Gönderen Konu: rot balans hakkında  (Okunma sayısı 6687 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 11 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
rot balans hakkında
« : Mayıs 02, 2012, 08:16:52 »
20 BİNDE 2011 COROLLA aracım var .yakında servise gidecegim.rot balans ucreti serviste nekadardır?20 binde rot balans bakımı istermi araç? dısarıda 40 tlye yapıyorlar rot balansı sordum.

Toyota Club Türkiye

rot balans hakkında
« : Mayıs 02, 2012, 08:16:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #1 : Mayıs 02, 2012, 08:37:45 »
20 BİNDE 2011 COROLLA aracım var .yakında servise gidecegim.rot balans ucreti serviste nekadardır?20 binde rot balans bakımı istermi araç? dısarıda 40 tlye yapıyorlar rot balansı sordum.

Araçta sağa sola çekme, direksiyonda titreme vb. durumlar yoksa rot balansa gerek yok arkadaşım. Boşu boşuna para verme ona buna.
Rot balansın kilometreyle ilgisi yoktur. Aracın gidişinde normalin dışında bir şey hissedersen gidersin rot balansçıya.
Ayrıca dışarısı yetkili servisten her zaman için daha hesaplı olabilir...
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #2 : Mayıs 02, 2012, 09:08:30 »
Mustafa beye katılmıyorum.. 20.000 de araç bence rot ayarlarını yaptırın yollarımız çok sağlıklı değil. sürekli çukurlardan geçiyoruz hafif bozuklukları sürücü hissetmeyebiliyor. serviste ustalar 10.000 de bir rot ayarı yaptırmanın iyi olduğunu söylüyor. lastikleriniz daha uzun ömürlü olur düzenli rot ayarı yaptırırsanız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #3 : Mayıs 02, 2012, 09:20:06 »
bencede eğer araçta hissedilir şekilde problem yoksa direksiyon vs. yaptırmayın.. bide mustafa beyin dediği gibi böyle rot balans gibi hafif tamir gerektiren şeyler için servise bi ton para vermeye gerek yok... ayrıca rot ayarı ön lastiklerdende belli olur eğer gerçekten bi ayar istiyorsa lastikleri içerden yada dışardan yemeğe başlamışsa yaptırın..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #4 : Mayıs 02, 2012, 11:49:04 »
Serviste rot+balans ayarı taş çatlasa 65tl olur dışardada dediğiniz gibi en fazla 40tl olur...Ancak aracınızda yüksek hızda titreme yoksa veya dreksiyon düzken sağa sola çekme yapmıyorsa hiç gerek yoktur...20bindeki bir araç çok bozuk yolda kullanılmadıysa sorun olmaz gibi ancak bozuk ayar yakıta etki eder ve lastikler çabuk aşınır...En önemlisi rot balansı yapacak usta çok önemli çoğu yer dahada bozuyor biz bunu iki defa yaşadık bir defa corollada bir defada astrada ayardan sonra daha beter oldu ve başka yerde birdaha yaptırdık astra ise serviste düzeltildi şimdi sorunsuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #5 : Mayıs 02, 2012, 12:09:34 »
servis 80tl ücret alıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #6 : Mayıs 03, 2012, 15:49:00 »
Babam bizzat rot-balans ustasidir.

Rot ayarinin periyodu 7500km'dir. Genel olarak araclar 10 bin km'de bir bakima girdiginden 10bin'de bir yaptirilmasini tavsiye ederim.

Sorun yoksa yaptirmak yanlis gorusune de katilmadigimi belirtmek isterim, rot ayari derecelerle degil dakikalarla yapilir, dakikalik farklari her surucu anlayamayabilir. Ayrica lastik deforme olduktan sonra rot ayari yaptirmanin bir anlami olmaz, lastiginizden oluverirsiniz.

Araclarin on duzenleri (on takim) omurluk degildir, farkinda olmasaniz dahi on takiminizda bir parcada sorun olabilir, uzun sure kontrol edilmezse yolda kalmaya kadar varan sorunlarla ugrasma ihtimali vardir.

Rot ayari icin sececeginiz usta onemlidir, tecrube bu konuda buyuk onem teskil eder.

Balans ayari icin de bir sikayetiniz olmasina ihtiyac yok, sehir ici kullanimda lastiginizin tabani bozuksa anlayamazsiniz, icten balon varsa goremezsiniz, jantinizdaki ufak egrilikleri hissedemezsiniz. Liste uzatilabilir, basit gozukse de onemli ayrintilardir. Bu konuda tavsiyem, seyyar balans makinasi ile kesinlikle aracinizin ustunde kontrol ettirin balans ayarinizi. Lastikcilerin ve servislerin sabit balans makinasinda yaptiklari ayar tam verimli olmamakta.

Fiyatlara gelecek olursak, bizim servisimizde;

Rot ayari : 25 TL
Balans ayari : 25 TL
Rot ve balans ayari : 45 TL

Yol ile baglantinizi lastikleriniz saglar, rot-balans ayariniz ne kadar iyi yapildiysa o kadar guvendesiniz demektir.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #7 : Mayıs 04, 2012, 17:08:06 »
Babam bizzat rot-balans ustasidir.

Rot ayarinin periyodu 7500km'dir. Genel olarak araclar 10 bin km'de bir bakima girdiginden 10bin'de bir yaptirilmasini tavsiye ederim.

Sorun yoksa yaptirmak yanlis gorusune de katilmadigimi belirtmek isterim, rot ayari derecelerle degil dakikalarla yapilir, dakikalik farklari her surucu anlayamayabilir. Ayrica lastik deforme olduktan sonra rot ayari yaptirmanin bir anlami olmaz, lastiginizden oluverirsiniz.

Araclarin on duzenleri (on takim) omurluk degildir, farkinda olmasaniz dahi on takiminizda bir parcada sorun olabilir, uzun sure kontrol edilmezse yolda kalmaya kadar varan sorunlarla ugrasma ihtimali vardir.

Rot ayari icin sececeginiz usta onemlidir, tecrube bu konuda buyuk onem teskil eder.

Balans ayari icin de bir sikayetiniz olmasina ihtiyac yok, sehir ici kullanimda lastiginizin tabani bozuksa anlayamazsiniz, icten balon varsa goremezsiniz, jantinizdaki ufak egrilikleri hissedemezsiniz. Liste uzatilabilir, basit gozukse de onemli ayrintilardir. Bu konuda tavsiyem, seyyar balans makinasi ile kesinlikle aracinizin ustunde kontrol ettirin balans ayarinizi. Lastikcilerin ve servislerin sabit balans makinasinda yaptiklari ayar tam verimli olmamakta.

Fiyatlara gelecek olursak, bizim servisimizde;

Rot ayari : 25 TL
Balans ayari : 25 TL
Rot ve balans ayari : 45 TL

Yol ile baglantinizi lastikleriniz saglar, rot-balans ayariniz ne kadar iyi yapildiysa o kadar guvendesiniz demektir.
Mantıklı bir yaklaşım rot bozulunca lastiklerde aşınma yapıyor ya iç yada dış daha çok aşınıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 11 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #8 : Mayıs 11, 2012, 13:15:10 »
sanayide 40 tl serviste 120 tl rot balans.20 bin kmde zaten lastikleri arka ön degisiyormus servis.usta rot balansa gerek yok edi test surusu yaptık. 3 kat fazla rot balans fiyatı serviste

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122500
  • Model Yılı: '12
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #9 : Mayıs 11, 2012, 14:23:37 »
Ben de Sema  Hanıma katılıyorum.Mutlaka aracın her 10000 de  rot ve balansına bakmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #10 : Mayıs 11, 2012, 17:26:02 »
sanayide 40 tl serviste 120 tl rot balans.20 bin kmde zaten lastikleri arka ön degisiyormus servis.usta rot balansa gerek yok edi test surusu yaptık. 3 kat fazla rot balans fiyatı serviste

Lastikleriniz on arka degisimi yapildiysa kesinlikle arac uzerinde balans ayari yapilmali.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: rot balans hakkında
« Yanıtla #11 : Mayıs 11, 2012, 17:36:13 »
Eski aracım 2006 Hatchback Corolla'ya 3 yıl ve 30000 km rot ve balans ayarı yaptırmadım. Hiç bir problem yaşamadım aracı sattığımda da bir problem yoktu.