ustalar 2 ay oldu aracı alalı sormak istediklerim var.
1) araç D konumundayken hareket lalinde -1 yada 2 gibi vites değiştirmenin bir zararı olurmu.
2) otomatik vitesteyken uzun yokuşlarda N konumuna alıp insem yakıt tasarrufu için iyi olurmu.
3) kapıları kilitlediğimde araba sellektör yapar gibi farları yakıyo ama vik vik ötmüyor acaba alarm yomu ?
4) yokuş yukarı çıkışı çok düşük aracın vites atmıyor devir yükseliyo ama hız çok yavaş artmakta
5) araba çalıştıgında P konumundayken bide devir 1'e yakın hiç gaza dokunmasamda normalmidir
6) araç hareket etmiyoken cırrr diye ses geliyo ön taraftan sanki elinizde bilekliği sallarsınızda şıngır şıngır olurya o tarz bir ses nedendir
yardımlarınız için şimdiden teşekürler
1) değiştirebilirsiniz , zararı olmaz, fakat değiştireceğiniz vitese uygun süratte bulunmanız gerekiyor, L konumu zemin durumuna göre çok yavaş seyretmek için seçilir. Aracın gaz tepkimesi, patinajı minimuma indirmek için oldukça düşer. diğer konumunuz olan yanılmıyorsam sizin araçta 3 olacak, o da 2.ve 3. vitesleri kullandırır size, ama ömür boyu bu modları kullanmasanız bence bir ihtiyaç duymazsınız,
2)Sakın boşta kullanmayın aracınızı, otomatik şanzıman , düz şanzımana nazaran çok daha kompleks bir yapıya sahiptir, araç çalışır vaziyetteyken bunu yaptığınızda, şanzımanınızdaki yağlama duracaktır. Buda şanzıman ömrünüzü çok ciddi azaltır.
3)aracınızda alarm değil immobilizer var
4)aracınızdan alacağınız maksimum performans odur, atmosferik 1.6 otomatik vites bir aile aracı sonuçta
5)anlamadım
6)Bizim motorlar soğukken , hafif bir zırıltı yapıyor genellikle, 2-3dk içinde ısındığında kesiyor bunu , belki o olabilir, benim incelediğime göre kronik bu durum.
yardımcı olabildiysem ne ala