Gönderen Konu: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı  (Okunma sayısı 2761 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« : Ağustos 03, 2012, 15:17:35 »


Japon otomotiv devi Toyota bazı modellerde tespit edilen teknik arıza sebebiyle 70 bini Almanya'da olmak üzere dünya genelinde yaklaşık 1,5 milyon aracı servislere çağırdı.

Japon üreticinin Almanya'daki yan kuruluşundan yapılan açıklamada arazi aracı RAV4, orta sınıf modeli Avensis T27 ve kompakt sınıfta yer alan Auris D-CAT modelinin arka aksındaki direksiyon bağlantısında arıza olabileceği belirtildi.

Toyota'nın Almanya'daki teknik muayene ve tamirat sürecini Federal Motorlu Taşıtlar Dairesi'nin (KBA) desteğiyle gerçekleştireceği öğrenildi. Bu arada tespit edilen teknik arıza sebebiyle şu ana kadar Avrupa genelinden herhangi bir kaza bildirimi yapılmadığı kaydedildi. Toyota bundan iki yıl önce de fren hidroliğinde saptanan üretim hatası sebebiyle yine 1,5 milyona yakın aracı servislere çağırmak zorunda kalmıştı.


Kaynak: http://ekonomi.milliyet.com.tr/toyota-1-5-milyon-araci-servise-cagirdi/ekonomi/ekonomidetay/03.08.2012/1575917/default.htm
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Toyota Club Türkiye

Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« : Ağustos 03, 2012, 15:17:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #1 : Ağustos 03, 2012, 16:17:27 »
Vehicles involved:
Vehicles involved in the sticking accelerator pedal recall include:
Certain 2007-2010 Camry
Certain 2009 Camry Hybrid
Certain 2009-2010 Corolla
Certain 2009-2010 RAV4
Certain 2010 Highlander
Vehicles involved in the floor mat recall include:
2007-2010 Camry
2009-2010 Corolla
2008-2010 Highlander
2006-2010 RAV4

kaynak : http://www.toyota.com/recall/combo.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #2 : Ağustos 03, 2012, 16:18:55 »
http://blogs.cars.com/kickingtires/2012/08/recall-alert-2006-2011-toyota-rav4-and-2010-lexus-hs-250h.html

Burada da 2006-2010 RAV4 lerde süspansiyonla ilgili bir problem olduğu belirtilmekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #3 : Ağustos 03, 2012, 19:22:57 »
gülme komsuna gelir basına :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #4 : Ağustos 03, 2012, 22:03:19 »
hay sizin direksiyonunuzu seveyim, şu direksiyon meselesi toyotadan soğuttu beni yapamıyorsan git yapandan al kardeşim o parçayı ısrar etme yanlışta.
Şu dakikadan sonra toyota düşmanıyım almayın aldırmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • herkese selam 93 model 1,6 gl corolla kullanıcısıyım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #5 : Ağustos 04, 2012, 12:00:23 »
bir toyota sever olarak toyota nın yaptığı bu yanlışlara üzülüyorum.. bu şekilde markanın tercih edilebilirliği azalıyor ve oluşturmuş olduğu sağlamlık kavramının çok çok gerisinde kalıyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #6 : Ağustos 04, 2012, 12:13:21 »
Yanlış her firmada olabilir,  önemli olan malının arkasında durabilmesi.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #7 : Ağustos 04, 2012, 12:15:26 »
keşke toyota türkiye de servise çağırma konusunda global yaklaşımlarına ayak uydurabilse. Bu arada servise çağırma markanın özgüveninden kaynaklı bir durum. Diğer pek çok markanın çok daha fazla kronik sorunlu aracı var fakat bir mahkeme kararı falan olmadan kolay kolay servise çağırma yapmıyorlar.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.benyunus.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #8 : Ağustos 04, 2012, 12:19:17 »
keşke toyota türkiye de servise çağırma konusunda global yaklaşımlarına ayak uydurabilse. Bu arada servise çağırma markanın özgüveninden kaynaklı bir durum. Diğer pek çok markanın çok daha fazla kronik sorunlu aracı var fakat bir mahkeme kararı falan olmadan kolay kolay servise çağırma yapmıyorlar.

+1 :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • çıkarım seninle her yola
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
günlük akaryakıt fiatları
« Yanıtla #9 : Ağustos 05, 2012, 10:50:21 »
Site forumunun ilk sayfasındaki günlük akaryakıt fiatlarını artık göremiyoruz. nedeninide bilmek istiyoruz. saygılar..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota is my life...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #10 : Ağustos 05, 2012, 11:24:12 »
Yanlış her firmada olabilir,  önemli olan malının arkasında durabilmesi.

aynen katılıyorum sonuçta insan yapıyor çağırması gayet güzel...
2012 toyota corolla 1.33 comfort kar beyazı + LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #11 : Ağustos 05, 2012, 19:37:59 »
Toyota gerçekten de kendini ispatlamış bir marka şüphesiz. Ama bu tür kronik arıza haberlerini duyuyoruz. Bir de her nedense amerikadaki araçlar geri çağrılıyor, o araçların montajında mı sorun var acaba. Bir de vvti motorlarda da yağ eksiltme sorunu kulanıcılarca bilinir. Bu da mı kronik bir hata acaba? yoksa motorun özelliğine bağlı olrak kabul etmemiz gereken bir durum mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #12 : Ağustos 05, 2012, 19:56:45 »
Yanlış her firmada olabilir,  önemli olan malının arkasında durabilmesi.

+1040 1071 1453 1923 :) kaç marka çıkardığı aracın hastalığı için geri çağırıyor? kabullenmiyor bile. olmaz bizim araçlarda öyle şey yada daha pişkince araba bu, hepsinde oluyor diye geçiştiriyor. zaten toyota ve japonların farkı bu. kolay kolay arıza çıkarmıyor, çıkarsa da adamlar kabul edip, özür diliyor.
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #13 : Ağustos 05, 2012, 20:36:44 »
Şimdi sanırım tüm kullanıcılar üyeler bana tepki gösterecek biliyorum, belki de haklılar onların açısından, ben sadece objektif olmak, duruma bir de dışarıdan bakabilmek, bakmayı başarabilmek adına bir şey sormak istiyorum, dahası şeytanın avukatlığı derler ya, öyle yapayım istedim, lütfen yanlış anlamayın, sadece aklıma geldi ve sormak istedim; Toyota böyle büyük bir geri çağırma yaparken "olsun, önemli değil", "mühim olan hatanın arkasında durabilmek" (sakın ha kişisel algılamayın, söyleyenleri yargılamak değil, sadece cümleleri örnek olarak verdim) diyebiliyorken, örneğin bir vw veya bir ford geri çağrı yaptığında yerden yere vuruluyor. Kaldı ki başka markaların da geri çağırma haberlerini okudum, okuyorum, yani her marka geri çağırıyor sorun olduğunda, sanki bu durum (sorunu kabul edip geri çağırma durumu) sadece Toyota'ya has bir durummuş gibi gösteriliyor? Tamam, herkes kullandığı markanın biraz da taraftarı moduna girebliyor, anlayışla karşılarım ama bu biraz da kendimizi kandırmak değil mi? İnsan neden kendisine muhalefet olamıyor? Yani başkası yapınca tukaka iken, hah işte bunlar hep böyle kahrolsun x markası derken, toyota yapınca "ooo helal olsun" veya "olsun canım ne var ki" deniyor. Toyota sorunsuz dendiğinde kimse mangalda kül bırakmazken, milyonluk geri çağırma haberlerinde neden herkes bu durum olağan birşey gibi davranıp, markanın bu durumunu savunuyor? Sanırım biraz muhalefet, biraz kurcalama belki de markanın ve modellerin daha güzel yanlarını ortaya çıkarır, bilmeyenlerin ve hatta benim de sevdiğim bir markaya sempatimin artmasını sağlar, tek amacım budur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.benyunus.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #14 : Ağustos 05, 2012, 22:09:46 »
Şimdi sanırım tüm kullanıcılar üyeler bana tepki gösterecek biliyorum, belki de haklılar onların açısından, ben sadece objektif olmak, duruma bir de dışarıdan bakabilmek, bakmayı başarabilmek adına bir şey sormak istiyorum, dahası şeytanın avukatlığı derler ya, öyle yapayım istedim, lütfen yanlış anlamayın, sadece aklıma geldi ve sormak istedim; Toyota böyle büyük bir geri çağırma yaparken "olsun, önemli değil", "mühim olan hatanın arkasında durabilmek" (sakın ha kişisel algılamayın, söyleyenleri yargılamak değil, sadece cümleleri örnek olarak verdim) diyebiliyorken, örneğin bir vw veya bir ford geri çağrı yaptığında yerden yere vuruluyor. Kaldı ki başka markaların da geri çağırma haberlerini okudum, okuyorum, yani her marka geri çağırıyor sorun olduğunda, sanki bu durum (sorunu kabul edip geri çağırma durumu) sadece Toyota'ya has bir durummuş gibi gösteriliyor? Tamam, herkes kullandığı markanın biraz da taraftarı moduna girebliyor, anlayışla karşılarım ama bu biraz da kendimizi kandırmak değil mi? İnsan neden kendisine muhalefet olamıyor? Yani başkası yapınca tukaka iken, hah işte bunlar hep böyle kahrolsun x markası derken, toyota yapınca "ooo helal olsun" veya "olsun canım ne var ki" deniyor. Toyota sorunsuz dendiğinde kimse mangalda kül bırakmazken, milyonluk geri çağırma haberlerinde neden herkes bu durum olağan birşey gibi davranıp, markanın bu durumunu savunuyor? Sanırım biraz muhalefet, biraz kurcalama belki de markanın ve modellerin daha güzel yanlarını ortaya çıkarır, bilmeyenlerin ve hatta benim de sevdiğim bir markaya sempatimin artmasını sağlar, tek amacım budur.

hatayı kabul etmek büyük bir erdemdir, marka önemli değil hangi marka çağarırsa helal olsun deriz merak etmeyin ve bu kadar kasmanıza gerek yok :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #15 : Ağustos 05, 2012, 22:14:51 »
Yok yok, benim de bir şeyi kastığım yok, rahat olun.. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #16 : Ağustos 07, 2012, 00:56:53 »
Şimdi sanırım tüm kullanıcılar üyeler bana tepki gösterecek biliyorum, belki de haklılar onların açısından, ben sadece objektif olmak, duruma bir de dışarıdan bakabilmek, bakmayı başarabilmek adına bir şey sormak istiyorum, dahası şeytanın avukatlığı derler ya, öyle yapayım istedim, lütfen yanlış anlamayın, sadece aklıma geldi ve sormak istedim; Toyota böyle büyük bir geri çağırma yaparken "olsun, önemli değil", "mühim olan hatanın arkasında durabilmek" (sakın ha kişisel algılamayın, söyleyenleri yargılamak değil, sadece cümleleri örnek olarak verdim) diyebiliyorken, örneğin bir vw veya bir ford geri çağrı yaptığında yerden yere vuruluyor. Kaldı ki başka markaların da geri çağırma haberlerini okudum, okuyorum, yani her marka geri çağırıyor sorun olduğunda, sanki bu durum (sorunu kabul edip geri çağırma durumu) sadece Toyota'ya has bir durummuş gibi gösteriliyor? Tamam, herkes kullandığı markanın biraz da taraftarı moduna girebliyor, anlayışla karşılarım ama bu biraz da kendimizi kandırmak değil mi? İnsan neden kendisine muhalefet olamıyor? Yani başkası yapınca tukaka iken, hah işte bunlar hep böyle kahrolsun x markası derken, toyota yapınca "ooo helal olsun" veya "olsun canım ne var ki" deniyor. Toyota sorunsuz dendiğinde kimse mangalda kül bırakmazken, milyonluk geri çağırma haberlerinde neden herkes bu durum olağan birşey gibi davranıp, markanın bu durumunu savunuyor? Sanırım biraz muhalefet, biraz kurcalama belki de markanın ve modellerin daha güzel yanlarını ortaya çıkarır, bilmeyenlerin ve hatta benim de sevdiğim bir markaya sempatimin artmasını sağlar, tek amacım budur.

insanların istem dışı savunmalarında şuda yatıyor bence, hani toyota zarar görürse kendileride zarar görecek gibi hissediyorlar, bariz bir fanatiklik çıkıyor ortaya.
Objektif olunsa daha güzel sonuçlar çıkabilir dediğiniz gibi...Ama eskiye nazaran forumdada artık daha fazla yiğidin hakkı yiğide veriliyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #17 : Ağustos 07, 2012, 06:20:50 »
Süleyman arkadaşımız çok haklı olarak kasmış ve çok güzel bir tespitte bulunmuş :) Geri çağırmanın iki farklı yüzü var. Bir yüzünde özellikle tasarım aşamasında yapılan hatanın su yüzüne çıkması, diğerinde ise firmanın bu hatayı kabullenip sessizce halletmek veya geçiştirmek yerine geri çağırma yoluyla gitmesi. Biri olumlu, diğer olumsuz. Hangisini görmek istediğiniz biraz da firmaya karşı duyduğunuz sempati veya antipati ile ilgili. Tabi o marka araca sahipseniz veya sahip olmayı planlıyorsanız durum biraz daha farklılaşıyor. Necati arkadaşımızın da belirttiği gibi yaptığımız/yapacağımız seçimin yerinde olmamış olabileceği gerçeği ve yaşanan tartışmaların aracımızın ikinci el değeri üzerindeki uzun vadeli potansiyel etkileri bizleri biraz daha subjektif düşünmeye itebilir, bunu da yadırgamamak gerekir :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #18 : Ağustos 09, 2012, 22:17:38 »
arkadaşlar 2011 model eylul ayında aldıgım avensısde buna dagılmı acaba ? arayan falanda olmadı gercı 20 gun once 10 bın bakımını yaptırdım konuyla ılgılı yenı bılgım oldu
Rujunu Tattırmasaydın, rimelin akmazdı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, 1,5 milyon aracı servise çağırdı
« Yanıtla #19 : Ağustos 10, 2012, 02:38:03 »
geri çağırmalar güzel haber sonradan milletin başını ağrıtacağına geri çağırsın daha iyi tabiki