebine hem motora zarar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2012, 23:44:13 »
Hayırlı olsun, bu şekilde uygulayarak istediğiniz sesi alırsınız, zaten araç atmosferik olduğu sürece, tüm araçlardan aynı ses çıkıyor, sadece desibel farkı oluyor. özellikle daha istekli devir çeviren araçlarda, biraz daha güzel ses alınabiliyor. Ama konum olarak biraz daha çalışılabilir , daha iyi verim alabilmek için, misal, simota bir filtre kullanosaydınız, direkt hava girişinden gelen havanın tümüne yakınını çekebilirdiniz, onla ilgili bir fotoda sizinle paylaşacağım, tabi , ısı yalıtkan bir boruyla, direkt ön panjur civarına çekmek en yüksek verimi sağlar ayrı konu.

Kullanım olarak, 5-6bin km de bir, balata spreyi kullanarak temizlemenizi öneririm, çok çabuk kirleniyor malum, bizim araçlarda motor altı koruma yok yani altı açık, fazla toz giriyor. Belli süre sonra temizlediğinizde, ne kadar kirlendiğini sizde gözlemleyebilirsiniz.

Zararına gelince, açık filtreler araçlara performans kazandırıyor konusundan yola çıkalım. Bunu nasıl yapıyorlar? , bu tamamen filtrenin içindeki gözeneklerin büyüklükleri kapalı orjinal filtrelere göre oldukça büyük, yani motora hava girişi çok daha rahat oluyor bu filtrelerle. Hatta kapalı performans filtreleri dahi var, bunlarla bizim orjinal kullandıklarımızın arasındaki tek fark, içinden havanın geçebileceği gözeneklerin büyük olması. Tabi buda şöyle bir dezavantaj doğuruyor. Motorunuzun içine daha büyük partiküller nüfus edebiliyor, toz , küçük taş parçacıkları vs. gibi, buda belli bir süre sonra, motor ömrünüzü azaltıyor, kalıcı hasarlara sebebiyet verebiliyor. Atmosferik araçlar da bu çok büyük bir risk değil, motora giren hava basıncı düşük olduğu için, riskte çok düşük, veya çok uzun süre kullanımlarda baş gösterebilir. Ama turbo araçlarda , özellikle çok hassas bu durum, özellikle sonradan turbolanan veya, turbo büyütülen araçlarda turboya giren havayı arttırmak için kullanılıyor. En ufak bir toz parçacığı dahi, kalıcı ciddi hasarlar verebiliyor. Ama o araçları kullanan kişilerde motorlarından 50bin kmde
n fazla bir ömür beklemiyorlar zaten. Aklıma gelenler bunlar, yardımcı olabildiysem ne ala.


abi eline koluna klavyen saglik sorucak soru birakmamissin :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #11 : Ağustos 15, 2012, 12:36:11 »
Panpa eline saglik guzel olmus. Sirada egzoz mu var  :P :alkis: :alkis:
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #12 : Ağustos 15, 2012, 13:04:23 »
Serdar eline sağlık güzel olmuş .

Filtrenin zararı dışında vites boşta motora yüksek devir çertmekte zararlı  . Sebebi motorlar karşıda bir direnç varken çalışacak şekilde dizayn edilirler . Örnek olarak maç yaparken top sana doğru geliyor tam vuracaksın biri topu önünden alıyor ve haliyle senin ayak boşa gidiyor böyle bir şeyde sen topa vuracağını bilerek hareket ediyorsun fakat top bir anda gidiyor sonuç azda olsa bir acı çekiyorsun . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #13 : Ağustos 15, 2012, 13:05:26 »
Panpa eline saglik guzel olmus. Sirada egzoz mu var  :P :alkis: :alkis:
kanka vanalı istiyorum ama pahalı ya diğerlerini de koymam zaten :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #14 : Ağustos 15, 2012, 13:12:29 »
Ooh Dear, conguratulations good job. :P
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 151234
  • Model Yılı: '04
  • 189 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #15 : Ağustos 15, 2012, 14:09:07 »
kanka vanalı istiyorum ama pahalı ya diğerlerini de koymam zaten :)

Yakisir senin arabaya vanali alti ustu 250. 300 tl civari. Birsey  :D ;)
Kalite + Konfor + Güven + Yakıt = AVENSİS ;)

Safkan BEYAZZ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Dear Açık Hava Filtresi Çalışması :)
« Yanıtla #16 : Eylül 25, 2012, 15:30:24 »
ii miş :D
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...