Gönderen Konu: turbo??  (Okunma sayısı 2404 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RED
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
turbo??
« : Temmuz 13, 2012, 11:05:07 »
merhabalar 2007 model d 4 d  yaris aracimda turbo var mi.varsa eger turbo nun calisma prensibi devreve girme zamanlari hangi aralıklardadir..turbonun calisip calismadini nasil  anlariz?? ornegin opel corsa cdti de 2500 devirden sonra turbo devreye giriyormus..cevaplariniz ve yardimlariniz icin tesekkürler
xxx red xxx

Toyota Club Türkiye

turbo??
« : Temmuz 13, 2012, 11:05:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo??
« Yanıtla #1 : Temmuz 13, 2012, 11:09:17 »
merhabalar 2007 model d 4 d  yaris aracimda turbo var mi.varsa eger turbo nun calisma prensibi devreve girme zamanlari hangi aralıklardadir..turbonun calisip calismadini nasil  anlariz?? ornegin opel corsa cdti de 2500 devirden sonra turbo devreye giriyormus..cevaplariniz ve yardimlariniz icin tesekkürler

Dizel bir araçta asla 2500 rpmde turbo devreye girmez çünkü ekonominin anlamı kalmaz.. Genel anlamda d4d'ler turbo var ve 1750 ile 2500 yada 3000 arası diye biliyorum turbo devreye girdiğinde anlık bir çekiş hissedersiniz.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RED
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo??
« Yanıtla #2 : Temmuz 13, 2012, 11:10:49 »
teskkur bilginize
xxx red xxx

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo??
« Yanıtla #3 : Temmuz 13, 2012, 11:12:20 »
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: turbo??
« Yanıtla #4 : Temmuz 13, 2012, 18:26:37 »
Turbonun devreye girmesi diye bir durum, bir zaman yoktur; turbo motor çalıştığı, egzostan gaz çıkışı olduğu sürece çalışır. Bu "devreye girme" ya da "turbo açması" diye tabir edilen olay turbonun en yüksek basınçta havayı pistonlara ittiği andır. Bu da genellikle 2000 devir civarı max seviyeye ulaşır, multijet(cdti motorla hemen hemen aynıdır) motorlarda bu devir biraz daha yüksektir(özellikle 1300cc  70 ve 75hp'lik modellerde), o da takriben 2200-2400 devir aralığındadır. Bu, düşük devirde yakıt ekonomisi sağlar(daha az basınçlı hava ve onunla paralel olarak püskürtülen yakıttan dolayı), ancak çekişi nispeten daha az olur, yüksek devirde de performans yönüne kayar. Sizin aracınızda bu devir yaklaşık 1800-2000 civarındadır, ancak dediğim gibi motor çalıştığı sürece turbonun türbinleri de döner, sadece basıncı artan devirle birlikte artar ve bu artış da genellikle 4000 devire kadardır, ondan sonra turbonun da hızı sabitleneceği için düşüşe geçer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo??
« Yanıtla #5 : Temmuz 13, 2012, 18:31:53 »
ufuk bey forumda işinize yarayabileceğini düşündüğüm bir başlık paylaşıyorum. turbo ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=41144.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo??
« Yanıtla #6 : Temmuz 14, 2012, 15:31:19 »
Günümüzde bütün dizel motorlarda Turbo uygulaması vardır. D4-D motorlarda da kullanılan Turbo, değişken açılı denen Turbodur ve 1800 ile 3000 d/d arası tam basınç uygular. Bu devirler dışında dönme devam ettiğinden, tam basınç oluşturması durumuna geçmesi hissedilmeyecek derecede düşüktür.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RED
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo??
« Yanıtla #7 : Temmuz 17, 2012, 14:02:13 »
hakan bey tesekkürler
xxx red xxx

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo??
« Yanıtla #8 : Temmuz 19, 2012, 20:13:23 »
2500 de devreye giren turboyu ben söker masamın üzerine dekorasyon diye koyarım
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: turbo??
« Yanıtla #9 : Temmuz 20, 2012, 11:10:34 »
O kadar yıl mühendislik okuyup, yıllarca deneyim kazanıp, eğitilip işe alınan ve milyon dolarlık projelere imza atan mühendisler kesinlikle bizden daha fazla şey biliyordur; o devirlerde max basınca ulaşıyorsa vardır bir bildikleri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • OFtrabzon61
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: turbo??
« Yanıtla #10 : Temmuz 20, 2012, 12:18:34 »
2500 de devreye giren turboyu ben söker masamın üzerine dekorasyon diye koyarım
:alkis:
At 'L' gitmez ; 1 kare gidip çapraza geçer HAYIRLI YOLCULUKLAR