Gönderen Konu: Yüksek hızlarda aracın motor sesinde ani yükseliş (bağırması) normal mi?  (Okunma sayısı 24352 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
İlginiz için teşekkür ederim. Toyota sevenler sıcakkanlı insanlar. sesi şöyle de tarif edebilirim. otomatik vites araç. Ani gaza yüklendiğinde spor moda geçip hızlanırken çıkardığı ses. Demek ki normal. İçim rahatladı. bir de manuel kullanımda 4 vites var. bu az değil mi?
gaza fazla bastıgınızda vites düşürdügü için motor devri bir hayli yükseliyor bu şekilde motor sesinin artması normal ama genede sizi çok rahatsız etmemesi gerek , ön tarafta izalosyon problemi olabilir bazen motor bölümünden araç içerisine kablo vb.. şeyler çekerken açık bırakabiliyorlar , otomatik şanzımanda bir aşıntı sonucu kaçırma meydana geliyor olabilir bunuda toyota da uzman bir özel servise yada yetkili servise  kontrol ettirmenizde fayda var
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
motor tipiniz vvti ise honda vtech teknolojisinin bir üst modeli dir buda yüksek devirlerde motor performanısının 2 katına çıkmasına yarıyor o ses tork artışından dır bende de 2.0 d4 vvti var
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Bizdekiler de aynı 3000 devirden sonra araba resmen bögürüyor gidiyor ama bögürüyor
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: -
  • 44 kere teşekkür etti
  • 145 kere teşekkür edildi
aynı dertten çekiyorum. yeni bir araç alacağım zaman çok dikkat edecem. gerek motor gerek yol rüzgar sesi almasın diye. başka konularda da aynı şeyleri bahsetmiştik. 3 bin ve üzerinde aşırı motor sesi geliyor. 2001 model polo araçla bazen gidip geliyoruz o bile daha sessiz geliyor  :(
2007 Toyota Corolla 1.6 Comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Aslında en çok sesin 3000 ile 4000 devir arası geldiğini biliyor muydunuz? Yani 4000 devirden sonra ses kesiliyor.Kaldıki bizim araçlarımız biraz devri seviyor yani diğer araçlar gibi değiller,max tork değeri bile 5000 devirler seviyesindedir.Bana sorarsanız bu birazda güzel bir şey benim için sırf motor bağırmasın diye (4000 devirden sonra ses kesiliyor tamam ama o durumdada hız sınırını geçer 5.viteste) 90-100 bilemedin 110 ile gidiyorum.Hem yakıt açısındanda verimli oluyor hemde hız sınırları içerisinde gitmiş oluyorum.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Yeni yolculuktan geldik otobanda malum bastik. 3000 bagjriyor 4000de icinden ayi cikiyor resmen bunda acik hava filtresininde etkisi va ama 4700 civarinda sesi hafifliyor resmen. Bence o 3000de bagirmadinin sebebi maksimum tork devrine yaklasmasindan kaynakli bizde 3800de max tork oldugu icin orada hem araba kuduruyor hemde ses
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Alıntı
İçim rahatladı. bir de manuel kullanımda 4 vites var. bu az değil mi?

4 vites az bencede; acaba sizinki manuel kullanırken 4  ; ama otomatik te 5 vites olabilirmi :o

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
motor tipiniz vvti ise honda vtech teknolojisinin bir üst modeli dir buda yüksek devirlerde motor performanısının 2 katına çıkmasına yarıyor o ses tork artışından dır bende de 2.0 d4 vvti var

Doğrusu VTEC olacaktı
ama benim bildiğim bu hondanın VTEC teknolojisi daha önce çıkmıştı
toyota nın VVTI sistemi  VTec in taklidi ama oldukça farklı bir sistem; değişik zamanlamalı süpap diyebiliriz
VTEC ise süpapların bir kısmını kapatarak ekonomi sağlayan, veya süpapların tamamını açarak performans üreten bir sistem
yeni nesil hondalardaki "i-Vtec" motorun çalışma prensibi bu dur

Diger motorlardada olduğu gibi motor devri yükseldikçe gürültü artıyor, ama ilginçtir VTEC devreye girince
daha yüksek hızla ve yüksek devirle gitmesine rağmen motor sesi azalıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 12100
  • Model Yılı: '15
  • 13 kere teşekkür edildi
debriyaj baskı baltayı değiştirin araba bağırmaz ve daha da hızlanır.benimki de otobanda 6. vites istiyordu ama 5 ten öte yok gayri,neyse arabada hızlanma sorunu vardı ve bağırıyordu ,80 binde değiştim şu an 96 bin hızlanması güzel ve ses çok az geliyor
44 MALATYA 44
2007  verso comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Tüm avensis 2,0 larda 120 km nin üstünde gaza yüklenince 140-150 km/hızda  , devir 4500 dd buluncaya kadar bağırıyor tabi bu arada yakıtı da içiyor. Bu durum gayet normal .
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota'yı seviyorum.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 202000
  • Model Yılı: '10
  • 3 kere teşekkür edildi
Uzun bir süredir foruma giremedim. Yeni cevaplar için teşekkür ederim. Sese alıştım artık. Opel daha sessiz bir araç olduğu için herhalde ilk başlarda durumu garipsedim diye düşünüyorum. Bir seneyi devirdim aracı alalı sorunsuz kullanıyorum. Tek derdi vergisi o da seneye 600-700 liraya kadar düşecek.
2010 Yaris 1.33 Terra Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Bazı kişilerin yorumlarına gerçekten şaşırdım, vtec ve vvti teknolojisinin temeli değişken subap zamanlamasına dayanıyor, bu araçların bütün subapları(valfleri) sürekli çalışıyor , fakat belli devir üstünde bu zamanlama değişiyor. Bununda etkisini yeni nesil hondalarda pek göremeyiz, malum performansı olarak bir aile otomobilinin ötesinde değiller, 98 model , dohc (çift egzantrik) vtec e döndüğümüzde, bu performansın başlangıcı 5000-5500 devirde görülmekte ve 8200devire kadar devam etmektedir. VVT-I ve VTEC temelinde sakin kullanımda tasarruf , devirli kullanımda performans ağırlığı yatıyor. Ama 4000 devirden sonra bu arabalar nasıl sessizleşir, açıkcası benim aklıma yatmıyor, Sanıyorumki, o sübap zamanlamasının değişiminde , motor seside değiştiği için sürücüleri yanıltıyor.

Sizin durumunuza gelince, anladığım kadarıyla, aracınız gaz pedalına yüklenik kick-down yapıyorsunuz, aracınız devir döndükçe motor seside buna bağımlı artacaktır. Gayet doğal, güle güle binmeye devam edin.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
2.0 D4 vvti ise vtec nedir bir araştırın çünkü vti motorlar da 5.500 devirde sensör devreye giriyor sübap zamanlamasını ayarlıyor başka hiç birşey olamaz (bana göre)
2.0 D4 v-vti elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1994 xli extra japan
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
ah ah olsaydı efsane kasan bu sesler normal gelirdi sanada
Gidene yol vermek saygımızdandır Gitmeyenden yol istemekde acil işimiz olduğundandır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '09
  • 6 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Uzun bir süredir foruma giremedim. Yeni cevaplar için teşekkür ederim. Sese alıştım artık. Opel daha sessiz bir araç olduğu için herhalde ilk başlarda durumu garipsedim diye düşünüyorum. Bir seneyi devirdim aracı alalı sorunsuz kullanıyorum. Tek derdi vergisi o da seneye 600-700 liraya kadar düşecek.

şakir bey benim kafama takılıyor bu konu. biz 2014'te 1040 TL mi yoksa yaşından dolayı indirime girip 620 TL mi ödeyeceğiz? çünkü 7-11 yaş arası 1040 TL ödüyor ya. aracım 2003 model. 2014'te daha 11 yaşında olmayacak mı? normalde 2014'ü de kapsaması gerekmiyor mu?  bir türlü emin olamadım bu konuda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota'yı seviyorum.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 202000
  • Model Yılı: '10
  • 3 kere teşekkür edildi
Gerçekten  bir araştırmak lazım. İçime kurt düştü şimdi.
2010 Yaris 1.33 Terra Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 64500
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Gerçekten  bir araştırmak lazım. İçime kurt düştü şimdi.

2003 model için indirim yılı 2015 olur diye düşünüyorum.2014 de daha 11 yaşında oluyor araba..inşallah yanılırım  :-\
Edepli edebinden susar. Edepsiz, "ben susturdum" zanneder.
Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
Peugeot 406 2.0 BVA (1998) 2009-2012
Toyota Auris  1.33  2012-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: -
  • 44 kere teşekkür etti
  • 145 kere teşekkür edildi
2003 model için indirim yılı 2015 olur diye düşünüyorum.2014 de daha 11 yaşında oluyor araba..inşallah yanılırım  :-\

şu anda 2013 model araba 1 yaşında kabul ediliyor. yani 2003 model araba şu anda 11 yaşında. vergilendirme de bu şekil hesaplanıyor.

konu nasıl buraya geldi anlamadım ama :)
2007 Toyota Corolla 1.6 Comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 64500
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
şu anda 2013 model araba 1 yaşında kabul ediliyor. yani 2003 model araba şu anda 11 yaşında. vergilendirme de bu şekil hesaplanıyor.

konu nasıl buraya geldi anlamadım ama :)

 :lol: bilgi için teşekkür ederiz...
Edepli edebinden susar. Edepsiz, "ben susturdum" zanneder.
Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
Peugeot 406 2.0 BVA (1998) 2009-2012
Toyota Auris  1.33  2012-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota'yı seviyorum.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 202000
  • Model Yılı: '10
  • 3 kere teşekkür edildi
İçim rahatladı. Sağolun.
2010 Yaris 1.33 Terra Sport