Gönderen Konu: Lastik bakımı  (Okunma sayısı 2015 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Lastik bakımı
« : Mayıs 31, 2012, 13:01:45 »
alacağımız lastiklerin ölçüsü, ebatı, fiyatı, yol tutuşu, hamuru vs. hepsi tartışılıyor çok güzel. peki ya aldıktan sonra? lastiğin ömrünün artması için, yapabileceğimiz bişeyler yok mu?
 parlasın diye kola sürenler var, aman sakın diyorlar.

arap sabunu hem parlatiyor, hem çatlakları dolduruyor diyorlar. aslı astarı var mı?  :-\
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Toyota Club Türkiye

Lastik bakımı
« : Mayıs 31, 2012, 13:01:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #1 : Mayıs 31, 2012, 14:08:14 »
sercan kola çatlamaları artırır ve yazın bol bol karınca çeker. arap sabunu hakkında çok fazla deneyimim yok fakat kokusunu sevmiyorum  ;) piyasada çok kaliteli jeller var parlaklık istiyorsan. ömrünü uzatmak istiyosan normal hava yerine nitrojen gazı bastır.
2011 Avensis 1.8 Elegant Extra Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #2 : Mayıs 31, 2012, 14:26:37 »
arap sabunu kostik içeriyor, zararlı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #3 : Mayıs 31, 2012, 21:31:42 »
arap sabunu kostik içeriyor, zararlı

bunu öğrendiğim iyi oldu hocam, hiç sürmem lastiklere artık  :-[

sercan kola çatlamaları artırır ve yazın bol bol karınca çeker. arap sabunu hakkında çok fazla deneyimim yok fakat kokusunu sevmiyorum  ;) piyasada çok kaliteli jeller var parlaklık istiyorsan. ömrünü uzatmak istiyosan normal hava yerine nitrojen gazı bastır.

nitrojen gazını duymuştum. yakıt sarfiyatını düşürüyor, performans artıyor vs. gerçekten doğru mu? ömrünü uzatmak derken, ne gibi? çatlakların oluşumu yavaşlıyor mu? :hoş:
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2012, 21:38:58 »
nitrojen hakkında duyduklarım kuru gaz olması ısınmaması ve jantı küflendirmemesi diye biliyorum performans hakkında hiç bilgim yok.
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #5 : Haziran 01, 2012, 06:34:38 »
feyyaz a katılıyorum ısınmaması
2011 Avensis 1.8 Elegant Extra Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #6 : Haziran 10, 2012, 15:16:37 »
peki ısınmıyorsa, bu yazın avantaj, kışın dezavantaj anlamına mı geliyor?  :blink:
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #7 : Haziran 10, 2012, 16:19:56 »
10000 KM de bir rotasyon yaptırıp haftada birde havasını kontrol ettiniz mi tamamdır . Başka bakım istemez .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #8 : Haziran 10, 2012, 16:44:49 »
Nitrojen kullanılması pekte ekonomi oluşturmaz gibi geliyor hocam bana sonuçta hava ile oksijen ile neredeyse arasında yoğunluk farkı yok 0.2ye yakın bir fark var sadece oda çok küçük bir değer...Isındığında basınç artışı az oluyor deniyor ama ben yıllardır şunu gördüm öğrendim gazlarda genleşme kat sayısı ayırd edici özellik değildir diye bu yüzden pek kafama yatmadı...Birde oksijenin kauçua zarar verdiği söyleniyor ama bir bilgim yok ha basınç artışı az oluyor dediler şöyle birşey olabilir nitrojenin sığası daha fazladır oksijen kadar genleşebilmesi için daha çok ısı alması gerekebilir...(Isı -sıcaklık aynı şey değildir)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #9 : Ağustos 21, 2012, 19:27:48 »
lastiğin ömrü dolduğunda, henüz tam aşınmamış dahi olsa artık işlevini pek yerine getiremiyor sanırım.

peki lastiklerin hangi yılda üretildiği neresinde yazıyor ve ortalama ömürleri kaç yıl???
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #10 : Ağustos 21, 2012, 19:30:41 »
DOT yazar, yanında birleşik 4 rakam bulunur

rakamlardan ilk ikisi üretim haftasını, ikinci ikisi ise yılı belirtir. rakamlar lastiğin sadece bir yüzünde oluyordu yanlış hatırlamıyorsam, sağ yüzü olabilir
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #11 : Ağustos 21, 2012, 19:41:06 »
DOT yazar, yanında birleşik 4 rakam bulunur

rakamlardan ilk ikisi üretim haftasını, ikinci ikisi ise yılı belirtir. rakamlar lastiğin sadece bir yüzünde oluyordu yanlış hatırlamıyorsam, sağ yüzü olabilir

hocam bu çok iyi oldu, sağolasın :) peki ortalama kaç yıldan sonra işlevini yitirmeye başlar?
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #12 : Ağustos 21, 2012, 19:54:24 »
Lastiğin raf ömrü 5 yıl (saklama şartları da uygun ise) diye biliyorum. Normal şartlarda 5 yıl sonunda değiştirilmesi gereklidir. Ancak ülkemizde asla 5 yılda lastik edğiştirilmez. Biz lastiğimizin dişleri iyice kaybolduktan sonra değiştiririz.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #13 : Ağustos 22, 2012, 00:33:34 »
Lastiğin raf ömrü 5 yıl (saklama şartları da uygun ise) diye biliyorum. Normal şartlarda 5 yıl sonunda değiştirilmesi gereklidir. Ancak ülkemizde asla 5 yılda lastik edğiştirilmez. Biz lastiğimizin dişleri iyice kaybolduktan sonra değiştiririz.

Uygun şartlar altında raf ömrü 2yıl... lastikte bir sorun olmadığı süre ile araçta kullanım ömrü 8 yıl

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #14 : Ağustos 22, 2012, 06:27:54 »
Uygun şartlar altında raf ömrü 2yıl... lastikte bir sorun olmadığı süre ile araçta kullanım ömrü 8 yıl
Kullanım ömrü 8 yıl mı Arda ne yaptın sen çoğu lastik 1 yaz kış geçirdi mi sertleşiyor bence 5 yıl bile fazla lastik en fazla 4 yıl kullanılmalı ben öyle yapacağım .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #15 : Ağustos 22, 2012, 13:39:32 »
Kullanım ömrü 8 yıl mı Arda ne yaptın sen çoğu lastik 1 yaz kış geçirdi mi sertleşiyor bence 5 yıl bile fazla lastik en fazla 4 yıl kullanılmalı ben öyle yapacağım .

Bu resmi rakam abim öyle diyordu bridgestonun bir çalışanı amma ve lakin aracı ilk aldığımızda üstündeki bridgestonlar 2yılda lastik olmaktan çıkıp pilastiğe dönmüştü...Normalde bir lastk uygun mevsiminde kullanılırsa 3-5yıl arasında kullanılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik bakımı
« Yanıtla #16 : Ağustos 22, 2012, 13:44:09 »
DOT yazar, yanında birleşik 4 rakam bulunur

rakamlardan ilk ikisi üretim haftasını, ikinci ikisi ise yılı belirtir. rakamlar lastiğin sadece bir yüzünde oluyordu yanlış hatırlamıyorsam, sağ yüzü olabilir

Bu yıl yeni çıkan bir yasa ile artık her iki yüzüne de basılı olacak bilgiler