4 gün/ yaklaşık 500 km boyunca, gerek asfalt, gerek arazi, gerekse stabilize toprak yollarda kullandığım Ssangyong Kyron (yanlış yazmış olabilirim, hala karıştırıyorum) hakkındaki görüşlerimi sizinle paylaşmak isterim.
Kullandığım araç 2011 model, 28.000 km'de manuel vitesli 2.0 litre turbo dizel (141hp) motorlu, arkadaş itişli idi.
motor ve şanzıman olarak kasasıyla uyumlu bir araç, ara hızlanmalar vs güzel, motorun tek sevmediğim yanı 3000 devirden sonra çok cansız kalması...
iç mekan kalitesi beklediğimden iyi çıktı, direksiyonun derisi, koltukların derisi, ön göğüs, kapı içleri vs kaliteli, dayanıklı bir yapıya sahipti...
Esp'nin standart oluşu güzel, zira bol mucur ve keskin viraja sahip dimdik yollarda arkadan itişli bir araç bu tarz yardımcı sistemlere ihtiyaç duyuyor, HDC (iniş kontrol sistemi) oldukça faydalı ve yerinde bir uygulama olmuş, araç gevşek zemine geldiği anda kontrollü bir şekilde kendi kendine yavaşlamasını sağlıyor...
Aracın süspansiyon sistemine diyecek söz bulamıyorum, tam bir rezaletti, çok basit çukur, bozuk yol vs'lerde bile araç çok fazla sallanıyor, içindeki yolculara oldukça fazla hissettiriyordu, buna karşın aracın tekerleri yola sağlam basıyordu...
araç gerekli gereksiz herşeye uyarı veriyor, ve o kadar çirkin bir uyarı sesi var ki, aracın her istediğini yapıyorsunuz resmen

klima sistemi o boyuttaki bir araç için yetersiz, yalnızca aracın ön bölmesine soğuk hava üfleniyor, arka tarafa direkt hava çıkışı yok...
Ses sistemi yeterli, fakat opsiyonel olarak araca eklenen navigasyonlu-TV'li multimedia set araçla beraber açılıyor, ve kapatılamadığından gece sürüşünde oldukça rahatsız edici oluyor...
direksiyonda derinlik ayarı olmaması iyi değil, yükseklik ayarını da laf olsun diye koymuşlar zaten, neredeyse hiç değişmiyor direksiyon yüksekliği...
araç içerisindeki saklama gözleri ve torpidolar oldukça yeterli...
en büyük hayal kırıklığım elektrikli ayna sistemi oldu, sağ sol, yukarı veya aşağı yönünde tuşa bastığınızda, son noktaya gelindiğinde ayna motoru durmuyor, zorluyor, biraz daha basılı tuttuğunuzda ise çat çat çat ayna motorunun diş sıyırma sesini duymak gerçekten de hiç hoş değil...
genel olarak: orta düzeyde bir araç, şahsen ben para verip almam, ama büyük araç olduğu için de keyifli bir yapısı var, insanlar markayı pek bilmedikleri için daha pahalı birşey sanıyorlar
araca dair birkaç foto:






