Gönderen Konu: lütfen yardım  (Okunma sayısı 1711 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '98
lütfen yardım
« : Mart 30, 2012, 20:19:38 »
arkadaşlar
 1998 model xei spesial aldım.Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum..arabayı ilk çalıştırdığımda eksozdan felaket su geliyor şaşdım kaldım...hani abartmayayım bir çay bardağından fazla su geliyor gaza basıp çekince baya baya bi ileriye su atıyor..gaza aldığımda ise tekliyor ve stop ediyor..ayağımda gazda iken problem yok ama çekince stop ediyor..ısınınca stop etme özelliği kalmıyorr.Neden olabilir acaba..
hayat hep üç buçuk ile dört arasındadır..ya hep üç buçuk atarsın yada dört dörtlük yaşarsın...

Toyota Club Türkiye

lütfen yardım
« : Mart 30, 2012, 20:19:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #1 : Mart 30, 2012, 20:40:25 »
Yasin bey, egzostunuzdan bu kadar bol su atılıyor olması, motorunuzun ve işletim sisteminin mükemmel olduğunun bir göstergesidir, arıza değildir.

Benzinde kullanırken bir sorunda yokmuş sadece gaz ile kullanırken ısınana kadar stop etme oluyormuş, bence hiç bir şeyine elletmeyin, çünkü sistem tam olması gibi yerine oturmuş vaziyette.

Otomobilinizi zevkle kullanın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #2 : Mart 30, 2012, 20:42:39 »
Yasin bey, egzostunuzdan bu kadar bol su atılıyor olması, motorunuzun ve işletim sisteminin mükemmel olduğunun bir göstergesidir, arıza değildir.

Benzinde kullanırken bir sorunda yokmuş sadece gaz ile kullanırken ısınana kadar stop etme oluyormuş, bence hiç bir şeyine elletmeyin, çünkü sistem tam olması gibi yerine oturmuş vaziyette.

Otomobilinizi zevkle kullanın.
Babam eski şoför oda öyle diyor.Tekin abi harikasınız.Bilgi deryası maaşallah.Mühendis misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '98
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #3 : Mart 30, 2012, 20:56:01 »
Tekin bey ben anlamış değilim..Arabanın deposunda çeyrek depodan az benzin varken würth enjektör temizleyici atmıştım acaba ondanmıdır.İlk çalıştırdığımda benzinde iken buhar geliyor eksozdan sonra su akmaya başlıyor..gaza bastığımda eksozdan 2 metreye yakın yere su püskürtüyorr.Yani bu kadar su atması anormal bir durum değilmidir..
hayat hep üç buçuk ile dört arasındadır..ya hep üç buçuk atarsın yada dört dörtlük yaşarsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #4 : Mart 30, 2012, 21:06:24 »
Yasin bey, motor suyunuzu kontrol edin, seviyesinde aşırı düşüş yoksa, bu duruma sevinmeniz gerekir. Motorunuz çok verimli bir şekilde yakıt tüketiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #5 : Mart 30, 2012, 21:38:53 »
0 km yeni araçlar neden bu şekilde bol sulu çalışmıyor, fabrika çıkışı ayarları bozukmu oluyor acaba? :-\  Bu kadar su başka bir şeylerin işareti olsa gerek. Açıkca " sistemde su var " demek ( depoda uzun yıllar sonucu birikmiş su dahil...). Eski araçlarda bu fazlaca gözüküyor. Sistemde eğer su kaçağı yoksa benim önerim , depoyu sonuna yakına kadar kullanın , sonra isterseniz depoyu  söktürmeden sifon yaptırarak benzini boşalttırın  veya depoyu söktürüp güzelce bir temizletin, daha sonra yeni benzin koyarsınız ( tabii ki, çıkardığınız benzini geri koymayacaksınız, eğer uzun süre düzelmezse yine koyup kullanırsınız).

Not : Yasin Bey , şu konu  başlığınızı lütfen daha anlamlı bir ifadeyle değiştirirmisiniz .  Bu tür  , " bir dakika bakarmısınız" " acil  " v.s türünden başlıklar daha sonra konu başlığına bakarak  arama yapacak kişiler açısından faydasız oluyor.  " Egzosttan aşırı su çıkışı " v.b. gibi konuyla ilgili bir başlık daha güzel olur.  Kolay gelsin.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #6 : Mart 30, 2012, 21:44:36 »
Valla abi bizde 2000 yılında 0 km bir palio vardı çok su atıyordu oda egzosdan yazın sorun olmadı ama havaların sğumasıyla birlikte egzos içerden buz tutmaya başladı ve çalışmıyordu araba hava 0 ın altına düştüğü zaman küçüktüm o zaman tam hatırlamıyorum ama babam palio aldığına alcağına pişman olmuştu sonra kış biter bitmez satmıştı arabayı.
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #7 : Mart 30, 2012, 21:48:20 »
Eftal bey, sistemde bukadar su olsa motor tekler veya çalışmaz. Eski motorlarda bu kadar çok su atmasının sebebi, işletim sistemlerinin daha çok fakir karışıma ayarlı olmalarıydı, fakat bu Nox gazlarının fazla olduğu anlamına geldiğinden, tekrar zengin karışıma yönelinildi ve hatta artık güç artışı sağlayarak ekonomi yapılmaktadır. Yani, güçlü motor, çok vites = az devir, yüksek sürat
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '98
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #8 : Mart 31, 2012, 11:41:19 »
arkadaşlar bunu en kısa zzamanda gösterip burada paylaşırım...Fakat bu zamana kadar olan arabalarımda hiç bir  zaman bu şekilde bir şeyle karşılaşmadım..Umarım anormallik yokturç
hayat hep üç buçuk ile dört arasındadır..ya hep üç buçuk atarsın yada dört dörtlük yaşarsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #9 : Mart 31, 2012, 18:22:22 »
eksozunuz muhtemelen yan sanayi ve sutahliye sistemi yok
http://www.toyota.com.tr/turkey-local/yp_egzos.aspx
burdan bakabilirsiniz
ön göğüsteki fareyi bir türlü bulamadım,
beynimi kemirmeye devam ediyor :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #10 : Mart 31, 2012, 19:40:05 »
eksozunuz muhtemelen yan sanayi ve sutahliye sistemi yok
http://www.toyota.com.tr/turkey-local/yp_egzos.aspx
burdan bakabilirsiniz

Çağrı bey, egzost suyu başka nereden tahliye edebilir ki? düşünceniz yanlış gibi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: lütfen yardım
« Yanıtla #11 : Nisan 03, 2012, 14:56:03 »
Eftal bey, sistemde bukadar su olsa motor tekler veya çalışmaz. Eski motorlarda bu kadar çok su atmasının sebebi, işletim sistemlerinin daha çok fakir karışıma ayarlı olmalarıydı, fakat bu Nox gazlarının fazla olduğu anlamına geldiğinden, tekrar zengin karışıma yönelinildi ve hatta artık güç artışı sağlayarak ekonomi yapılmaktadır. Yani, güçlü motor, çok vites = az devir, yüksek sürat
Tekin bey bilgi ve tecrübelerinizle foruma renk katıyorsunuz . çok teşkkür ederim.
bu fakir karışım zengin karışım olayı yüzünden geçen sene servise 50 tl bayılmıştım. onun için arkadaşlara acizane tavsiyem aracınızın orjinal değerleriyle sorun yoksa hiç oynamayın.
şöyleki arabamın fazla yaktığını düşünerek serviste yakıt değerleriyle oynatmıştım kış gibiydi. servis çalışanı fakirmi zengin mi bir karışım yaptım dedi ve sonuç felaket araba çekişten bariz şekilde düştü tabi biz 50 tl verdiğimizle kaldık.
2 gün dayanamadım ve tekrar serviste ayarlattım usta normali neyse onu yap dedim. yine makinada ayar çekti ve tamam dedi yalnız 0,6 gibi bir değeri dün gibi hatırlıyorum ekranda. >:( araba eski gücüne tekrar kavuşmuştu. amaçiğ benzin kokusu arabanın verimli olmadığını gösteriyordu. kötü olaylar insana çok şey öğretiyor ve başladım internette araştırmaya teknik bilgim fazla olmadığı halde çok şeyler öğrendim. çok geniş bir konu ama özetle şöyle:
lambda sayısı denen olay... lamda sayısı 1 e eşitse bu demek oluyorki tam karışım yani 1 litre veya bir birim yakıt karşılığında 14.7 kg gibi bir hava emilmesi olayı. eğer lamda sayısı 1 den büyük bir değerse fakir karışım elde ediyorsunuz aracınızın çekişten düşmesi yanında bir çok motorla alakalı problemler oluyor. eğer lamda sayısı 1 den küçükse bu Tekin beyin bahsettiği gibi zengin karışım oluyor. zengin karışımında yakıt oranı biraz daha yüksek. ve bazı zararları var en başta kesemize.. :D birde bunun tam yakma diye tabir ettiğimiz lambda sayısının 1 olması durumu var ki çeşitli parabollerden öğrendiğim, güçte ve yakıt tüketiminde en verimli nokta burası..  şimdi buraya kadar öğrendiğim bilgilerden ve servisteki 0,6 gibi bir değeri de gördükten sonra (6 Ay geçti tabi) bastım servise ve formene anlattım durumu. bi baksınlar dedi. olayı abarttım elimdede dökümanlar var.  :lol: dedim yakıt ayarlanırken ben de merak ediyorum bakmak istiyorum saolsunlar kırmadılar beni. yine aynı usta ve ben karşı karşıyayız. ustaya dedim lambda sayısını 1 e ayarla. abi dedi bu paratikte imkansız ve haklı da eee dedim o zaman normali neyse onu yap. tabi dedi ve benim görmem amacıyla ilk önce lambda sayısı 1 e getirdi hakikaten başta nox gibi zararlı gazlar anaormal düzeye çıktı. eee dedim nolacak . bunun normali 93 -95 arası bir değerdir. tamam dedim o değere getirdi ve sonuç araba öncekinden daha  da bir atak oldu. işin kısacası dah öncede ellenmediyse yakıt ayarlarına elletmeyin ve zengin karışım yaptıracam diye de kesenizden bol miktarda yakıt parası ödemeyin arkadaşlar..
neyse çok konuştuk arkadaşlar size bir sorum var. ben bu yakıt ayarını yaptırdıktan sonramı yoksa daha önceden mi vardı bilinmez ama rölanti marşa bastıktan sonra hemen yükselmiyor. yavaş yavaş 1,4 değerine tırmanıyor. bunun sebebi sizce ne olabilir
değerli yorumlarınızı bekliyorum.