-
V kayışı ve Debriyaj Seti
Gönderen
Yücel Saykal
17 Haz, 2008 20:26
-
Arkadaşlar V kayışını ve debriyaj setini değiştirmeyi düşünüyorum. Tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı Avrupa yakasında?
Topkapıda bir ustaya sorduğumda 2004 corolla 1.4 terra için 400 -500 arası bir fiyat verdi. İçindeki baskı balatanın fiyatına göre değişir bu fiyat içinde 2 farklı baskı balata kullanılıyor dedi. Neden farklı kullanılsın ve neden fiyatları farklı tam inanmadım. Bu parçaların ortalama fiyatları nelerdir, Orajinal parça fiyatlarını arayıp soracağım. Yan sanayi olarak tavsiye edebileceğiniz bir marka var mı?
Bir de V kayışı, baskı balata ve şanzıman yağı değişiminin ortalama işçilik ücreti ne kadar olur?
Yardımcı olursanız sevinirim.
Saygılar.
-
-
Selam.
Hoş geldiniz. Öncelikle Corolla'dan anlayan bir usta bulmakta fayda var ve eminim bildiği iyi usata olan arakadaşlar vardır. Size yardımcı olurlar sanırım. Ama ustaya belli bir bilgi ile gitmekte fayda var tabi. Çünkü bazen ustalardan da insan emin olamıyor.
Baskı-balata setini en rahat Aksaray'da bulabilirsiniz. Eğer oraya gitmeyi düşünürseniz sie tavsiye edebileceğim yerlerde var özellikle. Bu setin Japon olanlarıda var (2 ayrı marka) fiyatları birbirine yakındır ve gerçekten sağlam ve uzun ömürlüler. Birde piyasa malı diyebileceğimiz bazı markalar var. Çok daha uzuclar ancak ben şahsen hiç tavsiye etmem. Birde boşuna kısa zamanda tekrar değiştirme işçiliği vermek maliyeti aslında yükseltiyor ve işin espiriside kalmıyor. Kayışıda aynı yerlerden temin edebilirsiniz. Gerekli parçaları kendiniz temin edip ustaya götürebilirsiniz. Böylece takılan parçanın kalitesinden emin olacağınız gibi sanırım uygun da olur. Özellikle baskı balata ve Triger kayışı değiştirme işçilikleri çok ucuz değildir. Çünkü uğraş gerektiriyorlar.
-
-
arkadasım bende cok usta aradım ve buldum ist sirinevlerde özel toyota servisi adam toyota sonkardan ayrılma güzel yer bence kayısta daıco
debriyaj setindede( asaın ) valeo sakın alma
-
-
Şirinevlerdeki ustanın telefonunu verebilir misiniz? Ben bi konuşayım bakalım ne diyecek. V kayışını mutlaka değiştirmem gerek ama baskı balata bir süre daha idare edebilir.
-
-
Forumda baskı balatanın nasıl test edilebleceğine dair bilgiler mevcut. Bence kendin bir test et. Eğer durumu kötüyse değiştirmeni tavsiye ederim çünkü, bitik baskı balata Volan'a da zarar verir ve masraf oldukça artabilir. Bir test et bence.
-
-
baskı balata hangi marka almalıyız kayış markasıda önemli önemlise hangi marka olmalı bende yakında bakıma sokcam arabayı..
-
-
Yok mu İstanbul'da tavsiye edebileceğiniz bir usta?
-
-
arkadasım kusura bakma arabir giriyoruz ustanın nosunu yazayım 0212 507 50 70 toyoser
-
-
Bir haftalık araştırmadan sonra debriyaj seti değişimi için dolapderedeki Kadir Bayraktar ustaya gittim. Uzmanlar Toyota. Bu sabah değişim yapıldı. Usta yetkili servisten ayrılma, sertifikası var. Araç bakım yapılırken uzunca muhabbet ettik. Bilgili ve düzgün iş yapan bir servis diye düşünüyorum. Zaten buradan almıştım telefonunu. Debriyaj seti + şanzıman yağı + volan dişlisi taşlama + V kayışı + işçilik = 500 ytl aldı. Sadece işçilik 150 ytl.
Yetkili servislerden de fiyat almıştım. Maslak ve Gedizler'den ikiside yakın rakamları söyledi.
Debriyaj seti : 355 parça + 422 işçilik
V kayışı : 100 parça + 20 işçilik
şanzıman yağı: 50
Toplam: 900 ytl
Debriyaj şimdi yumuşacık ve sıfır araç gibi his veriyor. Bakalım ilerleyen zamanlarda nasıl olacak. İnşallah olmaz ama bir sorun olursa yazarım buraya.
Herkese selamlar.
-
#9 Yanıtla
Gönderen
HAKAN KAN
21 Haz, 2008 21:41
-
Arkadaşım ben 1 ay önce 2001 corolla 1.4 vvt-ı aracımın debriyaj setini(baskı, balata ve bilye) ve şanzıman yağını değiştirdim. Debriyaj setini kendim aldım.. Sadece işçilik verdim.. 3 ay öncede V kayışını değiştirmiştim... Şimdi fiyatlarını yazayım..
ASCO(AISIN) japon debriyaj seti aldım.. Sende bu marka al. Valeo alma bence.. Kore malı çünkü..
Debriyaj setini : 140 ytl ye aldım.. Seninki de 150-200 arasıdır...
İşçilik: 150 ytl verdim..
V kayışınıda kendim aldım.. Sadece 20 ytl.. (Servis işçilikle birlikte 85 ytl demişti)
Kısacası debriyaj seti, V kayışı ve şanzıman yağı, işçilik dahil : 320 ytl verdim..
Bu arada V kayışına ben işçilik vermemiştim... Takması basit çünkü..
-
-
bugün arabayı park ederken arabam rolantiyi kaçırınca dizel araba gibi ses verdi motordan benden sonra babam kullandı onda da yapmış aynı şeyi debriyajdan korkuyoruz daha önce böyle bir sorun yaşayan varmıydı...
-
-
bugün arabayı park ederken arabam rolantiyi kaçırınca dizel araba gibi ses verdi motordan benden sonra babam kullandı onda da yapmış aynı şeyi debriyajdan korkuyoruz daha önce böyle bir sorun yaşayan varmıydı...
El frenini sonuna kadar çekip aracı sabitleyin ve vitesi boşa alıp aracı çalıştırın. Ayağınız debriyaja basılı vaziyette vitesi 1′e alın. Daha sonra aracı kaldıracakmış gibi sol ayağınızı debriyajdan çekerken sağ ayağınızla hafif hafif gaza yüklenin. Bu durumda;
1) Eğer aracınız el frenini dinlemeyip hareket etmeye çalışıyorsa ve sonunda motor zorlanıp stop ediyorsa debriyaj sisteminiz kaçırmıyor, yani sağlam demektir.
2) Eğer aracınız hala çalışmakta direnip hareket etmek için bir çaba göstermiyorsa ve motor devri yükselmeye devam ediyorsa debriyaj kaçırıyor, yani problem var demektir.
Bunun haricinde buna benzer bir testi rampada da yapabilirsiniz. Bu yöntemi kullanabilmeniz için motorunuzun sağlıklı olması gerekir.
Rampada normal vitesin bir alt vitesine düşüp dip gaz yapın eğer aracınız hızlanmadığı halde devir artıyorsa bu da debriyajınızın sıyırdığı anlama gelir.
Not: Alıntı.
-
-
bunları yapmaya kıyamam ki ben arabada...
-
-
Enes doğru yazmı ama ilk yazdığını uygulamak sakıncalı olabilir, sağlam balatayıda bozabilir.
Enes'in yazdığı rampa testini ise kesinlikle tavsiye ederim, hiç bir sakıncası yoktur. Hafif rampa çıkarken aracınızı en üst vitese alın ve hızınız 50-60Km/s. iken sadece gaza yüklenin. Eğer devir ibresi hızla artıyor ancak hızınız aynı oranda artmıyor ise debriyaj kaçırıyor demektir. Debriyaj balatasını çok bitirmeden değiştirmek Volan'a gelebilecek zararları bir nebze önler.
-
-
bugün tamirciye götürüldü araba
sonuç: ya 3. subap arızalı yada motor bitik 275 bin küsürde araba...92 model...
eğer motor inerse ne kadar maliyet patlat bana ve bursada vaarmı gvenebileceğim bir usta...
-
-
Bence öncelikli olarak kullanacağın parçalarda en kalitelileri seç, motor açılmadan da tam maliyet belli olmaz bence.
-
#16 Yanıtla
Gönderen
can dilek
27 Haz, 2010 11:48
-
evet debriyaj seti asco aisin taktırdım memnunum valeo hakkındaki genel kanı pek de iyi değil. bundan 3-4 ayonce aisin marka baskı balata setini 160 a almıştım
-
-
valla çok canımı sıktı iş...
-
-
Enes doğru yazmı ama ilk yazdığını uygulamak sakıncalı olabilir, sağlam balatayıda bozabilir.
Enes'in yazdığı rampa testini ise kesinlikle tavsiye ederim, hiç bir sakıncası yoktur. Hafif rampa çıkarken aracınızı en üst vitese alın ve hızınız 50-60Km/s. iken sadece gaza yüklenin. Eğer devir ibresi hızla artıyor ancak hızınız aynı oranda artmıyor ise debriyaj kaçırıyor demektir. Debriyaj balatasını çok bitirmeden değiştirmek Volan'a gelebilecek zararları bir nebze önler.
öğrendiğim iyi oldu bizim araba da 200 bine dayandı ağır bakımın hepsi yapılmamış en kısa zamanda test ediyim
-
#19 Yanıtla
Gönderen
kenan ekşi
01 Ara, 2010 23:41
-
bugün arabayı park ederken arabam rolantiyi kaçırınca dizel araba gibi ses verdi motordan benden sonra babam kullandı onda da yapmış aynı şeyi debriyajdan korkuyoruz daha önce böyle bir sorun yaşayan varmıydı...
vallahi arkadaşım aynı şey insallah senin başına gelmezz!!! bende ki problemi anlatayım

işe giderken çalıştırdım kulandığım araç tempra 2.0 16v cat her neyse motoru ısıttım az sonra araçın rolantisi bi anormal oldu teklio gibi ilk baş dedim bujilerde problem var bujileri çıkardım yağ yemiş bu kötü herneysee benzini eksik alır gibi çalışıo motor motorda yerinden çıkcakmış gibii sallanıo her neysee
bizim bii ferdi ustaa var ona götürdüm tofaş ve fıat alfa romeo motorlarından abartısız çok iyi anlıyor herkes onu tavsiye etti ama işcilikte biraz pahalıymış ilk önce motoru dinledi

bujileri çıkardı bi alet var tansiyon aleti gibi bujinin takıldığı yere bağlıyor silindirin kompresyonunu ölçüyor sanuş kötüü:( iki silindir 40-50 vuruyor diğer iki silindir 190...normalde en kötüü değer 90 olması gerekiyormuş faturayı çıkardıı subap fincan itici çubuk v kayışı triger set yağ buji takım buji kablo(kablolar kendi isteğimle değişti) duman lastiği birde kapak taşlancakmış reflektçi midir nedir oda 120 lira aldı v.sss işcilik dahil 1100 lira ama temprayı bilen bilir arabanın motor süper oldu adam işini hakkıyla yapıyor

aldığı işcilik ücreti 250 lira

insanllah sende de bu durum yoktur aracını bir ustaya götür silindir kompresyon değerlerini bir ölçtür!!!