Gönderen Konu: corollamın motor sesi  (Okunma sayısı 1504 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
corollamın motor sesi
« : Ağustos 04, 2012, 22:44:58 »
merhaba arkadaşlar corollam 2002 terra hb 198 binde 3000 deviri gecince motor sanki 6000 devirde gibi motor sesi gelmeye başladı ustaya götürdüm komrasör kaybı var dedi çaresi açıp bakalım dedi ve motoru söktük baktık bütün segmanların pislikten kitlenmiş olduğunu gördük usta bor falan kullandın mı dedi ben 185 binde bor power koydum arabaya dedim. arkadaşlar bor yagın özelliğini değiştirerek pistonlara yapışmasını sağlıyormuş ve segmanlara zarar veriyormuş ustanın söylediği. biraz araştırma yaptım herkes aynısını söyledi. şimdi yeni segman piston takıyorum aracıma tavsiyem bor kullanmayın sakın. sizlere sorum hukuki süreci bilen varsa yardımcı olmasını isticem.

Toyota Club Türkiye

corollamın motor sesi
« : Ağustos 04, 2012, 22:44:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #1 : Ağustos 04, 2012, 22:56:57 »
İlginç ilk defa duyuyorum borun zararını.Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2012, 23:08:27 »
hukuki süreç diye bir şeyin söz konusu olacağını sanmıyorum. bor katkısını kendi tercihiniz dahilinde kullanmış olduğunuzdan haklı olsanız dahi boşuna zaman kaybedersiniz. mutlaka kabul etmeyecek ve bir kaçış yolu bulacaklardır. 20 bin kilometrede bir deponuz dolu iken enjektör temizleyici koymanızı tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #3 : Ağustos 04, 2012, 23:28:54 »
Her araç fabrikada imal edilirken ve öncesinde tasarlanırken mevcut yağ ve yakıtlara göre tasarlanır. Mevcut yağlar da her türlü yağlama görevini kendisi yaptığı gibi parçalarla da uyumludur, bazı katkı maddeleri de öyle ki standart yağlarla tepkimeye girerek çökelme topaklanma bile yapabiliyor. Bu gibi katkı malzemeleri kısa vadede sürtünme katsayısını azaltıyor gibi görünse de uzun vadede metal aksama ve sürtünen kısımlara zarar verebiliyor. Aynı şey yakıt katkıları için de geçerli; yanma odalarındaki yanma hesaplamaları her zaman mevcut yakıtlara göre yapılır (95-98 oktan gibi) ve katkı ile zenginleştirilmiş yakıtlar patlama oranını değiştirerek reaksiyon gerçekleşen yüzeylere ve enerjinin iletildiği bölümlere uzun ve orta vadede zarar veriyor. O yüzden mümkün olduğunca fabrika verilernin ve standart ürünlerin dışında malzemeler kullanmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #4 : Ağustos 04, 2012, 23:56:28 »
bor kullanırken oluşacak hertürlü zararı kabul ettiklerini söylediler ve güven verdiler şimdi yapacağımız çıkan yağı ve pistonlardan birinin analizi olacakmış ama analizi nereye ve nasıl yaptıracağım??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #5 : Ağustos 05, 2012, 03:27:36 »
bor kullanırken oluşacak hertürlü zararı kabul ettiklerini söylediler ve güven verdiler şimdi yapacağımız çıkan yağı ve pistonlardan birinin analizi olacakmış ama analizi nereye ve nasıl yaptıracağım??

tam emin değilim ama makine mühendisleri odası ilgileniyor o işle bilirkişi olarak...

söylemekten dilimde tüy bitti.. hiç bir katkı maddesini  üreten firma mobilden castroldan daha fazla arge yapmış olamaz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1994 xli extra japan
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #6 : Ağustos 05, 2012, 09:28:13 »
olan olmuş yaptırıp binin aracınıza artık bence
Gidene yol vermek saygımızdandır Gitmeyenden yol istemekde acil işimiz olduğundandır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #7 : Ağustos 05, 2012, 12:12:21 »
tam emin değilim ama makine mühendisleri odası ilgileniyor o işle bilirkişi olarak...

söylemekten dilimde tüy bitti.. hiç bir katkı maddesini  üreten firma mobilden castroldan daha fazla arge yapmış olamaz...

aynen katılıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #8 : Ağustos 05, 2012, 20:36:02 »
arkadaşlar şu an toplanıyor arabam. içinden çıkan yağı aldım pet şişeye bu gün baktım yağın altında beyaz bir tabaka oluşmuş tahminime bor gibi geldi bakalım üniversitenin birine analize gönderecem yağı ve bir pistonu hele  tatil bitsin bakalım artık. biz dersimizi aldık artık başkalarının canı yanmasın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: corollamın motor sesi
« Yanıtla #9 : Ağustos 05, 2012, 20:41:47 »
arkadaşlar şu an toplanıyor arabam. içinden çıkan yağı aldım pet şişeye bu gün baktım yağın altında beyaz bir tabaka oluşmuş tahminime bor gibi geldi bakalım üniversitenin birine analize gönderecem yağı ve bir pistonu hele  tatil bitsin bakalım artık. biz dersimizi aldık artık başkalarının canı yanmasın.

geçmiş olsun olan olmuş motor yapıldıktan sonra belli bir süre dikkatli kullanın.. daha sonra tam sentetik 5-30 yağ kullanın başkalarının söylediğine kulak asmayın çünkü kullanma kitapçığında tavsiye edilen vakozite 5-30 dur. ben hep 5-30 kullanırım hiç eksilme vs gibi sorunlarla karşılaşmadım araçlarımızın motorları aynı olması lazım 110 hplik