Gönderen Konu: Kadran Sapması LAstik Cant seçimi  (Okunma sayısı 1892 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Kadran Sapması LAstik Cant seçimi
« : Mart 15, 2012, 05:03:56 »
2005 Moden terra 1.6 vvti kullanıyorum aracıma 16'' orijinal toyota çelik cantı  205 55 16 Michelin lastikler var yaklaşık 119 km ile gittiğim bir esnada otobandaki tobleronda hızınız 132 yavaş şeklindekiş uyarıyı gördüm ve şok oldum araç 50 000 de bi sorun yok lastik cant normalde 195 60 15 ve 15'' olmalı acaba bundanmı oluyor gittiğim hızla gösterge birbirini tutmuyor kafam karıştı acaba elimdeki orijinal saç cant lastiklerimi takmalıyım

Toyota Club Türkiye

Kadran Sapması LAstik Cant seçimi
« : Mart 15, 2012, 05:03:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Kadran Sapması LAstik Cant seçimi
« Yanıtla #1 : Mart 15, 2012, 05:21:28 »
değişiklik olması gayet normal, 16 jant ve 55 yanakla beraber teker çapınız yaklaşık 51.64cm
                                                  15 jant ve 60 yanakla beraber teker çapınız yaklaşık 50.1 cm
yani teker çapınız arttığı için, eşit devir sayısında daha hızlı seyretmeniz gayet normal, bu şekilde kadran sapmanız - değerlerde çıkabilir, ama tam olarak hangi oranda bir değişim olur, bunun hesaplanmasını bilemiyorum. benim orjinal 195 60 15 ebatlarımda, bi kaç değişik gps le kontrolümde 120kmh hızda 6kmh kadar bir sapma tespit ettim
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Kadran Sapması LAstik Cant seçimi
« Yanıtla #2 : Mart 15, 2012, 09:17:54 »
Ne olursa olsun bu kadar sapma normal değil. Mümkünse düz yolda GPS ile sabit hızla giderken deneme yapın. Bu şekilde kıyaslama yapmanız daha sağlıklı olacaktır.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kadran Sapması LAstik Cant seçimi
« Yanıtla #3 : Mart 15, 2012, 10:53:53 »
Normalde kadranlar gerçek süratten fazla gösterirken sizin örneğinizde tersine durum oluşmuş, bunda 1. etken orjinalden yaklaşık 1.5cm daha büyük teker kullanmanız oluştururken, Hakkı bey'in dediği gibi düz bir yolda, sabit süratle GPS eşliğinde tekrar ölçüm yapmalısınız, bence de bukadar fark oluşmaması gerekir. Eğer yapacağınız bu test sonucunda da aynı değerlere ulaşırsanız, radara girmeye hazırlıklı olun derim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kadran Sapması LAstik Cant seçimi
« Yanıtla #4 : Mart 15, 2012, 11:20:13 »
 Lastik ebat değişimlerinde kadran kalibrasyonuda gerekir. Ayrıca radar cihazlarının da belli sürelerde kalibre edilmesi gerekir.
 Bence de düzgün bir Gps testi ile karşılaştırma yapın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Kadran Sapması LAstik Cant seçimi
« Yanıtla #5 : Mart 16, 2012, 03:31:54 »
Yazdıklarınızdan sonra servisle görüştüm söylediğiniz şekilde kalibirasyon gerekiyormuş ilk fırsatta yaptıracağım