0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bu yazıyı başka bir başlığın altına yazmıştım fakat önemli olduğunu düşündüğüm için yeni başlık açma gerekliliği hissettimbu temmuz başından itibaren toyotanın yetkili bir servisinde staj yaparken 2 hafta içerisinde 10.000 - 40.000 km arası 9 tane dizel araç yağ yakma şikayeti ile geldi ve hepsinin pistonları ve sekmanları ve kapak contaları garantiden değiştirildi.. sadece benim staj yaptığım yetkili servisten çıkan (bayiden satılan) sanırım 2012 dizel corollalardan 1300 küsür sayıda aynı kronik probleme sahip araç var.. toplamda ne kadar bilmiyorum.. zannediyorum problem toyotanın sekman malzemesini zayıf kullanmasından kaynaklı.. fakat söz konusu kronik problem sekman olunca toyota araçları geri çağırma külfeti altına girmek yerine garantiden pistonlar, sekmanlar ve kapak contalarını değiştirmek gibi daha ucuz bir şekilde müşteri memnuniyetini sağlama yoluna gitmiş.. fakat 20.000'de, 30.000'de falan motoru açılıp yeniden toplanmış bir araçtan ne kadar uzun ömür beklenebilir emin değilim.. Hasan Kardeşim emeğine sağlık. Sayende bu siteyi takip eden d4d kullanıcları yağ ile ilgili sorunun farkına vardılar. Toyota kullanıcıları arabalarına ve servise o kadar çok güveniyordu ki yağa bile bakmaya gerek duymuyordu. Tıpkı benim gibi. Bence hekes düzenli olarak yağ seviyesini kontrol etmeli. Örneğin haftda bir. Selamlar...
araba yaklaşık 1 hafta sonra hazır olduğu haberini bu gün İzmir Tokullar Toyota servis müdür yardımcısı arkadaşım Ziya bey telefon ile geri bildirimde bulundu. motor içi kurum tutmuş. hem 50.000 km bakımı yapıldı. hemde iyileştirilmiş sekman ile birlikte piston sekman değişimi yapıldı. motor yağı olarak 5w30 orjinal tam sentetik motor yağı konmuş. her yeni motorda olduğu gibi ilk 1000 km gene tedbirli kullanılacakmış. artık kesin çözüm olduğunu söylediler. yakıtın azalacağını artık yağ olarak devamlı 5w30 yağ kullanmam gerektiği söylediler. yarın alacağım sonuçları gene paylaşacağım. selamlar
2006 d4 hb 75000 km taş gibi daha anahtar görmedi hiç bir yeri...))
Hasan Kardeşim emeğine sağlık. Sayende bu siteyi takip eden d4d kullanıcları yağ ile ilgili sorunun farkına vardılar. Toyota kullanıcıları arabalarına ve servise o kadar çok güveniyordu ki yağa bile bakmaya gerek duymuyordu. Tıpkı benim gibi. Bence hekes düzenli olarak yağ seviyesini kontrol etmeli. Örneğin haftda bir. Selamlar...
merhabalar, bu gün yani 1 hafta sonra birazda benim esnekliğimden sıkıştırmadığımdan aceleye gelmesin yaklaşımı ile ctesi günü aldım. aslında perşembe günü öğleden sonra testleri yapılmış hazır idi.bütün piston sekman takımı, conta tk, yağ filitre elemanı, conta slindir kapak, karter sıvı conta, piston motor, aks somunu, o ring, sıvı conta, klima valf o ring, contalar, takım conta motor, su giriş conta, premix sllc antifriz, 5w30 motor yağı(orjinal toyota) bundan sonra standart 5w30 tam sentetik yağ kullanmam gerekiyormuş aslında serviste bu çok da pahalı değil 5 lt si 159,89 tl ,debriyaj rulman ve ayırıcı. bunların hepsi garantiden değişti. ayrıca araç 50.000 km olması nedeni ile 50.000 km bakımıda yapıldı.ben sadece 156 tl bakım ve diğer giderler ücreti verdim. tabiki servisin ve toyota puanlarım indikten sonra bu rakkam çıktı.gelelim performansa.- ilk 1000 km de sıkıştırmadan, 100 km pek aşmadan kullanmamı söylediler.- ben yine bu gün izmir-selçuk-izmir gidip döndüm. yolda izlenimlerim;- araba şu an ilk fabrika ayarlarına gelmiş,- gerekli bütün motor içi ve dışı temizlikleri çok titizlikle yapılmış, - Yeni yazılım ile motor emiş ve diğer değerlerinde değişiklik, yenilik getiren bir yazılım güncellemesi yapılmış bu yakıt azaltmaya performans artırmaya iyileştirmeye yönelik yeni bir uygulama imiş, toyota sitesinde yayınlanmış....- yakıtta düşüş oldu 80 km ile gidişte 3,6 lt ortamayı gördüm. daha sonra bu değer 100 km sabit hızda uzun yolda 4.2 lt ortalamaya oturdu.- daha önce frenden ayağımı çektiğimde hemen yürüyen araba pek zor kalkıyor ama daha piston sekman sıkışık olabilir dediler, daha sonra bu azaldı.- motor sesi daha iyi geliyor. daha sessiz,- rolanti devri değişmemiş.- araba güzel olmuş, %99,9 problem çözüldü diyorlar. göreceğiz. izmir tokullar servis müdürü mümtaz bey, servis müdür yardımcısı ziya bey, ve ilker, bülent ustalar, forman serdar bey bana telefon edip bilgi verdiler. ben memnun kaldım. sağolsunlar varolsunlar. tabiki gönül isterki bu günleri keşke yaşamasaydık ama bu da bir şans diyelim. heleki çözümü var müşteri memnuniyeti esaslı yaklaşımları ile çözüm odaklılar bu daha önemli bence. diğer markalara bakın nasıl uygulamalar var....
merhababen bu sürede ayrıca bir araç istemedim zira kızımın arabası yaris olunca bana bir sıktı vermedi. ama istese idim mutlaka bir çözüm üretirlerdi.selamlar
Arkadaşlar bugün yağ lambası yakmasını beklemeden merkezi aradım durumu anlattım bana servisinize gidin onlar bir baksın dediler . Eyvallah dedim önce servisi aradım durumu anlattım sonra gittim .Saat 12 gibi gittim formenlerden biri ilgilendi sağolsun bana bu eksiltmenin anormal olduğunu ama aracı incelemesi gerektiğini onun içinde motorun soğuması gerektiğini söyledi onada eyvallah dedim saat 4 e kadar bekledim . Bana motordaki kurumları gördüğünü fakat eksiltme sınırlar içinde olduğu için merkezin onarıma onay vermediğini iletti peki dedim ne olacak 30000 km de gelin yağını değiştirek ondan sonra nasıl olsa yine yağ eksiltecek 40000 ne doğru onarımı yaparız dedi üstelemedim bastım eve geldim ama çok sinirlendim .O sinirle merkezi tekrar aradım durumu anlattım durumun anormal olduğunu sizde serviste biliyorsunuz neden onarım için onay vermiyorsunuz dedim bana ilgililere durumu iletip bana dönüş yapacağını söylediler . Şimdilik beklemedeyiz .
Mahmut, senin bu iş yılan hikayesine döndü, umarım bir an önce hallederler bu sorunu
mahmut bey servislerde fecii bir yoğunluk olacağı önceden belliydi ve bu tahminimde maalsef ki haklı çıktım.. benim fikrime göre tamamiyle yoğun oldukları için sizi oyalamışlar, sonra gelin vs demişler.. hangi servise gittiğinizi sorabilir miyim ?? isterseniz özelden de yazabilirsiniz..
Hasan bey öncelikle bu konuda mağdur olanları uyarıp yardımcı olduğunuz için size çok teşekkür ediyorum . Gittiğim servis onatça .Servislerdeki yoğunluğu anlamayacak kadar anlayaşsız biri değilim zaten orada formen ile tartışmamanın tek sebebi oranın yoğun olmasıydı .Fakat bana bunu direk söyleyip randevu verebilirlerdi ama bunun yerine beni orda 4 saat civarı beklettikten sonra böyle saçma bir şeyle oyalamaya çalışmaları sinirimi çok bozdu .Size özelden de mesaj attım bizlerle ilgilendiğiniz ve yanlız bırakmadığınız için tekrardan teşekkürler .
özelden attığınız mesajı okudum mahmut bey.. merkezin onaylamasını beklemekten başka yapacak birşey yok gibi.. eğer servis sizin aracınızın da zayıf sekmanlı seriden olduğunu tespit ettiyse kesinlikle ertelemelerine izin vermeyin derim ben.. tamam yoğun olabilirler ama en azından bir tarih, bir randevu vs isteyin.. bu şekilde aracı kullanıp daha fazla zarar vermek istemediğinizi söyleyin.. yine aynı şekilde yaparlarsa bu işin sonu mahkeme gibi gözüküyor.. fakat burda önemli birşey var.. eğer ki servise inip ustalardan birisiyle yada formenle konuşursanız; servislerin gerçekten yoğun olduğunu ve bu aralar işçilerin sürekli ek mesai yaptığını ve bundan dolayıda yıpranmış ve sinir kat sayılarının yüksek olacağını unutmayın.. sonuçta toyotanın yaptığı bir üretim hatasını orada günlerce ek mesai yaparak düzeltmeye çalışıyorlar.. onlara da lütfen saygılı olalım.. haklıyken haksız duruma düşmeyelim demek istiyorum..