Gönderen Konu: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem  (Okunma sayısı 2797 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '12
2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« : Mayıs 14, 2012, 22:15:24 »
Merhabalar toyotaclubtr dostları
geçen gün yaşamış olduğum bir problemi sizinle paylaşmak istiyorum.
2012 model corolla elegant M/M aracımız var aracımızdan gayet memnunuz motorun sessizliği , konforu , endamı vs vs

Geçenlerde dik bir rapmada 4 kişi tırmanıştaydık yavas gidiyorduk cekmedı araç manuel aldık belkı bu konuda geç davrandık ama arac boguldu we durduktan sonra bir daha kalkamadı ordan abi bana garip geldi inanın gerçi o esnada Es tuşunu kullanmayı bunu beklemezdim aractan geri geri cıktık tekrardan rampayı devırlı halde gectık.. bunlar normal mi acaba , sonuçta arabamı aldıgımda geri kayar m/m diyorlardıı ınanın normal rampada m/m atıyorum geri bile kaymıyorr anlamıyorum neden böyle yaptı...

2. örnek olarak şunu dile getirmek istiyorum .
aracımı gerı gerı kaldırama cıkaracagım düz bir vaziyette ıkı arka lastık cıktı ve yavsladım hafıf ön lastıklerı kaldırama cıkarırken araba bayıldı resmen zorla cıktı . sasırdım ne yanı hızlı sekılde önlerı mı kavrayacagım... bu bogulma ısteksızlık konusunu bıraz aydınlatabılırmısınız  dostlar.. saygı ve sevgilirimle
Corolla 1.4 d-4d Elegant M/M

Toyota Club Türkiye

2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« : Mayıs 14, 2012, 22:15:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #1 : Mayıs 15, 2012, 04:13:23 »
Klasik MMT  hareketleri bunlar MMt şamzumanın hataları nette gezinirseniz bunun gibi çok başlık bulursunuz
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #2 : Mayıs 15, 2012, 04:20:37 »
Toyotanın dik bayırlarda, sıkışık trafikte sıkıntı çıkaran şanzumanı malesef
Servise gitseniz kalibrasyon adı altında yalandan işlemler yapıp başlarından savıyorlar.
Fazlada zorlamayın bu seferde balatayı çabuk bitiriyor Benim çevremde 100 bini geçmeden debriyaj balatası biten var (geçen haftalarda bir arkadaşın ki bitti 1200-1300 tl mi ne verdi düzce sevisine)
M/M şanzumanın bu hataları yüzünden Mahkeme yoluyla arabasını parasını geri alan var
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #3 : Mayıs 15, 2012, 06:50:10 »
memnun olanda var benim gibi mmt den
alışma süreci lazım, yokuş çıkacaksan es tuşuna mutlaka bas çok dikse manuele al
gaza yavaş yavaş bas....
alışınca göreceksin çok zevkli
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #4 : Mayıs 15, 2012, 12:15:54 »
Yeni toyotaların genelinde bu sorun var bende bebek rampasında yakalanmıştım annem babam ve ben vardım bagajda dolu sayılırdı. zar zor kaldırdım balata kokusu eşliğiyle beraber :) aracım şu anda 48.000 km baskı balata değişmedi...
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #5 : Mayıs 15, 2012, 13:21:41 »
3sn'den uzun duraklama yapılacağı öngörülüyorsa, durma işlemiyle beraber hemen vites boşa alınmalıdır. Bu işlemin yapılması diğer otomatik şanzımanlar için de yakıt tasarrufu anlamına gelmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #6 : Mayıs 15, 2012, 13:27:04 »
3sn'den uzun duraklama yapılacağı öngörülüyorsa, durma işlemiyle beraber hemen vites boşa alınmalıdır. Bu işlemin yapılması diğer otomatik şanzımanlar için de yakıt tasarrufu anlamına gelmektedir.

Artı olarak manuel vitesli araçlarda ayağınızı debriyaj pedalının üstünde kesinlikle tutmayın. kalkışı beklerken debriyaja basıp aracı viteste beklemeyin. debriyaja basılı şekilde tutmanız bile baskı balatadan bir miktar götürmektedir. ayağınız debriyajda olmasın ve vitesi herzaman boşa alıp bekleyiniz  (taksici bir abim söylemişti bunu bana :) )
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '12
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #7 : Mayıs 15, 2012, 15:10:22 »
Yeni toyotaların genelinde bu sorun var bende bebek rampasında yakalanmıştım annem babam ve ben vardım bagajda dolu sayılırdı. zar zor kaldırdım balata kokusu eşliğiyle beraber :) aracım şu anda 48.000 km baskı balata değişmedi...

Bayram bey inanın çok memnunum aracımdan düz yoldaa kendısı çok güzel koltuga yaslıyorr  ancak rampada yaşanan şey beni etkiledi , bundan sonra dikkat ederim çok dik rampalarda  ES Tuşunu kullanmaya gayret edecegım evime giderken oluşan M/M kullanıyorum problem yok.. ilginiz için teşekkürler..
Corolla 1.4 d-4d Elegant M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #8 : Mayıs 23, 2012, 11:23:08 »
aynı problemi 2010 model mmt ile ben de yaşıyordum yakın zamana kadar. Ta ki Dumankaya servis formenini telefonla arayana kadar..
Dik yokuşta araç kalmazsa yapılacak işlemi şöyle sıraladı formen arkadaş,
1-Vitesi Manuel konuma al ve 1.viteste olsun,
2-Gaza sonuna kadar bas, (pedalın dibindeki çip çıt edecek)
3- Araç rahatlıkla kalkacak, hareket eder etmez gaza yüklenmeyi azalt.

ben artık bu tarif edilen şekilde yer altındaki dimdik otopark yokuşundan dahi sorunsuzca çıkabiliyorum.Belki sizin de işine yarar diye paylaşmak istedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #9 : Haziran 05, 2012, 16:30:18 »
murat kaş kardeş,

bende 2011 1.4 d4d mmt elegant var dik rampaları kesinlikle sağlık açısından kalkışlarda m/m de kullanın.

gaza yüklenin devir alsın sonra normal şekilde gaz pedalınızı ayarlayın
.el freni kullanmak çok önemli ,kulanın.
bu bahsettiiğim kullanım şekli  45 derece açıya ve üst değerlere sahip rampalar için.

e konumunda(1.vites) aracınız, rampa çıktığınızı anlamaz, devri geldiğinde(2500-3000) vites değiştirir otomatik olarak ister istemez arabada bayılma olabilir. bu durumu f1 mandalınız varsa vites düşürerek yada m/m geçip vites küçülterek aşabilirsiniz. eğer rampada oldu kaldınız. olduğunuz yerde el freni çekip m\m 1 e alıp  gaza bastığınızda 2000 devir bandının üzerinde ibreyi gördüğünzde el frenini çekerek rahat bi kalkış yaparsınız.bunun bagajım dolu ve ben dahil 4 kişiyle yaşadım sorunsuzca kalkış yapıyorsunuz

mmt şanzumanları genelde tam otomatik şanzumanla karıştırıp şikayet eden kulanıcılar var.bende tam otomatik araba kulllandım(2009civic) inanın mmt şanzıman daha keyifli her an kontrol sizin elinizin altında.

dizel araçlar şehir içinde benzinli araçlar gibi değildir.farklı ve bilinçli kullanım ister. devirler çok önemli.

aracınızı ne kadar tanır ve ne kadar bilinçli kullanırsanız emin olun keyfini tam anlamıyla yaşarsınız....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #10 : Haziran 06, 2012, 14:49:35 »
Murat bey avatarınızdaki kemençenin üzerinde ne yazıyor, bi türlü okuyamadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla elegant M/M rampa problem
« Yanıtla #11 : Haziran 13, 2012, 21:42:28 »
Merhabalar toyotaclubtr dostları
geçen gün yaşamış olduğum bir problemi sizinle paylaşmak istiyorum.
2012 model corolla elegant M/M aracımız var aracımızdan gayet memnunuz motorun sessizliği , konforu , endamı vs vs

Geçenlerde dik bir rapmada 4 kişi tırmanıştaydık yavas gidiyorduk cekmedı araç manuel aldık belkı bu konuda geç davrandık ama arac boguldu we durduktan sonra bir daha kalkamadı ordan abi bana garip geldi inanın gerçi o esnada Es tuşunu kullanmayı bunu beklemezdim aractan geri geri cıktık tekrardan rampayı devırlı halde gectık.. bunlar normal mi acaba , sonuçta arabamı aldıgımda geri kayar m/m diyorlardıı ınanın normal rampada m/m atıyorum geri bile kaymıyorr anlamıyorum neden böyle yaptı...

2. örnek olarak şunu dile getirmek istiyorum .
aracımı gerı gerı kaldırama cıkaracagım düz bir vaziyette ıkı arka lastık cıktı ve yavsladım hafıf ön lastıklerı kaldırama cıkarırken araba bayıldı resmen zorla cıktı . sasırdım ne yanı hızlı sekılde önlerı mı kavrayacagım... bu bogulma ısteksızlık konusunu bıraz aydınlatabılırmısınız  dostlar.. saygı ve sevgilirimle
Merhabalar toyotaclubtr dostları
geçen gün yaşamış olduğum bir problemi sizinle paylaşmak istiyorum.
2012 model corolla elegant M/M aracımız var aracımızdan gayet memnunuz motorun sessizliği , konforu , endamı vs vs

Geçenlerde dik bir rapmada 4 kişi tırmanıştaydık yavas gidiyorduk cekmedı araç manuel aldık belkı bu konuda geç davrandık ama arac boguldu we durduktan sonra bir daha kalkamadı ordan abi bana garip geldi inanın gerçi o esnada Es tuşunu kullanmayı bunu beklemezdim aractan geri geri cıktık tekrardan rampayı devırlı halde gectık.. bunlar normal mi acaba , sonuçta arabamı aldıgımda geri kayar m/m diyorlardıı ınanın normal rampada m/m atıyorum geri bile kaymıyorr anlamıyorum neden böyle yaptı...

2. örnek olarak şunu dile getirmek istiyorum .
aracımı gerı gerı kaldırama cıkaracagım düz bir vaziyette ıkı arka lastık cıktı ve yavsladım hafıf ön lastıklerı kaldırama cıkarırken araba bayıldı resmen zorla cıktı . sasırdım ne yanı hızlı sekılde önlerı mı kavrayacagım... bu bogulma ısteksızlık konusunu bıraz aydınlatabılırmısınız  dostlar.. saygı ve sevgilirimle
genellikle dizel mmt lerde var bu sorun bende benzinli var manuel viteslerin çıktığı her yere çıktım ama çok dik yokuşlarda yükünde ağırsa manuelde vites yükseltmeden çık çünkü  derecesi çok yüksek rampalarda vede araban ful doluysa tek kavrama sistemi olduğu için vites değiştirmede gecikiyor ama manuelde 1 veya  2. viteslerde araba çok randumanlı zaten abartı yokuşlarda normal manuel viteslerde anlatığımız gibi bir durum varsa sanki 3 viteslemi çıkıyoruz onlardada yemiyor bazen yüksek vitesler.
araba sen sürmeye başladıktan sonra arkan,da bıraktıkların ve tanımadıkların düşünülerek kullanılır.