Gönderen Konu: Fren pedalındaki sertlesme  (Okunma sayısı 1303 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Fren pedalındaki sertlesme
« : Mayıs 21, 2012, 19:03:48 »
Arkadaşlar arabada otobanda yüksek hız'a ciktigimda fren pedalına bir sertlik oluşuyor acaba gaz'a basıyorumda gaz hafif geliyor sonra fren'e geçince öyle bir an sert gibi mı oluyor....

Durdugum yerde fren'e basıp çektikçe devir saati yükseliyor elektrik tüketimini karşılamak için yapıyor heralde ama frende elektrik tüketen ne varki?

Toyota corolla 1.6xei SW
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Toyota Club Türkiye

Fren pedalındaki sertlesme
« : Mayıs 21, 2012, 19:03:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren pedalındaki sertlesme
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2012, 21:23:36 »
Yokmu bilgisi olan acaba?
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren pedalındaki sertlesme
« Yanıtla #2 : Mayıs 30, 2012, 21:38:14 »
hıza duyarlı olarak sertleşiyor olabilir mi acaba yada karşı kuvvet yüksek olunca frene basmanın zorlaşması ?
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Fren pedalındaki sertlesme
« Yanıtla #3 : Mayıs 31, 2012, 10:10:44 »
Rölanti ve düşük süratlerde oluşturulan vakum en yüksek seviyede olduğundan fren pedalına fazla güç uygulamak zorunda kalmayız. Bu bizim şehir içinde araç kullandığımız ve sık sık fren yaptığımız anlamına gelmektedir, pedal yumuşak tutularak ayağımızın yorulması önlenmiş olur.

Eğer yüksek süratlerde de aynı şekilde olsaydı, istemeden frene fazla güç uygulayacağımız için ya gereksiz yere fazla yavaşlamış olurduk yada ABS devreye girerdi. O nedenle yüksek süratlerde vakumun gücü azaltılır, bu da fren pedalının sertleşmesine sebep olur, ihtiyaç halinde bacağımızla fazla güç uygulayarak frenleme gerçekleştiririz.

Bu arada fren dozlamasını bu olayla karıştırmamamız gerekir, disk kalınlığı, çapı, kaliperlerin büyüklüğü, fren sisteminin içindeki piston çapları bunları belirler.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)