
Uploaded with
ImageShack.usSağlam şasisi, 4 tekerlekten çekişli aktarması, süspansiyonları, ergonomisi ve motor özellikleriyle artık 30’uncu yaşını kutlayan Pajero’nun atasını, aslında Mitsubishi 1937’de tanıtmıştı. Japon üretici, 4 tekerlekten çekişli araç deneyimini ürettiği birkaç modelle pekiştirirken, bu araçlar özellikle Jeep’e benzedikleri için sorun olmuştu. Pajero’nun prototipi 1973 yılında Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Hayata geçemeyen bu aracı 1978’de ikinci bir prototip izledi. Ancak, Japonlar bu sefer kararlıydı ve Aralık 1981’deki Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtılan konsept, Paris-Dakar Rallisi’nin başlamasından önce, yani Mayıs 1982’de Pajero adıyla Japonya’da üretilmeye başlandı.
Adını Arjantin’in Patagonya bölgesine özgü pampa kedisinden alan Pajero, İspanyolcada argo bir anlama geldiği için, İspanya, Hindistan ve Amerika’da Montero, İngiltere’deyse Shogun olarak pazarlandı. Başlangıçta tenteli seçeneği de bulunan 3 kapılı karoserle üretilirken, 2.0 lt’lik benzinli ve dizel motorlar güç kaynaklarıydı.1983 Paris-Dakar Rallisi’ne katılan Pajero, bu yarışta istediği sonucu alamayınca hem üretim modelinde hem de ralli için yeniden revize edildi. Bu değişiklikler seri üretime yansıtılırken, bağımsız çift salıncaklı süspansiyonlar, torsiyon çubuklu yaylar ve hidrolik direksiyon artık görev alan parçalardandı.
1988’de turbo dizel motoru ara soğutuculu olarak görev yapan Pajero’da artık 2.0 lt’lik 6 silindirli bir ünite de vardı. 1991’de tamamen yenilenen ikinci nesil Pajero’da 4 farklı karoser bulunurken, ECI yakıt sistemli 3.0 lt’lik benzinli ve 2.5 lt’lik turbo dizel motorlar kullanıldı. Pajero’da artık ABS de vardı. Bu motorlara ek olarak, ihraç edildiği ülkelere göre karbüratörlü veya atmosferik dizeller de söz konusuydu. Keza, baz donanımları da değişiyordu. Ancak, en büyük yenilik, Super Select 4WD adındaki 4 tekerlekten çekiş sistemiydi. Dört farklı sürüş komutu sunan bu sistem, merkezi kilitli diferansiyelin de desteğiyle, 100 km/s’de arkadan itişli olarak giderken bile 4 tekerlekten çekişe geçebiliyordu.
Temmuz 1993’te 3.0 lt’lik V6 motor yerini çift eksantrikli 24 supaplı 3.5 lt’ye bırakırken, 2.8 lt’lik turbo dizel motor da yeniydi. 1998’de makyajlanarak daha keskin hatlara kavuşan Pajero, GDI yani direkt püskürtmeli benzinli motoruyla öne çıkıyordu.


1999’da üçüncü nesil Pajero’nun tasarımı Pininfarina tarafından yapıldı. Aracın rijitliği arttırılırken, ağırlığı azaltıldı ve ağırlık merkezi yere yaklaştı. Bilyeli tip direksiyon artık yerini kremayerliye bırakırken, güç aktarımını mekanik yerine elektronik olarak yapan ikinci nesil Super Select 4WD aktarma sistemi vardı. 2003 yılında kısa şasili, 2006’daysa Amerika’da satılmazken aynı yıl, dördüncü yani güncel model aktif güvenlik sistemleri, iyileştirilen kilitlenebilir arka diferansiyeli, monokok gövdesiyle öne çıkıyor.