0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bildiğim kadarıyla;6 ileri olanlar tam otomatik değil, mmt denilen yarı otomatik, debriyaj pedalı olmayan manuel vites gibi. 4 ileri olanlar ise tam otomatik. Bu 1.6 benzinliler için geçerli tabi (dizellerin tamamı mmt)4 ileri tam otomatik yakıt tüketimi daha fazla olsa da vites geçişlerinin rahatlığı, sorunsuzluğu, yokuşlarda geri kaçırmaması, baskı balata olmaması gibi avantajları ile öne çıkıyor.6 ileri mmtler ise yakıt tüketimi manuellerle aynı (belki biraz daha düşük) olsa da vites geçişlerini fazla hissettirmesi, dik yokuşlarda kalkarken el freni ile desteklemek gerekmesi, baskı balatası olması (ve bunun erken bitme ihtimalinin olması) gibi dezavantajlara sahip.
yani 2010 corolla tam otomatik olan 4 ileri vitese sahip değilmi arkadaşlar...(6 diyenlerde var ama)
WV kullanmış olduğu dsg şanzımanlar çok güzel ford yine aynı şanzımanı multi mod diye kullanmaya başladı toyotada hala ne cvt nede dgs var. Mmt nin kullanımı gerçekten keyif kaçırıyor ,tam otomatik ise sağlam ve vites geçişler çok güzel yalnız biraz performanlı kullanımda yakıt tüketim artabiliyor...
2012 lerde dahil tam otomatikler 4 ileridir.
anlaşıldı çok teşekkür ederim...