Gönderen Konu: Klima  (Okunma sayısı 2913 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Klima
« : Haziran 05, 2012, 22:09:08 »
arkadaşlar bu konuyu açmıştm ama cevap gelmedi tekrar sormak istiyorum.
ben şubat ayında 20000 bakımında klima filtremi değiştirdim fakat aradan 2 ay geçti klimayı kapattıktan sonra toprak kokusuna benzer ama rahattsız edici bir koku gelmeye başladı ve bende servise gittim filtryi söktüler ve filtre berbat durumdaydı. neyse temizlediler falan ama koku tekrar başladı şimdi klimayı temizletelim diyorlar. yaklaşık bana 160tl civarında masraf çıkardılar benim sorum
1 Klima filtresi 2 ay (4000 km de ) kirlenirmi?
2 1,5 yıllık bir arabanın klimasının koku yapması normal mi?
 yardımlarınız ve önerileriniz için teşekkürler.
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Toyota Club Türkiye

Klima
« : Haziran 05, 2012, 22:09:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: KLİMA
« Yanıtla #1 : Haziran 05, 2012, 22:22:21 »
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: KLİMA
« Yanıtla #2 : Haziran 05, 2012, 23:40:01 »
klima filtresi dediğiniz polen filtresi ise benimde başıma geldi. geçtiğimiz kış aylarında filtreyi değişttirdikten 2 ay sonra torpidonun oradan uğultu sesi gelmeye başladı poleni söktüm bir baktım simsiyah olmuş. kışın soba dumanı ve kirli havanın etkisiyle  o hale gelmiş. nisan başında yeni filtre taktım şu an tertemiz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #3 : Haziran 06, 2012, 06:57:34 »
Klima filtresi normal şartlarda 4.000 km'de kirlenmez. Fakat hava kanalları temizlenmeden o kokuyu geçirmeniz mümkün değil. Tekin Bey'in belirttiği linkteki işlemleri yapmanızda fayda varç
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 96 Corolla GLİ
    • www.bereketli44.meb.k12.tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Klima
« Yanıtla #4 : Haziran 06, 2012, 10:40:17 »
96 corolla gli aracım var. klima sıcak üflüyor
baslıca sebepleri ne olabilir?
Malatya/Yazıhan-Bereketli KÖyü İlköğretim Okulu
www.bereketli44.meb.k12.tr

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #5 : Haziran 06, 2012, 12:13:13 »
96 corolla gli aracım var. klima sıcak üflüyor
baslıca sebepleri ne olabilir?

başlıca sebebi klima gazı olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #6 : Haziran 06, 2012, 16:55:56 »
- Kompresör arızalı olabilir,
- Klima kayışı münferit ise kopmuş olabilir,
- Sigortası atmış olabilir,

Uğur bey'in dediği gibi kaçaktan dolayı klima gazı boşalmış olabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #7 : Haziran 06, 2012, 18:28:03 »
- Kompresör arızalı olabilir,
- Klima kayışı münferit ise kopmuş olabilir,
- Sigortası atmış olabilir,

Uğur bey'in dediği gibi kaçaktan dolayı klima gazı boşalmış olabilir.

Tekin abi klima kompresörü gücünü şarj dinamosuna bağlı kayıştan alıyor değilmi? o kayışta alttan en son krank miline bağlı olması gerek , klima devreye girdiğinde kompresörün motora yük bindirmesi olayı burdan meydana geliyor. Triger kayışı ile diğer kayış farklı şeyler dimi yanlış bilmiyorum..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #8 : Haziran 06, 2012, 20:18:46 »
Tekin abi klima kompresörü gücünü şarj dinamosuna bağlı kayıştan alıyor değilmi? o kayışta alttan en son krank miline bağlı olması gerek , klima devreye girdiğinde kompresörün motora yük bindirmesi olayı burdan meydana geliyor. Triger kayışı ile diğer kayış farklı şeyler dimi yanlış bilmiyorum..

Evet, Triger kayışı/zinciri genellikle ön kapak içinde saklı olmaktadır, görevi; kranktan aldığı hareketle sübapların çalışmasını sağlamak ve/veya yağ pompasını çalıştırmak.

Yalnız bazı markalarda ve/veya modellerde klima kayışı yine kranktan tahrik almasına rağmen 2. V-kayış olarak kullanılabiliyor.

Su devirdaim, şarj dinamosu, hidrolik direksiyon 1. V-kayış
Klima kompresörü 2. V-kayış
Veya 2+2 paylaşım şeklinde, veya dediğin gibi hepsi tek V-kayıştan..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: KLİMA
« Yanıtla #9 : Haziran 06, 2012, 23:41:20 »
klima filtresi dediğiniz polen filtresi ise benimde başıma geldi. geçtiğimiz kış aylarında filtreyi değişttirdikten 2 ay sonra torpidonun oradan uğultu sesi gelmeye başladı poleni söktüm bir baktım simsiyah olmuş. kışın soba dumanı ve kirli havanın etkisiyle  o hale gelmiş. nisan başında yeni filtre taktım şu an tertemiz
uğur bey otojene mi gidiyorsunuz?
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: KLİMA
« Yanıtla #10 : Haziran 07, 2012, 00:59:11 »
uğur bey otojene mi gidiyorsunuz?

yok kardeş eski sanayide kendi arkadaşım var. bakımda parçaları formen hasan ustadan alıyorum. babamda inadına mutlu toyotayı tercih ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #11 : Haziran 24, 2012, 20:29:02 »
Klima kokusu zamanla ve yalnış kullanım sonucu oluşur. Önüne geçmek için klima kapatılacağı zaman önce A/C kapatılır ve       fan yaklaşık 2-3 dk. açık bırakılır. Böylelikle evaporator de oluşan nem kurutulmuş olur. Bu sayede evaporatorde bakteri oluşumu minimum düzeyde olur. Unutulmamalıdır ki nemli bir ortamda bakteri ve dolayısıyla koku kaçınılmaz olacaktır. Ben varacagim yere ulaşmadan klimayı kapatıp fanı çalıştırmaya devam ediyorum. Nemli bi hava geliyor önce sonra nem bitiyor, iştebu evaporatorun kurulduğunu gösteriyor. Tavsiye ederim...
2011 Corolla Elegant A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • serdar_tanitmis@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #12 : Haziran 24, 2012, 20:45:23 »
Klima kokusu zamanla ve yalnış kullanım sonucu oluşur. Önüne geçmek için klima kapatılacağı zaman önce A/C kapatılır ve       fan yaklaşık 2-3 dk. açık bırakılır. Böylelikle evaporator de oluşan nem kurutulmuş olur. Bu sayede evaporatorde bakteri oluşumu minimum düzeyde olur. Unutulmamalıdır ki nemli bir ortamda bakteri ve dolayısıyla koku kaçınılmaz olacaktır. Ben varacagim yere ulaşmadan klimayı kapatıp fanı çalıştırmaya devam ediyorum. Nemli bir hava geliyor önce sonra nem bitiyor, iştebu evaporatorun kurulduğunu gösteriyor. Tavsiye ederim...
evet cok mantikli bencede :)
Her zaman doğruyu söyle hiçbir zaman ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #13 : Haziran 29, 2012, 22:11:56 »
Arkadaşlar geçen gün arabamı yıkamacıda yıkattıktan sonra havalandırma ve klimadan bir haftadır nem kokusu geliyor böyle bir durum başına gelen var mı acaba??Sebep ne olabilir acaba??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #14 : Haziran 30, 2012, 02:23:25 »
Kanalların temizlenmesi gerkeli aksi taktirde kokuya önlem alamazsınız, filtrenin o kadar kısa zamanda ya da km de kirlenmesine ihtimal veremiyorum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #15 : Ağustos 26, 2012, 23:36:53 »
başlıca sebebi klima gazı olabilir
96 corolla gli aracım var. klima sıcak üflüyor
baslıca sebepleri ne olabilir?
konu durmuş ama yinede içimde kalıp kanser etmesin söyliyim dedim klima gazının özelliğini kaybetmemesi için kışın da bir kaç dakika çalıştırsak yeter ilk arabamda başıma geldi çünkü
araba sen sürmeye başladıktan sonra arkan,da bıraktıkların ve tanımadıkların düşünülerek kullanılır.