Gönderen Konu: Otomatik Klima Çalışma Mantığı  (Okunma sayısı 2927 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« : Ağustos 03, 2012, 14:52:54 »
Arkadaşlar nemli bir bölgede yaşadığım için Auris'imi herzaman 25 Derece AC açık klima ile sürüyorum. Yakın zamanda bir arkadaşım ile beyin fırtınası yaptık.

Arkadaşımın İddiası:
Otomatik klimada tutmanın yakıt tasarrufunu etkilemeyeceği ve 18 derece de çalıştırsam aynı yakıt tüketimini gerçekleştireceği
Havayı 18 Derece için soğutup 25 derece yapabilmek için normal fan havası ile karıştırdığını savunuyor.

Benim Savım:
Araç 25 Derecede çalıştığında aralıklı olarak AC modunu kapatarak araç içini 25 dereceye sabitleyerek sürekli 18 derecede çalıştırmaktan daha tasarruflu seyahat edilebileceği yönünde.

Siz ne düşünüyorsunuz?
“Türk Dili, Türk Milletinin kalbidir; beynidir.”
Mustafa Kemal Atatürk

Toyota Club Türkiye

Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« : Ağustos 03, 2012, 14:52:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #1 : Ağustos 03, 2012, 15:15:44 »
oğuzhan abi senin düşüncen
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #2 : Ağustos 03, 2012, 15:16:10 »
Ev klimalarının mantığı da aynı şekildedir; klimanın üflediği havanın sıcaklığı değişmez, belirlenen sıcaklık sadece dediğiniz gibi komprsörün duracağı sıcaklığı belirler. Auto mod'da iken dediğiniz gibi belirlenen sıcaklığa kadar getirip dış üniteyi durdurur, sadece fan üfler, değişince de tekrar açar. Ev tipi normal split klimaların çalışma prensibi de böyledir, ancak bu durum da sürekli olarak dış ünite(araç için de) içindeki gazın basıncını ve sıcaklığını değiştirmeye çalışacağından her açılıp  kapanmada yine aynı enerjiyi harcayacaktır. Ancak örneğin 18 derecede sürekli çalışan bir klima iç ortam sıcaklığını oraya getirmeye çalışacak ve sürekli olarak kompresörü çalışacaktır. Yani oto modda çalışırken nispeten daha az enerji harcar, o da açılıp kapanma esnasındaki karla kurtarır durumu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #3 : Ağustos 03, 2012, 17:06:29 »
auto modda araç kliması sadece fan hızını düşürür,kompresörü kapatmaz . Fan hızı düşük olduğu için ortamın iç ısısı yükselme eğilimine girdiğinde hızı otomatik arttırır. 
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #4 : Ağustos 03, 2012, 23:20:30 »
Ben de merak ederim bu durumu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #5 : Ağustos 04, 2012, 01:11:19 »
auto modda araç kliması sadece fan hızını düşürür,kompresörü kapatmaz . Fan hızı düşük olduğu için ortamın iç ısısı yükselme eğilimine girdiğinde hızı otomatik arttırır. 
+1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Elegant a/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #6 : Ağustos 04, 2012, 17:09:39 »
Benim bildiğimde auto modda koprosör kapanmaz fan üflemeyi yavaşlatır yada arttırır.örneğin ben araca ilk girdiğimde klima çıldırmışgibi çalışıyor sonra kendiliğinden yavaşyavaş düşürüyor ve minimum düzeyde saatlerce çalışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #7 : Ağustos 04, 2012, 18:13:08 »
ben şahsen sıcaklığı 16-18 arası bir değere getirip düşük fan hızında çalıştırma taraftarıyım. otomatik işlevini sauna gibi araçta çalıştırdığınızda seçtiğiniz sıcaklığa gelene kadar uzun süre fan tam hızda çalışıyor. araç içi sıcaklık değerini gösterebilen yol bilgisayarı ya da klima özelliği olsa ve biz de oradan bakıp yeterli serinliğe ulaştıktan sonra auto tuşuna basıp içerideki serinliğin muhafaza edilmesini sağlasak fena olmaz gibi geliyor bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #8 : Ağustos 05, 2012, 10:43:10 »
ben şahsen sıcaklığı 16-18 arası bir değere getirip düşük fan hızında çalıştırma taraftarıyım. otomatik işlevini sauna gibi araçta çalıştırdığınızda seçtiğiniz sıcaklığa gelene kadar uzun süre fan tam hızda çalışıyor. araç içi sıcaklık değerini gösterebilen yol bilgisayarı ya da klima özelliği olsa ve biz de oradan bakıp yeterli serinliğe ulaştıktan sonra auto tuşuna basıp içerideki serinliğin muhafaza edilmesini sağlasak fena olmaz gibi geliyor bana.

o zamanda klimanın istediğimiz değere ulaşması 15-20 dk sürebilir. Auto modda bu 5 dakikalık bi fırtına ile oluyor ama geri kalan 10-15 dakıka da normal yola devam edıyoruz. Çok uzak mesafe kullanımlarında söylediğinizi yapmak da bi seçenek ama 30 km ve altı yolculuklarda aracın içi istediğiniz dereceye gelmeden   yol bitmiş olur..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #9 : Ağustos 05, 2012, 11:14:42 »
o zamanda klimanın istediğimiz değere ulaşması 15-20 dk sürebilir. Auto modda bu 5 dakikalık bir fırtına ile oluyor ama geri kalan 10-15 dakıka da normal yola devam edıyoruz. Çok uzak mesafe kullanımlarında söylediğinizi yapmak da bir seçenek ama 30 km ve altı yolculuklarda aracın içi istediğiniz dereceye gelmeden   yol bitmiş olur..

kerem bey söylemek istediğinizi anladım. benim bahsettiğim durumda klimayı ayarladığınız sıcaklığa ulaşmasını istemiyorsunuz. sizin de dediğiniz gibi o şekilde çok uzun sürer. zaten aracın içini 16-18 derece civarına indirdiğimiz zaman hasta oluruz. bu sıcaklığı aracın içini derhal serinletmek için tercih ediyorum ben. göz kararı gibi oluyor ama hem fanın gürültüsünden hem de tercih edilen sıcaklığı üflemesinden kurtulmuş oluyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Klima Çalışma Mantığı
« Yanıtla #10 : Ağustos 08, 2012, 07:01:35 »
Arkadaşlar değerli fikirleriniz için teşekkürler.

Benim şahsi fikrim; oto modda fan hızının azaldığı aşikar ama kompresörün kapanıp kapanmadığını bilmiyorum servise gidince soracağım. Kompresörün kapanması için AC açık/kapalı ayarı önemli bence. AC açık iken kompresörü uygun sıcaklıkta kapatıyor da olabilir. Karışık bir durum ne gibi bir teknoloji var araçta soru işareti? Kitapçıktan da bakıp tekrar cevap atacağım belki doğru cevabı içeren açıklamalar vardır.

“Türk Dili, Türk Milletinin kalbidir; beynidir.”
Mustafa Kemal Atatürk