Gönderen Konu: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi  (Okunma sayısı 10285 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • herşey buvatan evlatlarının eğitimi için...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 119000
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« : Şubat 19, 2012, 22:39:02 »
haftasonu işim yoktu avm ler kalabalıktır dedim ve alj toyota çekmeköyün yolunu tuttum

avensis 1,6 132hp ile corolla dizeli test ettim. araçlar manueldi

Sonuç:

"""""Avensis gerçekten üst seviyede bir araç ama düz yolda yüklendim motor bağırma sesini hissettim yani 1,8 den aşağısı kurtarmaz gibi geldi (yokuş çıkma fırsatı vermediler) gerisi çok çok çok güzeldi

"""""Corollayı  ise ara yollarda kullandım motor sesi rahatsız edici,şuanki aracımla 3 le rahatlıkla çıktığım tatlı yokuşta 1 e kadar vitesi düşürmek zorunda kaldım yani 90hp 1,4 dizel motor baya sesli ve yetersiz geldi ama gerisi güzeldi (şimdiki aracım 2011 1,6 vvti 114 hp corollaya göre)
Ataşehir Final Anadolu Lisesi ; Kurucu & Müdür _ Fizik  & Fen Bilimleri öğretmeni Eğitim Yönetimi Uzmanı
2001 corolla vvti-Milano sıralı lpg
2011 avensis 1.8 multidrıve s - brc comfort lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2012, 22:51:17 »
2011 corolla lar 124 hp .ayrıca dizellerin yokuşta daha iyi çektiği söylenir.Torku yüksek olması nedeniyle.Sİzin benzinli corolla 150 tork dizel 205 tork.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2012, 22:55:28 »
o dizel motor inanın piyasanın en sessizlerinden :) benzinliyle kıyas yapınca normal :) ayrıca yokuş meselesine anlam veremedim..
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2012, 22:57:54 »
Dizel Corolla alışana iyi araç.Yokuş meselesi şehir içinde sıkıntı olabilir.Ama uzun yolda rampada Dizel Corolla mükemmeldir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2012, 23:02:33 »
yokuş meselesi şöförlükle alakalı bir durum bence...
zira dizel aracı benzinli mantığında kullanırsanız yokuşlarda verim alamazsınız, hatta araç o kadar çekmez ki stop bile edebilir, isterde 3.0 dizel olsun...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #5 : Şubat 19, 2012, 23:04:27 »
öyle galiba.. turbo öncesi devirlerde 1. viteste bile gitmiyor
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #6 : Şubat 19, 2012, 23:17:18 »
genelde hep dizelde rampa performansı daha iyi denir, ben farklı bir açıdan bakıyorum olaya, bence dizelin rampada tek avantajı, daha az yakıt tüketimi sağlamasıdır. Tabi ben bunu 34 yıllık şöför, takribi 4milyon km si olan, porsche 911 targa dahi kullanmış bir insan olan babama bile anlatamıyorum ayrı konu.
türk toplumu çok uzun süredir , çoğunlukla benzinli araç kullanıyordu, 10yıl öncesine döndüğümüzde, dizel araç oranı ve lpg li araç oranı şimdikine göre ciddi düşüktü. standart benzinli araç kullanan bir kullanıcı, özelliklede düşük hacimli bir araç kullanıyorsa(1.4-1.6), ortalama olarak, 3000-3500devirlerde vites değişimi yapar, ki araçlarında gerekli ivmelenmesini sağlamak için bu zaruridir. bu dilimdede atmosferik benzinli araçlar, oldukça düşük güçler üretir. misal 100hp lik dilimin mutlak olarak 60-70hp sini kullanırsınız, hatta aracınızda, vtec , vvti gibi değişken subap zamanlaması sistemi mevcutsa çok daha azını kullanır, ekonomi elde edebilmek için. tabi insanlar bu alışkanlıklardan sonra dizele geçtikleri durumda, yine aynı şekilde 3000-3500de shifting yapıyorlar, ve farkında olmadan dizel araçların neredeyse max. performansı ile kullanıyorlar, sonrada şaşırtıcı derecede performanslı olduğu konusunda yorumlar yapıyorlar,  2 yanı ve eşit güçteki araçlardan biri atmosferik, diğer turbo dizel ise, atmosferik her zaman daha hızlıdır ki, bir çok firmadaki fabrika verileri bunu kanıtlamaktadır. uzun süre kiralık accent era dizel aracıda kullanmış biri olarak, şu anki aracım olan corolla hb i , benzer koşullarda bi kaç defa denedim, kesinlikle daha performanslı, tabi araçları kıyaslamak yalnış, ağırlık, şase , vs.vs. çok fark var arada., her neyse benim fikrim bu yönde, paylaşmak istedim
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #7 : Şubat 19, 2012, 23:24:06 »
3 yıldır 132hp lik motoru kullanıyorum düz yoldaki üst devir performansı tatmin edici bence...
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #8 : Şubat 19, 2012, 23:43:13 »
genelde hep dizelde rampa performansı daha iyi denir, ben farklı bir açıdan bakıyorum olaya, bence dizelin rampada tek avantajı, daha az yakıt tüketimi sağlamasıdır. Tabi ben bunu 34 yıllık şöför, takribi 4milyon km si olan, porsche 911 targa dahi kullanmış bir insan olan babama bile anlatamıyorum ayrı konu.
türk toplumu çok uzun süredir , çoğunlukla benzinli araç kullanıyordu, 10yıl öncesine döndüğümüzde, dizel araç oranı ve lpg li araç oranı şimdikine göre ciddi düşüktü. standart benzinli araç kullanan bir kullanıcı, özelliklede düşük hacimli bir araç kullanıyorsa(1.4-1.6), ortalama olarak, 3000-3500devirlerde vites değişimi yapar, ki araçlarında gerekli ivmelenmesini sağlamak için bu zaruridir. bu dilimdede atmosferik benzinli araçlar, oldukça düşük güçler üretir. misal 100hp lik dilimin mutlak olarak 60-70hp sini kullanırsınız, hatta aracınızda, vtec , vvti gibi değişken subap zamanlaması sistemi mevcutsa çok daha azını kullanır, ekonomi elde edebilmek için. tabi insanlar bu alışkanlıklardan sonra dizele geçtikleri durumda, yine aynı şekilde 3000-3500de shifting yapıyorlar, ve farkında olmadan dizel araçların neredeyse max. performansı ile kullanıyorlar, sonrada şaşırtıcı derecede performanslı olduğu konusunda yorumlar yapıyorlar,  2 yanı ve eşit güçteki araçlardan biri atmosferik, diğer turbo dizel ise, atmosferik her zaman daha hızlıdır ki, bir çok firmadaki fabrika verileri bunu kanıtlamaktadır. uzun süre kiralık accent era dizel aracıda kullanmış biri olarak, şu anki aracım olan corolla hb i , benzer koşullarda bi kaç defa denedim, kesinlikle daha performanslı, tabi araçları kıyaslamak yalnış, ağırlık, şase , vs.vs. çok fark var arada., her neyse benim fikrim bu yönde, paylaşmak istedim
aslında herşey tercih meselesine bakıyor.. lakin aşağı yukarı aynı hacime sahip atmosferik benzinli ve turbo dizel motorun turbo farkı nedeniyle tork farkı oluyo.. benzinlide max torku elde edebileceğiniz devir 4000 d/d lar olurken turbo dizelde bu devre gerek kalmadan daha az yakarak daha çok tork elde ediliyor malum.. dizel kullanımına alışık bireylerde sıkıntı olmaz rampalar aslında.. tabi bu iki aracı rolling de sınarsanız kazanan dediğiniz gibi daha performanslı olan benzinli olacaktır ordan anlaşılıyor performansı orası kesin tabi çok uçuk noktalarda başlamamışsa.. ama belli eğimin üstünde mümkün değil.. :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #9 : Mart 21, 2012, 18:41:55 »
valla ben yıllardır 98 hp megane'a biniyorum..çok da zorlandığını görmedim açıkçası..o yüzden 132 hp 1.6 avensis'in eğer yarış falan yapmayacaksanız yeterli bir seriliği olduğunu düşünüyorum..zaten D sınıfı bir aracın amacı konfordur..performans değil..
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #10 : Mart 21, 2012, 18:48:27 »
Dizel Corolla en sessiz dizeldir.Motoruda bana göre yeterlidir.Beklentiye göre değişir.Ama sessiz dizeldir.Çok güçsüz bir araç ta değildir.Kullandıkça alışılıyor.3 yıldır dizel corolla kullanıyorum.Bu yıl motor performansından daha memnunum.Nerede yığılıp kalacağını ne yapacağını önceden kavradın mı sorun yok.Ama benzinli gibi kullanırsan işin zor.İyiki bu arabayı almışım.Geçen gün 2009 ford fıesta kullandım.İyiki corolla almışım dedim.Toyotalar güzel araba seviyorum yav.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #11 : Mart 21, 2012, 18:49:22 »
Bir arakadaşım geçenlerde corolla dizel aldı..iyi ki de almışım diyordu..çooook memnunmuş :)
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #12 : Mart 21, 2012, 18:51:47 »
Bir arakadaşım geçenlerde corolla dizel aldı..iyi ki de almışım diyordu..çooook memnunmuş :)
Aklın yolu bir.Corollanın dizelide benzinliside artılarla dolu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Grafik Tasarımcı
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 28 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #13 : Mart 24, 2012, 16:06:14 »
Dizel Corolla alışana iyi araç.Yokuş meselesi şehir içinde sıkıntı olabilir.Ama uzun yolda rampada Dizel Corolla mükemmeldir.

İzmir Belkahve yokuşunda sol şeritte 130 civarı bir hızla yaldır yaldır tırmanırken bizdeki 99 Corolla ile arkamdan sizin kasa bir dizel Corolla aynı güzellikte yaldır yaldır selektör ile yol istiyordu. Orada farkedilir bir performans vardı dizel Corollada.
2011 Toyota Auris     1.4 D4-D Comfort Plus                      http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=43857.0
2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant Executive Otm.                http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=37978.0
1999 Toyota Corolla  1.6 Luna                                           http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=42078.0         Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #14 : Nisan 06, 2012, 11:24:25 »
2010 model corolla 1.6 124 hp düz vites araç sahibiyim.Yokuş yukarı performansı ile ilgili bir kaç şey de ben eklemek istiyorum.Hem dizel(era 110 hp,clio 85 hp,audi 143 hp vb.) hem de çok farklı tür ve motor hacimlerinde benzinli modeller kullanmış biri olarak kesinlikle ama kesinlikle şunu söyleyebilirim;benzinli araçlar her şekilde ve koşulda daha hızlı ve daha performanslılar.Önemli olan her iki türdeki motorları ne şekilde hangi devir aralığında kullanacağınız.Dizeller doğası gereği düşük devirde yüksek tork verdikleri için sürücü üzerinde daha hızlı izlenimi verir ama benzinli aracı redline seviyelerinde ve her viteste de yüksek devirlerde kullanın bakalım sonuç ne olacak.Dizelin nefesinin tükendiği noktada benzinliler devreye girer.Yıllık izinlerimde memleketimden dönerken(Giresun),Samsun'u geçince meşhur yokuşlar başlar bilen bilir oraları.Araba full dolu bir şekilde 4.vites dip gaz redline seviyelerine yakın öyle bir tırmanırki sadece yaşayan bilir.Ben aynı yokuşu 2010 model otomatik dizel audi a4 ile de tırmandım dip gaz aynı zevki ve gücü göremedim.Benzinli arabadan güç ve zevk istiyorsanız yüksek devirde kullanacaksınız gerisi yalan...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #15 : Nisan 06, 2012, 11:34:16 »
Dizel araç kullanma mantığı biraz farklıdır hızınız durma noktasına geldiginde benzinli araçla 2. vitesten 1 atma gereği duymazsınız fakat dizelde 2. vitesten     1. vitese atmazsanız araba stop eder. Aynı şekilde rampada dizel aracı devrinde kullanmazsanız bahsettiginiz sorunlar ortaya çıkar. Yeterki dizeli hız-devir orantısında kullanın.. o zaman o rampada dizel toyota uçar uçar.. Kocaeliyi bilenler varsa Tr karayollarının en dik rampası olan mühendislik hatası olan 2 km uzunlugunda izmitin en işlek yollarından birinde devri yakaladımmı 4. vitesle bile çıkıyorum o rampayı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel corolla ve avensis (1,6 132 hp) testi
« Yanıtla #16 : Nisan 06, 2012, 12:00:26 »
Arkadaşlar, şu teknolojili motor performans üretemiyor ve yokuş çıkamıyor, şu teknolojili motor daha performanslı yokuşları rahat çıkıyor dersek, bazı motorların piyasadan toplanması gerekir. Bu işin açıklaması şu şekilde yapılabilir;

1.0cc motora sahip bir araç içinde 5 yolcusu ve dolu bagajıyla uzun dik bir yokuşu 3. vites ve 120km/h ile çıkabilirken,
2.0cc motorlu diğer bir araç içinde 5 yolcusu ve dolu bagajıyla aynı dik uzun yokuşu 5. vites ve 120km/h ile çıkabilir.

Başka teknolojili ve hacimlerdeki motorlarda kendi özelliklerine göre farklılıklar gösterir. İhtiyaçlarımız doğrultusunda da çok seçenekler vardır.

Sonuç olarak, hepsi aynı performansı, farklı yakıt tüketimleri ve vites sayısı/oranı ile yakalayabilirler. Gerekli olan şey ise, yeni bir araca geçtiğimizde, o teknolojiye alışma sürecimizdir. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)