Tekin Bey'in dediği olayı da tam olarak anlayamadım.. gazın araca geç verip, ayağı çektikten daha sonra gazın bırakılması ne tür bir emisyon iyileştirmesi sağlayabilir ??
mesela 3. vitesten 4'e geçerken ayağımı gazdan çekip debriyaja bastığımda araç hala gaz verir halde olduğu için vites aralarında kısa bir süre de olsa boşta bağırıyor araç, sanki ara gazı vermişim gibi.. bu durum nasıl düşük bir emisyon sağlayabilir ki ??
Bakınız, kısmen de olsa durumu kendiniz açıklamışsınız.
Karbüratörle karışım yapıp platin ateşlemeli, gaz teli tahrikli sistemlerde bu süreç çok hızlı olmakta, ancak büyük hacimli motorlarda yüksek performans elde edilmekte fakat yüksek emisyon üretimindende kaçılamamaktaydı. Motorların içeri giren karışımların tamamını yakabilme zamanları kalmıyordu.
Sonra elektronik ateşleme sistemleri çıkınca doğal olarak zamanlamalarda da düzelmeler meydana gelmeye başladı, avans vurmaları ortadan kalktı, hala gaz teli kullanılıyordu fakat gaz yemede gecikmeler başlamıştı, bunun karşılığında da yakıtta ekonomi dönemine girilmiş oldu.
Daha sonra, enjektör/ECU sistemleride devreye girince gaza verilen tepkiler iyice düşmeye başladı, artık sadece yakıtta tasarruf değil küçük motorlardan yüksek verimler elde edilme dönemide başlamış oldu.
78 model Opel Record 2.0 90hp idi, oysa sizin aracınız 1.3 99hp ve şehir içi tüketimi onunkinin neredeyse yarısı.
Gaz kelebeğinin daha sakin hareket etmesi motor devirlerinde hızlı değişimlerin meydana gelmesini engeller ve daha stabil çalışma zamanları ortaya çıkarken, bunu oranları değişmeyen hava/yakıt karışımıyla gerçekleştirmiş olur. Yani motor içine sürekli ama sabit oranda mükemmele yakın karışım göndermek esastır. Kullanım tarzınızı bu teknolojiye uydurduğunuz sürece hiç bir sorunla karşılaşmayacaksınız, ihtiyacınız olan şey alışma süresidir. Zamanla yokuşlarda geri kaçırma sorununuzda ortadan kalkacaktır.