Rölanti ve düşük süratlerde oluşturulan vakum en yüksek seviyede olduğundan fren pedalına fazla güç uygulamak zorunda kalmayız. Bu bizim şehir içinde araç kullandığımız ve sık sık fren yaptığımız anlamına gelmektedir, pedal yumuşak tutularak ayağımızın yorulması önlenmiş olur.
Eğer yüksek süratlerde de aynı şekilde olsaydı, istemeden frene fazla güç uygulayacağımız için ya gereksiz yere fazla yavaşlamış olurduk yada ABS devreye girerdi. O nedenle yüksek süratlerde vakumun gücü azaltılır, bu da fren pedalının sertleşmesine sebep olur, ihtiyaç halinde bacağımızla fazla güç uygulayarak frenleme gerçekleştiririz.
Bu arada fren dozlamasını bu olayla karıştırmamamız gerekir, disk kalınlığı, çapı, kaliperlerin büyüklüğü, fren sisteminin içindeki piston çapları bunları belirler.