0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
sesi cok kotu geldi bana
Serdar artık rahat bırak arabayı Bunun zararı yok mu arabaya peki?
varmi yokmu bilmiyorum abi ama.zarari oldugunu dusunmuyorum
Bir bilen muhakkak çıkar beraber öğreniriz
Hayırlı olsun, bu şekilde uygulayarak istediğiniz sesi alırsınız, zaten araç atmosferik olduğu sürece, tüm araçlardan aynı ses çıkıyor, sadece desibel farkı oluyor. özellikle daha istekli devir çeviren araçlarda, biraz daha güzel ses alınabiliyor. Ama konum olarak biraz daha çalışılabilir , daha iyi verim alabilmek için, misal, simota bir filtre kullansaydınız, direkt hava girişinden gelen havanın tümüne yakınını çekebilirdiniz, onla ilgili bir fotoda sizinle paylaşacağım, tabi , ısı yalıtkan bir boruyla, direkt ön panjur civarına çekmek en yüksek verimi sağlar ayrı konu.Kullanım olarak, 5-6bin km de bir, balata spreyi kullanarak temizlemenizi öneririm, çok çabuk kirleniyor malum, bizim araçlarda motor altı koruma yok yani altı açık, fazla toz giriyor. Belli süre sonra temizlediğinizde, ne kadar kirlendiğini sizde gözlemleyebilirsiniz. Zararına gelince, açık filtreler araçlara performans kazandırıyor konusundan yola çıkalım. Bunu nasıl yapıyorlar? , bu tamamen filtrenin içindeki gözeneklerin büyüklükleri kapalı orjinal filtrelere göre oldukça büyük, yani motora hava girişi çok daha rahat oluyor bu filtrelerle. Hatta kapalı performans filtreleri dahi var, bunlarla bizim orjinal kullandıklarımızın arasındaki tek fark, içinden havanın geçebileceği gözeneklerin büyük olması. Tabi buda şöyle bir dezavantaj doğuruyor. Motorunuzun içine daha büyük partiküller nüfus edebiliyor, toz , küçük taş parçacıkları vs. gibi, buda belli bir süre sonra, motor ömrünüzü azaltıyor, kalıcı hasarlara sebebiyet verebiliyor. Atmosferik araçlar da bu çok büyük bir risk değil, motora giren hava basıncı düşük olduğu için, riskte çok düşük, veya çok uzun süre kullanımlarda baş gösterebilir. Ama turbo araçlarda , özellikle çok hassas bu durum, özellikle sonradan turbolanan veya, turbo büyütülen araçlarda turboya giren havayı arttırmak için kullanılıyor. En ufak bir toz parçacığı dahi, kalıcı ciddi hasarlar verebiliyor. Ama o araçları kullanan kişilerde motorlarından 50bin kmden fazla bir ömür beklemiyorlar zaten. Aklıma gelenler bunlar, yardımcı olabildiysem ne ala.
Hayırlı olsun, bu şekilde uygulayarak istediğiniz sesi alırsınız, zaten araç atmosferik olduğu sürece, tüm araçlardan aynı ses çıkıyor, sadece desibel farkı oluyor. özellikle daha istekli devir çeviren araçlarda, biraz daha güzel ses alınabiliyor. Ama konum olarak biraz daha çalışılabilir , daha iyi verim alabilmek için, misal, simota bir filtre kullanosaydınız, direkt hava girişinden gelen havanın tümüne yakınını çekebilirdiniz, onla ilgili bir fotoda sizinle paylaşacağım, tabi , ısı yalıtkan bir boruyla, direkt ön panjur civarına çekmek en yüksek verimi sağlar ayrı konu.Kullanım olarak, 5-6bin km de bir, balata spreyi kullanarak temizlemenizi öneririm, çok çabuk kirleniyor malum, bizim araçlarda motor altı koruma yok yani altı açık, fazla toz giriyor. Belli süre sonra temizlediğinizde, ne kadar kirlendiğini sizde gözlemleyebilirsiniz. Zararına gelince, açık filtreler araçlara performans kazandırıyor konusundan yola çıkalım. Bunu nasıl yapıyorlar? , bu tamamen filtrenin içindeki gözeneklerin büyüklükleri kapalı orjinal filtrelere göre oldukça büyük, yani motora hava girişi çok daha rahat oluyor bu filtrelerle. Hatta kapalı performans filtreleri dahi var, bunlarla bizim orjinal kullandıklarımızın arasındaki tek fark, içinden havanın geçebileceği gözeneklerin büyük olması. Tabi buda şöyle bir dezavantaj doğuruyor. Motorunuzun içine daha büyük partiküller nüfus edebiliyor, toz , küçük taş parçacıkları vs. gibi, buda belli bir süre sonra, motor ömrünüzü azaltıyor, kalıcı hasarlara sebebiyet verebiliyor. Atmosferik araçlar da bu çok büyük bir risk değil, motora giren hava basıncı düşük olduğu için, riskte çok düşük, veya çok uzun süre kullanımlarda baş gösterebilir. Ama turbo araçlarda , özellikle çok hassas bu durum, özellikle sonradan turbolanan veya, turbo büyütülen araçlarda turboya giren havayı arttırmak için kullanılıyor. En ufak bir toz parçacığı dahi, kalıcı ciddi hasarlar verebiliyor. Ama o araçları kullanan kişilerde motorlarından 50bin kmden fazla bir ömür beklemiyorlar zaten. Aklıma gelenler bunlar, yardımcı olabildiysem ne ala.
Panpa eline saglik guzel olmus. Sirada egzoz mu var
kanka vanalı istiyorum ama pahalı ya diğerlerini de koymam zaten