Gönderen Konu: Corolla'mla ilk uzun yol tecrübem ve soru ve sorunlar... (Yakıt Tüketimi vs.)  (Okunma sayısı 6650 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2003 Corolla HB 1.6 Terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Selam sevgili forumdaşlar. Okuduğunuz için şimdiden teşekkürler.

Öncelikle aracımı tanıtayım.

Toyota Corolla HB 1.6, 2003 Model, Terra donanım, VVT-İ, 150bin Km.de, Zavoli sıralı sistem LPG kiti (Simit Tank), Sıfır takılmış Hankook K750 195*60*15.

Yolculuk rotası: Ankara Merkez - Aydın Didim gidiş - dönüş.
Araçta ben (70 kg) eşim (55kg) 1 bavul, 3-5 poşet vs. yüklü olarak yolculuğa çıktık.

İşte bizim canavarın fotoğrafları :)










Önce Yakıt Durumunu Yazayım:
Git-gel toplamda 1383 Km. Yol yaptık. Az bir kısmı şehir içi, gerisi uzun yol. Ben aracı yeni satın aldığım için biraz denemek hatta zorlamak istedim müsait yerlerde. Genelde 120 km/s ile yolculuğa devam ettim ancak bazı yerlerde 160 ı gördüğüm de oluyordu. Yolculuğun %50 lik kısmında devir saati 3500'ün altını görmedi. Biraz yüksek devirde kullandım. Buna göre yakıt sarfiyatı şu şekilde gerçekleşti;



Km de 0,158 krş. :) Bence mükemmel bir sarfiyat. Eğer aracı zorlamadan, daha doğrusu kendimizi zorlayarak kullansaydım, 100 ü geçmeseydim, 3000 bin devri geçmeseydim, acaba kaça düşecekti merak ettim :D



Şimdi bana göre artılar ve eksileri + sorunları yazacağım izninizle:

ARTILARI (BEĞENDİĞİM YÖNLERİ)

1- Aracın en çok beğendiğim yeri direksiyonu :) Zira hep tereddüt etmişimdir kara düzen direksiyondan sonra hidrolik direksiyon nasıl olur acaba diye, eniştemin 96 doğanında hidrolik denen bir direksiyon var, araç dururken iyi güzel hoş dönüyor da, yola çıktın mı maşallah kara düzen direksiyondan bile sert, sordum soruşturdum çevremde, hep böyle oluyor, hız yükseldikçe direksiyon sertleşiyor vs. dendi, ama çok şükür bu araçta böyle bir olay yok, çok yumuşak tam istediğim gibi bir hidroliğe sahip. (elektrik destekli)

2- Yeni lastikleri taktıktan sonra (ki önceki lastikler resmen kabak olmuştu ve yol tutuşu felaketti) yol tutuşu çok iyi oldu. Yol tutuşta bir sorun yok.

3- Arka koltuk diz mesafeleri çok iyi, önceki aracımda (şahin) arkama dönüp arka koltuklardaki çantamı rahatlıkla alabilirken, bu araçta koltuğa yetişmek bile çok zor :D Diz mesafesi çok geniş maşallah iç hacmi de çok geniş ve ferah.

4- Aracın marşa basınca hemen çalışması ve araç ısınana kadar devri yüksek tutması sonra otomatik düşmesi çok güzel bir olay. (Gülmeyin, şahinde böyle birşey yoktu :D soğuk havalarda abayı çalıştırmak için 8-10 kere marşa basar, çalıştıktan sonra da 10 dk.motor ısınsın diye gazdan ayağımı kesmezdim, zaten motor ısınana kadar bi 5 TL lik gaz yakıyordu :D

5- Aracın yokuş performansına resmen aşık oldum diyebilirim, Yokuşlarda düz yoldan daha iyi çekiyor araba :D Çok ilginç ama gerçekten öyle. Köroğlu beli denen bir yer var çoğunuz bilirsiniz. Orayı çıkarken önümde tek 1 araç dahi kalmadı hepsini geçtim, ki bu köroğlu beli çok dolanbaçlı ve tehlikeli bir yol bilenler bilir, buna rağmen en ufak bir kayma vs.problem olmadı + geceydi. Birde araçla örn.120 km hızla %5-6 lık bir rampayı tırmanırken ne km.düşüyor ne devir saati, yani neyle girdiyseniz rampaya onla çıkıyor, çok enterasan geldi bana.

6- Ara hızlanmalar beni tatmin etti, özellikle 3. vitesten sonraki hızlanmalarda gayet güzel hızlanıyor.

7- O kadar yol yaptım, o kadar dik rampalara çıktım ama 1 kere olsun hararet sorunu olmadı. Bu çok iyi birşey.

8- Toyotalar her bin km de yağ eksiltirler malumunuz ama, bu kadar yol yapmama rağmen yağını her benzinlikte kontrol ettim, döndükten sonra da kontrol ettim eksiltme yok.

9- Yakıt sarfiyatı mükemmellllllllllll :)

10- Ön göstergeler harika, çok seviyorum onları. :)



GELELİM EKSİ YÖNLERİNE VE SORULARIMA:

1- Araç felaket şekilde yol sesi ve rüzgar sesini içeriye alıyor. Şöyleki; 80-100km ye kadar dayanılabilecek, çok rahatsız etmeyecek bir sesi içeri alıyor ancak, 100km den sonra artık dayanamıyorsunuz, öyle ki eşimle konuşurken normal ses tonumuzu duyamıyoruz biraz sesi yükseltmek zorunda kalıyorduk. Tahminime göre kapı aralarından ve cam aralarından bu sesi alıyor. Oradaki izolasyon yeterli değil.  :kötü: :kötü: :kötü:

2- Arka koltuklarda yol sesi + rüzgar sesi + takım sesleri çok daha fazlalaşıyor, zira eşim arkaya uyumak için geçti ve 5 dk. dayanabildi sese.

3- Araba 1. viteste bir garip tavırlar sergiliyor, bilmiyorum benim aracıma has birşey olabilir belki ama sorun şöyle; duraklar vaziyetten kalkmak için gaz verip devri 1500-2000 arasına getiriyorum, rahat bir şekilde araç kalkıyor, tam bu sırada gazı az kestiğimde resmen yığılıyor ve öne doğru eğiliyorsunuz, ama devri 2000-3000 arası tutarsam bir sorun yok kalkıp gidiyor. Sorun bende mi acaba?  :wacko:

4- Dediğim gibi 1. viteste gazı biraz fazla verdiğimde birden araba fırlıyor, bırak beni diye bağırıyor resmen ama tam bu esnada fazla bağırmasın diye 2. vitese attığımda yığılma olmuyor ama gaz yememe gibi bir sorun oluyor, yani 2 ye attığımda ve gazı köklediğimde kendisini çok geç toparlıyor ve bu benim canımı çok sıkıyor, bu durum genelde 3. vitesde de oluyor ama 3. vitesten sonra böyle bir sorun yok. bu konuda fikri olan var mı?

5- Ankaradan Didim istikametine giderken Uşak'tan Ulubey yoluna saptık (navigasyonun azizliği) Böyle bir yol olamaz yahu. Yolu kazmışlar olduğu gibi bırakmışlar, in cin top oynuyor, resmen keçi yoluna dönmüş, 40 km yi geçemiyorsunuz, Malesef bu yola girmiş bulunduk, geri de dönemedim, bu uzun ve bozuk satıhta yaklaşık 1 saat sürmek zorunda kaldım ve envai çeşit ses türedi arabada :((( çok canım sıkıldı bu duruma da.  :argh: :argh: :argh:

6- Klima açıkken bariz bir şekilde çekişten düşmüyor araç ancak ilginçtir, klima açıkken lambalarda durmak için frene bastığımda ve basılı tutarken klimayı kapatınca fren birden içeri doğru göçüyor, buna anlam veremedim.  :-\

7- Klima demişken, klima 1. 2. kademede çok yetersiz kalıyor.  :-[

8- Aracı hafif yokuşta vitesteyken stop edip el frenini çekince ve ayak freninden ayağınızı çekince araç biraz hareket ediyor, bu da hoş değil.  :wacko:

9- Hankook lastikler sanırım biraz sert, yada amortisörler sert, zira her çukuru rahatlıkla hissediyorum.  -_-

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.

Birde şunlara göz atarsanız sevinirim.

Resim 1:


Resim 2:


Resim 3:


Resim 4:


Resim 5:




Biraz uzun oldu ama, okuduğunuz için ve yapacağınız yorumlar için çok teşekkür eder, iyi forumlar dilerim.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Aracınız hayırlı olsun güzel keyifli bir yolculuk olmuş daha güzellerini yaşamanız dileklerimle :) Son fotonuzda ki sorunuza gelince o düğme siz hariç diğer yolcuların cam ayarları ile oynamasına engeldir.Siz yine kapatıp açarsınız ama sağınızdaki ve arkadakiler oynayamazlar.Düşen tuşu çıkmacılarda bulabileceğinizi düşünüyorum.Boştaki kablo ucu ise farklı modeller için kullanılan bir aparat olabilir yada aracınızın bilgisayara bağlanmasında kullanılıyorda olabilir arkadaşlar daha iyi bilgi verecektir.Yakıt konusunda gerçekten iyi değerler umarım böyle devam edersiniz :) Lastik yanaklarınız 60 numara olduğu için yol daki çukurlarla aranızda bir bağ oluşması normaldir bendede aynı sorun var :)
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Securıty motor kilit ışığıdır düğme falan değil sabittir :)
Terra donanımlarında işaretlediğiniz yer boş nedenini bilmiyorum :)
Bu ne işe yarar dediğiniz yer ise bozuk para koyma yeridir :)

Aracınız temizmiş Maaşallah :)
Hospital administrator :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Tofaştan toyotaya geçerse insan böyle hisseder
şimdi toyotadan hondaya terfi et eski arabanı yani şimdiki toyotanı şahin veya karga gibi göreceksin(pardon kartal olacaktı)

 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi

bozuk para, jeton falan koymak için
önceleri köprü, feribot, otoyol geçişlerinde falan elinin altında bozukluk olsun diye....
ama şimdi her şey KGS  OGS   HGS   ye döndüğü için ancak dilencilere sadaka vermek veya yolda su satanlardan su almak için
 bozuk para bulundurmaya yarar :P


yeri önemli değil el yordamıyla bulursun :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 209000
  • Model Yılı: '04
  • 34 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
aracınız hayırlı olsun.motorda bulunan aparat;lpg li araçlarda bilgisayara bağlanmak için kullanılıyor, uç kısmını su görmeyecek bir yerde gizleyebilirsiniz
2004 VERSO ELEGANT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
ilk iki viteste yaşadığınız sorun bence sizinle ilgili bir durum. kullandıkça çözeceğinize eminim zira toyota'nın pedal ayarları diğer araçlardan biraz farklı oluyor nedense. yol ve rüzgar sesine yapılabilecek fazla bir şey yok. alman markasına terfi etmeniz gerekiyor sessizlik için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
guzel bir paylasim olmus keyifle okudum
sorularin hepsine cevap verilmis zaten ekstradan bisi soylemeye gerek yok
Hayirli olsun yeni araciniz Allah kaza bela vermesin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2003 Corolla HB 1.6 Terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Çok teşekkür ederim arkadaşlar, sorularıma cevapları aldım :)
Şunu eklemeyi unutmuşum şimdi aklıma geldi. Belki ben alışamamış olabilirim ama bu ön camı tutan direkler biraz fazla kalın değilmi sizce de? Dönüşlerde görüşü epey engelliyor. Hatta bir keresinde sağa dönerken kaldırıma çıktım :D

Sevgili Kemal Aksüyek; toyotadan hondaya geçince o kadar fark edermi ya :D :D Ben toyotayla hondayı birbirlerini muadili diye biliyordum :D

Yalnız bu cam kilit düğmesi sanırım sorunlu, bir kez daha deneyeceğim çalışıp çalışmadığını ama, arka camlar manuel, onlara da etki ediyor mu acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
   Merhaba Murat Bey, Öncelikle Toyotanız hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın inşaallah... Toyota ile uzun yol gerçekten zevklidir, hele tofaştan sonra bu daha da şahane olmuştur eminim... :alkis:
   Birinci fotğrafta gösterdiğin gaz göstergesinin yeri benim arabamda da aynı idi, gerçekten seyir halinde görmek zor oluyor... Fakat çözümü çok kolay; o düğme, bozuk para ve far ayar düğmesinin bulunduğu çerçeveyi bir tornavida yardımıyla, kenarlara zarar vermeden yerinden çıkarabilirsin. Arkadaki fişleri tırnaklarına basarak çıkardıktan sonra, Far ayar düğmesi ile gaz göstergesinin monte edildiği boş düğme kutusunu yer değiştirebilirsin... (Gaz göstergesi oraya yapıştırılmıştır, yavaşça kaldırıp tekrar yapıştırabilirsin)... Kolay gelsin..
"Sabır her işin başıdır"... Seyr-ü sefer halinde sabırlı olalım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Arka camları etkilemez sadece sağ yolcu camını etkiler :)
Hospital administrator :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
murat kardeşim öncelikle araban hayırlı olsun.kazasız belasız uzun zamanda binmek nasip olsun.tanıman gereken yerleri sağolsun arkadaşlar güzel açıklamış.sadece benim dikkat etmeni istediğim iki olay şunlar:google'a toyota vvt-i sistem nedir yaz ve bu konuda bilgi sahibi ol. çünkü bu sistemde aracın motor kontrolu sende değil aracın beyninde.bunun sebebi az yakıt ve uzun motor ömrü için olmasıdır.ikinci husus dışardaki seslerin içerdekileri fazla rahatsız etmesi olayıdır ki biz eski toyotacılar bu konuyu espiriye vurup şöyle değerlendiriyoruz:dişarda olup bitenlerden aracın içindekilerin kısa sürede haberdar olması için yalıtımı iyi yapmamışlar diyoruz. lastiğin arasındaki taşın bile sesini duyup bu sayede önlem alıyorsun.kasislerin hissedilmesi ise yolun zemini hakkında bilgi sahibi oluyorsun.sana yavaş git diyor.hissetmesen ne olacak,hızlı araç kullanıp allah korusun  kazaya bile sebebiyet verebilirsin.allaha emanet ol güzel kardeşim.....
hayat 3 ile 4 arasındadır.ya 3,5 atarsın ya da 4 4 lük yaşarsın......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2003 Corolla HB 1.6 Terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
   Merhaba Murat Bey, Öncelikle Toyotanız hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın inşaallah... Toyota ile uzun yol gerçekten zevklidir, hele tofaştan sonra bu daha da şahane olmuştur eminim... :alkis:
   Birinci fotğrafta gösterdiğin gaz göstergesinin yeri benim arabamda da aynı idi, gerçekten seyir halinde görmek zor oluyor... Fakat çözümü çok kolay; o düğme, bozuk para ve far ayar düğmesinin bulunduğu çerçeveyi bir tornavida yardımıyla, kenarlara zarar vermeden yerinden çıkarabilirsin. Arkadaki fişleri tırnaklarına basarak çıkardıktan sonra, Far ayar düğmesi ile gaz göstergesinin monte edildiği boş düğme kutusunu yer değiştirebilirsin... (Gaz göstergesi oraya yapıştırılmıştır, yavaşça kaldırıp tekrar yapıştırabilirsin)... Kolay gelsin..

Hmm. Anladım sanırım. Ama daha araç yeni olduğu için kıyamıyorum bi yerine ellemeye :D Biraz eskiyince yapabilirim sanırım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Alıntı
Sevgili Kemal Aksüyek; toyotadan hondaya geçince o kadar fark edermi ya   Ben toyotayla hondayı birbirlerini muadili diye biliyordum

Öyledir , muadilidir
ama ben toyota yı satıp honda aldığım için artık honda daha üstün :D :lol: :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Arka camları etkilemez sadece sağ yolcu camını etkiler :)

Arka camlarda otomatik olsaydı onları da etkileyecekti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2003 Corolla HB 1.6 Terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
murat kardeşim öncelikle araban hayırlı olsun.kazasız belasız uzun zamanda binmek nasip olsun.tanıman gereken yerleri sağolsun arkadaşlar güzel açıklamış.sadece benim dikkat etmeni istediğim iki olay şunlar:google'a toyota vvt-i sistem nedir yaz ve bu konuda bilgi sahibi ol. çünkü bu sistemde aracın motor kontrolu sende değil aracın beyninde.bunun sebebi az yakıt ve uzun motor ömrü için olmasıdır.ikinci husus dışardaki seslerin içerdekileri fazla rahatsız etmesi olayıdır ki biz eski toyotacılar bu konuyu espiriye vurup şöyle değerlendiriyoruz:dişarda olup bitenlerden aracın içindekilerin kısa sürede haberdar olması için yalıtımı iyi yapmamışlar diyoruz. lastiğin arasındaki taşın bile sesini duyup bu sayede önlem alıyorsun.kasislerin hissedilmesi ise yolun zemini hakkında bilgi sahibi oluyorsun.sana yavaş git diyor.hissetmesen ne olacak,hızlı araç kullanıp allah korusun  kazaya bile sebebiyet verebilirsin.allaha emanet ol güzel kardeşim.....

Hehehe, süper bir olaymış bu anlattığınız. Ve çok mantıklı geldi gerçekten. Dediğiniz gibi lastiğin arasındaki taşın sesi bile duyuluyor ve mecburen durunca taşı söküyoruz :D Yol durumu keza aynı şekilde. VVT-İ sistemi araştırdım biraz okumuşluğum var onu ama bir daha aratıp detaylı öğrenmekte fayda var anlaşılan. Çok teşekkür ederim kıymetli yorumlarınız için.

Sevgili Ramazan Alkan size de teşekkür ederim, muhtemelen SOL donanımlarda arka camları da etkiliyordur ama bu tuş şimdilik bzim için gereksiz görünüyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Arka camlarda otomatik olsaydı onları da etkileyecekti

2005 terra donanımda arka camlarda otomatik, camları kilitleyince sadece ön sol cama kumanda edebiliyor sürücü, o cam kilitleme düğmesine biraz dikkatli basmak gerekiyor, sorun olduğunu düşünmüyorum senin cam kilit düğmesinde, bende aracı ilk kullanışımda sorun var zannetmiştim.

Ayrıca bir sorum olacak arkadaşlara, fotoda ucu kapalı kabloyu sormuşsunuz, o fotoda fren hidrolik kutusunun yanında bir kablo daha var ucu beyaz soketli, o kablo ne işe yarıyor aracım 2005 hb terra, yağmur sensörü olabilirmi acaba sol modeller için ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Hospital administrator :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
yazı çok hoş olmuş ,duygularınızı hissettim adeta :)  tofaş dan toyotaya geçince mekanik süper ötesi gelecektir o kesin :)

kaputtaki boş kabloyu ben çok merak etmiştim , meğer gaz ayar kablosuymuş.

sizin 2.vitesde çekmiyar dediğiniz bence farklı bir konu. karbüratörlü ile enjeksiyonlu arasında oluyor öyle şeyler. sıralı sistemde her zaman motor yakabileceği kadarını alır. yani karbüratör gibi düşük devirde çiğ atarak zorlamaz :)

yol sesi çözülür bence, hayırlı olsun :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Hayırlı olsun. Evet bizim corollaların en büyük sorunu giderken özellikle 100 km'den sonra ses ve rüzgar sesi. Gerisi önemli değil.
Uzun yol için performans arabası diyebilirim. Akıllı motor bunlar aman fazla elleşmeyin :)
Klima bizim genelde 3 veya 4'te en ufak çekişte azalma bile yok. TOYOTA sonuçta arza yapmayan tek araba. Haa sürücü sıkıntılıysa yapacak bişi yok :D

Ama ben 100-120 km hızdan sonra gelen sese illet oluyorum ya :S
Acaba toyatanın avensis modellerinde durum nasıl bilen var mı ?
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.