
Fiat Punto pek çok yeni teknolojinin ilk kullanıldığı modellerden biri. 1999 yılında CVT şanzıman, yine aynı yılda JTD common rail dizel, 2003de Multijet ve 2009da Multiair teknolojilerini kullanmış olan Punto, bu listeye 2012 yılında Twinairi ekliyor. Fiat yetkililerinin gururla tanıttığı iki silindirli benzinli motor, dizeller kadar düşük yakıt tüketimiyle ön plana çıkıyor. Hacim küçültme modasının son yıllardaki en çok konuşulan motoru olan Twinairla birlikte 9 motor seçeneğine daha sahip olan Punto sınıfının en geniş motor gamına sahip otomobili olma özelliğine sahip. Ülkemizde dizel versiyonları ile iyi satış rakamları yakalayan Punto, 75 hp ve 95 hp gücündeki dizel motorlarına 85 hplik bir yenisini daha ekliyor. İkinci jenerasyon Multijet motorlardan 85 ve 95 hp gücünde olan seçeneklerde Start&Stop sistemi standart olarak sunuluyor ve 85 hplik seçenek 2,9 lt/100 km şehir dışı verisi ile bir rekora imza atıyor. Bu versiyonun CO2 salınımı ise sadece 90 g/km.
Kaputun altındaki en büyük yenilik: Twinair
Test parkurundaki Puntoların tamamı 0.9 litrelik Twinair motorlu versiyonlardan oluşuyordu ve zaten bu versiyon benim de en çok merak ettiğim motora sahipti. 0,9 litrelik iki silindirli ünite, turbo beslemesi sayesinde bu küçük hacminden 5500 d/dde 85 hp güç üretiyor ve 2000 d/dde 145 Nm tork değerine sahip. Araçlara binmeden önce verilen brifingde twinair motorun titreşiminin azaltılması için kavrama üzerinde yapılmış çalışmalardan bahsedilmişti ancak benim hala şüphelerim vardı. Motoru çalıştırmamla kafamdaki soru işaretleri birer birer kayboldu. Rölantide neredeyse titreşimsiz olan motor, maksimum torkunu verdiği devirde de aynı yapısını koruyor fakat devir yükseldikçe iki silindirli olduğunu daha fazla gizleyemiyor. Hemen yola çıkıyoruz ve twinairın düşük devirlerdeki başarısı göze çarpıyor. Puntoyu rahatlıkla hareket ettiren ünite, 6 kademeli manuel şanzımanla kombine edilerek Puntonun daha ekonomik yol alması hedeflenmiş. Orta konsoldaki ECO butonu sayesinde gaz pedalı tepkilerini değiştiren araç daha ekonomik bir sürüş tarzına bürünüyor. Alıştığımız motor karakterinden daha farklı bir yapıda olan Twinair tıpkı bir motosiklet motoru gibi hızlı şekilde devirleniyor ve devrini hemen kaybetmiyor. 145 Nmlik torkun üretildiği devir bandında yol aldığınızda 5 lt/100 km civarında tüketim değerleri rahatlıkla yakalayabildik. Daha dikkatli kullanıldığında bu değeri düşürmek mümkün. 0.9 litrelik motorla Puntonun çekilmez olacağını düşünüyorsanız 12.7 saniyelik 0-100 km/s ve 172 km/s maksimum hız değerlerinin 1,3 Multijet 75 hpden daha başarılı olduğunu hatırlatırım.
alıntıdır:
http://www.arabam.com/haber/Yeni-Puntoya-iki-silindir-yetiyor/Detay-294597