Gönderen Konu: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi  (Okunma sayısı 1889 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '13
Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« : Temmuz 18, 2012, 11:11:53 »
2008 yılı Eylül ayında Malatya Ergül otodan 2009 model Corolla D4D satın aldım . Aldıktan bir süre sonra bayi beni aradı ve çekiliş veya bir kampanya kapsamında 1 yıl garanti ekstra hakkı kazandığımı söylediler. gidip belgeyi aldım. garanti ekstrayla birlikte aracımın garantisi 19/09/2012 tarihine kadar devam ediyor. Belge elimde ve ekte gönderiyorum.
İki üç ay kadar önce aracımın fren sisteminde sorun çıktı Urfa Toyota servisine gittim, servo ve fren merkezi değişimi gerekiyor. Sisteme girdiklerinde garanti ekstramın görülmediğini söylediler. Adıyaman’a döndüm garanti belgesini buldum ve müşteri hizmetlerine durumu anlattım. Mail atmamı istediler, belgeyi tarayıp maille gönderdim. İki gün sonra müşteri hizmetleri beni arayarak, genel merkezin garantiyi sistemde göremediğini, aracımın garantisinin 19/09/2011 de bittiğini, Ergüller bayisinin sisteme işlemediğini, şu anda da bu bayinin kapandığından, ortada muhatap olmadığını ve elimdeki belgeyi kabul etmediklerini söyledi. Bayinin hatası bana mal oldu ama elimde garanti belgesi var ve süresi devam ediyor, olmasaydı ben zaten geçen yıl garantiyi uzatacaktım.
Bunun üzerine avukatımla görüştüm, yapılan işlemin kesinlikle yanlış olduğunu, bayinin yaptığı her işlemin genel merkez adına yapıldığını, bayi kapanmış olsa dahi genel merkezin sorumluluğunun devam ettiğini, dava açmamız halinde biraz uzun da sürse mutlaka kazanacağımızı, ama dava açmadan önce genel merkeze elimizdeki garanti belgesi, servis raporu (değişmesi gereken parçalar) vb. ihtarname çekip cevap beklememiz gerektiğini söyledi. Dediklerini yaptık, 2 ay geçti Toyota’dan cevap yok, bu arada şimdiye kadar yaklaşık 700-750 TL masraf çıktı. Bundan sonraki aşama mahkeme aşaması ve yeni masraflar eklenecek,  gerçi dava sonunda kazanırsak masrafları alacağız ama ne kadar sürer kim bilir. Sizce ne yapmalıyım, ne önerirsiniz, konuyla ilgili bilgisi olanlardan yardım bekliyorum.
 

Toyota Club Türkiye

Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« : Temmuz 18, 2012, 11:11:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: GARANTİ EXTRAMI GENEL MERKEZ KABUL ETMEDİ
« Yanıtla #1 : Temmuz 18, 2012, 11:27:40 »
Muharrem bey geçmiş olsun öncelikle. Benim de Garanti extram var +2 yıllık. Fakat şöyle bir durum toyotanın Garanti Extra programı bir tür Kasko sistemi ve garanti kapsamı içerisindeki her tür işlemi garantideymiş gibi kasko yoluyla gerçekleştiriyor. Garanti Extra belgesini gönderdim demişiniz ama göndermemişiniz, böyle bir poliçeniz var mı acaba?
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '13
Ynt: GARANTİ EXTRAMI GENEL MERKEZ KABUL ETMEDİ
« Yanıtla #2 : Temmuz 18, 2012, 11:35:49 »
var tabi elimde garanti extra belgesi var, bayi tarafından onaylanmış, sisteme yükleyemedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: GARANTİ EXTRAMI GENEL MERKEZ KABUL ETMEDİ
« Yanıtla #3 : Temmuz 18, 2012, 22:51:25 »
muharrem bey büyük geçmiş olsun inanın adınıza üzüldüm her nekadar bemlağ 750tl ciharında olsa bile( ki bu rakamı küçümsediğimi düşünmeyin dah büyük masraf olmadığına şükretme adına söylüyorum) ülzdüğümü belrteyim.avukatınız yeteirnce bilgi vermiş sanırım şu an sizin yapmaız gereken bir iki husus kaldığını düşünyorum ama ondan önce site içerisinde avukat bir üye var onada danışmanızı tavvsiye edeirm,
şu aşamada servis ücretini ödemeniz gerekecek gibi görünüyor aonrasında fazlası ile alacaksız zaten buna emin olun ayrıca mhakemeye vermeyede gerek yok şöyleki bir dilkeçe ile bulunduğunuz ilçenin tüketici hakları hakem heyetine başvurmaız halinde ve elinizdeki tüm belgeleri vermeniz halinde onlar gerekli tüm işlemleri yapıyorlar ve verdikleri karar mahkeme kararı hükmünde olduğundan yaptırm uygulanabliyor böyle yapmanız hem avukat ve mahkeme masraflarından kurtulmanızı sağlar hemde mahkeme sürecinden çok dah kısa süremesi adına size kolaylık sağlayacaktır.tekrar geçmiş olsun neticesini mutlaka paylaşmanızı bekliyorum.sabah ilk işiniz bir dilekçe ile ikamet ettiğini ileçenin kaymakamlığına bağlı oalrak çalışan tüketici hakları hakem heyetine başvurmak olsun saygılarımla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: GARANTİ EXTRAMI GENEL MERKEZ KABUL ETMEDİ
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2012, 06:42:44 »
Muharrem Bey, servisin size verdiği poliçenin sahte olmadığını ümit ediyorum. Evet, kapanmış olsa bile servisin aracınıza yaptığı tüm işlemler Toyota'yı bağlar ama düzenlenen sahte belge sizi hukuki olarak sadece kapanan servisle karşı karşıya getirebilir. Garanti ekstranın gerçekte bir garanti belgesi değil, bir sigorta poliçesi olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu konuyu avukatınız ile tekrar görüşmenizde fayda var.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '13
Ynt: GARANTİ EXTRAMI GENEL MERKEZ KABUL ETMEDİ
« Yanıtla #5 : Temmuz 19, 2012, 22:41:57 »
        İlginize teşekkürler, tüketici haklarıyla en başta görüşmüştüm, servisin bana çıkardığı "değişmesi gereken parçaların yer aldığı raporda" fren merkezi ve servosu var, diğer bazı kalemlerle birlikte toplamı 2300 TL gibi birşey tutuyordu, tüketici haklarındaki yetkili, bu miktarın çok olduğu için mahkeme yoluyla çözülebileceğini söyledi, sanırım onların üst limiti daha düşük, söylemişti ama hatırlayamıyorum şimdi. Benim merak ettiğim bu olay dışarıdan nasıl görünüyor, sizce genel merkezin katı tutumu doğru mu? Olumsuz yanıtları maille bile bildirmiyorlar, sadece telefonla geri dönüş yapıyorlar, genel merkezden biriyle görüşmek mümkün değil, sadece müşteri temsilcileri.Hepimiz, örneğin kasko veya sigorta yaptırıyoruz değil mi? Hiç kimse poliçesini aldıktan sonra genel merkezini arayıp, teyit ettiriyor mu? Benim hiç aklıma gelmemişti böyle birşey.Ergüller Oto Toyotanın Malatya bayisiydi ve bana imzalı onaylı garanti ekstra belgesi verdiler. Değilse ben uzatacaktım belki de.
         Bilmiyorum duygusal mı düşünüyorum ama haklı olduğu sanıyorum ama hak aramak ta hiç kolay değilmiş.Ya vazgeçeceğim yanlarına kar kalacak ve çok sevdiğim arabamı soğuduğum için satacağım ya da mahkeme yoluna devam edip masraf ödemeye devam edeceğim. Şu ana kadar ödediğim 700 TL civarındaki para noterdi, ihtarnameydi vs. fren merkezini de yaklaşık 500 TL ye değiştirdim etti 1200 TL,  servonun fiyatı sanırım 800 TL civarında onu daha değiştiremedim. İşçilikle birlikte 1000 TL yi bulur heralde. Ya onu değiştireceğim ya da mahkemeye başvuracağım, masraf artıyor çünkü...17 yıllık öğretmenim ve ilk defa sıfır araba alabilmiştim, sanırım zorlayacak biraz. Siz ne önerirsiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '13
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #6 : Temmuz 24, 2012, 22:45:44 »
 Toyotanın face sayfasına da yazmıştım durumu herkesin okusun diye. Toyota merkezden Aslı hanım aradı,yazdığım mesajı okumuş, ilgilenmiş ve garanti extramı aktif hale getireceğini söyledi, bekliyorum, inşallah olur, bilginize...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #7 : Temmuz 25, 2012, 00:03:54 »
son bilgi için teşekkürler umarım adınıza olumlu sonuçlanır.
muharrem hocam aiczane ufak bir bilgi daha vermek istiyorum ki mahkeme masraflarındna kaçmak adına diyelim:)
değerli hocam e devlet sitesi içersinde sanayi bakanlığı şikayet bölümü diye bir bölüm var yada site içersinde arandığında bulunur tüketici haklarındaki yetkili üst miktar konusnda haklı ama o miktarın nekadr olduğunu ben bilmyiorum üst limit in aşıldığı yerde sanayi bakanlığı devreye giriyorki onuda e devlet sitesinden takip edebliyorsunz.
tekrar geçmiş olsun hocam gelişmelerden haber verirseniz memun oluruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #8 : Temmuz 25, 2012, 19:36:57 »
Çok geçmiş olsun umarım sıkıntınız kısa sürede çözürlür zira para az bişey değil baya tutmuş..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #9 : Temmuz 26, 2012, 17:54:41 »
Toyota iyice cıvıttı
toyotanı sat
bi daha da alma

Not=Honda tavsiye ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '13
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #10 : Temmuz 29, 2012, 12:55:21 »
Hepinize teşekkürler, Aslı hanım aradı tekrar garanti extramın sisteme işlendiğini söyledi, Urfa Toyota servisini aradım, doğruladılar, arabamın parçaları sistemden istendi, merkez tarafından onaylandı ve sorun çözülmüş oldu. Bu kadar kolay olabiliyomuş yani, isteseler bir günde yapıyorlar, Aslı hanım sağolsun halletti diyelim. Toyotanın adının geçtiği her yere yazdım ve sonuç aldım aslında. Umarım kimsenin başına böyle birşey gelmez. Garanti extra yaptırırsanız, genel merkezi arayıp kontrol ettirin mutlaka...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Online Bulmaca Sitesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #11 : Temmuz 29, 2012, 13:17:09 »
Muharrem bey cok gecmis olsun...
Sorunun pesini birakmayip pes etmeyip hakkinizi sonuna kadar aramanizi tskdir ettim. Bu gibi durumlar can sıkıcı ve insani yildiriyor. Neyseki hakli oldugunuz konuda sorununuzu Toyota cozmus, umarim hersey gonlunce olur...
Bu arada malesef Malatya toyota hakkinda cok sikayet duydum, ozellkle servis islemlerinde, dikkatli olmakta fayda var...
Sus artık yeter!
Sır perdelerini pek o kadar yırtma.
Çünkü bize, kırıkları sarıp onarmak, sırları örtmek yaraşır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '13
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #12 : Temmuz 29, 2012, 13:24:55 »
Teşekkürler Öner bey, Malatya Ergüller plaza (bu şikayetlerin de etkisi olmuş olabilir) kapandı, yeni bi tane açıldı ama servis ve satış müdürü eski toyotadan getirilmiş:)) umarım bunlar başarılı olur.Adıyamandayım ben ve malesef burada toyota servis yok, 2 yıldır Urfa Çayırcıoğluna gidiyorum çok memnunum, bu bölgeye yakın olanlara tavsiye ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Online Bulmaca Sitesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #13 : Temmuz 29, 2012, 13:41:24 »
Daha gecen donanimhaber toyota da konusuluyordu Malatya toyota, servis bakım ile ilgili sikayetlerdi demek ki bayi adi degismis fakat zihniyet ayni kalmis...

Bolgede çayircioglu en iyisi memnun ilan arkadaslarimdan biliyorum...
Adiyamanda ilmaniz sebebiyle size en uygunu urfa çayırcıoglu plaza olur...
İkinci sirada da antep muhittinoglu plaza...

Dediginiz gibi bolgedekiler icin aydinlatici olur bu bilgiler...
Sus artık yeter!
Sır perdelerini pek o kadar yırtma.
Çünkü bize, kırıkları sarıp onarmak, sırları örtmek yaraşır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1994 xli extra japan
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #14 : Temmuz 29, 2012, 13:42:52 »
bence hiç ugraşmadan direk tüketiçi mahkemesine başvurun muklaka kazanacaksınız en azından bunlara bırakmayın hakkınızı
Gidene yol vermek saygımızdandır Gitmeyenden yol istemekde acil işimiz olduğundandır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #15 : Temmuz 29, 2012, 13:53:54 »
bence hiç ugraşmadan direk tüketiçi mahkemesine başvurun muklaka kazanacaksınız en azından bunlara bırakmayın hakkınızı
kabul etmişler zaten sorun halledilmiş....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #16 : Temmuz 29, 2012, 20:29:43 »
bölgede birtel kapanan malatya ergüle gitmedim..
D.bakır kardelen biraz yoğun,urfa çayırcıoğlu daha sakin.İş bitirme teknik personelin kalitesi acısından sıralarsam hepsinide gittim gördüm bakım yaptırdım
1.D.bakır kardelen
2:Urfa çayırcıoğlu
3:Buraya koyacak servis kalmadı..KEsinlikle gaziantep muhittinoğlunu önermiyorum.
Versonun  gösterge cercevesini kırıp sacma sapan bir sekman la yerıne taktılar.Yok diyorlarsada kırdıkları çerçeve ve taktıkları sekman ile olması gereken segman halla duruyor..
lastik rotasyonunda 2 jantın yamuk dediler  balans ücreti diye 60 tl aldılar yanılmıyorsam..
Balans tan sonra 120 üzeri direksiyon titremesi aşırı derecedeydi.sonradan 20 tl ye tekrar mardınde balans yaptırdım.İşin ilginç yanıda jantların üzerinde en ufak eziklik yamukluk çizik bile yok eğri dedikleri jantı bir türlü bulamadım..Versoda başıma gelenler bunlar. daha bundan önceki corolla hb ile olanları yazmıyoorum.Bana göre bölgede en kötü teknik personelin oldugu işçiliklerin çok kötü oldugu yetkili servis.
D.bakır kardelende mekanık formenı cemal usta ile tekn.beyhan gerçekten işlerinde iyiler.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Garanti Extramı Genel Merkez Kabul Etmedi
« Yanıtla #17 : Temmuz 31, 2012, 12:30:14 »
byük geçmiş olsun gözünüz aydın:)