Gönderen Konu: Üst Kapak Contası ve Sonucu?  (Okunma sayısı 16973 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« : Mart 20, 2012, 21:38:10 »
Arkadaşlar iyi akşamlar benim efsanenin yağ çubuğunu kontrol ettim. 9 Bin km sonrası azıcık bir yağ eksiltmesi gördüm. Neden olabilir neden olabilir derken sorunun üst kapak contasından olduğunu anladım. Sanırım conta erimiş ve kapağın altından yağ sızması olmakta...

Yukarıdan aşağıya doğru bir yağ inmesi söz konusu...







Şimdi arkadaşlar sorularım var:

1) Conta ve macun alsam kendim yapabilir miyim? Daha önce yapan var mı?
2) Maliyeti ne olur bilen var mı?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Toyota Club Türkiye

Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« : Mart 20, 2012, 21:38:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #1 : Mart 20, 2012, 22:00:41 »
En güzeli motoru indirip, contayı değiştirmek, bu vesileyle;

Devirdaim pompanız kontrol edilir belki değiştirilir,
Egzantrik kayışınız değişebilir,
Belki kasnak kayış değişimide olur,
Yağ pompası filtresi temizlenmiş olur,
Pistonlar ve kollar temizlenir, segmanları değiştirilir,
Gömlekler kontrol edilir,
Egzost manifolt ve emme manifold contalarınız yenilenir,
Manifoldlarda çatlak varmı, ömürleri kontrol edilmiş olur,
Genel bir temizlik yapılmış olur.
Vs Vs

Yani birazcık daha masraf edersiniz ama her şey tam olması gerektiği gibi olur,
Buna tam rektifiye demeyiniz, ağır bakım olarak kabul ediniz.

Diye düşünüyorum..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #2 : Mart 20, 2012, 22:18:42 »
En güzeli motoru indirip, contayı değiştirmek, bu vesileyle;

Devirdaim pompanız kontrol edilir belki değiştirilir,
Egzantrik kayışınız değişebilir,
Belki kasnak kayış değişimide olur,
Yağ pompası filtresi temizlenmiş olur,
Pistonlar ve kollar temizlenir, segmanları değiştirilir,
Gömlekler kontrol edilir,
Egzost manifolt ve emme manifold contalarınız yenilenir,
Manifoldlarda çatlak varmı, ömürleri kontrol edilmiş olur,
Genel bir temizlik yapılmış olur.
Vs Vs

Yani birazcık daha masraf edersiniz ama her şey tam olması gerektiği gibi olur,
Buna tam rektifiye demeyiniz, ağır bakım olarak kabul ediniz.

Diye düşünüyorum..

Tekin abi,

Bu dediklerin bana 1000 liraya mal olur kesin ;) Benim sekmanlarda bir sorun olacağını düşünmüyorum ;) KM daha 158 binde.. ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #3 : Mart 20, 2012, 22:25:07 »
158.000km tekerleğin yaptığı yol, bence kontrol edilmesinde kesinlikle fayda olur.

1.000TL ye bitecekse hiç bir şey değil, daha kötü şeyler oluşursa 1.000TL yetmez.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #4 : Mart 21, 2012, 21:33:44 »
En güzeli motoru indirip, contayı değiştirmek, bu vesileyle;

Devirdaim pompanız kontrol edilir belki değiştirilir,
Egzantrik kayışınız değişebilir,
Belki kasnak kayış değişimide olur,
Yağ pompası filtresi temizlenmiş olur,
Pistonlar ve kollar temizlenir, segmanları değiştirilir,
Gömlekler kontrol edilir,
Egzost manifolt ve emme manifold contalarınız yenilenir,
Manifoldlarda çatlak varmı, ömürleri kontrol edilmiş olur,
Genel bir temizlik yapılmış olur.
Vs Vs

Yani birazcık daha masraf edersiniz ama her şey tam olması gerektiği gibi olur,
Buna tam rektifiye demeyiniz, ağır bakım olarak kabul ediniz.

Diye düşünüyorum..

Tekin abi,  motor inmeden üst kapak contası değişemez mi? Benim anlamadığım bu araın 2.sahibiyim. 122 binde aldım. şu an 159 bin de ve motor anahtar izi dahi yok... Tertemiz....

Nasıl olur da ? motor inmesi gerek!

Ayrıca motoru hiç zorlamadım ve sanayide ölümsüz motor derler bunların motoruna 40 km lik lpg kullanımından sonra böyle mi olur anlamadım?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #5 : Mart 21, 2012, 21:48:47 »
 Selam Müjdat.
O conta kolay kolay erimez. Eridi ise daha büyük bir sorundan olabilir. Ya da contada hiç problem olmayabilir. Fotoğraflardan çok net göremiyorum detayları. Sızıntının yerini tam tespit etmek lazım. Ayrıca kullandığın yağın cinsine göre 9 bin km de eksilme yapması(belli oranda) doğaldır. Bence yağı temizle ve sonra sızıntı kontrolü yap.
 Bu arada kapak söküldüğünde neler gerekeceği açığa çıkar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Tavşan korktuğu için kaçmaz; kaçtığı için korkar..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #6 : Mart 22, 2012, 00:52:00 »
Tekin abi,  motor inmeden üst kapak contası değişemez mi? Benim anlamadığım bu araın 2.sahibiyim. 122 binde aldım. şu an 159 bin de ve motor anahtar izi dahi yok... Tertemiz....

Nasıl olur da ? motor inmesi gerek!

Ayrıca motoru hiç zorlamadım ve sanayide ölümsüz motor derler bunların motoruna 40 km lik lpg kullanımından sonra böyle mi olur anlamadım?

 :DUR:   Aracınızda 159.000 km rağmen, daha önce söküldüğüne dair hiçbir iz yoksa, bence sibop kapağını söktürün. Trigeri mutlaka kontrol ettirin. Ayrıca, bujileri de kontrol edin. Dip kısımlarında kurum veya yağ varmı diye. Yanlış anlamayın ama, fotolarda gözüken basit bir yağ sızıntısı olmayıp, sibop lastiklerinin arasından kaçan yağın, piston üzerlerine inmiş hali de olabilir. Kısaca bir anlatımla; yaklaşık 600-700 TL gibi bir masraf kapıdan bakıyor.  :foto:
EE90 - 1992 Corolla XL 1.3 - 12 valve - Atiker LPG - Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #7 : Mart 22, 2012, 07:58:19 »
Yanılmıyorsam arkadaş trigerin değişmediğini değilde motorun daha hiç ellemnediğini içinin açılmadığını söylemek istemiş ''anahtar değmedi'' diyerek.
Bence motoru bir güzel yıkatın sonra yağ terlemesini düzenli kontrol edin 9000bin km de azacık yağ eksilttiyse bence makul bir eksiltme ben olsam motora böyle bir sebebten dolayı dokundurtmak için acele etmem 10000 bin km ye kadar yarım litre yağ eksiltmesi normal karşılanabilir sizin o gösterdiğiniz çoğu arabada olan terleme görüntüleri iyi sürüşler :) 
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #8 : Mart 22, 2012, 08:24:46 »
Bu konuda çok faydalı yazılar var herkesin okumasını tavsiye ederim
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #9 : Mart 22, 2012, 13:25:19 »


Arkadaşlar sorunu buldum. Sorun Sibop contasından...


Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan var mı?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla GLİ Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 164000
  • Model Yılı: '98
  • 54 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #10 : Mart 22, 2012, 21:38:33 »
Müjdat bey,
Resimlerde görülen subap kapağı yağ kaçağı.
Bu arıza için sadece subap kapak contası değişmesi yeterli, Sizin resimde gösterdiğiniz subap kapak contası ve işçilik maximum 40 TL tutar.
Bence değişim yapmadan önce mutlaka civataların gevşek olup olmadığına bakın.
Subap kapak civataları zamanla gevşeyip yağ kaçırabiliyor, Civatalarını kontrol edin eger gevşekse sıkılırsada arıza düzelme ihtimalide var.

Toyota Corolla 1.6 GLİ Special G.Gri 1998

Ne Kadar Bilirsen Bil, Söylediklerin Karşındakinin Anlaya Bildiği Kadardır. HZ.MEVLANA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #11 : Mart 24, 2012, 15:58:41 »
Müjdat bey,
Resimlerde görülen subap kapağı yağ kaçağı.
Bu arıza için sadece subap kapak contası değişmesi yeterli, Sizin resimde gösterdiğiniz subap kapak contası ve işçilik maximum 40 TL tutar.
Bence değişim yapmadan önce mutlaka civataların gevşek olup olmadığına bakın.
Subap kapak civataları zamanla gevşeyip yağ kaçırabiliyor, Civatalarını kontrol edin eger gevşekse sıkılırsada arıza düzelme ihtimalide var.



Sibop contasını değiştirdim arkadaşlar. İŞçilik dahi 40 Tl verdim. Çıkarılan Contada çatlamalar ve yırtıklar vardı :(
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #12 : Mart 27, 2012, 09:56:42 »
En güzeli motoru indirip, contayı değiştirmek, bu vesileyle;

Devirdaim pompanız kontrol edilir belki değiştirilir,
Egzantrik kayışınız değişebilir,
Belki kasnak kayış değişimide olur,
Yağ pompası filtresi temizlenmiş olur,
Pistonlar ve kollar temizlenir, segmanları değiştirilir,
Gömlekler kontrol edilir,
Egzost manifolt ve emme manifold contalarınız yenilenir,
Manifoldlarda çatlak varmı, ömürleri kontrol edilmiş olur,
Genel bir temizlik yapılmış olur.
Vs Vs

Yani birazcık daha masraf edersiniz ama her şey tam olması gerektiği gibi olur,
Buna tam rektifiye demeyiniz, ağır bakım olarak kabul ediniz.

Diye düşünüyorum..

Tekin bey abicim, burda bi sorun sormak isterim Gömlekler için uzun bir km yapmış aracın değişmesi daha makul olmazmı yani illa sıkıntı çıkarmasını mı beklemek gerek. Umarım düzgün sorabilmişimdir.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst Kapak Contası ve Sonucu?
« Yanıtla #13 : Mart 27, 2012, 12:14:23 »
Tekin bey abicim, burda bir sorun sormak isterim Gömlekler için uzun bir km yapmış aracın değişmesi daha makul olmazmı yani illa sıkıntı çıkarmasını mı beklemek gerek. Umarım düzgün sorabilmişimdir.

Çok km yapmış bir motorda yağ eksiltme varsa, elbette sorun çıkmadan değişime gitmekte fayda vardır. Yalnız Müjdat bey'in sorunu süpab kapağı contasından oluştuğu bulunmuş ve halledilmiş dolayısiyle sorun yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)