Gönderen Konu: birisi "EFSANE" mi dedi?  (Okunma sayısı 1713 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Tavşan korktuğu için kaçmaz; kaçtığı için korkar..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
birisi "EFSANE" mi dedi?
« : Mart 19, 2012, 11:54:21 »
Bir ay önce yeni bir araba aldım. Bana yeni, kendisi eski..   :)

Şaka bir yana, çok araştırdım. Tahmin bile edemezsiniz. Yaklaşık 5 ay "hangisidir acaba" diyerekten; tanıdığım tüm ustalarla konuştum. Kafamda 2 marka vardı; voswos veya toyota. En sonunda Toyota markasında karar kıldım. Arabamın boyası biraz gidik. Açıkçası "boya beni" diye haykıracak neredeyse. Motor ise keyfe keder. Ama dedim ya; önce araştırdım sonra aldım. Bilerek lades(!) oldu biraz.  :-[

Arabayı almamla birlikte, kimsenin anlatmadığı bazı unsurlarla karşılaştım. Mesela, buji konusu. İlk defa bir aracın buji seçtiğini fark ettim. Masraf yaptım doğrusu, ama sevindim bir yandan da. Alışık değilim LPG ye, ama taktırdım. BRC iyi markaymış ama, "atiker de fena değil" dediler. OK dedim. Sonra sorunlar arka arkaya gelmeye başladı. Önce sibop lastikleri sorun çıkarttı. 200 km gitmeden arabadan masmavi duman gelmeye başladı. Allah 'tan biliyorum duman renklerini de, kafam takılmadı konuya. Yağ yakmasının sebebi bujidenmiş. Denso dandik dediler, NGK sattılar. Meğerse durum tam tersiymiş. Haliylen buji tam ateşleme yapmayınca, sibop lastiklerinin üst kısmından sıkışma sonucu yağ aşağıya akmış meğerse. Dolayısıyla, yanma odasına giren yağ; hem aracın aşırı yağ eksiltmesine, hem de yağ yakmasına sebep olmuş. Bu arada, unutmadan, mavi dumanı görür görmez; sekmanlarda bir sorun olmasın diye hemen BOR aldım. Sonrasında ustaya gittim ve üst kapak taşlama, sibop lastikleri, kılavuzlar, derken oldu olacak, trigerini de değiştirdim. İlk 100-150 km içinde yağ yakma devam etti. Sonrasında kesildi zaten. Ama, sorunlar bitmedi.

Meğer benzin otomatiği ne cins bir aletmiş. Gazla stop ederseniz ve tekrar benzinde çalıştırmak isterseniz; meğerse çatlıyormuş. Bunu da 2 kere değiştirince öğrendim. LPG ayarı için; maalesef hava ayarının yapılması gerekiyormuş. Biliyorsunuz, benzinli araçlarda hava filtre elemanlarının sağlıklı çalışması gerekir. LPG de ise, hava kanalını bantla kapatmak gerekiyormuş.  :argh:

Yollarımızın durumu da malum. Mahalle arasında giderken, mecburen çukurlar ve yamalardan dolayı (oldukça) sarsıntılı yolculuk yapıyorsunuz. Önce ön sağ taraftan bir takırtı gelmeye başladı. Sonra direksiyonda hem sarsıntıyı hissetmeye, hem de "tak tak" diye ses duymaya başladım. Parçacıma sordum; "tıkırtı burcu" denilen 5TL'lik bi malzemenin (2 adet) takılması gerekiyormuş. Ama bunun için ön takım komple aşağıya inecekmiş; dolayısıyla 100TL  :blink:

Arabayı aldığımın daha 3.haftası dolmadan satmaya karar veriyor buldum kendimi. Bir baktım efsane kasa diye bi arabadan bahsediyorlar. "Aha" dedim kendi kendime. "Budur işte, bak; efsaneymiş nasıl olsa?"    ;)   ... Tabi, kazın ayağı öyle değil :D

Benim EE90 'a (boyası yetersiz olduğu halde) 8.000TL teklif ettiler. Bir internet sitesinde kliması olmayan ve boyalı (muhayyer) olanların 10.000TL civarında olduğunu, hayretle gördüm. 1992 model arabamı 1995 (!) efsane kasa ile karşılaştırdım.

Ne efsaneymiş ama !...   :wacko:    Kimlere sormadım ki; "bunu satıp efsane kasa alayım mı" diye. Nedense herkes benim arabamın doğru seçim olduğunu, eğer boyatırsam ve motorunu takip edersem, rahat 5-6 yıl daha binebileceğimi söylediler. Efsane kasa için satılan kaporta parçaları benim arabamın parçalarından daha ucuz. Öte yandan;  EE90 'da 2 yıl giden bir mekanik parça, (kaporta ve mekanik ustalarından genel derleme) efsane kasada 6-7 ay gidiyor. 

En son olarak, ToyotaSA yetkili servisine gittim, aracımı göstermeye. (Unutmadan; Adana ve Mersin bölgesinde sadece Toyota markasına hizmet veren toplam 4 servis var) Tüm servislerden de araçlara ait "+" ve "-" bilgilerini aldım. Galericilerle görüştüm. Nedense hepsi de, arabama üstünkörü bakıyorlar ve satmak istiyorsam "alabileceklerini" söylüyorlar dı. Halbuki efsane kasada durum farklıydı. Arabayı enine boyuna inceliyorlar, hatta lifte kaldırıp altına bile bakıyorlardı.

Farkındayım biraz uzadı. "efsane kasa" sahiplerinin bana kızdıklarının da farkındayım. Ama üzülüyorum işte. Orijinal Japon olan benim aracım iken, yerli üretim olanın "efsane" olmasını hazmedemiyorum belki de.

Son olarak; "efsane kasa" sahiplerini kırdıysam özür dilerim. Ama, bence efsane kasa terimi yerine direkt olarak aracınızın kasa tipini yazsanız belki, ben de bu kadar uzatmak zorunda kalmazdım.  :-[

Sevgiyle kalın... 
EE90 - 1992 Corolla XL 1.3 - 12 valve - Atiker LPG - Beyaz

Toyota Club Türkiye

birisi "EFSANE" mi dedi?
« : Mart 19, 2012, 11:54:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: birisi "EFSANE" mi dedi?
« Yanıtla #1 : Mart 19, 2012, 12:33:46 »
Yazdıklarınızı okurken kafamda şöyle bir şey canlandı, dedim ki; herhalde Melih bey Almanya'dan yeni kesin dönüş yaptı.  :)

Yanlış anlamayın lütfen çok hoş bir anlatım tarzınız var ve motorların farklı buji sevebilecekleri düşünceniz de ayrı bir güzellikteydi.

Efsane kasanın efsane olmasının bir çok nedeni var, yoksa elbette sizinkiyle arasında çok büyük kalite farkı yoktur.

Yerli üretim olması, geniş kasa olması, güçlü motora sahip olması, o tarihlerde Türkiyede üretilen en kaliteli araç olup en kaliteli servislere sahip olması, ürettiği araca sahip çıkan ilk marka olması diye uzayıp giden bir liste o'nu efsane yaptı, oysa bugün Yaris bile başlı başına bir efsanedir.

Aslında Toyota markası bir efsanedir. Toyota aracım olduğu için bunu söylemiyorum, çok öncesinde bu fikre sahip olduğum için bugün Toyota'ya biniyorum, zira Toyotaya karar vermeden önce bir kaç on yıl araştırmıştım  :)

   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: birisi "EFSANE" mi dedi?
« Yanıtla #2 : Mart 19, 2012, 15:03:30 »
arkadaşım bendede 1997 model 1.6 gli var şimdi kısaca bu araç ae101 ile anılan 1993 ile 1998 arasında 1993 den 1995 e kadar japon 1995 den 1998 rasıda yerli montaj olarak üretilmiştir şimdi bu arac genelde 10 yaşını doldurduğu için insanlar daha yeni araba almak için elden çıkarmaya başladı 10 yıl zarfındanda bu zamana kadar bu araçlar sağlm diye bakımları ve servise zamanında gitmedi ben bir çok efsane görüyorum içim kan ağlıyor adam arabaya değil eşeğe biniyor sanki biri bana demişti 30bin km oldu hala yağı sapsarı diye bu zihniyete sahip bir insandan araba alırsanız bu arabadan ne bekleresiniz ben aracımı alalı 2 sene kadar oldu ilk elden aldım her 5 binde bir servise girmiş tüm bakımları zamında yapılmış ve bendede 2 seneden beri aynı titizlikde kullandım şu anda birkuruş masrafı yok arabanın bir yerinden tık ses duymam ben çok memnunum benim aracım satmaya kalksam 18 bin tl den aşağı vermem ama aynı model 11milyara  13milyara  15 milyara çok araba var ne kadar şimdi sen 11 lik araba ile 18 lik araba mı desen sen koşa koşa 11 lik arabayı alıyorsun gerisi işte yukarıda yazdıkların ben memnunum ve daha en az 5 sene daha kullanmayı düşünüyorum araca bakarsan oda size bakar sizin bir suçunuz yok o yüzden araç alırken verin 2bin daha fazla temiz olsun ucuz etin yahnisi böyle olur ama belki çok temiz diyede almış olabilirsiniz kaça aldınız bilmiyorum ama benim fikrim bir açıklama yaparsanız belli olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: birisi "EFSANE" mi dedi?
« Yanıtla #3 : Mart 19, 2012, 15:54:09 »
1999 yılında 97 model 22 binde bir efsane aldık ve geçen aya kadar bindik tam 13 yıl 200 bin km halada tadına doyamadık.Abartmadan söylüyorum .Toyota aynı kasadan bir daha sıfır çıkarsın gene alırım .Bizim sırf satma sebebimiz araçta donanımın olmaması .Otomatik cam dahi yoktu bizimkindi .Ama aşırı derece bakımlıydı .Şimdi 2001 model focus aldım onun yerine bir sürü özellig var ama TOYOTA nın eline kesinlikle su dökemez rahatlıgı pratikligi sorunsuzlugu.İnanın pişman oldum desem yeri ama fazla sürmez TOYOTA  ya geri dönüş yapacam .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 238000
  • Model Yılı: '05
  • 14 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: birisi "EFSANE" mi dedi?
« Yanıtla #4 : Mart 21, 2012, 08:55:50 »
Melih bey,98 model 64.000 Km'de,avuç içi kadar 2 yerde boyası olan,1.6 XLİ corollamı kliması olmamasına rağmen geçen sene emsallerinin fiyatları 13.000-13.250 civarlarında seyrederken 14.500 Tl'ye satın aldım,herkes güldü,dalga geçti;"bu fiyata klimalısını alırmışım da,camları bile otomatik değilmişte" vs vs.Şu an tam 1 sene geçti,aracımda 84.000 Km oldu,şu an verilen fiyatlar pazarlıksız 15.500 ve bayram arifesinde 16.500 Tl'ye almak isteyen corolla hastaları oldu.1 Sene boyunca yaptığım 20.000 Km'de,Periyodik bakımı (Parçalar sürekli yetkili servisten alınarak) haricinde ki tek masrafım 38 Tl'ye iç aks lalesi dedikleri bir parça değişti.Tüm samimiyetimle söylüyorum ben bu kadar masrafsız araç olduğunu bilsem,asla ve asla önceden başka araç almazdım.Ayrıca ben 1 senede bu primi yapan bir başka araba da görmedim.Eksikleri yokmu derseniz,çok var,abs,klima,airbag,asr,esp,cc,cam otomatiği,elektrikli ayna vs. sayabilirim.Şu da ayrı bir gerçek bu aksesuarlar olsaydı eminim masrafı da artacaktı,her zaman inandığım bir konu;ne kadar çok elektrik-elektronik,o kadar çok masraf.
Bir hatırlatma;aracımda sıralı sistem lovato var,ve sürekli lpg'de bırakıp,sabah ise benzinde sistem kendisi otomatik olarak çalıştırıyor,benzin otomatiğinde çatlama vs'de olmadı hiç,-17 derecede de bu dediğim olay oldu ama ya benim ki tesadüf yada sizin ki.
Size de tek diyebileceğim,umarım gönlünüze göre masrafsız bir araç bulur ve mutlu olursunuz,sonuçta araç konusu bu herkesin kendi zevki ve imkanı konusu.
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaratılışı bakımından otu beğenir..
Emektarlar:99 Passat TDI-98 Fiat Uno 70 S-97 Europa 1.4 RN-2004 Honda Jazz LS-1.6 XLİ 1998-Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra Sedan-Honda Civic 2013