0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
merhabalaraslında hakikatten size bir randevu verebilirlerdi. sizde zamanınızı beklerdiniz. km de haklılar. toyota merkez her ne olursa olsun oldukça masraflı olan bu iyileştirme için bayağı nereden bakarsanız bakın 3 gün harcıyorlar toyota merkez servise bu işlem için sadece 2.500 tl işçilik ödüyorlar. şikayet te olmaz ise mümkün oldukça onay vermiyorlar vermemeye çalışıyorlar. ama net olan şu ki her şey servis müdürünün elindedir. onlar ne bildirirseler odur. bunda da servis ancak bu durumu tespit ettiğini 7.000 nci km de olduğu ile ilgili kayıt tutar bildirirse yapıyorlar maalesef. ama bu işte kırılma noktası eğer bir araçta üretim hatası var ise bu limit kullanımlarda belli oluyor. yani eğer siz arabayı sıkıştırısanız turbo daha çok devreye girecek ve eksiltme daha fazla meydana gelecektir. bana da söylenen de o. siz dediler çok nazik arabanızı üzmeden kullandığınız için bu kadar km dayanıyor azıcık sıkıştırsanız performanslı kullansanız bu daha öncede bu ikazı yakar. şimdi yapılacak 2 şey var ya servis bu yoğunluğa rağmen buna bir çözm üretecek araya sıkıştıracak yapacak veya siz onlara bunun olduğunu yani 7.000 km içerisinde low oil yaktığını diğer değişle yağ seviye çubuğunun en alt seviyeden de aza düştüğünü göstereceksiniz. ama eninde sonunda motorunuz yapılacak bundan emin olun.ben bu arada bu arabalar satılırken bu leke değilmi aslında dedim. bana bunun sadece iyileştirme parça değişimi olduğunu başka işlem yapılmadığını söylediler. yani bir rektefiye işlemi değil. size kolaylıklar diliyorum keşke adana da tanıdığım olsa idi de yardımcı olsam. ama maalesef. umarım sorun çözüme kavuşur. haberlerinizi bekliyoruz.selamlar sağlıcakla kalın.
kesinlikle evet sizi hukuki süreç yıpratacaktır olur işi daha geciktirecektir. hukuki süreci yok saydığım için değil ama burasının TR olması nedeni ile yıpratıcı olacaktır. benim arabaya da 35.000 km de sadece 100 gr kadar yağ eklemişlerdide bu yüzden 40.000 km bakıma kadar yakmadı o yüzden böyle gecikti. bu arada bu revizyon işlemini bakım zamanına denk getirirseniz bayağı bir tasarrufunuz olacaktır. ben aynı zamanda 50.000 km bakım yaptırttım sadece 159 tl verdim. zira bütün bakım masrafalar toyota zaten karşılıyor. umarım her şey beklediğiniz gibi gelişir.selamlar
bence bunun garanti ile ilgisi yok. zira bu tür toyota sitesinde yayınlanmış ve onay almış onarımlar, iyileştirmeler garanti ile ilişkisi bitiyor sürekli iyileştirme statüsüne giriyor. benim bir arkadaşımın aurisi var. mmt vites ve vites geçişlerinde vuruntu yapıyordu. garantiside bitmiş bana özel servis aradığını söyledi. bende kesinlikle yetkili servise gitmesini bakımlarına orada devam etmesini söyledim servis müdürü arkadaşıma da telefon ettim. karşılamışlar bakımın yapmışlar şikayeti üzerine mmt vites geçişlerine baktıklarında bu seride ecu larda sıkıntı olması ve toyota sitesinde de bu durumun yayınlanması nedeni ile garantisinin sadece bu kapsamda devam ettiğini söylemişler. garantiden ecu değişti. yaklaşık 1900 tl olan masrafı ödemedi. şimdi çok memnun arabaya bindiğimi anladım diyor. aynı şey gaz pedalında da oldu biliyorsunuz. bizim serilerin birde optik okuyuculu gaz pedallarında da yaşandı hepsini geri çağırdılar değiştirdiler.işte böyle bir yaklaşımın bizim arabalarda da geçerli olduğunu düşünüyorum ama her durumda bunun bir şekilde el alından onayının alınması lazım ki rahat edesiniz. iyi geceler dilerim sağlıcakla kalın.
Arkadaşlar bugün merkezin aramasını beklemeyip tekrardan servise gittim . Derdimi kısaca anlattım ama kendiler yine 40000 ne doğru yaparız da ısrarcı olunca . Güzel bir dille az km yaptığımı onarımın şimdi yapılırsa sorunun garanti bitimine yakın giderilip giderilmediğini ancak anlıcağımı anlattım .Bana 1 ay sonra arayın ilgilenelim dendi . 1 ay sonra bakalım ne olacak kesin konuşmadılar ama 1 ay sonraya büyük ihtimal aracımı yapacaklar .Bu arada kendilere merkezide aradığımı ilettim onlar önce bizi arayıp bilgi alırlar sonra size dönerler dendi . Merkezden de halen telefon bekliyorum .
Ben şunu anladım, kesinlikle servisten servise çok fark ediyor. Ankara ALJ yi bu konuda tek geçerim.
sanırım siz onatçaya gidiyordunuz.. bir de telefonla "Mıçı" yı arayıp sorun yada direk gidin isterseniz..
Bu arada sorunun pistondan ve sekmandan kaynaklandığını müşterilere söylemeye çekiniyorlar . Heralde aşırı tepki verenler olmuş .
doğrudur çünkü insanlar azıcık ayağım yerden kesilsin diye yıllarca kredi ödemeyi göz önüne alıp o kadar ince eleyip sık dokuyarak araştırıp sonunda bir otomobili beğenip gidip bayisinden sıfır km alıyor ve sonra böylesine bariz üretim hataları ortaya çıkınca hem aracın ikinci el değeri düşüyor, hem kişi aracından soğuyor, hem de insan kabullenemiyor.. aslında bu dizel motor zaten otomobillere uygun bir motor değil.. kamyonlara, gemilere göre bir motor.. zorladıkça zorluyolar otomobillere uydurmak için, bir ton para akıtıyo firmalar dizel motorları geliştiricem diye.. bir de diğer yandan daha dizeller tam oturmadan hybridlerle uğraşıyolar.. bu dizellere ve hibridlere harcadıkları para ve emeği wankel motorunu geliştirmeye harcasalardır şimdi 700- 800 cc motorlardan turbosuz susuz sabunsuz 100 - 150 beygir güç üretip paşa paşa sürüyoduk ama şuan her zaman en sorunsuz araçlar benzinli-manuel araçlardır.. hayatta ne dizele ne de yarı veya tam otomatik şanzımana el sürmem paşa paşa yakıtıma paramı veririm ama yok turboyu ısıttık mı yok aman çok uzun süre kullandık rolantide biraz çalışsın aman 4bin devire çıkmayalım aman motorini temiz yerden almak lazım, yok yokuşta çok kaydırdık mmt iyice sıyırdı gibi konulara kafayı takacağıma 1.33 aurisimle efendi efendi giderim.. ayrıca şehir içinde çok aşırı sıkışık trafikte bile 35 kuruşu geçmedim henüz.. genel ortalama olarak da 29-31 kuruş civarı mutlu mesut gidip geliyorum.. şehir dışında 90km/h hızla gidince 26 kuruş yakıyor ama basıp 120-140km/h civarı gidince tabi yine 30 kuruşu biraz geçiyor.. biraz konudan saptım ama dizel otomobillerde böyle şeylerin olması normal demeye çalışıyorum çünkü yapı ve mantalite olarak dizel motoru aslında gemi, kamyon otobüs tarzı araçlara uygundur.. otomobil alıyorsan benzinli alıcan arkadaş, hem alırken ucuz, hem bakımı ucuz, hem parçası ucuz, hem daha zor arıza veriyor, daha konforlu, vurdumduymaz kullanıma daha elverişli vs vs.. tek dezavantajı yakıt onu da zaten herşeyi hesaba kattığımız zaman taksici vs değilsen amorti edemezsin
Hasan bey öncelikle aracınızı kazasız belasız güzel günlerde kullanın .Tepki konusun da insanlar ne olursa olsun haklı ben burada pistonların ve sekmanların değişeceğini önceden öğrenmemiş olsam bende büyük bir tepki gösterirdim sonuçta insanlar yıllarca biriktirdiği parayı katıp üstüne yıllarca borçlanıp alıyorlar bu araçları . Daha taksitleri bitmeden böyle bir sorunla uğraşmaları haliyle morellerini bozar bozuyor da .Yakıt konusuna gelirsek size hak vermekle birlikte benimde düşüncelerim var . Eskiden araba lüks idi arabası olana zengin gözüyle bakılırdı ve yakıt dert edilmezdi çünkü aracı alabilen kişilerin yakıtla dertleri olmazdı . Fakat günümüzde araba ihtiyaç fakat kullanması lüks oldu o yüzden insanlar aracı alırken değil aldıktan sonra nekadar masraf yapacaklarına bakıyorlar ve malesef ülkemizdeki vergilerden dolayı bir çok kişi dizel araç seçiyor . Herkez isterdi en az 2.0 benzinli bir araca binmeyi ama şimdiki koşullar buna izin vermiyor .wankel motorlar konusunda size katılıyorum mazda rx-8 de kullanılan 1.3 wankel motordan yanlış hatırlamıyorsam 230 hp güç alınmıştı . Size bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için tekrardan teşekkür ederim .
ne demek rica ederim.. öyle teşekküre değecek birşey yapmıyoruz aslında herkes burdan birşeyler öğreniyor..aldıktan sonra yapılacak masraf konusunda haklısınız mahmut bey ama insanlar genelde hesabı yanlış yapıyor.. bu dizel ve benzinli motorun fiyat farkını amorti etme işini kastediyorum.. bu denklem öyle bir iki değişkene bağlı bir denklem değil.. insanlar dizel ile benzinli arasında karar verirken, yapacakları yıllık km ve o anki motorin ve benzin fiyatları üzerinden hesap yapıyorlar ama yanlızca bunları hesaba katarak yapılan hesap bence doğru değil.. bu denklem; bakım fiyatları, yedek parça fiyatları, turbo egr gibi benzinli araçların çoğunda olmayan parçalar vs vs... gibi daha şuan sayamadığım bir çok değişkene daha bağlı aslında.. yani aslında insanlar dizel aracın kendileri için mantıklı olduğuna inanmak istiyor çünkü birçoğu için önemli olan "tek" şey, pompa başında cebinden ne kadar paranın çıkacağı ve ne sıklıkla benzin istasyonuna gidecekleri.. çoğu kimse toplamda karlı mı zararlı mı olduğunu hesaplama işine detaylı olarak giremiyor.. ufak bir bakkal hesabıyla düzenli olarak işe gitgel yapmayan emekli insanlar bile kendilerine sıfır dizel araçlar alıyorlar.. burda niyetim kimseyi kötülemek falan değil ama bence ticari taksiler, sürekli km yapan şirket araçları ve gerçekten hergün çok km yapan şahıs araçları dışında dizel otomobil almak mantıklı değil.. yılda 30.000 - 40.000 km yapamayan kişilerin dizel araç aldığını görünce şahsen içim acır
Hasan bey bence paylaştıklarınız bir çok mağdur insana yardımcı olmuştur burada yazılanları sadece üyeler değil ziyaretçilerde okuyor ve ziyaretçi sayısı üye sayısından çok daha fazladır diye tahmin ediyorum . Ondan teşekkürü fazlası ile hak ediyorsunuz örneğin ben sizin paylaştıklarınız olmasa idi aracımın yapılması için ısrarcı olmucaktım çünkü her gittiğimde normal diyorlardı buna inandım mı inanmadım ama elimden birşey gelmiyordu .Benzinli dizel konusun da biz aracı alırken avensis 1.6 elegant extra daha ucuzdu ve çok kararsızdık . Corolla yı seçmemizin nedeni dediğiniz gibi petrole az uğramak ve pompa başında az ödemek idi . Fakat şu sorunu yaşayacağımızı bilseydim hiç düşünmeden avensis alırdık .Bir çok uzman sizin dediğiniz gibi yılda 30000 km den az yol yapanlara benzinli öneriyor . Ama dediğim gibi biz petrola daha az uğrayak dedik ve dizel seçtik pişmanmıyım diye sorarsanız bu sorunu yaşamamış olsaydım kesinlikle pişman olmazdım ama bu sorundan dolayı dizel aldığıma değilde corolla dizel aldığıma pişmanım .
yardımcı olduysam ne mutlu bana..insanların dizel tercih etmesinin nedeni sizinde dediğiniz gibi kişinin içinin rahat etmesi.. istasyona seyrek uğrayıp depo daha ucuza dolunca toplamda daha fazla para bile harcasa insan bunu hesaplamadığı için psikolojik olarak daha rahat oluyor.. aslına bakarsan önemli olan da o... herkesin içi nasıl rahat ediyosa o aracı kullanmalı.. bu arada benim kastettiğim şey aynı aracın dizeli ile benzinlisi arasında ikilem yaşamak üzerineydi.. bence benzinli avensis yerine dizel corolla almanız daha yerinde olmuş.. atıyorum dizel corolla da 1.6 avensiste 55bin tl civarı.. aynı fiyatta iki aracı alınca dizel olanı tabiki daha avantajlı olacaktır.. ama toyotatın şuanki liste fiyatlarında corolla 1.6 elegant 51.100 tl ama corolla 1.4 elegant 61.100 tl ve bu 10.000 tl lik fark yalnızca benzinli ve dizel motor arasındaki fark.. özellikle toyotada bu fark kesinlikle inanılmaz bir fark ve bir taksici için bile bu farkı vermeye değeceğini düşünmüyorum... en azından diğer firmalarda daha az farkediyor..