Gönderen Konu: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.  (Okunma sayısı 19426 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar merhaba,

Arabanın camında yapmış olduğum ve başka bir forumda da paylaştığım uygulamayla ilgili bilgileri burada da paylaşmak istedim. Toyotacılardan da benzer problemi olanlar mevcuttur...
------------------------------------------------------------
Arabamın camındaki çizikler nedeniyle bir süredir bu çiziklerin giderilmesinde uygulanacak yöntemler hakkında araştırmalar yapıyordum. Farklı uygulama teknikleri olmasına rağmen en etkili yöntem seryum oksit uygulaması olarak gözüküyordu.

Bu konuda yaptığım araştırmaları ve kendi uygulamamı aşağıda bulabilirsiniz. Umarım herkese faydası olur..

Seryum ve seryum oksit nedir?


Burada detaylı yazmam gereksiz. Aşağıda birkaç tane link veriyorum. Seryum ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

http://inoxcinar.com/seryum-oksit.html
http://www.optics.rochester.edu/workgroups/cml/opt307/jessica/index.html
http://gluedideas.com/content-collection/english-cyclopedia/Cerium.html

Seryum Oksit oto camına nasıl uygulanır?


Seryumun cama uygulanması, boya üzerinde yaptığımız polisaj uygulamaları ile büyük benzerlikler gösteriyor. İkisi arasındaki temel fark, malzemelerin sertlik farkı. Boyalı yüzey cama oranla çok yumuşak. Cam çok sert bir malzeme olduğu için boyaya oranla daha yüksek devir/baskı/süre gerekiyor sonuç alabilmek için...

Camın kontrolü ve durum tespiti

Seryum uygulamasına geçmeden önce, uygulama yapacağınız camı çok iyi yıkayın, kil uygulayın, cam üzerinde ne kadar boya, reçine, pislik vb. varsa temizleyin. Bu sayede camınızın durumunu daha net bir şekilde görebileceksiniz.

Kontrol sonucunda birkaç farklı durum karşınıza çıkacak:
1. Camınız ayna gibi parlıyor, herhangi bir çizik, aşınma, matlık vb. görmüyorsanız;
Uygulama ihtiyacınız yok, seryumu bir köşeye kaldırın, arabanıza binip gezin:)

2. Zamanla oluşan kılcal dairesel çizikleriniz var, çok derin değilller, silecek sürtünmesinden dolayı hafif izler oluşmuş, camda matlık var;
Hiç dert etmeyin, biraz sonra seryum hepsini uçuracak, yok edecek :)

3. Herhangi bir cisim sürtünmesinden oluşmuş derin çizikler var, çok derinler, tırnak takılıyor, uzaktan bakılsa bile göze batıyor;
Hımm, biraz yorulacaksanız ama çizigin durumuna göre büyük kısmı kaybolacak, en azından göze batmayacak hale gelecek, yerini bilmeyen birisi bulamayacak.

4. Taş vb. vuruklarından kaynaklanan çukurlar, oyuklar var;
İşte bu kötü, çok hafif çukurlar gidecek ama, biraz derinlerse maalesef yerinde kalacaklar, sadece biraz küçülecekler uygulama sonrası.

Kullanılacak Malzeme ve araçlar

*Uygulamayı polisaj makinası ile yapacaksınız, elle yapmayı denemeyin, cam çok sert bir malzeme olduğu için sonuç alamazsınız. Baskıyı ve ısıyı kaldıracak sağlam bir makina gerekli...

*Uygulamada cam parlatma için kullanılan elyaf ped kullanacaksınız. (Farklı malzemelerden olabiliyor, yün keçe vb. isimlerle de kullanılıyor, önemli olan cam için uygun olması)

*Ped ve tablanızı küçük seçin, ben 125 mm.kullandım, iyi idi. 75-125 aralığı olabilir.

*Bol örtü, gazete kağıdı, maskeleme bandı gerekecek. Ne için olduğunu anlamışsınızdır:) Seryumu özellikle biraz sıvı hazırladıysanız, yüksek devirle çalışacağımız için sağa sola bol bol sıçrayacak. Yeri gelmişken belirteyim; sıçraması büyük bir problem değil, kuruyunca toz haline geliyor sıçrayanlar ve yıkayıp silince hemen çıkıyorlar, eğer camdan sonra kaporta ve boya ile de uğraşacaksanız maskelemeye çok fazla kafa takmayabilirsiniz. (Ben maskeleme yapmadım, mümkün olduğunca temiz çalıştım, zaten sonra boya işlemi de uyguladığım için sıkıntı olmadı)

*Son olarak opsiyonel diğer malzemeler:
-Kol kasları ve sinir sistemi güçlü bir arkadaş :)
-İyi bir fotoğraf makinası, foto/video çekiminde uzman, -özellikle makro çekim yapabilen- ikinci bir arkadaş :)
-Bol bol çay ve soğuk içecek :)

Seryum Hazırlama

Seryum toz halinde bir malzeme. Bunu camınızda kullanılabilir hale getirmek için sulandırmanız gerekiyor. Bunun için küçük bir şişeye yaklaşık 50 gr. kadar toz seryum dökün ve azar azar su ekleyip karıştırın/çalkalayın.

Hemen karışmıyor, dipte kalan topakların iyice karıştığından emin olun, gerekirse bir çubuğu kaşık gibi kullanın.

Kıvamının ne çok kuru, ne de çok sıvı olması gerekiyor.
Bilenler için; m105-m205 tarzı polishlerin kıvamı gibi olmalı,
bilmeyenler için; koyu domates çorbası kıvamında olsun :)

Camınızın durumuna göre 50-150 gr. civarında seryum yeterli olacaktır. Yanınızda yeterli miktarda seryum olsun... Ben yaklaşık 100.gr ile ön arka camları bir-iki vuruş, yan camları parlatma babında tek vuruş ile yaptım.

Uygulama

Öncelikle hava sıcaklığı düşük olan bir gün seçin. 15-20 C arası sıcaklık uygun. Sıcak havada seryum çabuk kuruduğundan uygulama zorlaşıyor.

Pedinizi uygulamadan önce biraz su fıslayarak hafif nemlendirin.

İlk uygulama sırasında pede biraz bol seryum dökün. Sonra daha az miktarlarla devam edebilirsiniz.

Derin çiziklerde çalışma

Öncelikle problemli noktalar ve derin çiziklerden başlamanız faydalı olacaktır. Bu bölgelerde tamamen çiziğe odaklanıp lokal olarak çalışın.

Çizikleri gidermek için; pedin tabanını değil, keskin kenarını kullanıyoruz. Keskin kenar çiziğin içine girecek şekilde giriş yapın ve çizik boyunca devam edin. 600-900 devirler civarında ürünü yayıp sonra devri yükseltin, 2000-2500 devirlerde çalışın. Mümkün olduğunca yüksek devir ve uygun baskı uygulamanız gerekiyor bu noktada, fakat sık sık çizigin durumunu ve camın ısısını kontrol edin. Evet cam ısıya dayanıklıdır ama aşırı ısınma zarar verebilir. Cama dokunduğunuzda eliniz yanıyorsa o noktada ara verin. Ilık su fıslayarak hafif soğutma yapabilirsiniz. (Soğuk değil, ılık su!)

Seryum uygulama sırasında kuruyacak, kuru çalışmayın, su fıslayarak devam edin, seryumun kıvamını korumaya çalışın.

Çizik üzerindeki uygulama süreniz, çizigin durumuna göre değişecektir. Ama bir noktada en az 3-5 dk. harcamanız gerekiyor tek vuruşta. Tek vuruşta çizik gitmedi ise, ikinci, üçüncü vuruşlarla devam edin. Yalnız şunu unutmayın, derin çizikleriniz tamamen yok olmayacak, bunun için fazla ısrar etmeyin. Çiziğin içindeki matlığı gidermek ve çizik kenarlarını yumuşatmak yeterli olacak.

Camınızdaki tüm çizikler için aynı şekilde çalışıp onları makul seviyelere indirin ve işlemi tamamlayın.

ÖNEMLİ NOTLAR:
*Camınızın ısısını sürekli kontrol altında tutun.
*Kontrollü baskı uygulayın, camı kırmayın, özellikle yan camlarınız ön cam kadar sağlam değildir ve yataklarında boşluklar vardır.
*Pedinize dikkat edin, çok etkili ve sert bir pedtir. Seryumla birleşince ölümcül bir silaha dönüşüyor:) Kaza ile kaportanıza falan sürerseniz geçmiş ola...
*Derin çizikleri tamamen yok edeceğim diye uğraşmayın, bu teknik olarak mümkün. Fakat camı fazla inceltmeniz gerekeceği için hiçbir faydası yok. Çizikleri gözle görünmez hale getirdiğinizde bırakın...

Parlatma

Derin çiziklerle işiniz bittiğinde, komple camın parlatmasına geçin. Parlatmada pedin kenarını değil, polisajda olduğu gibi tabanını kullanıyoruz.

Parça parça çalışın, ben camın 1/4'ü civarında parçalarla çalıştım, rahat ettim. Tüm cama birden girişmeyin. (Ön ve arka camlar için, yan camlar zaten küçük)

Pedinize yeteri kadar seryum dokün, düşük devirde yayın, devri yükseltin, önce yatay, sonra dikey hareketlerle çalışın. Çalışırken mümkün olduğunca yüksek devir ve baskı şiddeti en iyi sonucu verecektir. Acele etmeyin, her parça üzerinde en az 4-5 dk. çalışmalısınız.

Tüm parçaları bitirdikten sonra, camınızı bir güzel yıkayın, camsil (varsa ipa) ile güzelce silin ve kurutun, sonucu kontrol edin. Camınızın önceki halinden çok daha iyi olduğunu göreceksiniz.

Eğer camınızın durumu çok kötü ise, tek vuruş yeterli gelmemiş olabilir. Aynı işlemleri uygulayarak ikinci, üçüncü vuruşları uygulayın. Her vuruştan sonra camın daha fazla parladığını, kılcal çizikler, silecek izleri ve matlığın kaybolduğunu göreceksiniz.

Yeterli parlaklığa ulaştığınızda uygulamayı sonlandırabilirsiniz.

Sonra aracınızın karşısına bir sandalye çekin, çayınızı elinize alın, sevgilinize bakarmış gibi, uzuuuunn uzuuun camınızın parlamasını seyredin ve keyfini sürün :)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #1 : Haziran 05, 2012, 11:16:07 »
UYGULAMA FOTOLARI

Önce aracım ve camların durumu hakkında bilgi vereyim.
Aracım 2003 Toyota Corolla. Ön cam 4-5 yıllık, daha önce bir kere taştan dolayı çatladığı için serviste orjinali ile değiştirmiştim.
Diğer camlar aracın orjinal camları.

Yan camlarda çok büyük problem yok. Sadece açma kapamadan dolayı çook hafif çizikler ve hafif matlaşma var.
Arka camda hafif dairesel çizikler, bir tane de taş sürtmesi ile oluşmuş çok hafif bir çizik, 8-10 cm.boyunda, çok dikkat etmezseniz gözükmüyor.
Ön camda  yılların birikimi; dairesel çizikler, küçük taş vurukları, derin/derin olmayan çeşitli boylarda çizikler... Buna ek olarak benim esas problemim olan silecek çiziği. Birkaç yıl önce çok zor bir kış günü (yağmur,çamur ve kar) otobanda seyahat sırasında sağ ön sileceğim ötmeye başlamıştı. Lastiği bozulmuştur dedim ama seyahat sonrasında baktığımda durum vahim idi. Eski tip silecek vardı, muz silecek değil de hani 8 noktadan basanlardan. Sağ ön sileceğin üst kısmında, lastik kendisini tutan metal tırnaklardan kaymış ve sileceğin demir tırnağı cama sürtüyordu. Cam sağ sileceğin üst kısmının hareket çizgisi boyunca, ta şoför kısmının önüne kadar çok derin çizilmişti. 4-5mm. genişliğinde, 60-70cm.lik bir yay şeklinde, yer yer çok derin büyük bir çizik. Çizik sadece yüzeysel değildi, Yer yer çok derine de işlemişti. Tırnak çok rahat takılıyor, çiziğin dibini parmakla rahatlıkla hissedebiliyordum. Canım çok sıkılmıştı ama görüşü engellemediği için kendimi avutuyordum.

Bir kaç yıl bu çizikle yaşadım, her gördüğümde ........... diyordum. Araçtan bile soğutuyordu. Yıllardır boya ve polisajla uğraşırdım, kaporta ve boyam çok iyi idi, böyle olunca o çizik daha çok göze batıyordu.

UYGULAMA ÖNCESİ BİRKAÇ FOTO:

Kireç vb. lekeler...


Derin çizigin başlangıcı, aracın yolcu tarafı


derin çiziğin bittiği nokta, şoför göz hizası...


Aynı yer, yakın çekim...


Güneşte belli olan dairesel çizikler...



UYGULAMA SIRASINDA

Parlatma sırasında...


Yine parlatma...


Seryum şişem :)


Çiziklerle çalışırken...


Meşhur çiziğimle boğuşma :)


Arada temizlik ve kontrol, derin çiziğim azalmış, parmağımın ucunda gözüküyor :)


Yine parlatma...


Derin çiziğimle çalışmaya başlarken durumu...


Yine derin çizik, yine kontrol...


UYGULAMA SONUNDA


Uygulama sonucu, hava karararcak birazdan, çizikler gitti, camlar ayna:)






Derin çizikle işim bitiyor, parlatma yapılmamış...


Soför göz hizası, derin çiziğim nerede??? Ben onunla yaşamaya alışmıştım :)


Şöfor göz hizası, araç içinden çekim. Parmağımın ucu derin çiziğin başladığı yer, o noktadan sağ üst köşede gözüken noktalı filmin altına doğru devam ediyordu. Çoook yakından dikkatli bakarsanız, hafif bir ışık kırılması hissediliyor, çizik görünmüyor artık.
YUPPİİİİ...


Yine araç içinden makro çekim. İki parmağımın arasında çizik var (dı)



Birkaç foto daha...


Babam gözlükleri taktı, camda çizik arıyor :)













Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Corolla comfort extra, AT, CC, AJ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 59 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #2 : Haziran 05, 2012, 11:48:17 »
Atilla bey eline sağlık. Çok güzel bir çalışma olmuş.  :alkis:
Oldukça zahmetli ve beceri isteyen bir iş gibi duruyor. Paylaşım için teşekkürler.
ytahtaci

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.formediet.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '12
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #3 : Haziran 05, 2012, 11:54:37 »
Atilla Bey bu uygulamayı saat camı için yapabilir miyiz?? :wacko: :wacko:
Çok çizik var ...:(
Online Zayıflama ve Sağlıklı Beslenme
http://www.formediet.com
Çünkü En Lezzetlisi Sağlığınız !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #4 : Haziran 05, 2012, 12:03:13 »
Atilla Bey bu uygulamayı saat camı için yapabilir miyiz?? :wacko: :wacko:
Çok çizik var ...:(

Plastik/mika cam ise olmaz.

Normal cam ise yapabilirsiniz tabi, ama küçük parça olduğundan uygulaması biraz zor olur. Çünkü parlatma için makina kullanmanız lazım. bizim normal polisaj makinaları büyük boyutlu. Camı sabitlemek dert olur...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #5 : Haziran 05, 2012, 12:04:14 »
Atilla bey eline sağlık. Çok güzel bir çalışma olmuş.  :alkis:
Oldukça zahmetli ve beceri isteyen bir iş gibi duruyor. Paylaşım için teşekkürler.

Teşekkürler,
Evet zahmetli biraz ama sonuca değiyor doğrusu  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #6 : Haziran 05, 2012, 17:12:59 »
Süper güzel ve süper uğraştırıcı bi işlem gibi görünüyor..

Emeğinize sağlık.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Grafik Tasarımcı
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #7 : Haziran 06, 2012, 23:44:31 »
Bizim camda küçük küçük taş izleriyle dolu önümüzü göremeyeceğiz yakında. Arabanın fabrika çıkış camı. Bu işlemle gidermi acaba?
2011 Toyota Auris     1.4 D4-D Comfort Plus                      http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=43857.0
2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant Executive Otm.                http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=37978.0
1999 Toyota Corolla  1.6 Luna                                           http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=42078.0         Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #8 : Haziran 07, 2012, 08:06:35 »
Bizim camda küçük küçük taş izleriyle dolu önümüzü göremeyeceğiz yakında. Arabanın fabrika çıkış camı. Bu işlemle gidermi acaba?

Hafif olan izler gider, fakat derin delikler oluşturmuş olanlar gitmez maalesef...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #9 : Haziran 07, 2012, 16:57:24 »
Bu işlemi dışarda yapan profesyöneller varmı acaba?
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #10 : Haziran 08, 2012, 08:29:44 »
Gerçekten elinize sağlık, başarılı uygulama ve güzel paylaşım olmuş. :alkis:
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #11 : Haziran 09, 2012, 08:32:20 »
Bu işlemi dışarda yapan profesyöneller varmı acaba?

Kerem bey, sınırlı sayıda da olsa, var. Ama iyi bir usta bulmak lazım, her camcı beceremiyor maalesef :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #12 : Haziran 09, 2012, 08:32:53 »
Gerçekten elinize sağlık, başarılı uygulama ve güzel paylaşım olmuş. :alkis:

Teşekkürler :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #13 : Haziran 09, 2012, 10:28:25 »
başarılı bir çalışma. güle güle kullanın elinize sağlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #14 : Haziran 09, 2012, 10:52:50 »
Çok güzel ve faydalı bir çalışma.Alkışınız geldi. :alkis: :alkis: :alkis:
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #15 : Haziran 09, 2012, 17:52:08 »
Kerem bey, sınırlı sayıda da olsa, var. Ama iyi bir usta bulmak lazım, her camcı beceremiyor maalesef :(

Aslında iyi para kazanırlardı.. Teşekkürler tekrar paylaşım için..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #16 : Aralık 18, 2012, 13:01:58 »
googleda "seryum oksit" yazdım burası çıktı :argh:

nerden bulurum bunu hala bir fikrim yok ama :D
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 62 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #17 : Aralık 18, 2012, 13:26:27 »
googleda "seryum oksit" yazdım burası çıktı :argh:

nerden bulurum bunu hala bir fikrim yok ama :D

Arkadaşımda var sorayım istersen Alper abi.
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #18 : Aralık 18, 2012, 13:30:45 »
Atilla Bey bu uygulamayı saat camı için yapabilir miyiz?? :wacko: :wacko:
Çok çizik var ...:(

Herhangi bir swatch ana bayiine git orada yapıyorlar, swatchlar ömür boyu ücretsiz hemde :D diğer markalarıda sanırım cüzi bir ücrete yaparlr ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Otocamda seryum oksit kullanarak çizik giderme/parlatma.
« Yanıtla #19 : Aralık 18, 2012, 19:38:07 »
Arkadaşımda var sorayım istersen Alper abi.
iyi olur valla Coşkun.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler