Gönderen Konu: yolda gezme  (Okunma sayısı 2122 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
yolda gezme
« : Haziran 09, 2008, 09:11:38 »
arkadaşlar 97 corolla xei aracım var
hız yapmayı sevmem bu sabah eskişehir seyitgazi yolunda (yol biraz kötü gibi tırtıklı asfalt az bişeyde engebeli) 130 civarı hızda sanki direksiyonda boşluk var gibiydi. aynı zamanda araba sanki havalanır gibim gidiyodu
ne demek istediğimi anlayabildinizmi bilmiyorum arkadaşlar
böyle gitmesi yolun bozukluğundan mı kaynaklanıyor.
birde 130 km hızı 5.viteste 3500-3600 devirde görüyor. bu devir aralığı yakıt tasarrufu için uygun mu?
daha gaza bassam gidecek gibim bu araba:)



Toyota Club Türkiye

yolda gezme
« : Haziran 09, 2008, 09:11:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2008, 09:42:46 »
hız limiti 90'dır, lütfen dikkatli olalım.

Sorununuzun çözümü için rotların kontrolünü tavsiye ederim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #2 : Haziran 09, 2008, 10:18:44 »
  Selam.
 Bence de lütfen kurallara uyalım, bizim ve diğer arkadaşların sağlığı için.
 Aynen ALper'e katılıyorum. Rot kontrolünde fayda var.
 O devirlerde (tam kaçta bilmiyorum) yüksek devir egzantiriği devreye girmeye başlıyor ve dolayısı ile size araç sanki ekstra güçlenmiş gibi geliyordur. Bunun anlamı o devirlerde yakıt tüketiminizinde artacağıdır. Ben yol durumunuda dikkate alarak ve yüksek devir egzantiriğini devreye sokmadan ideal viteste ve gaza çok hafif basmayla aracınızın yol almasını sağlayacak şekilde kullanmanızı tavsiye ederim en uygun yakıt ekonomisi açısından. Çok düşük, ya da çok yüksek devirlerde kullanmakda tüketimi arttırır. Sanırım 2000-2500 d/d. arası ve sabit hızda gitmek sizin için uygun olacaktır. Ama yol vs. durumuna göre. Bu arada lastik hava basınçları da tüketimi etkiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #3 : Haziran 09, 2008, 10:22:01 »
Bekir Bey, tırtıklı asfaltta o hız bence hiç güvenli değil. Hele bir de drenaj için verilen hafif eğim altyapı berbat olduğu için çökmelere neden olunca yollarımızda çok tehlikeli ters eğimler oluşuyor. Markası ne olursa olsun altınızda D sınıfı bir araç yoksa o tür yollarda o hılzlarda aracınızın havada gezmesi veya dalma yapması bence gayet doğaldır.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #4 : Haziran 09, 2008, 11:28:00 »
hız limiti 90'dır, lütfen dikkatli olalım.

Sorununuzun çözümü için rotların kontrolünü tavsiye ederim.
arkadaşlar cevap için teşekkürler
genelde hız yapmayı zaten sevmem fakat mecbur kaldığım için biraz hızlı gittim
aslında yollar gerçekten berbat
bi ara aşağı yukarı 80 km hızdayken bi kasist karşıma çıktı aniden frene bastım ve tam o anda kasiste girdim
birden kırmızı bi ışık yanıp söndü ama nasıl bi ışık olduğunu anlayamadım şimdi bizim ae 101 lerde gösterge panelinde olupta bazı özel durumlarda çalışan benim bilmediğim ışıklar mı var?
bi de kasiste girdiğimde debriyajda sanki boşalma oldu debriyaja bastığımda gacır gucur bi kaç defa ses geldi bir kaç defa pompaladığımda o ses kendiliğinden yok oldu
yawwsss ben bu arabayı çok seviyom herşeyi orjinaldi aldığımda elimde olmadan şunu düşünüyorum acaba bu arabalar kendi kendinimi tamir ediyo diye:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #5 : Haziran 09, 2008, 14:19:35 »
 :) Aslında bu araçlardan yan yana 5 tanesini korsanız ve bunlarda bulunan özel düğmeye basarsanız Voltran bile oluşturuyorlar. :) Tabi bu şaka.
 Ama bu araçların kendi kendini tamir ettikleri kısmen doğru sayılabilir. Ecu gerekli gördüğü zamanlarda motoru korumaya alır. Siz aracın performansı düştü zannederisniz ancak bu tamamen beyinin araçta algıladığı zararlı durumu (kötü yakıt vb.) bertaraf etmesi için aldığı bir önlemdir mesela.
 Çukura girerken, ya da kassten geçerken fren yapmak aracın bazı parçaları açısından sakıncalıdır. Mümkünse çukura girmeden (eğer kaçamıyorsanız) ya da kasise gelmeden freni bırakın ve araç serbest halde hareketini tamamlasın. Yanıp sönen ışık ise yağ ya da motor lambası olabileceği gibi bu araçların kimilerinin göstergelerinde farklı, ancak işlev dışı işaretlerde mevcut. Belki bu işaretlerin anlamlarını bilenler ya da bu işaretlere dikkat edenlerde vardır burada.
 Son olarak ise; gerçekten de özellikle bu kasalar tam bir sürücü odaklı araç bence. Gerektiği kadar elektronik ve kaba kullanımlara bile dayanabilen bir model.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 106000
  • Model Yılı: '15
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #6 : Eylül 08, 2008, 17:13:32 »
aks başlarını (aks lalesi de diyorlar) kontrol ettirmende fayda vardır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #7 : Eylül 08, 2008, 17:45:16 »
selamlar.arkadaşlar özellikle yakıt tasarrufu ve motorun daha sağlıklı olması açısından benim yaptığım araştırmalara göre; 3 ve 4.vitesde 2750-3000 devir arası,5.viteste 3100 devirde arabayı kullanmak gerekiyormuş.bu aralıklara tabiki her zaman uyamayız ama not olarak düşeyim dedim.arkadaşların  da söylediği gibi 90 sınırı boşuna konmamış.araba 90 ile giderkenki kontrol ve stresle çok daha üstü hızlardaki kontrol ve stres oranı çok farklı.bir sağlık çalışanı olarak trafik kazalarından ölen bir çok insana rastlıyorum.lütfen dikkatli ve makul hız sınırlarında arabamızı kullanalım.belki yeri değildi ama yazmak istedim.saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #8 : Eylül 08, 2008, 21:05:37 »
90 km/sa. hiz, ayni zamanda en tasarruflu seyir hizi. Bu yuzden bircok ulkede 1970'lerdeki petrol krizinden sonra musaade edilen azami hiz 55 mil/sa.-yaklasik 90km/sa. olarak belirlenmis. Gerci daha sonra bu sinirlar degistirilmis.Buyuk oranda hiz sinirina riayetsizlik gozlendigi icin ve de petrol fiyatlari tekrar dususe gectigi icin hiz sinirlari arttirilmis bazi yerlerde.

Yani hiz sinirlarina uydugumuz zaman sadece daha guvenli surus yapmakla kalmiyoruz, ayni zamanda yakit tasarrufu da ediyoruz.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yolda gezme
« Yanıtla #9 : Eylül 08, 2008, 21:23:36 »
eklemek istiyorum 90 ı geçtiğimiz her 1 km fazla sürat %1 lik fazla yakıt demek.yani atıyorum 90 yerine 120 ile giderseniz %30 fazla yakıt harcarsınız.aracın rot ayarındaki bozuklular da fazla yakıta sebeb olur.(araştırmalarımdan)selamlar.