Anket

Bu iki araçtan hangisi performans bakımından daha üstün?

Toyota Corolla/2011/1.33 benzin/100 hp
20 (33.3%)
Renault Fluence/2011/1.5 dci/110 hp
40 (66.7%)

Toplam Oy Verenler: 60

Gönderen Konu: Performans  (Okunma sayısı 14687 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #60 : Ağustos 10, 2012, 15:50:54 »
Arkadaşlar arabayı seri kılan unsur beygir değil torktur. Benzinli arabaların torku genelde aynı model dizele göre daha düşüktür. Dolayısıyla dizeller benzinlililerden daha atak ve hızlı oluyor.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Performans
« Yanıtla #60 : Ağustos 10, 2012, 15:50:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #61 : Ağustos 10, 2012, 15:55:41 »
Arkadaşlar arabayı seri kılan unsur beygir değil torktur. Benzinli arabaların torku genelde aynı model dizele göre daha düşüktür. Dolayısıyla dizeller benzinlililerden daha atak ve hızlı oluyor.

o zaman 1.4 tsi 122 hp 200nm tork sa ve  1.6 crdi 128 hp 260 nm torksa buna ne demeli... tork rampa haricinde hiçbir işe yaramaz ... tsi , crdi yi paramparça eder

crdi nin silindir hacmi büyük beygiri yüksek torku yüksek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Türkçe Öğretmeni.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #62 : Ağustos 10, 2012, 15:56:40 »
Şu konu 3. sayfayıda gördü ya :p
Fabrika verileri var 100lerce mühendis test ediyor, yetmiyor mu?

:alkis:
Ahirette Seni Kurtaracak Bir Eserin Olmadığı Taktirde, Fani Dünyada Bıraktığın Eserlere Kıymet Verme...    Bediüzzaman Said Nursi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • (Toyota Corolla 1996-Volkswagen Jetta 2008)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Performans
« Yanıtla #63 : Ağustos 10, 2012, 15:58:00 »
o zaman 1.4 tsi 122 hp 200nm tork sa ve  1.6 crdi 128 hp 260 nm torksa buna ne demeli... tork rampa haricinde hiçbir işe yaramaz ... tsi , crdi yi paramparça eder
Aynen atmosferik benzinli motor turbo dizeli geçiyorsa Turbo benzinli Turbo dizele neler yapar bilemem :)
Volkswagen Jetta
2008 Primeline Man
102 Hp / 148 Nm
Derin Siyah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #64 : Ağustos 10, 2012, 15:58:48 »
Aynen atmosferik benzinli motor turbo dizeli geçiyorsa Turbo benzinli Turbo dizele neler yapar bilemem :)

asfaltı ağlatır beeeee

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #65 : Ağustos 10, 2012, 16:12:47 »
o zaman 1.4 tsi 122 hp 200nm tork sa ve  1.6 crdi 128 hp 260 nm torksa buna ne demeli... tork rampa haricinde hiçbir işe yaramaz ... tsi , crdi yi paramparça eder

crdi nin silindir hacmi büyük beygiri yüksek torku yüksek
Örnek yanlış olmuş.
Ben şunu demek istiyorum:
1,6 c4 Benzinli ile 1,6 dizel c4
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #66 : Ağustos 10, 2012, 16:15:27 »
ben de sana şöyle diyim ae101 ile e15 ler kafa kafaya yürüyor. geçen d4d yaris sürdüm yanımda ae101 vardı kafa kafaya gittik. bu fluence denen araba efsane kasadan 20 hp daha fazla sen düşün taşın
seckin kardeşim söyle söyleyım ben kafa kafaya benzindeydi benim arac kalkış yaptık ve kafadan yerleştirdim 2. viteste uzamam bir oldu arac dizel zorladıgını taa ilerden anladım ama nafile ben test ettim diyorum :) dizel araba ölü arabadır. :) nokta
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #67 : Ağustos 10, 2012, 16:16:38 »
Tamam da dizel araçların atmosferik benzinlilerle yarışabilmesi için şöyle bir 2.0 olması gerekiyor :)
bu cevap gayet acıklayıcı olmus :D
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #68 : Ağustos 10, 2012, 16:22:06 »
Örnek yanlış olmuş.
Ben şunu demek istiyorum:
1,6 c4 Benzinli ile 1,6 dizel c4

fark etmez ümit bey

c4 1.6 hdi  112hp  270 nm tork 0-100 11,3 sn

c4 1.6 vti atmosferik 120hp 160 nm tork 0-100 10,8 sn

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • (Toyota Corolla 1996-Volkswagen Jetta 2008)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Performans
« Yanıtla #69 : Ağustos 10, 2012, 16:24:00 »
fark etmez ümit bey

c4 1.6 hdi  112hp  270 nm tork 0-100 11,3 sn

c4 1.6 vti atmosferik 120hp 160 nm tork 0-100 10,8 sn

Benzinli her türlü alır :) Ancak malesef artan benzin fiyatlarından sonra çoğu vatandaşımız gibi bizde aracımızı satınca  mantıklı olarak dizel araç alacağız  :(
Volkswagen Jetta
2008 Primeline Man
102 Hp / 148 Nm
Derin Siyah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #70 : Ağustos 10, 2012, 16:59:20 »
Dizel araçlar 100kmyi kaç devirde görüyor. Bizim 1.4ler.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #71 : Ağustos 10, 2012, 17:48:16 »
Arkadaşlar arabayı seri kılan unsur beygir değil torktur. Benzinli arabaların torku genelde aynı model dizele göre daha düşüktür. Dolayısıyla dizeller benzinlililerden daha atak ve hızlı oluyor.


Beygir daha seri kılıyor ama efsanede. :)  Bütün iş turboya bakar :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #72 : Ağustos 10, 2012, 20:31:29 »
Ilginc bir tartisma olmus. Turbo besleme olan dizellerle atmosferikler karsilastirilmis falan filan.
Ayrica vites oranlarinin veya lastiklerin tipinin veya boyutlarinin hizlanmaya etkisi oldugu hic konusulmamis.

Kavramlar havada ucusuyor.




Bence Haci 124 hepsini gecer.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #73 : Ağustos 10, 2012, 21:35:50 »
Murat abi mühendislere düşmez mi onları hesaplamak ? Herkes bilgisini değil yorumunu,düşüncesini konuşturuyor sonuçta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #74 : Ağustos 10, 2012, 22:04:24 »
motor, sanziman, agirlik, lastikler, yakitin kalitesi, pilotaj ............... bunlarin hepsi ayri etkenler 
Bence ralliye katilmayacaksan cok onemli degil kimin kac saniye farkla onde gitmesi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #75 : Ağustos 10, 2012, 23:15:57 »
Murat abi mühendislere düşmez mi onları hesaplamak ? Herkes bilgisini değil yorumunu,düşüncesini konuşturuyor sonuçta.

Mühendis zaten hesaplamis ve 0-100 km/h'ye kac saniye'de ciktigini kagida dökmüsler.
Bana ilginc gelen sanki bu is bir tek beygir veya torka bagliymis gibi tartismak. Elmayla armut karsilastirilmaz; karsilastirilsa da genelleme yapilmaz. Yapilsa da inanilmaz.

Bir aracin performansini etkileyen zilyon tane faktör var. 15 inc jant kullanan bir araca daha kücük bir jant+lastik kombinasyonu takarak cok daha iyi bir hizlanma elde edersin. Ama son hiz yakit tüketimi artar.

Herkes yorumunu yaziyor diyorsun ama neye göre? Referans nedir? Iki arabayi da kullandim diyen yok. Biz denedik diyen birisi cikmis. Foruma yazarken bunu aylar yillar sonra baskalarinin da okuyacagini düsünerek yazmak lazim.

Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #76 : Ağustos 10, 2012, 23:18:24 »
abi cıksın yola 1.6 benzinli ve 1.5 dizel dizelin beygiri ne olursa olsun. 120 olsa ne olur ki.
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #77 : Ağustos 10, 2012, 23:20:05 »
ben kımseye denesin demiyorum sadece deneyip sonucunu söyledim herzaman ki gibi dikizden yırttındıgını gördüm :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #78 : Ağustos 10, 2012, 23:32:22 »
ben kımseye denesin demiyorum sadece deneyip sonucunu söyledim herzaman ki gibi dikizden yırttındıgını gördüm :)

Benim yazdigimi sanirim yanlis anladin.
Birisi denedik diyerek en azindan bir referans noktasi var; tecrübe etmis diyorum.

Dizel mümkün degil gecemez veya tork götürür denemez. Her aracin iyi ve kötü oldugu yönleri vardir. Banzin denilen yakitiin icerdigi enerji dizel yakitindan veya LPG gibi yakitlardan daha yüksek oldugu icin yüksek güc cikartmaya müsaittir. Günümüzde dizel araclar hep turbo dizel oldugu icin düz atmosferik veya VTEC tarzi spor olmayan benzinli bir aracla karsilastirmak elma ve armut karsilastirmasi oluyor.

Veya pilotaj cok önemli. Insan gencken ucarim kacarim saniyor.

Neyse uzun yazdim gene. Son yillarda kazalarda hayatini kaybeden cok genc taniyorum. O yüzden arac kullanirken lütfen azami dikkat.
Konuyu acan delikanli'ya da ehliyetsiz arac kullanmamayi tembihlemeyi görev olarak görüyorum.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Performans
« Yanıtla #79 : Ağustos 10, 2012, 23:34:12 »
Benim yazdigimi sanirim yanlis anladin.
Birisi denedik diyerek en azindan bir referans noktasi var; tecrübe etmis diyorum.

Dizel mümkün degil gecemez veya tork götürür denemez. Her aracin iyi ve kötü oldugu yönleri vardir. Banzin denilen yakitiin icerdigi enerji dizel yakitindan veya LPG gibi yakitlardan daha yüksek oldugu icin yüksek güc cikartmaya müsaittir. Günümüzde dizel araclar hep turbo dizel oldugu icin düz atmosferik veya VTEC tarzi spor olmayan benzinli bir aracla karsilastirmak elma ve armut karsilastirmasi oluyor.

Veya pilotaj cok önemli. Insan gencken ucarim kacarim saniyor.

Neyse uzun yazdim gene. Son yillarda kazalarda hayatini kaybeden cok genc taniyorum. O yüzden arac kullanirken lütfen azami dikkat.
Konuyu acan delikanli'ya da ehliyetsiz arac kullanmamayi tembihlemeyi görev olarak görüyorum.
katılıyorum 5 dakıka geç gidin sağlam gidin gerek yok sen gecicen ben geçicem kapışmalarına geçince elıne ne geçiyorsa :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...