Gönderen Konu: avensis lastik sesi içeri alması  (Okunma sayısı 8626 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #20 : Nisan 18, 2012, 10:26:26 »
Kuzey Kutbuna yada Grönland'ın buzul kısımlarına inen Teyyareleri gördünüz mü bilmiyorum, lastikleri çok büyük sanki şambrel gibidir, bunun sebebi sert kenarları olan buz parçalarının lastiği kesmesini engellemek içindir. Yani çok çukurlu yollar için yumuşak lastiğin sağlığı sert olandan daha iyi olur.
Sert kenarlar sert lastiği ya yaracaktır yada içindeki radyal kuşağı kıracaktır.

Tekin Bey, Teşekkürler yorumlarınız için. Size birde imzanızda olduu için Ford Mondeo yu soracaktım. Bir arkadaşımda 2006 model 120.000 de komple boyalı ama hasarsız bir araç var. TDCI Ghia X en full olanı .Tavsiye edermisiniz? Dizel motoruna güvenebilirmiyiz?
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Toyota Club Türkiye

Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #20 : Nisan 18, 2012, 10:26:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #21 : Nisan 18, 2012, 11:40:43 »
Tekin Bey, Teşekkürler yorumlarınız için. Size birde imzanızda olduu için Ford Mondeo yu soracaktım. Bir arkadaşımda 2006 model 120.000 de komple boyalı ama hasarsız bir araç var. TDCI Ghia X en full olanı .Tavsiye edermisiniz? Dizel motoruna güvenebilirmiyiz?

Motor harika bir ürün ama! yan parçaları kendi kendine eskiyor! örneğin V kayış gergisi bende 3 defa değişti, otomatik şanzıman yağ soğutucu patladı, hava filtresi öncesi plastik boru bağlantıları düşüyor, tampon nikelajları ve diğer takılı plastik parçalar yerlerinden çıkıyor, torpido kilidi kapalı kaldı, araç içi halı bir taraftan açıldı, koltuklar çok yumuşak uzun yolculuklarda ağrı yapıyor, motor gürültüsü, aracın ön tarafının çok fazla yere yakın oluşu, kısaca kalitede Ford klasiği işte, donanım mükemmel ama herşey donanım demek değil, birdaha Ford alırmıyım? Hayır, Çok mu kötü araç? Hayır? Uğraştırıcı olduğu için zevkli.. :)

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #22 : Nisan 18, 2012, 11:48:37 »
Motor harika bir ürün ama! yan parçaları kendi kendine eskiyor! örneğin V kayış gergisi bende 3 defa değişti, otomatik şanzıman yağ soğutucu patladı, hava filtresi öncesi plastik boru bağlantıları düşüyor, tampon nikelajları ve diğer takılı plastik parçalar yerlerinden çıkıyor, torpido kilidi kapalı kaldı, araç içi halı bir taraftan açıldı, koltuklar çok yumuşak uzun yolculuklarda ağrı yapıyor, motor gürültüsü, aracın ön tarafının çok fazla yere yakın oluşu, kısaca kalitede Ford klasiği işte, donanım mükemmel ama herşey donanım demek değil, birdaha Ford alırmıyım? Hayır, Çok mu kötü araç? Hayır? Uğraştırıcı olduğu için zevkli.. :)

Durum anlaşılmıştır. Direk vazgeçtim.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #23 : Nisan 19, 2012, 00:56:32 »
Motor harika bir ürün ama! yan parçaları kendi kendine eskiyor! örneğin V kayış gergisi bende 3 defa değişti, otomatik şanzıman yağ soğutucu patladı, hava filtresi öncesi plastik boru bağlantıları düşüyor, tampon nikelajları ve diğer takılı plastik parçalar yerlerinden çıkıyor, torpido kilidi kapalı kaldı, araç içi halı bir taraftan açıldı, koltuklar çok yumuşak uzun yolculuklarda ağrı yapıyor, motor gürültüsü, aracın ön tarafının çok fazla yere yakın oluşu, kısaca kalitede Ford klasiği işte, donanım mükemmel ama herşey donanım demek değil, birdaha Ford alırmıyım? Hayır, Çok mu kötü araç? Hayır? Uğraştırıcı olduğu için zevkli.. :)



 :alkis:
Tekin bey; ford hakkındaki düşüncelerimi "kalite de ford klasiği" sözünüzle güzel ifade etmişsiniz,  :alkis: sanırım donanımlarından her hangi bir sıkıntınız yok, şu an herkesin hoşuna giden donanımlı fordların ileride donanım sorunları yaşayacağını düşünüyorum.
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #24 : Nisan 19, 2012, 10:56:06 »
:alkis:
Tekin bey; ford hakkındaki düşüncelerimi "kalite de ford klasiği" sözünüzle güzel ifade etmişsiniz,  :alkis: sanırım donanımlarından her hangi bir sıkıntınız yok, şu an herkesin hoşuna giden donanımlı fordların ileride donanım sorunları yaşayacağını düşünüyorum.

Ford şu anda 7 yaşını geçti, hala iyi durumda, ve donanımları hala Türkiyedeki Toyotanın en üst donanımlısından dahi fazla olmasına rağmen hiç birinde sorun yaşamadım, yaşayacağımıda hiç zannetmiyorum.
Sorun oluşturmaması için ilave edilmeyen donanım konusuna sadece gülüyorum,
Corolla'mın 4 kapıdaki Cam açma düğmelerinin tamamı, far yükseklik ayarı düğmesi, cam ve kapı kilit düğmeleri, torpidodaki bütün düğmeler ışıklı iken,
Neden yan aynaları ayarlama düğmesinede ışık konmaz? ilerde çok mu problem çıkartır? yoksa "Şöför adam gündüzden aynalarını ayarlar geceye bırakmaz" mantığımı var da biz bilmiyoruz!?

Klima motorunuz varsa, elektronik klima sistemi konması,
Yan hava yastığınız varsa Perde hava yastığı ilavesi,
ABS üniteniz varsa BA, TC, VSC sistemi ilavesi gibi şeyleri yapmak çok basit ve maliyetleri en alt düzeydedir (perde hava yastığı maliyeti biraz artırabilir).

Düğmelerin kopacak olan ışıklandırma ampüllerinden başka donanım sorunları yaşayacağını hiç zannetmiyorum. Bakınız, 2. elde satılmakta olan en eski araçları inceleyiniz, donanımlarının tamamı çalışmaktadır. Eğer böyle bir şey olsaydı Toyota her modelinde zamanı geldikçe donanım yükseltmesi yapmazdı, tamamen pazarlama politikası.

Donanım rekabet demektir, rekabet üreticinin daha az kar yapacağı anlamına gelmektedir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #25 : Nisan 21, 2012, 11:15:45 »
Ford şu anda 7 yaşını geçti, hala iyi durumda, ve donanımları hala Türkiyedeki Toyotanın en üst donanımlısından dahi fazla olmasına rağmen hiç birinde sorun yaşamadım, yaşayacağımıda hiç zannetmiyorum.
Sorun oluşturmaması için ilave edilmeyen donanım konusuna sadece gülüyorum,
Corolla'mın 4 kapıdaki Cam açma düğmelerinin tamamı, far yükseklik ayarı düğmesi, cam ve kapı kilit düğmeleri, torpidodaki bütün düğmeler ışıklı iken,
Neden yan aynaları ayarlama düğmesinede ışık konmaz? ilerde çok mu problem çıkartır? yoksa "Şöför adam gündüzden aynalarını ayarlar geceye bırakmaz" mantığımı var da biz bilmiyoruz!?

Klima motorunuz varsa, elektronik klima sistemi konması,
Yan hava yastığınız varsa Perde hava yastığı ilavesi,
ABS üniteniz varsa BA, TC, VSC sistemi ilavesi gibi şeyleri yapmak çok basit ve maliyetleri en alt düzeydedir (perde hava yastığı maliyeti biraz artırabilir).

Düğmelerin kopacak olan ışıklandırma ampüllerinden başka donanım sorunları yaşayacağını hiç zannetmiyorum. Bakınız, 2. elde satılmakta olan en eski araçları inceleyiniz, donanımlarının tamamı çalışmaktadır. Eğer böyle bir şey olsaydı Toyota her modelinde zamanı geldikçe donanım yükseltmesi yapmazdı, tamamen pazarlama politikası.

Donanım rekabet demektir, rekabet üreticinin daha az kar yapacağı anlamına gelmektedir.



Tekin bey;
Donanımdan hoşlanmıyorum diyen çıkmaz sanırım, bana mı denk geldi bilmiyorum fakat çok sayıda camları, sunroofu, elektrikli koltukları, aynaları düzgün çalışmayan araç gördüm, bu kötü tecrübelerim donanımlı araçlara da şüphe ile bakmama neden oluyor.
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #26 : Nisan 25, 2012, 07:49:16 »
Dün itibarı ile 4 adet Michelin Primacy HP takıldı araca. Sökme, takma ve balans dahil (235*4) 940 TL. Seste büyük bir azalma hissedildi. Henüz uzun yolda deneme imkanı bulamadık ama hafta sonu İstanbul yolu görünüyor. Tespitlerimizi aktarırız inşallah.
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #27 : Nisan 25, 2012, 08:31:51 »
bekliyoruz.hayırlı olsun.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #28 : Nisan 25, 2012, 09:07:45 »
bekliyoruz.hayırlı olsun.
Teşekkürler Can Emre Bey..
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #29 : Nisan 25, 2012, 09:57:56 »
Tekin bey;
Donanımdan hoşlanmıyorum diyen çıkmaz sanırım, bana mı denk geldi bilmiyorum fakat çok sayıda camları, sunroofu, elektrikli koltukları, aynaları düzgün çalışmayan araç gördüm, bu kötü tecrübelerim donanımlı araçlara da şüphe ile bakmama neden oluyor.

Çetin bey, elbette donanımlar arıza yapmaz diye birşey yok, genelde arızalar çıktığında yetkili servisten uzak kalan sürücüler dışarıda ucuza tamir ettireyim derken sistemin tamamının bozulmasına sebep verip işin içinden çıkılmaz hale getirebilmektedirler (özellikle maddi anlamda). Donanımları kullanmasını dahi tam olarak bilemiyoruz, buna örnek vermek gerekirse, eskiden arka cam resistantları yoktu, bu donanım çıktığında genelde 2. el araçlarda çalışmazdı, artık sürücüler/oto yıkamacılar arka camı nasıl silmeleri gerektiğini öğrendiklerinden ve çocuklarda arka camlardan uzak tutulduklarından beri böyle sorunlar pek yaşanmamaktadır. Yan aynaları dahi yıkarken/kurularken bastırmadan yapmamız gereklidir, içindeki plastik dişliler kolaylıkla kırılabilmektedir. Araç genel olarak iyi durumdaysa donanımlarıda o oranda iyi korunduğu anlamına gelebilir. Bazen 2. el araçlara baktığımda fotoğraflarında çip-egzost modifiyesi yada değişmiş radyo-teyp donanımı, yada en ufak orjinal olmayan donanım gördüğümde hemen o aracı elemekteyim, bunlar görünen kısımlar ise görünmeyenleri daha korkutucu olabilmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #30 : Nisan 25, 2012, 17:33:22 »
Dün itibarı ile 4 adet Michelin Primacy HP takıldı araca. Sökme, takma ve balans dahil (235*4) 940 TL. Seste büyük bir azalma hissedildi. Henüz uzun yolda deneme imkanı bulamadık ama hafta sonu İstanbul yolu görünüyor. Tespitlerimizi aktarırız inşallah.

Abi lastik ebatlarınıda yazsaydın daha faydalı olurdu bizim için.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #31 : Nisan 25, 2012, 17:55:45 »
205 55 16 dır Alperen bey.Burada da aynı fiyatı vermişlerdi.Primacy Hp yerini Primacy 3 e devredecek stok eritiyorlar.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #32 : Nisan 25, 2012, 18:01:02 »
205 55 16 dır Alperen bey.Burada da aynı fiyatı vermişlerdi.Primacy Hp yerini Primacy 3 e devredecek stok eritiyorlar.

Bizim lastikler 215 - 45 - 17 mesela ama benim araçta 215 - 50 - 17 var. Executive Elegant lar 17 jant. Arkadaşın profilindede aracı sadece Avensis diye gözüküyor o yüzden sordum. Birde çelik jant sonradan zevke göre değiştirilebiliyor ve dolayısıyla ebatlarda değişebiliyor. Ayrıca 16 ve 17 jant arasında ciddi fiyat farklılıkları oluşuyor.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #33 : Nisan 25, 2012, 18:21:42 »
Süleyman beyin aracı 2008 1.6 elegant.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #34 : Nisan 26, 2012, 08:06:03 »
Abi lastik ebatlarınıda yazsaydın daha faydalı olurdu bizim için.

Süleyman beyin aracı 2008 1.6 elegant.

Kusura bakmayın, düşünemedim.
Araç Emre Bey'in dediği gibi 2008 1,6 elegant. (Siyah :) ) Lastik ölçüsü 205 55 R 16 91V
Aracın yazlık lastikleri, fabrika çıkışı orijinal lastikleri olan Bridgestone Turanza idi. Bir yıl önce aracı alacağımızda yaptırdığımız ekspertiz raporunda yazıyordu lastiklerin değişmesi gerekir diye :) Biz de önümüz kış diye önceliği kışlıklara verdik haliyle.  Ama kışlıkları çıkartıp yazlıkları takınca sürüş konforundan eser kalmadı adeta. Konfor bir yana güvenlik problemi de gündeme geldi. Lastikçiler hiç ümitvar konuşmadılar. Zaten lastiklerde de belirgin çatlaklar vardı. Şehir içi kullanımda belki pek hissedilmeyecek sıkıntılardı bunlar ama, yakın zamanda iki il dışı seyahat gündeme gelince risk almak istemedim. Bu ahval ve şerait altında ani bir kararla yazlık lastikleri yenilemeyi uygun gördük. Lastikçimiz de ''dünyanın en iyi lastiği'' olarak bu markayı gösterdi. (Tabi burası tartışılır). Ancak yönlü olması dezavantajı var dedi. Sonraki aydan başlayacak ödemeler, taksit avantajı ve yetkili bayinin verdiği fiyattan toplamda 60 TL daha düşük fiyat olunca daha fazla düşünmeden taktırdık lastikleri.
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #35 : Nisan 26, 2012, 08:09:58 »
Bu arada konu başlığı sese odaklı iken biz lastik reklamı yapıyor durumundayız. Her an başlık taşınabilir :)
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #36 : Nisan 26, 2012, 22:26:52 »
Sonraki aydan başlayacak ödemeler, taksit avantajı ve yetkili bayinin verdiği fiyattan toplamda 60 TL daha düşük fiyat olunca daha fazla düşünmeden taktırdık lastikleri.

Lastiklerin üretim tarihleri çok önemlidir . Sıfır lastik dahi alsanız bu konuya dikkat ediniz . Çünkü aldığınız lastik bir depoda kötü şartlarda 2 senedir bekliyorda olabilir .

AŞAĞIDAKİ BİLGİLER BİR HABER SİTESİNDEN ALINMIŞTIR


Araçlarda kullanılan lastiklerin yanaklarında, lastiğin üretim tarihi, azami basınç değeri, çekiş gücü, hız derecesi ve ısı mukavemeti gibi bilgileri içeren şifreler yer alıyor.

Lastikler, yanaklarına damgalanan üretim tarihinden 4 yıl sonra kullanım ömrünü tamamlıyor. Lastiğin üretim tarihi, üretim yılının son iki rakamı ve yılın kaçıncı haftasında üretildiğine göre belirtiliyor. Örneğin, “3911” şeklindeki üretim tarihi, lastiğin 2011 yılının 39. haftasında, yani ekim ayında üretildiği anlamına geliyor.Lastik şişirilirken ne kadar hava basıncı verileceği de yanakta belirtilmekte. Bu miktar, 28PSI, 32PSI, 44PSI gibi ifadelerle bildiriliyor. Lastiğin, azami basınç değeri kadar şişirilmesi, hem yakıt tasarrufu sağlamakta, hem de aşırı sürtünmeyi önleyip, lastik ömrünü uzatmakta önem taşıyor.Lastiğin tasarlandığı hız değeri de bir harf ile yük endeksinin yanında yer alıyor. Her harf, azami hız değerinin ne kadar olduğunu gösteriyor.

Lastiklerin hız değerleri şu harf gruplarıyla ifade ediliyor:
Harf Grubu Azami Hız (km/saat)
B 50F
80G
90J
100K
110P
150Q
160R
170S
180T
190U
200H
210V
240W
270Y

Lastik ebatları da sürüş güvenliği açısından önem taşıyor. Yanakta yer alan “P195/65R15” ifadesindeki P yolcu lastiğini, 195 milimetre cinsinden lastiğin genişliğini, 65 enin boya oranını, yani lastik yüksekliğinin genişliğine oranını, 15 de jantın inç cinsinden çapını gösteriyor.Yanaktaki “Temperature” yazısı bitimindeki A, B veya C gibi harfler, lastiğin ısıya karşı mukavemet düzeyini gösteriyor. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı için A'dan başlayarak B ve C diye sınıflandırılıyor.Lastiklerin çekiş gücü de önemli etkenlerden biri. Çekiş gücünün yüksekliği, ıslak zeminde aracın duruş mesafesini kısaltıyor. “Traction” ifadesinin sonundaki AA, A, B veya C harfleri, bu gücün büyükten küçüğe doğru sıralandığını gösteriyor. Lastikteki “Desgastes” diş derinliğini, “Treadwear” da sırt aşınmasının dayanıklılığını ifade ediyor.Lastik alırken sadece jant çapına bakmayınUzmanlar, lastik alırken jant çapının önemli olduğunu, ancak sadece bu kriterin yeterli olmadığı konusunda sürücüleri uyarıyor. Lastik seçiminde aracın ağırlığı, yolcu ve yük kapasitesi, motor hacmi gibi özelliklerin de göz önünde tutulması gerektiğini vurgulayan uzmanlar, bu sayede daha güvenli bir sürüşle kaza riskinin azalacağını ve yakıttan tasarruf sağlanacağını belirtiyor.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #37 : Nisan 26, 2012, 22:41:59 »
aslında bu yumuşak lastiğin kötü şöhreti michelin energy saver lastiklerlden kaynaklanıyor, bu lastikler michelin markasının en ucuz lastikleri sanırım, oo yüzden yanakları çok zayıf oluyormuş, hatta çelik tel yerine iplik varmış, ve soonuç olarak kısa sürede balon yapma ve yarılma problemleri ortaya çıkıyormuş, benim edindiğim izlenimler bu şekilde, ancak michelinin daha pahalı serileri bunlara göre daha dayanıklıymış
kısaca bir markanın bütün modelleri aynı olmayabiliyor
Lise Balıkesir'de, Üniversite İstanbul'da, İş Düzce'de, Memleketse Edirne... :)

Çalıda gül bitmez, Cahile söz yetmez...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #38 : Nisan 27, 2012, 07:45:56 »
Lastiklerin üretim tarihleri çok önemlidir . Sıfır lastik dahi alsanız bu konuya dikkat ediniz . Çünkü aldığınız lastik bir depoda kötü şartlarda 2 senedir bekliyorda olabilir ...

Lastikler, yanaklarına damgalanan üretim tarihinden 4 yıl sonra kullanım ömrünü tamamlıyor. Lastiğin üretim tarihi, üretim yılının son iki rakamı ve yılın kaçıncı haftasında üretildiğine göre belirtiliyor. Örneğin, “3911” şeklindeki üretim tarihi, lastiğin 2011 yılının 39. haftasında, yani ekim ayında üretildiği anlamına geliyor...
Lastiklerin üretim tarihi 0712 ..

 
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: avensis lastik sesi içeri alması
« Yanıtla #39 : Nisan 27, 2012, 17:19:11 »
Lastiklerin üretim tarihi 0712 ..

Yani 2012 nin 7. haftası Şubat ayının ortası  yeni yani , hayırlı uğurlu olsun.
Kanaat-i acizanemce deme.
Kanaatin varsa,aciz değilsin.

2005 HONDA ACCORD 2.4 EXECUTIVE